Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

proteq wijzigt declaratie systeem

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Re: proteq wijzigt declaratie systeem

Ongelezen bericht door flatcoat »

Wat een commotie om niks zeg ...... betalen moet je toch of je dat nu direkt doet of twee weken later. Absurde prijsverhogingen (zoals bij Moosje) zouden reden kunnen zijn om op te zeggen. Ik mag toch hopen dat je een dier geen medische zorg onthoud vanwege het feit wanneer de kosten betaald moeten worden.
Het is trouwens geen wijziging van de voorwaarden maar van het vergoeding/uitkering beleid dus tussentijds opzeggen zal 'm niet worden.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik had helemaal geen keuze want er is maar 1 maatschappij in België die een hondenverzekering aanbied. Maar ik ben erg tevreden, elk jaar stijgt de premie ongeveer 1 euro en ik betaal nu 13,50€. Het zou raar zijn als hij zijn hele leven niks zou mankeren want hij heeft nu al patella en voedselallergiën. Als hij daar ooit aan geopereerd wordt dan heb ik de hele verzekering er al uit.

Ik moet trouwens ook zelf betalen en dan achteraf krijg je het bedrag min 20% franchise terug.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

flatcoat schreef:Wat een commotie om niks zeg ...... betalen moet je toch of je dat nu direkt doet of twee weken later. Absurde prijsverhogingen (zoals bij Moosje) zouden reden kunnen zijn om op te zeggen. Ik mag toch hopen dat je een dier geen medische zorg onthoud vanwege het feit wanneer de kosten betaald moeten worden.
Het is trouwens geen wijziging van de voorwaarden maar van het vergoeding/uitkering beleid dus tussentijds opzeggen zal 'm niet worden.

:19: De hele reden van zo'n verzekering is dat je niet maandelijks wat in een potje stopt, maar vanaf begin af aan die 5000 euro tot je beschikking hebt voor het geval dat je hond wat groots mankeert.
En of je nu even direct 4000 euro neer kan leggen, of 800 achteraf maakt voor een hele hoop mensen wel een groot verschil.

Er kan tegenwoordig een hele hoop, maar dat kost ook een hoop.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

flatcoat schreef:Wat een commotie om niks zeg ...... betalen moet je toch of je dat nu direkt doet of twee weken later. Absurde prijsverhogingen (zoals bij Moosje) zouden reden kunnen zijn om op te zeggen. Ik mag toch hopen dat je een dier geen medische zorg onthoud vanwege het feit wanneer de kosten betaald moeten worden.
Nou idd. Wat een gedoe om niks. Ik las in dezelfde brief dat er binnen vijf dagen (?) al terugbetaald wordt.

Ik wist niet eens dat het mogelijk was om de rekening direct te laten betalen. Heb al die tijd het declaratieformulier gebruikt. Snap heel goed dat het direct betalen een hoop administratiekosten vergt en dat we dus als verzekerden (gezien de kosten) beter uit zijn om het eerst zelf te betalen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

dagmar88 schreef:

:19: De hele reden van zo'n verzekering is dat je niet maandelijks wat in een potje stopt, maar vanaf begin af aan die 5000 euro tot je beschikking hebt voor het geval dat je hond wat groots mankeert.
En of je nu even direct 4000 euro neer kan leggen, of 800 achteraf maakt voor een hele hoop mensen wel een groot verschil.

Tja, ik heb toch wel moeten schrapen om de eerste operatie van Ollie te betalen, de 2e is eigenlijk betaald van de uitbetaling van de eerste...volg je me nog :wink: .
Ik heb geen duizenden apart staan daarom zijn ze verzekerd :19: .

