Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Net naar de dierenarts geweest. Jarah had een hematoom.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Net naar de dierenarts geweest. Pg 12 vraagje.

Ongelezen bericht door gonnie »

Weet iemand hier of het normaal is dat er nog heel veel vocht uit de wondjes van de drain komt een paar dagen na de verwijdering van de drain?

Tama heeft vannacht namelijk heel veel vocht verloren er lag een hele plas in mijn bed onder haar kop.
De wond ziet er heel netjes uit hoor en de verdikking onder de kin is zo te zien ook een heel stuk minder.

Denk wel dat ik straks om 8 uur even de dierenarts ga bellen voor de zekerheid.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lillith
Zeer actief

Re: Net naar de dierenarts geweest. Vraagje pg12

Ongelezen bericht door Lillith »

Het lijkt me niet gek dat er vocht uitkomt, het is een opening en er zit vocht onder.
Ik ben van het ruiken....stinkt het of ruik je niets bijzonders? Is het vocht helder?
DA kan je bij twijfel altijd even bellen, toch :ok:
gonnie
Zeer actief

Het ruikt prima en het is heel licht rossig gewoon wondvocht dus.

Maar heb wel even de dierenarts gebeld, alleen wel toen ik niet thuis was anders is mijn man weer in paniek en wilt hij er weer gelijk heen.

Vond het alleen heel erg veel maar goed zoveel heeft ze nog niet verloren toen de drain er nog in zat, maar ze zit er ook wel de hele tijd aan te likken dus er zal vast wel kwijl bij zitten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Zo weer naar de dierenarts geweest, kwam om half twee thuis en toen zei mijn man dat hij weer een afspraak had gemaakt omdat de nek van Tama weer dik was, zag wel al dat het vocht was maar goed ben toch maar weer meegehobbeld. Bij de dierenarts deden we haar muilkorf om en de kap af en toen spoot het vocht eruit.
Eerst keek een assistente en nadat er heel veel vocht uit was gekomen ging ze de dierenarts halen die kwam kijken en ondertussen spoot er nog meer vocht uit.
Nu gaan de hechtingen er weer een week later uit, dacht er aanstaande dinsdag van af te zijn, maar nee, nog een week langer geduld hebben.

Maar ik had ook wel gezien dat Tama haar nek weer iets dikker werd en ging me toch zorgen maken, maar nu weet ik tenminste zeker dat het alleen vocht was.
Ging al haast denken dat de operatie niet geholpen had.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Net naar de dierenarts geweest. Weer naar de DA geweest.

Ongelezen bericht door renee-uk »

beetje een gebed zonder einde lijkt het
beterschap voor je meisje, ik duim dat het dan over een anderhalve week echt allemaal in orde is :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gonnie
Zeer actief

Gelukkig was het alleen vocht, maar hoop inderdaad dat het over anderhalve week helemaal over is.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Goh wat een ellende van zo'n kleine splinter dan.
Hopelijk knapt het nu snel op en zijn jullie er helemaal af.
Groetjes, Marjan
gonnie
Zeer actief

Hoop ook dat ze snel opknapt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Babooska

Ongelezen bericht door Babooska »

Gonnie wijffie, ik heb je hele topic gelezen in de afgelopen weken, en wat maak jij een hoop mee zeg, en die kerel van je wat een figuur zeg, ik zie jullie al helemaal samen zitten.

Wil jullie veel sterkte wensen, hoop dat dr snel een eind aan dit verhaal komt!

Oja hechtingen kunnen ze ook heel vervelend op reageren, (Vochtbulten) kijk maar eens naar de foto van Bunker hier op dit forum die aan zijn nek was geopereerd.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Wat een gehannes toch..
Hoop dat het nou klaar is.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Tjonge zeg, ik hoop toch dat het een keer echt goed komt, geen verdikkingen meer, geen vocht, gewoon nada niks......
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Hoop ik ook.
Tama wordt steeds angstiger en wantrouwiger hoe meer er met haar gedaan wordt.
Ze springt al op als je haar alleen maar aanraakt in het voorbij gaan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

vervelend die lange nasleep hierbij. Hopelijk knapt ze nu goed op dan. Beterschap met haar.
Kan me voorstellen dat ze er zelf ook goed klaar mee is.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Wat een gedoe en zorgen. Bij de eerste 3 vluchtig gelezen regels dacht ik nog even: ojee, haar man weer in de bocht.
Ik hoop dat ze snel geneest. Honden kunnen je verstelt laten staan. Toen de ontsteking bij Zappa echt aan het genezen was knapte hij bijna per uur op. Hij vloog vandaag weer door de duinen heen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
gonnie
Zeer actief

Nou, mijn man blijft ook wel bezig hoor. Volgens mij is hij niet meer helemaal fris in zijn bovenkamer.
Vanochtend begon hij weer te zeuren of we niet toch nog een keer naar de dierenarts moesten. Hij vond dat het maar dik bleef, maar is helemaal niet waar. Oke, lekker slank is de keel nog niet maar het moet natuurlijk wel de tijd krijgen om te genezen.

