Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestopt met vleesbot te voeren
Moderator: moderatorteam
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Gestopt met vleesbot te voeren
Ik ben gestopt met het vleesbot te voeren, omdat ik van het weekend me doodgeschrokken ben als Pepper scherpe botjes naar binnen heeft gewerkt. En vervolgens ergens in de slokdarm of in z'n darmen blijft steken.
Dan zou hij eraan kapot kunnen gaan en dit wil ik m'n hondje niet aandoen
En nu geef ik hem Tinlo barfmenu en dit bevalt me uitstekend
Het vlees is vervangen door een stukje van die worst en de rest wordt aangevuld met groente plus zuivel
Dan zou hij eraan kapot kunnen gaan en dit wil ik m'n hondje niet aandoen
En nu geef ik hem Tinlo barfmenu en dit bevalt me uitstekend
Het vlees is vervangen door een stukje van die worst en de rest wordt aangevuld met groente plus zuivel
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Gestopt met vleesbot te voeren
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ja dat dacht ik ook dat je al een topic had daarover. Ieder zijn mening hoor. Maar ik vind vleesbot voeren helemaal niet eng. Honden zijn gemaakt om dat te eten namelijk, ze zitten anders in elkaar dan wij. Maar waarom ben je nu ineens bang geworden ervoor, heb je iets gelezen of had je hond iets?
- Yvet
- Zeer actief
Ik hoorde van een verkoopster van Petsplace en toen kregen we het daarover en zij vertelde me dit verhaal.
Ik was in eerste instantie daar voor een tube tandpasta en zag ik dat ze barf verkochten.
Ik was in eerste instantie daar voor een tube tandpasta en zag ik dat ze barf verkochten.

- Jeannettebo
- Zeer actief
dat was een mooi verkooppraatje van die dame...Yvet schreef:Ik hoorde van een verkoopster van Petsplace en toen kregen we het daarover en zij vertelde me dit verhaal.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Zo te horen voer je je hond prima!
Wees alleen niet bang voor scherpe botjes, zolang deze niet gekookt zijn zullen ze niet gaan splinteren. En ook dragende delen (poten) kan je beter vermijden. Maar bijvoorbeeld een rib of vleugel zal geen problemen geven.
Doet niets af aan het feit dat je moet voeren waar jij en je hond je prettig bij voelen, en Tinlo barfmenu lijkt me dan een goede keuze.
Wees alleen niet bang voor scherpe botjes, zolang deze niet gekookt zijn zullen ze niet gaan splinteren. En ook dragende delen (poten) kan je beter vermijden. Maar bijvoorbeeld een rib of vleugel zal geen problemen geven.
Doet niets af aan het feit dat je moet voeren waar jij en je hond je prettig bij voelen, en Tinlo barfmenu lijkt me dan een goede keuze.

- Fizgig
- Zeer actief
Met dit verhaal bedoel je dat botjes scherp kunnen zijn en in de slokdarm kunnen blijven steken? Toch? Ja, dat is natuurlijk wel waar, maar honden kauwen botten over het algemeen goed fijn hoor, de mijne wel. Je moet ze ook niet zonder toezicht laten barfen. Als jij merkt dat je hond niet goed kauwt of het zo door wil slikken, hak/knip je het wat fijner. Kijk eens op barfplaats.nl, kennis=macht.
- dagmar88
- Zeer actief
Fizgig schreef:kennis=macht.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik maak mij er overigens geen zorgen over.
Aan alles zit een risico.
Aan alles zit een risico.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn honden kauwen veel botwerk amper. Gaat zo hapslik naar binnen... 
- Yvet
- Zeer actief
In de tijd dat ik de botjes gaf ging ik niet uit de kamer, zeg maar naar m'n pc'tje.
En we gingen samen eten en hij naast me
En Pepper is van orgine een schrokkerd
En we gingen samen eten en hij naast me
En Pepper is van orgine een schrokkerd

