Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Edit: De puppies zijn 3 weken (nieuwe foto's pag 10)
Moderator: moderatorteam
- herejede
- Zeer actief
Re: Edit: Dewi is toch Drachtig!! Zie Pag 5
ooo dus wel drachtig, gefeliciteerd!!!!!!!!
- _Samantha_
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Hah dank je wel
Ja we zijn zelf ook helemaal verrast nog. Had gisteren even moeite om het te beseffen... het idee van nu nog een nest was al helemaal verdwenen!
We kregen vandaag ook al een kaart van een van de mensen die gereserveerd hadden
Echt super lief. Die zijn helemaal blij!
Mijn zwager is mij vanochtend gelukkig komen helpen om de werpkist in elkaar te zetten. Ik heb een peesontsteking in mijn schouder, dus ik kan zelf niet heel veel beginnen. Maar gelukkig had hij hem zo in elkaar!

Het zijl moet er nog goed ingemaakt worden uiteraard, maar even het idee.
Dewi lijkt de werpkist goed gekeurd te hebben haha. Ze gaat er nu telkens al zelf inliggen!
Op deze foto is de kaart die we gekregen hebben ook te zien op de vensterbank!

We kregen vandaag ook al een kaart van een van de mensen die gereserveerd hadden
Mijn zwager is mij vanochtend gelukkig komen helpen om de werpkist in elkaar te zetten. Ik heb een peesontsteking in mijn schouder, dus ik kan zelf niet heel veel beginnen. Maar gelukkig had hij hem zo in elkaar!

Het zijl moet er nog goed ingemaakt worden uiteraard, maar even het idee.
Dewi lijkt de werpkist goed gekeurd te hebben haha. Ze gaat er nu telkens al zelf inliggen!
Op deze foto is de kaart die we gekregen hebben ook te zien op de vensterbank!

- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Wat leuk! Gefeliciteerd!
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
- Aantal honden: 2
Oh wat leuk joh, spannend!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja wat dat testen betreft hebben ze ook wel een punt, een hond met een afwijking had op deze leeftijd allang een afwijkend beweegpatroon gehad
.
Gefeliciteerd met de aankomende pups
geniet er van zou ik zeggen
Gefeliciteerd met de aankomende pups
geniet er van zou ik zeggen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
helemaal niet met je eens, Frank zn eerste diensthond is KNPV gecertificeerd op 3 jaar oud, is inmiddels 12 (of ouder) & heeft al die tijd gewerkt, gesport, wedstrijden gedraaid zonder dat je er wat aan zag terwijl hij toch behoorlijk slechte heupen heeft, ook nu niet, ja het is een oude hond, maar goed, wrs is hij al 14+ ipv 12.....S@ndr@ schreef:tja wat dat testen betreft hebben ze ook wel een punt, een hond met een afwijking had op deze leeftijd allang een afwijkend beweegpatroon gehad.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Natuurlijk kan HD goed verborgen zitten. ED echter niet. Dus dat is al vrijwel uitgesloten. De HD bij een zware hond als de rottweiler geeft ook vrij snel problemen aan de beweging en meestal ook het uiterlijk. Kenmerkend is toch wel de wat dunnere en dikkere achterpoot. Dan weet je al snel genoeg.
De hond is al vader van pups en die hebben ook geen problemen. Dan is het toch goed? Immers, ik ken heel veel honden uit geteste ouders die zelf wel ziek zijn. ED en HD uit ouders die getest zijn dus
Ik begrijp wel waarom ze geen zin hebben om hun hond te testen. Ik zou Eva ook moeten laten testen eigenlijk. Al is het voor de lijnen. Ik heb er echter totaal geen trek in omdat ze dan onder een roesje moet, ze daardoor enorm belast wordt en het ons helemaal niet interesseert of ze iets heeft. Ze is vitaal en zeer gezond. Meer hoef ik niet te weten. Zeker niet als mijn hond daarvoor over de rooie gejaagd moet worden. Dan laat maar toch? Dus ik begrijp die eigenaren van die reu wel. Ik zou ook geen zin hebben in dat gedoe voor een ander.
De hond is al vader van pups en die hebben ook geen problemen. Dan is het toch goed? Immers, ik ken heel veel honden uit geteste ouders die zelf wel ziek zijn. ED en HD uit ouders die getest zijn dus
Ik begrijp wel waarom ze geen zin hebben om hun hond te testen. Ik zou Eva ook moeten laten testen eigenlijk. Al is het voor de lijnen. Ik heb er echter totaal geen trek in omdat ze dan onder een roesje moet, ze daardoor enorm belast wordt en het ons helemaal niet interesseert of ze iets heeft. Ze is vitaal en zeer gezond. Meer hoef ik niet te weten. Zeker niet als mijn hond daarvoor over de rooie gejaagd moet worden. Dan laat maar toch? Dus ik begrijp die eigenaren van die reu wel. Ik zou ook geen zin hebben in dat gedoe voor een ander.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, met een hond die een zwaardere bouw heeft zie je dat echt wel hoor, en als je weet waar en hoe je moet kijken ( soms al van jongs af aan).crutz schreef:helemaal niet met je eens, Frank zn eerste diensthond is KNPV gecertificeerd op 3 jaar oud, is inmiddels 12 (of ouder) & heeft al die tijd gewerkt, gesport, wedstrijden gedraaid zonder dat je er wat aan zag terwijl hij toch behoorlijk slechte heupen heeft, ook nu niet, ja het is een oude hond, maar goed, wrs is hij al 14+ ipv 12.....S@ndr@ schreef:tja wat dat testen betreft hebben ze ook wel een punt, een hond met een afwijking had op deze leeftijd allang een afwijkend beweegpatroon gehad.
en anders wreekt het zich meestal vanaf een jaar of 3,5 a 4 jaar
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Onzin, bij mijn engelse stafford kwam ik er pas achter dat ze (vrij ernstige) ed en artrose had toen ze 5 jaar oud was en ik behendigheid met haar deed. Ik had gewoon met haar kunnen fokken trouwens, meestal wordt alleen HD getest.laeken schreef:Natuurlijk kan HD goed verborgen zitten. ED echter niet.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Valerie schreef:Onzin, bij mijn engelse stafford kwam ik er pas achter dat ze (vrij ernstige) ed en artrose had toen ze 5 jaar oud was en ik behendigheid met haar deed. Ik had gewoon met haar kunnen fokken trouwens, meestal wordt alleen HD getest.laeken schreef:Natuurlijk kan HD goed verborgen zitten. ED echter niet.
Dan is het onzin.
- KyraYouri
- Actief
- Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
kruising labrador - Aantal honden: 2
He wat hartstikke leuk, gefeliciteerd.
- _Samantha_
- Actief
De werpkist is af
De anti-doodlig randen komen er in als Dewi bevallen is. Het lijkt me fijner voor haar als die er nog niet in zitten als ze aan het bevallen is.