Gelukkig kon ik hem ervan weerhouden om weer een afspraak te maken. Hij zei dat het altijd morgen nog kon, nou hoop het niet. Ben vanochtend uitgegleden en op mijn achterste en hoofd gevallen dus voel me niet helemaal lekker. Heb me toch een zere kont en nek. Mijn benen sloegen gewoon onder me weg. Twee mannen kwamen me helpen, lag namelijk midden op de weg en kon niet gelijk opstaan, tenminste ik wilde eerst even een beetje bijkomen, maar ben toch maar op mijn knieen naar de kant gekropen, daar heeft een van die mannen me overeind geholpen, hij vroeg ook nog of ik wist wat voor dag het was.

Ben toch nog met de honden het bos ingegaan, vond het eigenlijk wel eng want voor hetzelfde geld word ik niet lekker maar ik zou mijn hondentrainster treffen dus liep dan maar heel even alleen en als ik weer naar huis moest liep ik alleen, maar het is allemaal goed gegaan.

Ben wel benieuwd of ik vannacht lekker kan slapen, slaap op mijn rug maar als ik op mijn rug lig doet mijn nek en mijn hoofd en achterste pijn. Nou ja, zal wel zien. Is niet de eerste keer dat ik op mijn hoofd ben gevallen dus dit zal ook wel weer voorbij gaan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

gonnie schreef:Nou, mijn man blijft ook wel bezig hoor. Volgens mij is hij niet meer helemaal fris in zijn bovenkamer.
Vanochtend begon hij weer te zeuren of we niet toch nog een keer naar de dierenarts moesten. Hij vond dat het maar dik bleef, maar is helemaal niet waar. Oke, lekker slank is de keel nog niet maar het moet natuurlijk wel de tijd krijgen om te genezen.

Gelukkig kon ik hem ervan weerhouden om weer een afspraak te maken. Hij zei dat het altijd morgen nog kon, nou hoop het niet. Ben vanochtend uitgegleden en op mijn achterste en hoofd gevallen dus voel me niet helemaal lekker. Heb me toch een zere kont en nek. Mijn benen sloegen gewoon onder me weg. Twee mannen kwamen me helpen, lag namelijk midden op de weg en kon niet gelijk opstaan, tenminste ik wilde eerst even een beetje bijkomen, maar ben toch maar op mijn knieen naar de kant gekropen, daar heeft een van die mannen me overeind geholpen, hij vroeg ook nog of ik wist wat voor dag het was.

Ben toch nog met de honden het bos ingegaan, vond het eigenlijk wel eng want voor hetzelfde geld word ik niet lekker maar ik zou mijn hondentrainster treffen dus liep dan maar heel even alleen en als ik weer naar huis moest liep ik alleen, maar het is allemaal goed gegaan.

Ben wel benieuwd of ik vannacht lekker kan slapen, slaap op mijn rug maar als ik op mijn rug lig doet mijn nek en mijn hoofd en achterste pijn. Nou ja, zal wel zien. Is niet de eerste keer dat ik op mijn hoofd ben gevallen dus dit zal ook wel weer voorbij gaan.
He bah dat klinkt niet fijn, beterschap :roos:
Groetjes, Marjan
ghost
Zeer actief
Mijn ras(sen): Noa

Ongelezen bericht door ghost »

Ik hoop zometeen te lezen dat een DA bezoek NIET meer nodig is geweest :engel: !

En dat de valpartij ook geen 'nare' gevolgen meer heeft gehad. Dat is natuurlijk niet niks, zeg...... Beterschap in ieder geval :flower:

groetjes
Afbeelding
Sjloap zach leeve Noa (20-09-2001- 30-03-2012)
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hoe gaat het met je?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
gonnie
Zeer actief

Gaat wel, alles doet me nu alleen pijn, als ik hoest doet het pijn, mijn benen doen nu ook pijn. Maar gelukkig niet misselijk of iets. De pijn in mijn nek wordt nu wel iets minder.
Geen hoofdpijn meer dus het zal wel loslopen.

Weet nu wel wat mijn kleindochter voelt als ze met haar hoofd op de natuurstenen vloer valt. Arm kind.

En met Tama gaat het ook goed, langzaam maar zeker wordt haar nek steeds minder dik. Dat vocht moet gewoon langzaam verdwijnen, mijn man moet gewoon maar geduld hebben.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hilly45
Zeer actief

Nu allemaal beter worden, niet vallen of wat dan ook.......... Rust in de tent bij jullie..........
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Hoop het ook. Maar ach, het gaat allemaal wel weer voorbij.

Heb gisteren gehoord dat een buurvrouw van ons, nou ja zij woont op de elfde verdieping en wij op de negende, een zware herseninfarct heeft gehad, dan zijn onze problemen maar heel erg klein.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Re: Net naar de dierenarts geweest. En weer naar de Da gewee

En het is nog niet afgelopen. Vanochtend weer naar de dierenarts geweest. Tama haar nek was weer dik en haar temperatuur was 40 graden.
Weer antibiotica gekregen en weer vocht uit haar nek gehaald.
Tama vertikte het om te eten dus kreeg ook de pil niet naar binnen, zijn we maar weer even terug gegaan om een antibioticaprik te gaan halen.

