Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heupkoppen wegzagen, iemand ervaring?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blubblabhoi
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Re: Heupkoppen wegzagen, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door blubblabhoi »

toch de DA afgebeld en gevraagd voor nog wat dagen bedenktijd
normaal krijgt hij kleine brokken van pedigree, voor puppy's met kip en rijst smaak geloof ik
nu krijgt hij dus eerst rijst en kip
we zien het eerst nog even aan en we kijken of hij aan sterkt zodat hij de operatie aankan.
als pijnstillers krijgt hij nu rimadyl, ik weet niet of iemand daarmee heel erg bekend is?
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jessica74 »

fijn om te horen je moet zoiets niet overhaast beslissen.

ik denk dat je nog genoeg met hem kan doen het is een kwestie van spieren opbouwen die moeten de heupen gaan opvangen.
gedoseerd bewegen liever 4 keer 20 minuten dan 1 keer een uur.

maar eerst maar even kijken wat de diarree veroorzaakt.
heeft de dierenarts niets gezegt over antibiotica?
je kan altijd 2 dagen met rijst en gekookte kipfilet kijken of het beter gaat.
en dan heel langzaam weer terug op brok.
toen mijn hond een darminfectie had ging het op de rijst kip goed maar zodra ik terug ging op het oude voer was het weer mis.
toen heb ik haar toch echt antibiotica gegeven voor een week en het was met 3 dagen over.

pedigree is nou niet echt een top voer er zitten veel kleur en smaakstoffen in heel weinig % vlees kijk maar eens op de zak. dus veel granen waar een hond niets mee kan poept ie zo weer uit.

wat vind je zelf van kvv?
zou goed zijn voor zijn darmen kan hij heel goed opnemen dus optimaal alle voedingsstoffen gebruiken. je zou als het goed gaat op de kip over kunnen gaan op vlees misschien ook even koken een paar dagen maar dan heel kort.

rimadyl heb ik mijn vorige hond 5 jaar gegeven ze heeft er nooit last van gehad, maar elke hond is anders en pijnstillers kunnen op de maag werken.
nooit op een lege maag geven.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

volhouden en direct stoppen met die pedigree want das echt geen goede voeding voor dergelijkehonden en op kvv over gaan, is beter voor spieropbouw had de dierenarts gezegd

mijn berner is nu 4 en ja hier staan ook verhalen over dat ze toen 7 maanden was hele zware HD was geconstateerd, in die periode kon ze zelfs bijna niet gaan van de pijn, ze kreeg paar keer een cortisonespuit om de pijn wat weg te halen omdat dat niets anders nog effect had.

zat zielig in een hoekje en was echt heel triest om haar zo te zien

ik dacht ook toen inslapen beste was maar mijn dierenarts zei me te wachten omdat de hond niet volgroeid was en het nog kan veranderen, slechte heupen blijven natuurlijk maar spiermassa doet echt heel veel en groeipijnen die mijn berner ook had speelde mee een rol met de pijn die ze had

ik ben toen begonnen op aanraden van een dierenarts met kvv te geven, suplimenten om de gewrichten te ondersteunen en een andere pijnstiller die wel wat effect had en paar keer per dag korte wandelingen aan de lijn, in water laten lopen om spieropbouw te krijgen en na 1.5 jaar was het verschil enorm.

nu is ze 4 jaar en het gaat nog altijd redelijk goed, ze heeft wel paar keer slechte dagen gehad door dat ze te veel had gespeeld of gerent maar haar algemene toestand is redelijk, ze kan 1.5 uur per dag wandelen verdeelt in 2 of 3 keer en speelt en rent elke dag toch beetje, ik overdrijf nooit en let erop dat ze zich niet overforceert, af en toe krijgt ze eens een rimadiltje als ze wat mankt maar gezien haar algemene toestand vind ik dat ze het goed doet.

oke, ze kan niet uren rennen en spelen met andere honden, ze kan geen uren achter elkaar wandelen, maar er zijn zoveel gezonde honden die dit ook niet doen en ja, ze is gelukkig ook al kan ze niet alles mee doen.

bij slechte heupen hoeft inslapen niet altijd, deze honden kunnen toch een leuk leven hebben als je het wat aanpast
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb een hond van 1,5 jaar laten gaan, vreselijk slechte heupen, zoiets had de da nog nooit gezien bij zo'n jonge hond (volgens mij zeggen ze dat tegen iedereen ofzo :roll: )
Ik denk dat je moet kijken naar het type hond, wat kan de hond nog na een operatie, ik vond het een martelgang met te weinig % kans van slagen en een gelukkig leven zoals het een husky betaamt.

Sterkte met jullie besluit :roos:
jessica74
Zeer actief
berner senner

hoe gaat het nu al wat beter op de rijst en kip?
blubblabhoi
geregistreerd lid

we zijn zo ontzettend blij dat we hem gister niet hebben laten gaan!
wat een verschil zeg, nu hij zijn pijnstillers binnen houd.
hij is ontzettend speels en vrolijk en dartelt in het rond, met het eten is hij haast niet meer te houden! :-D
zijn ontlasting is nu al wat beter, nog niet top maar gaat de goede kant op, ook blijft het langer binnen

pfoe wat ben ik blij dat we hebben afgezegt! :love:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

blubblabhoi schreef:we zijn zo ontzettend blij dat we hem gister niet hebben laten gaan!
hij is ontzettend speels en vrolijk en dartelt in het rond, met het eten is hij haast niet meer te houden! :-D
zijn ontlasting is nu al wat beter, nog niet top maar gaat de goede kant op, ook blijft het langer binnen

Fijn, zeg! Nu maar verder opknappen! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
jessica74
Zeer actief
berner senner

blubblabhoi schreef:we zijn zo ontzettend blij dat we hem gister niet hebben laten gaan!

gelukkig nu zie je zelf ook dat de diarree niets met de hd heeft te maken maar met de darmen.
als de ontlasting nou 2 dagen goed is zou ik overgaan op kvv veel beter voor hem en als je eerst weer de brokken gaat geven moet je weer overschakelen wat allemaal weer extra belasting is.
misschien de rijst langzaam afbouwen.
kvv verteerd veel beter hij zal meer weerstand gaan opbouwen is goed voor zijn darmen.
neem wel een kvv complete maaltijd.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

tof te lezen dat het beter gaat nu, ik zou die pedigree brok echt niet meer geven, je merkt nu al verschil wat het met je hond doet.
blubblabhoi
geregistreerd lid

vanochtend gebeld naar de dierenarts, hij is helemaal opgeknapt, dus morgen gaan ze hem opereren
spannend!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”