Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kaas als beloning

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

koentje

kaas als beloning

Ongelezen bericht door koentje »

Murdy lust graag kaas. Als ik hem met kaas beloon, krijgt hij dan niet te veel zout binnen, of andere voedingsstoffen? Ik geef natuurlijk kleine brokjes, maar we trainen veel en dan krijgt hij toch best een stuk binnen. :19:
wat voor soort kaas is dan beter?Hij heeft van die buien dat hij niet geinteresseerd is in beloningen... dus dan probeer je eens iets anders.
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: kaas als beloning

Ongelezen bericht door Minna »

Nou, hier gaat er ook heel wat beloninkjes doorheen tijdens een training. Laatst met 3 uurtjes bezig zijn een halve kilo kaas en een halve rookworst (met Abby, hond weegt denk ik kilootje of 9).
Idd hele kleine stukjes, ongeveer 5 x 5 mm.
Als je dat niet dagelijks geeft niks aan de hand. Kaastube is ook handig voor belonen!
En uiteraard nog belangrijker is dat de rest van de voeding goed is, en geen zoute meuk. :wink:
Ik ben erg pietluttig over het eten van onze honden (zelf ga ik rustig naar de Mac :mrgreen: ) maar over de beloningen maak ik me niet zo druk, zolang het geen kleurstof-hondenkoekjes of beggin strips zijn.
Kaas, worst, gedroogde vlees, verse pens, snippers vlees, hier gebruiken we echt alles.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een pond kaas en een halve rookworst :80:
Kun je dan niet beter zelf vlees gaan drogen en dat als beloning geven?Lijkt me heel wat gezonder.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Minna schreef:Nou, hier gaat er ook heel wat beloninkjes doorheen tijdens een training. Laatst met 3 uurtjes bezig zijn een halve kilo kaas en een halve rookworst (met Abby, hond weegt denk ik kilootje of 9).
Idd hele kleine stukjes, ongeveer 5 x 5 mm.
Als je dat niet dagelijks geeft niks aan de hand. Kaastube is ook handig voor belonen!
En uiteraard nog belangrijker is dat de rest van de voeding goed is, en geen zoute meuk. :wink:
Ik ben erg pietluttig over het eten van onze honden (zelf ga ik rustig naar de Mac :mrgreen: ) maar over de beloningen maak ik me niet zo druk, zolang het geen kleurstof-hondenkoekjes of beggin strips zijn.
Kaas, worst, gedroogde vlees, verse pens, snippers vlees, hier gebruiken we echt alles.

mak daar maar een kilo of 7 van denk ik Minna, dr moeder (massiever gebouwd) maar 1x gewogen dat was voor de reis naar de USA & die zat op 7,5 kilo....

hier idd ook kaas/worst etc als beloning...geen probleem...
koentje

en wat voor kaas is dan beter? :wink:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

koentje schreef:en wat voor kaas is dan beter? :wink:
Als in belonender? Ik haal liefst oude kaas, van zo'n budget merk. Daar zit meer geur aan en het gaat niet aan elkaar plakken en kun je zo los in je jaszak proppen. Jonge kaas is daarintegen een stuk goedkoper. Meestal kijken we voor een groot stuk budget kaas dat toevallig ook nog in de aanbieding is.
Ik heb ook een hond die telkens in je vingers bijt bij voerbeloningen, daarvoor heb ik smeerkaas in een tube, kun je er telkens een beetje uitdrukken dat ze af mogen likken als beloning.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

In oude kaas zit meer zout, in jonge kaas zit meer vet. Je zou pan pan kunnen nemen, dat is kaas met heel weinig vet met komijn. Er zijn tegenwoordig ook natrium arme kazen en light kazen. Zou je bij de kaasboer op de markt kunnen vragen, die hebben vaak wat meer verstand van kaas dan in de supermarkt. Ik denk wel dat kazen met minder vet erin wat steviger zijn dus die plakken ook niet zo aan elkaar.

