Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs gebitssanering?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Prijs gebitssanering?

Ongelezen bericht door Kit »

Echo schreef:Is het bij een klein hondje nog nodig om de kippenvleugels te knippen of mag je die ook gewoon zo eten?
Neem toch aan dat hij het niet in 1x inslikt.

Ik zou het vleugeltje even voor hem vasthouden als ie het nog nooit gehad heeft :wink: Anders even in een plastic zakje doen en dan met een hamer erop slaan, zodat de botjes breken zeg maar
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Echo »

Ah ik kan het wel even voor hem vasthouden. :)
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Toen Luuk hier kwam was hij 2 jaar en had niks anders gehad dan brokken en dergelijke meuk. De hoeveelheid tandsteen was aanzienlijk en ik was erg bang dat hij alleen via de DA van de tandsteen af kon komen.
Ik heb hem op versvoer gezet en het even aangezien. Binnen 3 maanden was hij van zijn tandsteen af, zonder poetsen of DA :F: .
Ik zal niet zeggen dat dit voor elke hond opgaat, want daar zitten altijd verschillen tussen, maar bij Luuk werkte kvv en af en toe wat te kauwen heel goed.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Echo
Zeer actief

Ah wat fijn om te horen dat het dus wel helpt vers voer. Gaf je ook botten of alleen kvv?

De gebitscontrole is gewoon gratis dus die gaat wel door. Ook denk ik dat met een van zijn hoektanden het niet goed gesteld is dus denk dat het daar wel goed is dat het snel weg gaat. Zoals het nu is komt dat tandvlees nooit meer terug op die plek (zo ver teruggetrokken en dan super veel tandsteen daar).
Hij zal er ook wel pijn aan hebben dus heb het poetsen voor nu ook maar even gelaten voor wat het is.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Gijsje heeft vanaf pup af aan (10 weekjes oud toen ik hem kreeg) KVV gehad . Toen hij iets van 5 maanden oud was was ben ik overgegaan op geheel zelf samenstellen.
Ik keek van de week naar zijn tanden en meneer heeft op zijn hoektanden en kiezen beginnende aanslag :boos:
Hij is nu 2,5 jaar.
Heb dus maar een tandenborstel gekocht. Kijken of dat wat wordt.
Dust heeft , ondanks vers, ook snel last van tandsteen. Maxi heeft nooit op zelfsamenstellen gestaan..in de begintijd brok gegeten en nu dan sinds 2005 KVV , is goed 10 jaar en heeft een mooi gebit met weinig aanslag voor zijn leeftijd.

ik denk dat er ook veel ligt aan aanleg ( enzymen in speeksel of zo )
Echo
Zeer actief

Ja net als bij mensen zal het wel verschillen per hond.

Heb ook wel gehoord dat poedels vaak een slecht gebit hebben, maar weet niet of dat waar is.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Echo schreef:Ah wat fijn om te horen dat het dus wel helpt vers voer. Gaf je ook botten of alleen kvv?

De gebitscontrole is gewoon gratis dus die gaat wel door. Ook denk ik dat met een van zijn hoektanden het niet goed gesteld is dus denk dat het daar wel goed is dat het snel weg gaat. Zoals het nu is komt dat tandvlees nooit meer terug op die plek (zo ver teruggetrokken en dan super veel tandsteen daar).
Hij zal er ook wel pijn aan hebben dus heb het poetsen voor nu ook maar even gelaten voor wat het is.
Voornamelijk kvv en af en toe kraakbeendingen, strot, kippenvleugels, knars. Het zachtere bottenwerk dus. Ook wel grotere stukken vlees, afgeprijsde runderlappen ofzo. Pens heb ik ook een keer gegeven, maar daar kan Luuk niet tegen.

Overigens vind ik er niks mis mee dat je het gebit laat controleren :E: . Maar ik reageer om te laten weten dat ingrijpen door een DA niet altijd nodig is. En dat je misschien eea eerst even aan moet zien, voordat je je hond onder narcose aan zijn gebit laat sleutelen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Echo
Zeer actief

Nou vanochtend maar een kippenvleugeltje gegeven. Hij vond het super lekker maar echt knagen deed hij alleen als ik het voor hem vasthield. Stel je voor dat je vieze pootjes krijgt! Haha.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Echo schreef:Nou vanochtend maar een kippenvleugeltje gegeven. Hij vond het super lekker maar echt knagen deed hij alleen als ik het voor hem vasthield. Stel je voor dat je vieze pootjes krijgt! Haha.
Leuk :D
Komt vanzelf wel hoor, met dat soort dingen duurt het vaak even voor het kwartje valt :wink:

En met een ouder herplaatsertje snap ik zeker dat je de boel laat controleren!
Echo
Zeer actief

Nou ik ben gister naar de tandarts geweest met Jerry. Die heeft gekeken en zag dat het bij de kiezen best meeviel gelukkig. Ik kon dat juist daar niet zo goed zien.
Verder is een van zijn snijtanden dubbel! (de melktand zit er nog). Misschien dat die er nog uit moet. Hij heeft met een speciaal lampje gekeken of er nog tandplak zat maar dat kon hij niet zien. Dus met kvv en botjes werkt het zeker wel!
Verder was het bij de hoektanden het ergst en hij adviseerde hier toch wel een gebitssanering voor. Voor de prijs gaf hij aan in ieder geval 100 euro, kan wat meer worden als er dingen getrokken moeten worden etc.
Als er antibiotica moet worden gegeven wordt dat wel vergoed door Petplan (basis) en ook een bloedonderzoek vooraf om te kijken of narcose veilig is wordt vergoed.
Dat gaat allemaal eind februari gebeuren aangezien ik nog enkele dagen moet wachten voor ik gebruik kan maken van mijn verzekering.
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ik ben afgelopen donderdag met onze chi van 2.8 kilo geweest.
Gebit gereinigd tandsteen verwijderd incl. 3 tanden en een kies. En 2 keer bijsluiten omdat ze niet van plan was om te gaan.
Dit was 35 euro en 7,50 voor de antibiotica dus 42,50 en dit vindt ik echt goedkoop.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Echo
Zeer actief

yo dat is echt spotgoedkoop!
Maarja ik heb het te doen met de dierenartsen hier...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”