Voor de rest ben ik heel tevreden over mijn verzekering Hema, het is meer een basis verzekering zonder verdere toeters en bellen. Waarom zou ik een bv. inenting via de verzekering bij de DA laten betalen als dat helemaal niet in de polis is meeverzekerd, dat is alleen maar veel papierwerk voor niets.
dagmar88
Zeer actief

Lillith schreef:
dagmar88 schreef:

Tja, ik heb toch wel moeten schrapen om de eerste operatie van Ollie te betalen, de 2e is eigenlijk betaald van de uitbetaling van de eerste...volg je me nog :wink: .
Ik heb geen duizenden apart staan daarom zijn ze verzekerd :19: .
Precies. Als ik het had liggen, had ik die verzekering niet nodig.
Niko moet nog verzekerd worden; wilde even afwachten hoe alles zou veranderen.

Proteq valt dus af. En omdat we met Pluis zo lang hebben moeten wachten geloof ik er niets van dat er nu opeens binnen 5 dagen uitbetaald gaat worden.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Voor rekeningen boven de 500 euro, betaald proteq nog steeds gelijk aan de DA. Dus wat is nu dan het probleem. Je hoeft nog steeds die 4000 euro niet direct zelf op te hoesten.
Afbeelding
Groetjes Marja
Zoek stok!
Zeer actief

tycha schreef:
Voor rekeningen boven de 500 euro, betaald proteq nog steeds gelijk aan de DA. Dus wat is nu dan het probleem. Je hoeft nog steeds die 4000 euro niet direct zelf op te hoesten.
Bij verzekeringen schieten mensen direct in de agressie als er iets verandert. Terwijl het dus inderdaad alleen om bedragen onder de 500 euro gaat. En het voor ons als verzekerden beter is voor de premie als niet alles direct uitgekeerd wordt. Eerst dierenarts uitbetalen, dan weer eigen risico terugclaimen bij verzekerde. Wat een gedoe. En dat voor een rekening van bijv. 60 euro.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
dagmar88
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
tycha schreef:
Bij verzekeringen schieten mensen direct in de agressie als er iets verandert. Terwijl het dus inderdaad alleen om bedragen onder de 500 euro gaat. En het voor ons als verzekerden beter is voor de premie als niet alles direct uitgekeerd wordt. Eerst dierenarts uitbetalen, dan weer eigen risico terugclaimen bij verzekerde. Wat een gedoe. En dat voor een rekening van bijv. 60 euro.
Is dat nu echt nodig, zo overdrijven?
Ik sprak over de dierenverzekeringen in het algemeen, niet alleen proteq.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

tycha schreef:
Precies en daarom snap ik de commotie niet. Bovendien kun je voor de bedragen tussen de 250 en 500 euro gebruik maken van een speciale "service".
Daarbij komt dat je vaak met je d.a. best kunt afspreken om de factuur te printen zodat jij hem alvast kunt indienen en hem betaald als je de uitkering hiervan ontvangt. Echt, het ontgaat me echt waar die commotie vandaan komt. :19:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
cairnwizzy
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): cairn terrier

Ongelezen bericht door cairnwizzy »

Zoek stok! schreef:
tycha schreef:
voor ons als verzekerden beter voor de premie?stond niet in die brief dat die omlaag ging :denken:
tuurlijk begrijp ik het wel dat een declaratie van een consult van 29 euro meer kost aan man uren maar maak er dan geen reclame mee en verhoog de premie dan niet.
voor de mensen die er geen probleem van maken en het gewoon voorschieten,wees blij dat je het kan,dat geluk is niet aan iedereen bedeeld en heb daar ook respect voor.
2 jaar geleden met onze kat meegemaakt dat we 3 keer terug moesten in 2 weken tijd met wat overnachtingen bij de da,wat je dus straks 3 keer mag voorschieten want het zijn aparte bezoeken aan een da,heeft een hoop centjes gekost wat ik met liefde betaalde voor hem,in dezelfde maand de auto voor een apk wat ook een hoop geld koste maar dat geld hadden we toen apart staan.nu 2 jaar later volledig afgekeurd vanwege medische problemen is de geld situatie iets veranderd en hoop dat je dan kan begrijpen dat het iets moeilijker word.
als je dan 3 keer terug mag naar de da en je mag 3 keer 450 euro afrekenen zal je het toch moeten voorschieten en maar afwachten of ze daadwerkelijk zich aan hun woord houden dat ze het binnen 5 werkdagen terug storten.maar daar gaat het niet om,je zal het moeten voorschieten en dat is niet altijd vanzelfsprekend voor iedereen.en denk dat dat voor een hoop mensen de reden was om deze verzekering te nemen,je dekken voor onverwachte kosten.en dat werd ook in de reclame van proteq zelf gezegd.
Zoek stok!
Zeer actief