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hier al jaren barf, kief en lijf hebben nog nooit iets anders gehad. ook nooit ergens last van, behalve met echt harde botten zoals bepaalde delen van paard. dat komt wel eens terug of dat komt er in stukken weer uit. maar nog nooit last gehad met zachte botten zoals gevogelte en niet dragende delen.
en ik koop echt niet elke maand nieuwe hondjes.
oh ja, ik heb heel veel macht over mijn honden
en ik koop echt niet elke maand nieuwe hondjes.
oh ja, ik heb heel veel macht over mijn honden

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Een goede keuze als dit je gerust stelt.
Een enkele rib willen sommige schrokkende honden nog wel eens in een keer doorslikken en dat hoeft niet altijd goed te gaan.
Een vleugel heeft een hoek waardoor dit ook gevaarlijk zou kunnen zijn.
Maar alles heeft zijn risico en ik neem het risico voor lief. Ondanks Kaiyou's drama verhaal
(ik hou het tegenwoordig wel vast
waardoor het risico een stuk kleiner is)
Dat is over het algemeen zo, maar niet helemaal waar.Lothian schreef:Zo te horen voer je je hond prima!
Een enkele rib willen sommige schrokkende honden nog wel eens in een keer doorslikken en dat hoeft niet altijd goed te gaan.
Een vleugel heeft een hoek waardoor dit ook gevaarlijk zou kunnen zijn.
Maar alles heeft zijn risico en ik neem het risico voor lief. Ondanks Kaiyou's drama verhaal
(ik hou het tegenwoordig wel vast
Laatst gewijzigd door Minhie op 15 feb 2012 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
Yvet schreef: En Pepper is van orgine een schrokkerd
Hun gebit is gemaakt voor knippen en scheuren, niet om alles te kauwen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 15 feb 2012 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Minhie
- Zeer actief
Het gebit is inderdaad gemaakt voor knippen en scheuren, maar vleesbot zal toch echt wel in stukken moeten worden geknipt.dagmar88 schreef:Yvet schreef: En Pepper is van orgine een schrokkerd[/quote
Da's hond eigen.
Hun gebit is gemaakt voor knippen en scheuren, niet om alles te kauwen.
Een bot van 10 cm naar binnen schrokken is namelijk niet zo fijn en sommige honden doen dat..

- Yvet
- Zeer actief
Ik dacht met name de botjes wel handig zou zijn dat hij kauwt ipv in 1 keer naar binnen te werken

- dagmar88
- Zeer actief
minhie schreef: Het gebit is inderdaad gemaakt voor knippen en scheuren, maar vleesbot zal toch echt wel in stukken moeten worden geknipt.
Een bot van 10 cm naar binnen schrokken is namelijk niet zo fijn en sommige honden doen dat..
Dan kun je toch gewoon vasthouden?
- Fizgig
- Zeer actief
Bruno kauwt alles goed stuk, dat is een herrie joh! Soms krijg ik er kippenvel van, het is net een beer ofzo met die kaken van hem. KKKKKRRRRAAAAKKK crunch crunch crunch. Maar met dingen gemaakt van huid moet ik uitkijken met hem want die wil ie zo doorslikken. Zoals runderoren, die geef ik maar niet meer. Bullepezen slikte ie eerst door als ze half op waren, en kotste vervolgens weer uit natuurlijk. Nu snapt ie het en kauwt ze helemaal op.
Ik vind het ook wel eens eng ofzo, daarom ken ik de heimlich voor honden ook en hou ik ze goed in de gaten. En ik probeer gewoon goed op de hoogte te zijn van de do's en don't's, het is gewoon zo lekker voor ze dat ik het ze niet wil ontnemen omdat ik er wel eens nerveus van wordt. Ik ben meer nerveus voor obstructies dan beschadigingen eigenlijk.
Ik vind het ook wel eens eng ofzo, daarom ken ik de heimlich voor honden ook en hou ik ze goed in de gaten. En ik probeer gewoon goed op de hoogte te zijn van de do's en don't's, het is gewoon zo lekker voor ze dat ik het ze niet wil ontnemen omdat ik er wel eens nerveus van wordt. Ik ben meer nerveus voor obstructies dan beschadigingen eigenlijk.
- Yvet
- Zeer actief
Ik gaf kippenekjes
En met dit soort eten is eten voor Pepper enorm heilig en je mag daar niet aankomen
En met dit soort eten is eten voor Pepper enorm heilig en je mag daar niet aankomen

