Ik hoop dat ik het hier goed heb geplaatst.
Een goede vriend van ons heeft een vriendin die in opleiding is om bij de politie te werken.
Deze vriend zien wij best vaak. Nou krijgen zij over 7 weken een Mechelse Herder, waar vriendin de bedoeling mee heeft om in de toekomst dus mee te gaan werken.
Nou word er van alles geroepen omdat het zo leuk lijkt dat Figo en die MH leuk samen kunnen. Lijkt me alleen maar leuk hoor, maar hoe werkt dat bij zo'n pup?
Ik weet van mijn vorige DH, die nu politiehond is, dat de leeftijd van 3 jaar blijkbaar aangehouden wordt om met die training te beginnen? Of heb ik dat verkeerd?
Ze zal heus zelf wel de nodige info krijgen hoor, maar ik vraag mij dit gewoon af aangezien wij dus regelmatig bij elkaar over de vloer komen. Dat dus het liefst met hond.
Ik weet dat ze van plan zijn een kennel buiten te maken voor hun Herder omdat dit hun is aangeraden i.v.m. het werk dat hij zal moeten gaan doen.
Vandaar dus mijn vraag, want Figo is een huis-hond. Kan dat samen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over politie hond in wording..
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Vraag over politie hond in wording..
Qua hond kan het wss. prima samen. Verder is het een onzin verhaal. Om hondengeleider bij de politie te worden moet je na je opleiding tot politie-agent gewoon solliciteren voor die functie. Dit kan pas nadat je ruime ervaring op straat hebt opgedaan en meestal staat dit gelijk aan minimaal 3 jaar op straat ná je opleiding. Je moet hoofdagent zijn en dan ben je dus inclusief opleiding al zo'n 7 jaar verder. Dan wordt er een hond aangekocht. Tenzij dDee schreef:Ik hoop dat ik het hier goed heb geplaatst.
Een goede vriend van ons heeft een vriendin die in opleiding is om bij de politie te werken.
Deze vriend zien wij best vaak. Nou krijgen zij over 7 weken een Mechelse Herder, waar vriendin de bedoeling mee heeft om in de toekomst dus mee te gaan werken.
Nou word er van alles geroepen omdat het zo leuk lijkt dat Figo en die MH leuk samen kunnen. Lijkt me alleen maar leuk hoor, maar hoe werkt dat bij zo'n pup?
Ik weet van mijn vorige DH, die nu politiehond is, dat de leeftijd van 3 jaar blijkbaar aangehouden wordt om met die training te beginnen? Of heb ik dat verkeerd?
Ze zal heus zelf wel de nodige info krijgen hoor, maar ik vraag mij dit gewoon af aangzien wij dus regelmatig bij elkaar over de vloer komen. Dat dus het liefst met hond.
Ik weet dat ze van plan zijn een kennel buiten te maken voor hun Herder omdat dit hun is aangeraden i.v.m. het werk dat hij zal moeten gaan doen.
Vandaar dus mijn vraag, want Figo is een huis-hond. Kan dat samen?
egeleider heel veelervaring.heeft binnen de KNPV heeft èn als hondengeleider èn de hond geschikt is. De hond is op dat moment 3 jaar en klaar, dus opgeleid. Dehond van je kennissen is dan dus al een jaarof 7 en gaat dan never nooit meer de dienst in. Als ze al wordt aangenomen als hondengeleider. En dat is zeker geen zekerheid.
Gr. Aniek

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: Vraag over politie hond in wording..
Bedankt Budkes.
Hoewel ik niet helemaal wist hoe het zat had ik mijn vraagtekens er wel een beetje bij.
Dan is er dus helemaal geen probleem
Hoewel ik niet helemaal wist hoe het zat had ik mijn vraagtekens er wel een beetje bij.
Dan is er dus helemaal geen probleem