Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Julia wat móet ik toch met jou... slechte brok -> goede brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Julia wat móet ik toch met jou... slechte brok -> goede

Ongelezen bericht door Mojuan »

Zilla schreef:
Je hoeft niet gezellig en lief te doen, je kan ook er ook gewoon boven staan als jij dat dan al vind. Met dit (en met name die taal) lok je natuurlijk alleen maar andere reacties uit waarop je nog bozer gaat worden enzovoorts. Dus ja dat heeft weinig zin dan toch?

Oh ik zou me er buiten houden :F:

Ja joh, je zou je erbuiten houden :lees:

Maar je hebt absoluut helemaal gelijk hoor, ik zal er niet tegenin gaan.
Soms moet het er gewoon even uit, zoals nu dus. Ik heb nu gezegd wat ik wilde zeggen, lucht toch wel even op :ok:
En nu ben ik er ook klaar mee.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Inge O schreef:
Paulala schreef:
Inge O schreef:je wil persé een diervriendelijke brok, maar wat is er diervriendelijk aan kvv dan?
Ik snap je vraag niet zo goed geloof ik?
Ik geef Darf Eko kvv, biologisch dus.
ah, oké, dat had ik niet gelezen, ik dacht aan gewone kvv :wink: .
Dat vermoeden had ik al.
Maar het gegeven 'diervriendelijke brok' heb ik inmiddels laten varen. Dat gaat het gewoon simpelweg niet worden met Juul.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik bemoei me normaal gesproken liever niet in persoonlijke vetes, maar toch:
Ik snap namelijk niet zo goed waarom die opmerking van Dagmar zo ontzettend kwetsend is voor jou.
Het staat er idd wel knullig, maar volgens mij bedoeld Dagmar het niet kwetsend. Ik lees het als: "Probeer geen leeuwen en beren te zien in het overstappen in voer. Hij is Romeo niet die zo ontzettend veel problemen heeft gehad, bij hem gaat het hoogstwaarschijnlijk gewoon goed". Wellicht schrijft ze het onhandig op en maakt ze de opmerking te snel na het overlijden van Romeo. Maar iets kwaadaardigs lees ik er niet in. Wat bedoelt ze dan volgens jou?
Ja, en mensen die (te) snel aannames maken en niet alles goed doorlezen wat je schrijft hoort nu eenmaal bij een forum. Dan kan kwetsend overkomen maar is (meestal) niet zo bedoeld.

Ik kan je worsteling over voer trouwens heel goed begrijpen. Ikzelf zou ook het liefst een biologisch kvv geven. Maar Diem heeft helaas erg veel maag/darm problemen en wat ik graag zou voeren kan hij niet tegen.
Nu is de knop bij mij om hoor: Alles is best, als hij er maar niet ziek van wordt. De keuze voor biologisch of de keuze kvv of brok komt naar mijn mening nadat duidelijk is waar je hond het goed op doet.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

pioenroos schreef:
Ik kan je worsteling over voer trouwens heel goed begrijpen. Ikzelf zou ook het liefst een biologisch kvv geven. Maar Diem heeft helaas erg veel maag/darm problemen en wat ik graag zou voeren kan hij niet tegen.
Nu is de knop bij mij om hoor: Alles is best, als hij er maar niet ziek van wordt. De keuze voor biologisch of de keuze kvv of brok komt naar mijn mening nadat duidelijk is waar je hond het goed op doet.
Ja eigenlijk is het ook gewoon best zolang zij maar geen diarree heeft, en goed op gewicht blijft.
Op dit moment lukt dat allebei heel goed met de combi Darf en Optidog.
Ik ben nu bezig om dat knopje een flinke draai te geven, het besluit is eigenlijk al gemaakt, nu alleen nog even het gevoel erbij.

Sorry dat ik niet inga op het eerste deel van je bericht, dat heeft niets te maken met de inhoud ervan, en ook niets met jou.
Misschien kom ik er nog op terug.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Paulala schreef: Ja eigenlijk is het ook gewoon best zolang zij maar geen diarree heeft, en goed op gewicht blijft.
Op dit moment lukt dat allebei heel goed met de combi Darf en Optidog.
Ik ben nu bezig om dat knopje een flinke draai te geven, het besluit is eigenlijk al gemaakt, nu alleen nog even het gevoel erbij.
Dat snap ik helemaal hoor.
Diem heeft de afgelopen maand op hypoallergene brokken van de DA gestaan. Ik wilde daar helemaal niet aan maar hij was 5 kilo afgevallen en ik moest wat.
Natuurlijk had ik graag gehad dat het de oplossing was voor hem, deze brokken. Liever een gezonde hond tenslotte. Maar, ondanks dat het wel geholpen heeft voor zijn gewicht (3 kilo erbij weer) blijf hij slappe poep houden. En dat geeft ook weer problemen. (schrale, bloedende kont en hij moet ontzettend veel ervan eten) Nu is de DA eindelijk ook echt overtuigd dat brokken voor Diem niet werken en gaan we over op zelf koken.
En ergens ben ik dus wel blij, dat hij weer van die brokken af mag :oeps: Terwijl ik ze heus was blijven geven hoor, als hij het er goed op had gedaan. Maar wel altijd met tegenzin denk ik.
Dus ik snap je hoor :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”