- Minhie
- Zeer actief
Ja maar dan moet je dat wel elke dag willendagmar88 schreef:minhie schreef: Het gebit is inderdaad gemaakt voor knippen en scheuren, maar vleesbot zal toch echt wel in stukken moeten worden geknipt.
Een bot van 10 cm naar binnen schrokken is namelijk niet zo fijn en sommige honden doen dat..Tja, Pluis slikte ook met één *gloemp* de drumsticks af.
Dan kun je toch gewoon vasthouden?
Kan je geen kippennekken bijvoorbeeld kopen en die vasthouden? Of eendennekken.Yvet schreef:Ik dacht met name de botjes wel handig zou zijn dat hij kauwt ipv in 1 keer naar binnen te werken
Dat is erg beginbot en kan geen kwaad als het in één keer naar binnen gaat; maar kan je wel makkelijk vasthouden.

- Fizgig
- Zeer actief
Ik zou hem gewoon kippennekjes blijven geven, dat kan echt nooit kwaad, lijkt mij. Hij is te klein om die in één keer door te slikken, dus kauwen moet ie wel. Maar zelfs als hij dat niet doet, verteert dat wel.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik blijf er gewoon altijd bij als ik vleesbot voer. Luna staat hier ook echt wel eens te kokken omdat er een te groot stuk naar binnen gaat, maar ze heeft nog nooit mijn hulp nodig gehad.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
zelfs mijn katten slikken soms een kippennek in 1x naar binnen.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
petplace is volgens mij niet zo voor de Barf, in ieder geval houden ze alles tegen wat ze ZELF niet verkopen
die gasten proberen je zoveel wijs te maken.. zolang je maar producten uit hun vriezer of de brokken koopt waar ze meer op verdienen
zolang je het niet kookt of bakt, kan het weinig kwaad.. hier ook een schrokker en soms hou ik het vast en soms glijd het kippennekkie als een haring naar binnen
vanmiddag had Kyara een muis gevangen en met huid en haar opgevreten
zij kauwt wel goed en dat gaf een heerlijk krakend geluid
maar ik dacht dat je je goed had ingelezen op barfplaats?
en dan neem je het advies van een verkoper die naar hun eigen belang praten meteen aan?
wat ik al eerder zij, als je rauw wilt voeren... geef je hondje gewoon lekker KVV oftewel kant en klaar kompleet vers vlees
zolang je het niet kookt of bakt, kan het weinig kwaad.. hier ook een schrokker en soms hou ik het vast en soms glijd het kippennekkie als een haring naar binnen
vanmiddag had Kyara een muis gevangen en met huid en haar opgevreten
maar ik dacht dat je je goed had ingelezen op barfplaats?
wat ik al eerder zij, als je rauw wilt voeren... geef je hondje gewoon lekker KVV oftewel kant en klaar kompleet vers vlees

- Yvet
- Zeer actief
Dat had ik ook maar door die verkoopster werd ik zeg maar in de war gebracht - Wie moet ik eigenlijk geloven die verkoopster of barfplaats (al zijn ze deskundig op dat gebied)Browny schreef:petplace is volgens mij niet zo voor de Barf, in ieder geval houden ze alles tegen wat ze ZELF niet verkopendie gasten proberen je zoveel wijs te maken.. zolang je maar producten uit hun vriezer of de brokken koopt waar ze meer op verdienen
![]()
zolang je het niet kookt of bakt, kan het weinig kwaad.. hier ook een schrokker en soms hou ik het vast en soms glijd het kippennekkie als een haring naar binnen![]()
vanmiddag had Kyara een muis gevangen en met huid en haar opgevretenzij kauwt wel goed en dat gaf een heerlijk krakend geluid
![]()
maar ik dacht dat je je goed had ingelezen op barfplaats?en dan neem je het advies van een verkoper die naar hun eigen belang praten meteen aan?