Welke temperatuur moet je trouwens aanhouden voor onder de warmte lamp?
Edit: Inmiddels het antwoord al gevonden!
De anti-doodlig randen komen er in als Dewi bevallen is. Het lijkt me fijner voor haar als die er nog niet in zitten als ze aan het bevallen is.

Welke temperatuur moet je trouwens aanhouden voor onder de warmte lamp?
Edit: Inmiddels het antwoord al gevonden!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ook onzin hoor, ken zát bm's die hd d of e hebben met een super gangwerk. ook op hoge leeftijd.S@ndr@ schreef:tja, met een hond die een zwaardere bouw heeft zie je dat echt wel hoor, en als je weet waar en hoe je moet kijken ( soms al van jongs af aan).crutz schreef:helemaal niet met je eens, Frank zn eerste diensthond is KNPV gecertificeerd op 3 jaar oud, is inmiddels 12 (of ouder) & heeft al die tijd gewerkt, gesport, wedstrijden gedraaid zonder dat je er wat aan zag terwijl hij toch behoorlijk slechte heupen heeft, ook nu niet, ja het is een oude hond, maar goed, wrs is hij al 14+ ipv 12.....S@ndr@ schreef:tja wat dat testen betreft hebben ze ook wel een punt, een hond met een afwijking had op deze leeftijd allang een afwijkend beweegpatroon gehad.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ook onzin hoor, ken zát bm's die hd d of e hebben met een super gangwerk. ook op hoge leeftijd.S@ndr@ schreef:tja, met een hond die een zwaardere bouw heeft zie je dat echt wel hoor, en als je weet waar en hoe je moet kijken ( soms al van jongs af aan).crutz schreef:helemaal niet met je eens, Frank zn eerste diensthond is KNPV gecertificeerd op 3 jaar oud, is inmiddels 12 (of ouder) & heeft al die tijd gewerkt, gesport, wedstrijden gedraaid zonder dat je er wat aan zag terwijl hij toch behoorlijk slechte heupen heeft, ook nu niet, ja het is een oude hond, maar goed, wrs is hij al 14+ ipv 12.....S@ndr@ schreef:tja wat dat testen betreft hebben ze ook wel een punt, een hond met een afwijking had op deze leeftijd allang een afwijkend beweegpatroon gehad.

