Zo zou iedere Duitse herder er van mij uit mogen zien....

http://www.leistungshunde-vom-weinberg. ... 0Juni2.JPG
http://www.leistungshunde-vom-weinberg. ... studie.JPG
**edit moderator: link van foto's gemaakt ivm formaat**
Moderator: moderatorteam
Wow, die is idd wel erg mooi, zeg!!!** Angela ** schreef:Google 's op Boban vd Grauen v Monstab
Dat is echt de mooiste wolfsgrauwe DH die ik ooit gezien heb.
Ontzettend lieve hond , helaas wel verkloot door z'n eerste eigenaar.
Als ik toen het geld en de overwicht had gehad was Bobje (zo noemde ik m altijd) samen met Elena naar mij gegaan.
Nu zit hij na wat omzwervingen door Amerika op dekstation in Canada.
Als hij nog leeft tenminste ....
Honden uit werklijnen zijn sowieso veel gehoekter en vaak steviger. Het verschil bij Haakon en Varghoss (Oudduitsers) is ook duidelijk zichtbaar. Varghoss (werklijnen) is veel forser gebouwd en heeft zware knoken. Persoonlijk vind ik dat er beter uitzien. Ze staan veel steviger op hun poten.Panna schreef:Hmmm, niet mijn type DH.
Zoals Nanna zegt te weinig geslachtstype, maar dat niet alleen, überhaupt te grof. Ik houd echt niet van die zware DH's met die bijna doggenkoppen.
Het kruis loopt bijna niet af, maar de hoeking van de achterhand is nog steeds extreem. Ik zie liever een gematigd aflopend kruis en iets gematigder hoeking achter. Niet weinig hoeking, dat past niet bij het ras.
Ach, je mag noemen hoe je het wil noemen.Nanna schreef:Ik ook niet. Het is meer een Akita.Mireillevdw schreef: Ik vind dit helemaal niet een bijna doggenkop.![]()
Ik vind die kop ook te lomp en te grof. Sowieso al, maar helemáál voor een teef.
Die hebben toch ook geen smalle koppen.Nanna schreef:Hier nog wat lekkertjes van weleer
Wendbaar ok (maar absoluut niet te smal) en die je hebt geplaatst vind ik idd erg mooi (als ik puur naar de bouw kijk).Nanna schreef:Die bovenste twee zeker wel hoor. Mooie hoofdjes. Die onderste is me idd net wat te grof maar omdat het een reu is kan ik het hem nèt vergeven
Ik vind sowieso die bovenste twee schitterende rasvertegenwoordigers. Zó horen ze er uit te zienhet hoort een wendbare werkhond te zijn en toch niet een lompe koe.
Nou, sommigen (uit kynologische lijn) die wankelen echt op de poten (als pup al). Dat zie ik Varghoss niet doen. Vooral het bekende filmpje van Crufts bezorgd mij kippenvel.Inge O schreef:hoe bedoel je ditMireillevdw schreef: Honden uit werklijnen zijn sowieso veel gehoekter en vaak steviger. Het verschil bij Haakon en Varghoss (Oudduitsers) is ook duidelijk zichtbaar. Varghoss (werklijnen) is veel forser gebouwd en heeft zware knoken. Persoonlijk vind ik dat er beter uitzien. Ze staan veel steviger op hun poten.?
Ja, die foto's waren duidelijk van een verkeerd oogpunt gemaakt, want ik heb wel foto's gezien van hem waar hij er veel mooier op staat.** Angela ** schreef:Hier nog een foto van Boban, samen met mij.
We waren dikke vriendjes
En Boban met kleine Elena en zn andere vriendin Qinaja v. Parchimerland
De meeste foto's van Boban die op het internet staan, zijn oude foto's gemaakt of bij ons op de kringgroep of bij de vorige eigenaar thuis.
Zo ook de standfoto, en die vind ik echt lelijk.
Het lijkt net of hij een doggenhoofd heeft, maar dat is echt absoluut niet.