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Baas over eigen hond hoor
Toen ik bij de dierenwinkel desgevraagd antwoordde dat ik ze vers geef kreeg ik een mompelend relaas over analyses van de verschillende merken en dat het op de keper beschouwd ook eigenlijk niet heel veel uitmaakt wat voor vers je voert.
Ik vond het een beetje eng toen ik voor het eerst kippenpootjes gaf, maar ze werken het met veel kraak en smaak naar binnen, grotere stukken houd ik voor Otto wel vast. Ik merk wel dat ze het qua ontlasting wat prettiger doen op wat zachter bot. Ik heb er hier ook wel vragen over gesteld en ik heb begrepen dat de voedselvertering bij de hond zich volledig afspeelt in de maag waardoor ze niet hoeven te kauwen zoals wij mensen. Corrigeer me als ik het verkeerd begrepen heb
Ik vond het een beetje eng toen ik voor het eerst kippenpootjes gaf, maar ze werken het met veel kraak en smaak naar binnen, grotere stukken houd ik voor Otto wel vast. Ik merk wel dat ze het qua ontlasting wat prettiger doen op wat zachter bot. Ik heb er hier ook wel vragen over gesteld en ik heb begrepen dat de voedselvertering bij de hond zich volledig afspeelt in de maag waardoor ze niet hoeven te kauwen zoals wij mensen. Corrigeer me als ik het verkeerd begrepen heb

Groetjes,
Sandra
- Minhie
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Voor Fien is een kippennek een maaltijd, die krijgt maar 50 gram per keer.Rosita Compagner schreef:zelfs mijn katten slikken soms een kippennek in 1x naar binnen.
En die gaat met kippennekken om alsof het haringen zijn.
Oftewel: de helft van de tijd gaat dat in één keer naar binnen.
En voor de beeldvorming: Fien weegt 5,5 kilo.
Ik zie dus ook het probleem niet.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Vraag die verkoopster dan maar eens waarom ze bij de Petsplace in Zeist vleesbot verkopen als dat zo gevaarlijk isYvet schreef:Dat had ik ook maar door die verkoopster werd ik zeg maar in de war gebracht - Wie moet ik eigenlijk geloven die verkoopster of barfplaats (al zijn ze deskundig op dat gebied)Browny schreef:petplace is volgens mij niet zo voor de Barf, in ieder geval houden ze alles tegen wat ze ZELF niet verkopendie gasten proberen je zoveel wijs te maken.. zolang je maar producten uit hun vriezer of de brokken koopt waar ze meer op verdienen
![]()
zolang je het niet kookt of bakt, kan het weinig kwaad.. hier ook een schrokker en soms hou ik het vast en soms glijd het kippennekkie als een haring naar binnen![]()
vanmiddag had Kyara een muis gevangen en met huid en haar opgevretenzij kauwt wel goed en dat gaf een heerlijk krakend geluid
![]()
maar ik dacht dat je je goed had ingelezen op barfplaats?en dan neem je het advies van een verkoper die naar hun eigen belang praten meteen aan?
- dagmar88
- Zeer actief
Yvet schreef: Dat had ik ook maar door die verkoopster werd ik zeg maar in de war gebracht - Wie moet ik eigenlijk geloven die verkoopster of barfplaats (al zijn ze deskundig op dat gebied)
Wanneer je dat doet krijg je vaak genoeg goed bedoeld advies van de semi deskundige dierenarts, winkelpersoneel en buurman-die-al-20-jaar-aldi-brokken-geeft.