Ook zijn er tegenwoordig knakworsten in allerlei soorten te krijgen. Met minder vet en minder zout. Ook heb je knakworsten met kip, weet ik. Daar kun je misschien nog wat winst halen, want rookworst is echt het summum van te vet en te zout natuurlijk. Varkensvlees is ook geen aanrader voor honden. Je zou ook gekookte worst kunnen gebruiken, dat is volgens mij wat minder vet.
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Een pond kaas en een halve rookworst
Kun je dan niet beter zelf vlees gaan drogen en dat als beloning geven?Lijkt me heel wat gezonder.
Dat doe ik ook, heb een droger. Ik droog vlees en bvb zelfgemaakte zalmkoekjes en banaanbeloninkjes (favoriet van Dappie).
En ik gebruik ook bvb gedroogde long van Carnibest en hartsnippers en Ropa, dus in het algemeen hele gezonde beloningen. Maar als het zo uitkomt dat ik een keer kaas en worst gebruik lig ik er niet wakker van omdat ze voor de rest super gezond eten (NRV) en fysiek verder ook in topconditie zijn. :wink:
Pond kaas en halve rookworst is dus niet dagelijks iets, maar als Abby een hele lange en moeilijke training heeft dan gebruik ik het wel. Zelfde geldt voor Hoopje en salami. Krijgt ze ook af en toe als we een lastige training hebben (vreemde omgeving, moeilijke oefening).
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Kaas (ook melk en yoghurt) heeft een negatief effect op het reukvermogen. Dit even terzijde, voor de speurende/zoekende honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Pond kaas en halve rookworst
Zijn dit normale hoeveelheden bij voergerichte trainingen, ook als er andere voertjes gebruikt worden? :19:
adonis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door adonis »

Als jullie veel trainen en dus ook veel tussendoor geven voeren jullie dan ook minder?
Onze hond doet het heel erg goed op lamslongblokjes en rodi worst in kleine stukjes.
Nu voer ik eigenlijk niet minder omdat ik bang ben dat hij te weinig gezonde voeidingstoffen binnenkrijgt.
Maar is die angst terrecht.
Kan ik rustig 25-50 gr minder voeren als hij veel (we trainen elke dag dus er gaat wel wat doorheen) beloningen krijgt?
Hij krijgt carnibest

En die kaastubes is dat nog een beetje gezond of zit daar ook veel zout/vet in?
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Jaap* schreef:Kaas (ook melk en yoghurt) heeft een negatief effect op het reukvermogen. Dit even terzijde, voor de speurende/zoekende honden.
O? Wil je dat eens uitleggen?
Ik heb wel eens vaker gehoord dat zuivelproducten een effect op de luchtwegen zouden hebben, maar dat ging over mensen. Ik kan even niet meer bedenken hoe dat ook weer zat.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
koentje

adonis schreef:Als jullie veel trainen en dus ook veel tussendoor geven voeren jullie dan ook minder?
Onze hond doet het heel erg goed op lamslongblokjes en rodi worst in kleine stukjes.
Nu voer ik eigenlijk niet minder omdat ik bang ben dat hij te weinig gezonde voeidingstoffen binnenkrijgt.
Maar is die angst terrecht.
Kan ik rustig 25-50 gr minder voeren als hij veel (we trainen elke dag dus er gaat wel wat doorheen) beloningen krijgt?
Hij krijgt carnibest

En die kaastubes is dat nog een beetje gezond of zit daar ook veel zout/vet in?
Je moet zelf even in de gaten houden, hoeveel beloning erin gaat Je pup moet niet te zwaar worden, dat is niet goed. Te hard groeien veroorzaakt eerder groeipijn. Wij gaven in het begin v.n. de brokjes die hij van zijn ontbijt krijgt (wij voeren carnibest in de avond en brokjes in de ochtend)
Mijn dierenarts zei;Je moet de ribbetjes goed kunnen voelen, niet kunnen zien :neenee: : dan issie goed! Je kunt ook een groeicurve bijhouden om het in de gaten te houden. Ik heb die ergens van internet gedownload en zelf bijgehouden! Je hebt dan onerscheid in klein, groot en medium. :E: Zo zie je of hij niet ineens te hard gaat. (ik vond dat ook gewoon leuk om bij te houden)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik trek op een trainingsdag alle beloning af van de normale hoeveelheid voer. De volwassen honden krijgen dan die avond helemaal geen eten. Pups probeer ik net ff anders te doen.