Waar jij nu trouwens naar kijkt zijn de DDR/Tsjech lijnen.
Zeer mooie honden, wel mijn type ( Elena was er zelf ook 1) , maar kwa karakter heel anders dan de Duitse herders die wij gewent zijn.
T zijn imo geen beginners honden, en zeker die honden van de kennel vd Grauen v. Monstab.
Het is niet voor niets dat de lijnen waar Boban uit komt niet meer gecombineerd mogen worden. Daar ligt echt een verbod op ( wat ik toen gehoord heb dan )
Dat heeft zeker met de totale bouw te maken, maar bij de werklijnen (die vaak steviger gebouwd zijn, vooral de DDR) kom je dat gewankel niet tegen. Tenminste, ik heb het nog nooit gezien.Inge O schreef:maar dat heeft toch alles met de totale bouw en niks met hoe fors/fijn ze zijn te maken?Mireillevdw schreef:Nou, sommigen (uit kynologische lijn) die wankelen echt op de poten (als pup al). Dat zie ik Varghoss niet doen. Vooral het bekende filmpje van Crufts bezorgd mij kippenvel.Inge O schreef:hoe bedoel je ditMireillevdw schreef: Honden uit werklijnen zijn sowieso veel gehoekter en vaak steviger. Het verschil bij Haakon en Varghoss (Oudduitsers) is ook duidelijk zichtbaar. Varghoss (werklijnen) is veel forser gebouwd en heeft zware knoken. Persoonlijk vind ik dat er beter uitzien. Ze staan veel steviger op hun poten.?
Dit is mooie reu qua kop, de teven vind ik net een doggenkop hebben.Mireillevdw schreef:![]()
Ik kan me herinneren dat hij wel degelijk een dikke harses had, gelukkig niet van die hanglippen anders zou hij wel een doggenuitstraling krijgen** Angela ** schreef:Het lijkt net of hij een doggenhoofd heeft, maar dat is echt absoluut niet.
Ja, zoals de DDR lijnen eruit zien. Groffere bouw, rechtere ruggen en echte werkers. Denk jij nou echt dat die bouw slecht is voor de DH, terwijl het hier gaat om echte werkhonden?duitse herder schreef:Dit is mooie reu qua kop, de teven vind ik net een doggenkop hebben.Mireillevdw schreef:![]()
Je zegt dat je dat grove zo mooi vind bij een Duitse Herder maar je hebt wel kritiek op de aflopende ruggen etc. Denk je dat dat grove zo goed voor de bouw is?Het zijn tegenwoordig net doggen die ze aan fokken zijn, geef mij maar een ranke hond en niet zo een dog look a like
Oh, maar die heeft ook een mooie kop!Jip schreef:
even ons fijne teefje spammen.....![]()
![]()
Ik vind het persoonlijk ook heel mooi dat een teefje wat fijner is .......
Zo een log beest komt amper over een poortje heen en dat lijkt me erg belastend zo een grove bouw voor juist een werkhond. Die horen compact en niet log te zijn, juist omdat het werkhonden zijn. Wat is het voordeel van zo een logge bouw? Ik zie namelijk alleen nadelenMireillevdw schreef:Ja, zoals de DDR lijnen eruit zien. Groffere bouw, rechtere ruggen en echte werkers. Denk jij nou echt dat die bouw slecht is voor de DH, terwijl het hier gaat om echte werkhonden?
Die vond ik een poos terug op FB en heb ik toen hier geplaatst. Als ik het goed heb was dat een Italiaanse eigenaar, die de foto geplaatst had.Roompie schreef:Hier kan ik gewoon bijna om jankenMireillevdw schreef:
LongFields schreef:Die vond ik een poos terug op FB en heb ik toen hier geplaatst. Als ik het goed heb was dat een Italiaanse eigenaar, die de foto geplaatst had.Roompie schreef:Hier kan ik gewoon bijna om jankenMireillevdw schreef: