Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spok heeft heuparthrose
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Spok heeft heuparthrose
Ody heeft ook de winterjas van Hurrta. Als je deze een beetje ruim koopt, zijn de heupjes ook lekker warm ingepakt. De buikflap is ook heerlijk, vind het echt een aanrader. De jas kraakt alleen wel een beetje, dat vond ze in het begin eng.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
tineke
Even een kleine update over Spokkie,ben vanwege mijn schouder nog niet veel online,de revalidatie gaat wel goed maar langer internetten doet toch wel pijn dus wat dat betreft een gedwongen rustperiode , maar dit wilde ik toch even laten weten
Spok heeft inmiddels een rode hurtta jas en we hopen dat die hem de nodige warmte geeft voor de strenge kou buiten.
Verder ging het wel zo beroerd met hem dat we terug zijn gegaan naar de da die hem sterktere middelen heeft gegeven en een anabolenprik.
Eigenlijk wordt dit pas bij oudere honden ingezet maar het was niet te doen om Spok zo door te laten lopen
Liever kort en leuk dan lang en slecht is ons motto hierin.
Het fijne is wel dat het aangeslagen is en we de oude vertrouwde vrolijke clown weer terug zien in hem.
Hopelijk kunnen we de zwaardere medicijnen na een tijdje weer af bouwen en met minder toen ,zo niet doen we dat uiteraard niet.
Spok heeft inmiddels een rode hurtta jas en we hopen dat die hem de nodige warmte geeft voor de strenge kou buiten.
Verder ging het wel zo beroerd met hem dat we terug zijn gegaan naar de da die hem sterktere middelen heeft gegeven en een anabolenprik.
Eigenlijk wordt dit pas bij oudere honden ingezet maar het was niet te doen om Spok zo door te laten lopen
Het fijne is wel dat het aangeslagen is en we de oude vertrouwde vrolijke clown weer terug zien in hem.
Hopelijk kunnen we de zwaardere medicijnen na een tijdje weer af bouwen en met minder toen ,zo niet doen we dat uiteraard niet.
-
tineke
Even een kleine update over Spokkie,ben vanwege mijn schouder nog niet veel online,de revalidatie gaat wel goed maar langer internetten doet toch wel pijn dus wat dat betreft een gedwongen rustperiode , maar dit wilde ik toch even laten weten
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
nou, wat naar zeg, dat het zo snel weer zo slecht ging. geef je hem al visolie en glucosamine/chondroitine?

-
tineke
Geen losse visolie maar hij eet wel regelmatig vette vis en zalmmix.Hutsje schreef:nou, wat naar zeg, dat het zo snel weer zo slecht ging. geef je hem al visolie en glucosamine/chondroitine?
Hij krijgt glucosamine en arthroluxyl,al moet ik eerlijk bekennen dat Jan en ik daar beide niet echt in geloven.
Maar goed we hebben dan wel zoiets van baat het niet dan schaad het niet dus geef ik het hem toch maar.
Het is inderdaad onvoorstelbaar dat het zo snel kan verslechteren ,dat hadden we beide ook echt niet verwacht.
Maar een slechte dag voor Spok is echt een slechte dag ,zelfs zo dat wij ons afvroegen of we hem dat wel zouden mogen aandoen
Vandaar ons snelle dabezoek toch maar weer in de hoop op iets wat wel zou helepen.
Dat heeft hij nu wel maar ja dit kan hij ook niet eindeloos blijven krijgen dus vandaar onze hoop er toch weer ,als het kan, wat mee af te bouwen.
-
Melanie 74
Wat een nare diagnose, vergeet alleen niet dat sneeuw en vooral natte kou zwaar nadelig werken op arthrose.
Naast de glucosaminecomplex van de groene os gaf ik teunisbloemolie, dan wordt het beter opgenomen.
Naast de glucosaminecomplex van de groene os gaf ik teunisbloemolie, dan wordt het beter opgenomen.
- Zoie
- Zeer actief
Bij mijn weten niet, de DA heeft er althans niets over gezzegd; ik heb er overigens ook niet expliciet naar gevraagd.Inge O schreef:hè, tineke, wat een zorgen![]()
.
heeft hij eigenlijk ook hd? (ik geloof niet dat hier al iets over gezegd was in dit topic?).