Ze voelt zich nu goed beroerd hoop dat die pil snel werkt en ze vanavond weer wil eten want anders moet ik morgen naar de weekendarts voor weer een antibioticaprik en kost het weer een hoop poen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

jeetje zeg wat een ellende allemaal... het schiet ook niet op zo he... arm dier :(:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Jeetje, wate en gedoe allemaal!
Knuffel voor de hele ziekenboeg!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Dank jullie. Wordt er gewoon niet goed van. Ze is nu nog beroerder dan voor de operatie.
Vind het wel erg gek vanochtend ging het nog gewoon goed, en ineens is ze aan het rillen en wil ze niet meer eten en hoge koorts.
Ga me gelijk afvragen of er wat anders aan de hand is. Misschien heeft ze dat griepje ook wel onder de leden. Ze loopt heel erg stijfjes en met een gebogen rug. Ga me van alles afvragen kan ook dat ze zich gestoten heeft, ze zat vanochtend een half uur opgesloten omdat ik visite had maar ze lag nog op dezelfde plek toen ik de deur opendeed.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

gonnie schreef:Dank jullie. Wordt er gewoon niet goed van. Ze is nu nog beroerder dan voor de operatie.
Vind het wel erg gek vanochtend ging het nog gewoon goed, en ineens is ze aan het rillen en wil ze niet meer eten en hoge koorts.
Ga me gelijk afvragen of er wat anders aan de hand is. Misschien heeft ze dat griepje ook wel onder de leden. Ze loopt heel erg stijfjes en met een gebogen rug. Ga me van alles afvragen kan ook dat ze zich gestoten heeft, ze zat vanochtend een half uur opgesloten omdat ik visite had maar ze lag nog op dezelfde plek toen ik de deur opendeed.
waarom maak je niet een nieuwe afspraak met de dierenarts voor vandaag en laat haar even helemaal doorlichten. Dit is niet normaal. Beter vaker lopen dan te laat.

ik heb een heel lange tijd geleden een bericht geplaatst over Faust en ook een enorme bult op de zijkant van zijn kaak die verplaatste naar onderen toe. telkens als ze aanprikten kwamen er celkamers bij en werd de bult weer groter. Helaas zijn wij er niet achtergekomen was het was maar ik en charles denken nog steeds dat het is gekomen van een ooit opgegeten satehprikker die ze niet hebben kunnen localiseren. dus grote kans dat er toch een splinter ergens huist.
gonnie
Zeer actief

O
Dianavdberkt schreef:
gonnie schreef:Dank jullie. Wordt er gewoon niet goed van. Ze is nu nog beroerder dan voor de operatie.
waarom maak je niet een nieuwe afspraak met de dierenarts voor vandaag en laat haar even helemaal doorlichten. Dit is niet normaal. Beter vaker lopen dan te laat.

ik heb een heel lange tijd geleden een bericht geplaatst over Faust en ook een enorme bult op de zijkant van zijn kaak die verplaatste naar onderen toe. telkens als ze aanprikten kwamen er celkamers bij en werd de bult weer groter. Helaas zijn wij er niet achtergekomen was het was maar ik en charles denken nog steeds dat het is gekomen van een ooit opgegeten satehprikker die ze niet hebben kunnen localiseren. dus grote kans dat er toch een splinter ergens huist.

De dierenarts heeft vanochtend haar keel nagekeken en het vocht weer weggehaald, volgens hem kwam de koorts van dat wondvocht omdat haar keel strak ging staan. Mijn man is weer lekker aan het schelden, ik had volgens hem beter postzegels kunnen gaan sparen.
Volgens hem is ze aan het eind van de dag dood. Krijg nog meer de zenuwen van hem dan van Tama.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hilly45
Zeer actief

Tjonge jonge zeg, je durft amper te vertrouwen dat het wel goed gaat komen, wat een ontzettende pech steeds, onvoorstelbaar en echt ook heel sneu voor jullie allemaal.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Hilly45 schreef:Tjonge jonge zeg, je durft amper te vertrouwen dat het wel goed gaat komen, wat een ontzettende pech steeds, onvoorstelbaar en echt ook heel sneu voor jullie allemaal.
Nou, inderdaad. Ze vertikt het nog steeds om te eten, ze heeft wel een klein beetje gedronken kan je een pijnstiller ook in het water doen, denk dat de dierenarts eigenlijk beter ook even een koortsremmend middel in had kunnen spuiten.
Ze voelt zich echt heel ongelukkig.
Hoop wel dat ze vanavond wel wat wilt eten zodat ik er een pil in kan krijgen, anders moeten we morgen naar de dierenarts voor een prik.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gebed zonder eind zeg.
Sterkte en beterschap voor je meisje.. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”