Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Wat zouden jullie doen?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Bij passerende fietsers roep ik mijn honden even bij me en laat ze in de berm wachten tot de fietsers voor bij zijn. Ze lopen niet met fietsers mee, maar ik heb geen zin in ongelukken van hond of fietser. Lijkt me gewoon normaal sociaal gedrag trouwens. Hier wordt altijd netjes bedankt en gegroet overigens :ok:
Als fietser zou ik na een negeren van mijn vriendelijk verzoek om even de hond bij zich te houden maar rustig doorfietsen :19: Op iemand die overduidelijk zijn best doet zijn hond terug te roepen, wacht ik even, of diegene nu loopt of fietst. We hebben allemaal wel eens zo´n warm moment gehad dat je hond die altijd luistert dat nu net even niet besluit te doen :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Bij passerende fietsers steek ik altijd een stok tussen de spaken. Anders moet die hond zo'n eind rennen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Jaap* schreef:Bij passerende fietsers steek ik altijd een stok tussen de spaken. Anders moet die hond zo'n eind rennen.
Vind je het niet wat zwaar voor Felix dat hij dan die stok met fiets eraan moet apporteren?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Branka schreef:
Jaap* schreef:Bij passerende fietsers steek ik altijd een stok tussen de spaken. Anders moet die hond zo'n eind rennen.
Vind je het niet wat zwaar voor Felix dat hij dan die stok met fiets eraan moet apporteren?
Die stok interesseert hem niks, het probleem is om hem weer van dat scheenbeen af te krijgen. Maar daar ben ik mee aan het oefenen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Jaap* schreef:Die stok interesseert hem niks, het probleem is om hem weer van dat scheenbeen af te krijgen. Maar daar ben ik mee aan het oefenen :mrgreen:
Maak je het dan niet te makkelijk door die stok tussen de spaken? Uitdaging is groter als hij het zelf mag vangen.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Die fietsers kunnen tegenwoordig ook niets hebben, zien jullie dan niet dat die hond alleen aan het spelen is :roll: :wink:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

:LOL: :LOL: :LOL:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Bij sommige reacties in dit topic schiet ik onbedaarlijk in de lach, dank daarvoor en sorry TS.

Voor mijzelf sprekend: ik wil niet dat mijn honden voorbijgangers lastig vallen, of dat nou op de fiets is of te voet of anderszins. Dus houd ik ze kort wanneer dat wel zo prettig is voor de ander of roep ik ze bij me in losloopgebied. Of ze dan ook echt komen is vers twee :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Zo gauw er een hond op mij afrent, als ik op de fiets zit, ga ik in de ankers. Ik stop altijd, dan is de lol er voor de hond meestal af. Gaat de hond toch door en mocht de eigenaar de hond niet terugroepen, ook niet op mijn verzoek, dan brul ik de hond wel weg. Werkt (bijna) altijd.

Als hondeneigenaar let ik goed op mijn honden. De honden die ik nu heb geven niks om fietsers of joggers. Maar mijn vorige hond vond het maar wat machtig om achter iets of iemand aan te gaan die snel voorbij kwam. Die ging dus gewoon vast als er een fietser aankwam (moest ik wel de kans voor krijgen :wink: ).
Nou laat ik mijn honden niet los op plaatsen waar het niet mag en als ze dus loslopen mag het en delen we de ruimte met andere mensen. Maar ook dan haal ik mijn honden bij me, als het nodig is en kan. Geven en nemen is mijn motto.

Die vrouw, die jij tegenkwam, is gewoon hartstikke asociaal in mijn ogen :S: .

Ik snap haar wel een beetje, want de plekken waar honden los mogen lopen zijn erg dun bezaaid en fietsen kan/mag je, in principe, overal.
Zo loop ik regelmatig in een losloopbos, waar MTB'ers hun eigen paden doorheen hebben gemaakt, terwijl er een paar honderd meter verder op een MTB-route van een aantal kilometers ligt. Die is groter dan het stukje losloopbos voor honden :19: .
Van de herfst zijn ze zelfs met bladblazers die paden vrij van blad gaan maken :piew: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Hier zijn de gebieden van MTB en losloopgebieden gescheiden. Haal het dus niet in je bolle kop om te gaan MTB daar waar mijn hond mag loslopen. Barça zal jou niets doen maar ik denk dat je minstens op een Amsterdamse manier door mij wordt aangesproken. Kom ik je een tweede keer tegen, op dat speciale stukje losloopgebied wat voor honden bedoelt is, dan heb je grote kans dat je heel snel in een enorme plas water ligt.

Of de stok van Jaap... :engel:

Je gaat ook niet met je brommer rijden op een wandelpad. Snap dit nou toch eens een keer. :lees:
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monique1963 »

O Nico...... daar ben je weer, lieve jongen stop met fietsen neem een hond . :pffff:
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Ik roep altijd de honden bij mij, als er nou een fietser aankomt of een paard of een andere hond, losloopgebied of niet.
Als ik zelf fiets en er komt een hond aan rennen dan stop ik en negeer ik de hond totdat de eiegnaar de hond te pakken heeft, of ermee is doorgelopen.
Mijn puppy is ooit heel lang achter een fietser aan blijven rennen (was los, kon goed komen, negeerde fietsen maar blijkbaar was deze persoon toch erg interessant) en de mens blijft doorfietsen, langs de drukke straat, oversteken, ik er achteraan rennen...
De fietser was natuurlijk niet verplicht om te stoppen maar was wel fijn geweest als zij dat wel had gedaan.
Na een hele lange tijd was de pup te moe om nog te rennen en kon ik haar pakken. Ben nog nooit zo van geschrokken...
Dus ik vind dat het beleefdheid van 2 kanten moet komen.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Mit schreef:Ik zal ook nog even uitleggen wat ik als eigenaar zou doen. Mijn hond laten zitten met een koekje voor de neus tot de fietser voorbij is.
Dat doe ik dus ook, óók als dit op het voetpad is in het losloopgebied alhier.
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

:LOL: ja uitstekende baas Jaap, Felix wordt ook al wat ouder, heeft hij ook nog een pretje....
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dit dus.. :ok:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Jaap toch, wat ouderwets. Daar hebben we tegenwoordig een veul veiliger alternatief voor. De safestix. :mrgreen:

TS, wat verwacht je nu dat mensen zeggen; denk je nu werkelijk dat iedereen die een hond heeft er hetzelfde tokkengedrag op na houdt als de mensen die jij blijkbaar aan de lopende band tegenkomt?
Want het is blijkbaar een echte eye-opener dat er ook in honden-land fatsoenlijke en minder fatsoenlijke mensen voorkomen. En....Dit geldt ongetwijfeld ook voor het fiets-wereldje. Waar ik nu een beetje een antipathie tegen aan t ontwikkelen ben, eigenlijk.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Suchhht, ik pak mijn breiwerkje maar weer op.
Afbeelding
Vanmiddag moest ik ineens weer denken aan die éne topic, er lag zo'n geplastificeerd kaartje met gedragsregels voor mtb-ers van een of andere bond op tafel van de kantine (sommige collega's fietsen ook mtb) .
Gelukkig weet ik inmiddels waar de negeerknop zit, hééééééérlijk relax is dat als je sommige posts niet hoeft te lezen hahaha.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”