- Zoie
- Zeer actief
Ik wil overigens helemaal niet uitsluiten dat zo'n kruidenmengsel als arthroluxyl op de een of andere manier schaadt. Of baat.tineke schreef: Hij krijgt glucosamine en arthroluxyl,al moet ik eerlijk bekennen dat Jan en ik daar beide niet echt in geloven.
Maar goed we hebben dan wel zoiets van baat het niet dan schaad het niet dus geef ik het hem toch maar..
Ik vind wel dat we in de dierengeneeskunde dezelfde eisen moeten stellen als in de humane. Dat betekent dus b.v. dubbelblind onderzoek voor de werkzaamheid van geneesmiddelen en het liefst ook verklaringen die bestand zijn tegen rationele kritiek.
Op beide punten ben ik alles behalve overtuigd. Ik ben een beetje bang dat omdat het om dieren gaat de wetenschappelijke principes makkelijk overboord kunnen worden gegooid.

- Zoie
- Zeer actief
-
tineke
Melanie 74 schreef:Wat een nare diagnose, vergeet alleen niet dat sneeuw en vooral natte kou zwaar nadelig werken op arthrose.
Nou zeker de kou doet hem in dat opzicht zeker geen goed.
Warm houden lijkt daarin wel iets te helpen vandaar zijn jas.
Als we met hem naar een wandelgebied gaan in de ochtend wikkelen we hem in een warme deken voor we de auto ingaan en houd ik hem even op schoot,terugweg idem.
De wandeling passen we dan qua tijd wat aan en dat werkt dan ook best wel hebben we het idee.
-
tineke
Ja dat weten wij ook niet precies ,hij heeft het aan een kant ook erger dan aan de andere dus misschien heeft hij in zijn jonge jaren voor hij hier was iets opgelopen waardoor dat komt?Inge O schreef:vreemd, hoe komt hij dan op zo'n (relatief) jonge leeftijd aan zo'n hinderlijke arthroseZoie schreef:Bij mijn weten niet, de DA heeft er althans niets over gezzegd; ik heb er overigens ook niet expliciet naar gevraagd.Inge O schreef:hè, tineke, wat een zorgen![]()
.
heeft hij eigenlijk ook hd? (ik geloof niet dat hier al iets over gezegd was in dit topic?).
![]()
.
gelukkig reageert hij goed op cortaphen.
Maar goed zeker weten doen we dat dus niet al was Spok best jong toen hij hier kwam zo rond een jaar was de schatting toen.
- Zoie
- Zeer actief
ja, hij heeft van het begin af aan wel een raar hupje gehad af en toe, dus misschien dat er al iets gezeten heeft; ik weet het ook niet. Wat hij ook al jaren heeft is dat als hij in koud water gaat, hij soms helemaal even verstijft, en pijn aan geeft. Misschien is het gewoon wel de kou die alles wat erger doet lijken dan het straks weer is. Laten we het hopen.tineke schreef:Ja dat weten wij ook niet precies ,hij heeft het aan een kant ook erger dan aan de andere dus misschien heeft hij in zijn jonge jaren voor hij hier was iets opgelopen waardoor dat komt?Inge O schreef:vreemd, hoe komt hij dan op zo'n (relatief) jonge leeftijd aan zo'n hinderlijke arthroseZoie schreef:Bij mijn weten niet, de DA heeft er althans niets over gezzegd; ik heb er overigens ook niet expliciet naar gevraagd.Inge O schreef:hè, tineke, wat een zorgen![]()
.
![]()
.
gelukkig reageert hij goed op cortaphen.
Maar goed zeker weten doen we dat dus niet al was Spok best jong toen hij hier kwam zo rond een jaar was de schatting toen.
Wat denk jij Inge, dat spul wat hij slikt, kan hij dat langere tijd, desnoods jaren slikken ?
Nog een vraag. De DA constateerde in de rest van zijn rug ook een stijfheid als gevolg van het krom lopen ( verplaatsen van zijn gewicht op zijn voorpoten als gevolg van de pijn.) en opperde dat spok baat zou kunnen hebben bij fysiotherapie c.q. orthomanuele therapie ( als ik het goed zeg. de rugwervels zouden dan recht worden gezet. ) En na wat gegoogle bekruipt me hierbij weer het gevoel dat het wat dit laatste betreft om de een of andere onbewezen therapie uit de alternatieve hoek waar ik zo'n broertje dood aan heb zou kunnen gaan. Ik heb trouwens ook een collega gehad die zijn rug heeft laten kraken en hier veel last van had overgehouden, wat me ook al niet enthousiast maakt. Iemand hier een gefundeerde mening over ?

