Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil graag op vakantie naar 1 van de waddeneilanden. Maar ik heb geen idee welk eiland leuk is.
Wat ik zoek: Rust, ruimte en natuur. Wil graag strand en bos op loopafstand en ik wil niemand tegenkomen.
Er hoeft dus helemaal niks te doen zijn eigenlijk Iemand tips? En tips voor een leuk huisje zijn ook welkom. Er gaan 2 honden en 1 papegaai mee dus die moeten welkom zijn, en het huisje moet een omheinde tuin hebben.
ik zeg Texel, dat heeft alles wat je vraagt qua omgeving maar het is in het hoogseizoen daar wel druk
maar de huisjes met omheinde tuin, dat durf ik niet te zeggen ik zat enkel low budget in een tentje http://www.texel.net/nl/accommodaties/v ... F%3Fmp%3D0
is de omheinde tuin een must?
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 21 feb 2012 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Op Terschelling (wat het beste bij je eisen past) heb ik tot nu geen / weinig huisjes met omheinde tuin gevonden.
Op Texel wel maar ja.. dat is drukker
EschaenStefanie schreef:ik zeg Texel, dat heeft alles wat je vraagt qua omgeving maar het is in het hoogseizoen daar wel druk
maar de huisjes met omheinde tuin, dat durf ik niet te zeggen ik zat enkel low budget in een tentje http://www.texel.net/nl/accommodaties/v ... F%3Fmp%3D0
is de omheinde tuin een must?
Maar is Texel niet druk? Ik wil echt kunnen lopen zonder iemand tegen te komen.
En een omheinde tuin is eigenlijk wel een must, Nova zal niet weglopen maar Kenzo..
Suzanne123 schreef:Op Terschelling (wat het beste bij je eisen past) heb ik tot nu geen / weinig huisjes met omheinde tuin gevonden.
Op Texel wel maar ja.. dat is drukker
De Ylekamp op Terschelling heeft een gedeelde omheinde tuin. Die deel je dus met de andere appartementen. De voorwaarde is wel dat je honden sociaal zijn.
op een eiland is het moeilijk helemaal niemand tegen te komen, vooral in het hoogseizoen.
Dan zou je inderdaad naar de minder populaire eilanden moeten kijken... maar of je dan alsnog 'in de middle of nowhere' zit vraag ik mij af
josefientje schreef:De Ylekamp op Terschelling heeft een gedeelde omheinde tuin. Die deel je dus met de andere appartementen. De voorwaarde is wel dat je honden sociaal zijn.
Dat is Kenzo niet
EschaenStefanie schreef:op een eiland is het moeilijk helemaal niemand tegen te komen, vooral in het hoogseizoen.
Dan zou je inderdaad naar de minder populaire eilanden moeten kijken... maar of je dan alsnog 'in de middle of nowhere' zit vraag ik mij af
Het zou niet in het hoogseizoen zijn. En het hoeft niet helemaal in the middle of nowhere te zijn hoor, wat mensen tegenkomen is niet erg maar het gaat me er voornamelijk om dat ik met Kenzo lekker kan wandelen zonder de hele tijd honden tegen te komen.
dat had ik zelfs in het hoogseizoen op Texel, het was wel een natuurmonumentengebied, volgens mij mocht daar je hond officieel niet los (of op sommige plekken niet) en we hebben daar 2 uur gewandeld en geen hond tegengekomen. Wel een volgepoepte luier
Wij zijn (met honden) geweest op
- Texel: heerlijk fietsen, wandelen, lekker uit eten. Toeristisch in de zomer, rustig in het najaar. Altijd wat te doen; aanraders: Zeehondenopvang Ecomare, Bierbrouwerij,
- Ameland: uren wandelen, lekker eten, verder is er niet zo veel te doen
- Schiermonnikoog: uren wandelen, verder is er niets te doen
en we zijn een keer naar Landal Esonstad geweest, in Noord Friesland. Vanuit daar naar de waddeneilanden Ameland en Schiermonnikoog geweest, maar bijvoorbeeld ook naar Groningen (Lauwersoog). Onwijs hondvriendelijk en rustig park!
EschaenStefanie schreef:dat had ik zelfs in het hoogseizoen op Texel, het was wel een natuurmonumentengebied, volgens mij mocht daar je hond officieel niet los (of op sommige plekken niet) en we hebben daar 2 uur gewandeld en geen hond tegengekomen. Wel een volgepoepte luier
Klinkt goed! Behalve die luier dan
SannePP schreef:Wij zijn (met honden) geweest op
- Texel: heerlijk fietsen, wandelen, lekker uit eten. Toeristisch in de zomer, rustig in het najaar. Altijd wat te doen; aanraders: Zeehondenopvang Ecomare, Bierbrouwerij,
- Ameland: uren wandelen, lekker eten, verder is er niet zo veel te doen
- Schiermonnikoog: uren wandelen, verder is er niets te doen
en we zijn een keer naar Landal Esonstad geweest, in Noord Friesland. Vanuit daar naar de waddeneilanden Ameland en Schiermonnikoog geweest, maar bijvoorbeeld ook naar Groningen (Lauwersoog). Onwijs hondvriendelijk en rustig park!