- _Samantha_
- Actief
Dewi haar buikje begint nu al mooi te groeien! Het valt niet meer te missen dat ze drachtig is nu

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Gefeliciteerd met de zwangerschap 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Gefeliciteerd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- _Samantha_
- Actief
Vanaf de eerste dekking gerekend 4 maart!
- Barbara1972
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
-
S@ndr@
- Zeer actief
Mijn reactie ging over ED, en dat zie je eigenlijk altijd( is mijn persoonlijke ervaring), maar goed, dan maar onzinHutsje schreef:ook onzin hoor, ken zát bm's die hd d of e hebben met een super gangwerk. ook op hoge leeftijd.S@ndr@ schreef:tja, met een hond die een zwaardere bouw heeft zie je dat echt wel hoor, en als je weet waar en hoe je moet kijken ( soms al van jongs af aan).crutz schreef:helemaal niet met je eens, Frank zn eerste diensthond is KNPV gecertificeerd op 3 jaar oud, is inmiddels 12 (of ouder) & heeft al die tijd gewerkt, gesport, wedstrijden gedraaid zonder dat je er wat aan zag terwijl hij toch behoorlijk slechte heupen heeft, ook nu niet, ja het is een oude hond, maar goed, wrs is hij al 14+ ipv 12.....S@ndr@ schreef:tja wat dat testen betreft hebben ze ook wel een punt, een hond met een afwijking had op deze leeftijd allang een afwijkend beweegpatroon gehad.
HD kunnen ze op een redelijk goede manier oud mee worden.
- _Samantha_
- Actief
Ik vroeg me nog iets af. Is het mogelijk om een drachtige hond veilig te ontwormen? En zo ja met welk middel?
De dierenarts doet er nogal omslachtig om en ik heb nu twee verschillen de antwoorden gehad van de assistentes. Heel vervelend...
Dus wat is het idee van de fokkers hier?
De dierenarts doet er nogal omslachtig om en ik heb nu twee verschillen de antwoorden gehad van de assistentes. Heel vervelend...
Dus wat is het idee van de fokkers hier?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik ontworm niet tijdens de dracht, ik ontworm moeder mee met de ontwormingen van de puppen, of althans de eerste 2 keer.. ( 3 en 6 wk)
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
hier t zelfdeyamie schreef:ik ontworm niet tijdens de dracht, ik ontworm moeder mee met de ontwormingen van de puppen, of althans de eerste 2 keer.. ( 3 en 6 wk)
en dan ook nog eens 2 dagen na de puppen omdat ze nog t eea binnen kan krijgen van de puppen...
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- KyraYouri
- Actief
Ik heb het advies gekregen om vlak voor de bevalling te ontwormen.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Van wie?KyraYouri schreef:Ik heb het advies gekregen om vlak voor de bevalling te ontwormen.
Onlogisch, pups krijgen het toch wel mee en moet je ook ontwormen dus waarom zo je die troep nog extra geven via de moeder?

- KyraYouri
- Actief
Ik heb dit advies van de dierenarts en zo onlogisch is het niet, bij paarden wordt het bijna standaard gedaan, op de dag van werpen ontwormen.
Ik ben geen voorstander van moeder en kinderen tegelijk ontwormen, want dan krijgen de pups of veulens via de moedermelk extra ontwormmiddel binnen.
Ik ben geen voorstander van moeder en kinderen tegelijk ontwormen, want dan krijgen de pups of veulens via de moedermelk extra ontwormmiddel binnen.
-
Agostini
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Mensen/fokkers vinden het gewoon niet belangrijk...crutz schreef:helemaal niet met je eens, Frank zn eerste diensthond is KNPV gecertificeerd op 3 jaar oud, is inmiddels 12 (of ouder) & heeft al die tijd gewerkt, gesport, wedstrijden gedraaid zonder dat je er wat aan zag terwijl hij toch behoorlijk slechte heupen heeft, ook nu niet, ja het is een oude hond, maar goed, wrs is hij al 14+ ipv 12.....S@ndr@ schreef:tja wat dat testen betreft hebben ze ook wel een punt, een hond met een afwijking had op deze leeftijd allang een afwijkend beweegpatroon gehad.
Zo denkt een bepaalde fokker dat een keurmeester op show kan zien ofdat je hond HD/ED heeft en laat hij het daarom niet testen. (dat kreeg ik vanmorgen zwart op wit in mijn mailbox!)
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Agostini schreef:Mensen/fokkers vinden het gewoon niet belangrijk...crutz schreef:helemaal niet met je eens, Frank zn eerste diensthond is KNPV gecertificeerd op 3 jaar oud, is inmiddels 12 (of ouder) & heeft al die tijd gewerkt, gesport, wedstrijden gedraaid zonder dat je er wat aan zag terwijl hij toch behoorlijk slechte heupen heeft, ook nu niet, ja het is een oude hond, maar goed, wrs is hij al 14+ ipv 12.....S@ndr@ schreef:tja wat dat testen betreft hebben ze ook wel een punt, een hond met een afwijking had op deze leeftijd allang een afwijkend beweegpatroon gehad.
Zo denkt een bepaalde fokker dat een keurmeester op show kan zien ofdat je hond HD/ED heeft en laat hij het daarom niet testen. (dat kreeg ik vanmorgen zwart op wit in mijn mailbox!)
idd, heel veel oude stempel KNPV richten af & laten het testen aan de nieuwe eigenaar (zo dus ook bij ons oudje, want die was in eerste instantie verkocht aan de politie)