Wat ik met kaas doe... die snij ik in blokjes en laat die dan een paar dagen op keukenpapier gewoon op het aanrecht "aan de lucht drogen". Het droogt dan in, gaat gek genoeg niet schimmelen en wordt dus hard zodat het in je zak niet tegen elkaar aan plakt.

Suzanne
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

[Sandra] schreef:
Jaap* schreef:Kaas (ook melk en yoghurt) heeft een negatief effect op het reukvermogen. Dit even terzijde, voor de speurende/zoekende honden.
Ik heb wel eens vaker gehoord dat zuivelproducten een effect op de luchtwegen zouden hebben, maar dat ging over mensen. Ik kan even niet meer bedenken hoe dat ook weer zat.
Jahee, ik ben geen dokter hè :wink:
Ik meen dat het iets was met de productie van slijm.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
adonis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door adonis »

Het is geen pup hoor :D
Bijna 2, maar doordat ik tijdens de wandelingen veel oefen, gaan er best veel gedroogde lamslong
blokjes in kleine stukjes welliswaar doorheen op een dag.
Nou heb ik altijd begrepen dat gedroogde lamslong niet zo heel veel aanzet maar toch :engel:
Hij is niet te dik en niet te mager, kan de ribben voelen maar niet zien dus volgens mij prima
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Jaap* schreef:
[Sandra] schreef:
Jahee, ik ben geen dokter hè :wink:
Haha, dank je. Iets anders kon ik zelf ook niet verzinnen hoor, maar ik ga het eens uitpluizen :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Pond kaas en halve rookworst

Zijn dit normale hoeveelheden bij voergerichte trainingen, ook als er andere voertjes gebruikt worden?
Ligt aan de hond, aan de situatie en aan de oefening.
Abby kent nog zo'n beetje niks, dus wordt heel veel beloond.
Dus een voorbeeld; Abby deed met de pond kaas en halve rookworst eerst 3 x een sessie heelwork/ dogdance.
Omdat zij het nog niet kan, wordt zij bvb voor elke stap die perfect is beloond.
Met oefening Af wordt zij nu nog beloond voor ook een niet perfecte uitvoering. Met een andere hond van mij zou ik alleen de perfecte snelle Af's belonen.
Later minder vaak, maar met een grotere (meer stukjes/ voedselcircuit) beloning.
Daarna heeft Abby nog een gehoorzaamheidsles gelopen, met bvb hierkomen. Dat vind ik ontzettend belangrijk, dus daar krijgt zij nu nog 9 van de 10 x een echte jackpot voor.

Chic is ook heel voergericht. Met haar heb ik woensdag avond een uurtje behendigheid gedaan, en ik had een handjevol Rodiworst, dat is genoeg. Zij kent de oefeningen, en haar beloon ik dus af en toe voor bvb het wachten bij de start. Wel altijd bij de raakvlakken, of gelijk of uitgesteld.
Dus de hoeveelheid voer die je kwijt bent met trainen met voer is heel erg afhankelijk van hond, situatie, omgeving en oefening.
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Kaas (ook melk en yoghurt) heeft een negatief effect op het reukvermogen. Dit even terzijde, voor de speurende/zoekende honden.
Jahee, ik ben geen dokter hè
Chic hier is verzot op zuivel. De rest vindt het ook lekker. Ze krijgen hier (naast kaas af en toe als beloning) ook regelmatig geitenyoghurt, biogarde of karnemelk, en restjes van vla.
Maar ze speuren vreselijk goed...dus hoe veel effect het dan zou hebben?
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Als ik veel train ( wel pup ) met beloning, hou ik daar wel rekening mee met z'n normale voeding. Dan krijgt hij wat minder.
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Als ik veel train ( wel pup ) met beloning, hou ik daar wel rekening mee met z'n normale voeding. Dan krijgt hij wat minder.
Dat is uiteraard heel belangrijk! Hier heb ik 2 honden die neiging hebben tot dik worden, dus dat is opletten. De rest kan wel 3 kilo per dag eten en ze worden niet dik. Ben er wel een beetje jaloers op... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”