Ameland of Schiermonnikoog lijkt mij dan prima. Ik ga daar eens naar kijken.
Ik ben nu 2 keer naar Texel geweest, beide keren in een huisje met omheinde tuin (nou ja, omheind... met een laag hekje). Ik ben in juni geweest en met mooi weer kan het op sommige plekken best druk zijn, maar er zijn ook zat plekken waar geen hond te bekennen is
Schiermonnikoog mag je met de auto niet op; voor mij een reden daar niet heen te gaan; ik red het niet op de boot met allen maar "handbagage" en 3 honden
Ik vond Ameland ideaal! Weinig mensen tegen gekomen, honden toegestaan in het vakantiehuisje, dichtbij het strand (in ons geval echt vijf minuten lopen), je mag vrij veel met de auto doen. Wij kwamen niet overal met de honden, maar de horeca op het strand was hondvriendelijk en de mensen daar waren overigens ook erg vriendelijk en geïnteresseerd in de honden. Ik vond het heerlijk! Luna ook, die had alle ruimte om te rennen en gek te doen op het strand. Die heeft twee dagen bij moeten slapen van alle energie die ze er daar uitgegooid had
Wij hadden overigens geen omheinde tuin, maar dat vond ik persoonlijk ook niet zo nodig...
Wij zijn inmiddels een keer of 5 op Ameland geweest en daar is het heerlijk rustig als je niet in de zomer of in een vakantieweek gaat. De eerste keer waren wij er met Kerst en toen was het ook helemaal niet druk op het strand (ik ben de stranden van Zuid-Holland gewend...).
Omheinde tuin zal je niet snel tegenkomen daar.
Veel vertier is er niet. Dat is precies de reden waarom wij daar zo graag naartoe gaan.
Wij zijn overigens in een huisje op Klein Vaarwater geweest. Mijn schoonzusje zei geloof ik wel dat het type huisje dat wij hadden de enige was waar honden toegestaan waren. Wij waren met 7 personen (en dus 2 honden), dus ik weet niet of ze het had over huisjes voor dat personenaantal of over de huisjes in het algemeen.
Wij kiezen voor de 3e keer op rij voor Vlieland omdat het zo lekker kleinschalig en rustig is buiten het seizoen. Honden overal los behalve in het dorp en de duinen westelijk van het dorp. Huisjes met omheinde tuinen zie je er trouwens juist niet, misschien maak je dan op Texel meer kans.
Andere honden kom je denk ik op alle eilanden wel in beperkte mate tegen maar voordeel op het strand is dat je het lang van tevoren ziet aankomen.
Oke, dus op vlieland en op schiermonnikoog mogen er geen auto's komen? Want dan vallen die af. Blijft ameland over
Leuk om positieve ervaringen te lezen.
Machie schreef:Wij zijn op terschelling niemand tegen gekomen zowat. Vrijwel uitgestorven was het, helemaal buiten het hoogseizoen om.
Is het anders geen optie om wat schapengaas en paaltjes mee te nemen?
Daar loopt een flinke hond toch zo doorheen? Ik heb het op de hondenschool weleens gezien en dat gaas zou Kenzo zo omver lopen in ieder geval.
Als er nou echt geen omheinde huisjes te vinden zijn dan maar zonder. Dan leg ik hem wel vast en is het extra opletten.
Ik moet zeggen dat zowel op Ameland als Schiermonnikoog alles en iedereen onwijs hondvriendelijk is!
Zit te denken waar wij een omheinde tuin hadden voor de honden... Volgens mij was dat Esonstad, maar weet het niet meer zeker. Hadden we een tuin met aan weerszeide een dikke heg en aan het water. Cena is er toen 1 keer van tussen gegaan door simpelweg het water in te springen, maar goed... haha
Machie schreef:Wij zijn op terschelling niemand tegen gekomen zowat. Vrijwel uitgestorven was het, helemaal buiten het hoogseizoen om.
Is het anders geen optie om wat schapengaas en paaltjes mee te nemen?
Daar loopt een flinke hond toch zo doorheen? Ik heb het op de hondenschool weleens gezien en dat gaas zou Kenzo zo omver lopen in ieder geval.
Als er nou echt geen omheinde huisjes te vinden zijn dan maar zonder. Dan leg ik hem wel vast en is het extra opletten.
Geen idee?
Mijn honden niet. Die blijven altijd braaf achter een hekje. Als ze er niet over heen kunnen stappen blijven ze erachter
luna2906 schreef:Wij zijn overigens in een huisje op Klein Vaarwater geweest. Mijn schoonzusje zei geloof ik wel dat het type huisje dat wij hadden de enige was waar honden toegestaan waren. Wij waren met 7 personen (en dus 2 honden), dus ik weet niet of ze het had over huisjes voor dat personenaantal of over de huisjes in het algemeen.