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hé bah wat naar jongens. Arme Spokkie
Misschien vindt hij het lekker om s'morgens na het slapen even gemasseerd te worden. Even de spieren 'losmaken' als het ware. Die moeten nu een hoop opvangen.

- Zoie
- Zeer actief
oke, bedankt voor de info. We kijken het maar weer eventjes aan. Hopelijk kunnen we met een paar weken weer terug naar de carprodyl.Inge O schreef:alles kan natuurlijk en als dat voor hem nodig blijkt zal het wel moeten maar het is wel een cortisonepreparaat dus kan op termijn toch wel bijwerkingen geven maar of en hoe verschilt sterk individueel.Zoie schreef: Wat denk jij Inge, dat spul wat hij slikt, kan hij dat langere tijd, desnoods jaren slikken ?
fysiotherapie is natuurlijk heel onschuldig (en derhalve naar mijn idee ook weinig efficiëntNog een vraag. De DA constateerde in de rest van zijn rug ook een stijfheid als gevolg van het krom lopen ( verplaatsen van zijn gewicht op zijn voorpoten als gevolg van de pijn.) en opperde dat spok baat zou kunnen hebben bij fysiotherapie c.q. orthomanuele therapie ( als ik het goed zeg. de rugwervels zouden dan recht worden gezet. ) En na wat gegoogle bekruipt me hierbij weer het gevoel dat het wat dit laatste betreft om de een of andere onbewezen therapie uit de alternatieve hoek waar ik zo'n broertje dood aan heb zou kunnen gaan. Ik heb trouwens ook een collega gehad die zijn rug heeft laten kraken en hier veel last van had overgehouden, wat me ook al niet enthousiast maakt. Iemand hier een gefundeerde mening over ?) en bij die andere therapieën heb ik hetzelfde gevoel als jij.
osteopathie heb ik zelf wel positieve ervaring mee maar ik blijf er een hekel aan hebben dat ze er zo onwetenschappelijk en ondoorgrondbaar over wauwelen - 'ruggengraat rechtzetten' alleen al, zo'n ruggengraat staat helemaal niet krom, laat ze dan eens exact aangeven wat ze daarmee bedoelen maar nee, dat kunnen ze niet.

- Zoie
- Zeer actief
hij ktijgt ook anabolen ter ondersteuning van zijn spieren. Voorzichtig knuffelen vindt Spok oke, maar masseren, ik zal het eens proberen, maar ik denk niet dat hij dat prettig vindt.alm@ schreef:Hé bah wat naar jongens. Arme SpokkieMisschien vindt hij het lekker om s'morgens na het slapen even gemasseerd te worden. Even de spieren 'losmaken' als het ware. Die moeten nu een hoop opvangen.