Ik denk met het aantal personen, want er zijn legio huisjes te huur waar je met (in het algemeen) maximaal 2 hondden mag verblijven. Op Boomhiemke mag dat bijvoorbeeld ook. Met 3 honden kun je daar niet meer terecht trouwens. Als je contact opneemt met de VVV op Ameland dan zijn ze heel erg graag bereid je te helpen zoeken en vragen ze voor je na of er op het maximum aantal honden een uitzondering gemaakt kan worden.
luna2906 schreef:Wij zijn overigens in een huisje op Klein Vaarwater geweest. Mijn schoonzusje zei geloof ik wel dat het type huisje dat wij hadden de enige was waar honden toegestaan waren. Wij waren met 7 personen (en dus 2 honden), dus ik weet niet of ze het had over huisjes voor dat personenaantal of over de huisjes in het algemeen.
Ik denk met het aantal personen, want er zijn legio huisjes te huur waar je met (in het algemeen) maximaal 2 hondden mag verblijven. Op Boomhiemke mag dat bijvoorbeeld ook. Met 3 honden kun je daar niet meer terecht trouwens. Als je contact opneemt met de VVV op Ameland dan zijn ze heel erg graag bereid je te helpen zoeken en vragen ze voor je na of er op het maximum aantal honden een uitzondering gemaakt kan worden.
Ik bedoelde huisjes van Klein Vaarwater he? Boomhiemke is toch een ander park? Denise vroeg ook om tips voor huisjes namelijk, vandaar dat ik Klein Vaarwater aangaf. Ik vond ons huisje trouwens erg leuk, sauna, zonnebank en een zwembadje Uiteindelijk maak je daar niet veel gebruik van, maar het is leuk dat het kan
Ik denk met het aantal personen, want er zijn legio huisjes te huur waar je met (in het algemeen) maximaal 2 honden mag verblijven. Op Boomhiemke mag dat bijvoorbeeld ook. Met 3 honden kun je daar niet meer terecht trouwens. Als je contact opneemt met de VVV op Ameland dan zijn ze heel erg graag bereid je te helpen zoeken en vragen ze voor je na of er op het maximum aantal honden een uitzondering gemaakt kan worden.
Ik bedoelde huisjes van Klein Vaarwater he? Boomhiemke is toch een ander park? Denise vroeg ook om tips voor huisjes namelijk, vandaar dat ik Klein Vaarwater aangaf. Ik vond ons huisje trouwens erg leuk, sauna, zonnebank en een zwembadje Uiteindelijk maak je daar niet veel gebruik van, maar het is leuk dat het kan
Dat weet ik.
Ik gaf Boomhiemke ook aan als een ander voorbeeld van een park op Ameland waar je ook met 2 honden mag verblijven.
Wij huren altijd het liefst gewoon een particuliere woning, wij hoeven niet zo nodig op een bungalowpark te zitten.
LongFields schreef:
Dat weet ik.
Ik gaf Boomhiemke ook aan als een ander voorbeeld van een park op Ameland waar je ook met 2 honden mag verblijven.
Wij huren altijd het liefst gewoon een particuliere woning, wij hoeven niet zo nodig op een bungalowpark te zitten.[/quote]
Ah oké, dan praten we dus niet langs elkaar heen, dat dacht ik even Ik heb eerlijk gezegd nooit gedacht aan de mogelijkheid om een particuliere woning te huren. Dat lijkt me wel erg fijn moet ik zeggen. Hoewel het park ook erg goed beviel hoor. Nou ja, het park, het huisje. Op het park zijn we alleen gaan bowlen.
ik kom al mijn hele leven op Ameland en vind het er nog steeds heerlijk.
We zijn een aantal jaren geleden in een huisje geweest dat een helemaal omheinde tuin had en een uitgang naar het bos (er hoorde ook een stukje bos bij de grote tuin).
Ik weet niet of het huisje nog verhuurd wordt. Het was wel behoorlijk prijzig trouwens en voor 8 personen.
Ik vraag nog even na hoe het ook al weer heette, het staat tussen Nes en Buren, in de duinen.
De huisjes van Kleinvaarwater zijn ook leuk maar niet omheind, je loopt wel zo door de duinen naar het strand en kunt kilometers wandelen naar
natuur/broedgebied het Oerd.
De huisjes van Boomhiemke ken ik alleen van buiten maar ook aan deze kant van het eiland (Hollum) kun je lekker vrij wandelen.
Ik denk dat het aan deze kant nog iets rustiger is dan aan de andere kant van het eiland.
Er is ook aan deze kant van het eiland wel een aantal particuliere huisjes met omheinde tuin. Ik zal nog even kijken hoe ze heten, heb "de Amelander"
hier wel te liggen met advertenties erin.