Nee de premie gaat niet omlaag. Maar als dit was voortgezet, was de premie zeker een stuk omhoog gegaan. En daar heb ik dan weer geen zin in. Maar goed, zoals ik al aangaf, ik had compleet gemist dat rechtstreeks betalen mogelijk was.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zoek stok! schreef:Nee de premie gaat niet omlaag. Maar als dit was voortgezet, was de premie zeker een stuk omhoog gegaan. En daar heb ik dan weer geen zin in. Maar goed, zoals ik al aangaf, ik had compleet gemist dat rechtstreeks betalen mogelijk was.
Die premie is dus al verhoogd, en niet zo'n beetje ook. Zoals ik hieboven al ergens schreef is Shendr zijn premie van 45 naar 69 euro gegaan.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Zoek stok!
Zeer actief

moosje schreef:
Zoek stok! schreef:Nee de premie gaat niet omlaag. Maar als dit was voortgezet, was de premie zeker een stuk omhoog gegaan. En daar heb ik dan weer geen zin in. Maar goed, zoals ik al aangaf, ik had compleet gemist dat rechtstreeks betalen mogelijk was.
Die premie is dus al verhoogd, en niet zo'n beetje ook. Zoals ik hieboven al ergens schreef is Shendr zijn premie van 45 naar 69 euro gegaan.
Als ik lees wat er allemaal geclaimd wordt, is dat ook niet vreemd natuurlijk :wink: Het is dat ik zo'n verzekeringsmens ben voor 'stel dat'. Maar in principe betaal ik al zeven jaar voor de dure ingrepen van anderen, en sinds drie jaar zelfs voor twee. Ik hoop dat dit ook zo blijft overigens, dat betekent dat m'n hondjes gezond zijn. Laten we niet vergeten dat een verzekering simpelweg een commercieel bedrijf is, geen liefdadigheidsinstelling. Wat geclaimd wordt, moet betaald worden door ons allemaal. Plus veel extra voor alle bedrijfskosten en de winst. Als je niks met dat systeem hebt, is het inderdaad een kwestie van sparen in plaats van verzekeren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

dagmar88 schreef: Proteq valt dus af. En omdat we met Pluis zo lang hebben moeten wachten geloof ik er niets van dat er nu opeens binnen 5 dagen uitbetaald gaat worden.

Kiki is bij het Kruidvat (Aegon) verzekerd en ik heb op 9 januari j.l. een declaratie ingediend.De 12e stond het geld op mijn rekening.
Heb ook eerst gekeken of Proteq iets voor me was vanwege dat declaratiesysteem maar ben nu toch wel blij het niet gedaan te hebben.Die ik nu heb is goedkoper.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ik heb de brief ook gehad. Ik wilde toch de verzekering al opzeggen. Bij mij is de premie in 5 jaar flink omhoog gegaan. Ik leg nu zelf een bedrag apart.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

marian* schreef:
dagmar88 schreef: Proteq valt dus af. En omdat we met Pluis zo lang hebben moeten wachten geloof ik er niets van dat er nu opeens binnen 5 dagen uitbetaald gaat worden.

Kiki is bij het Kruidvat (Aegon) verzekerd en ik heb op 9 januari j.l. een declaratie ingediend.De 12e stond het geld op mijn rekening.
Heb ook eerst gekeken of Proteq iets voor me was vanwege dat declaratiesysteem maar ben nu toch wel blij het niet gedaan te hebben.Die ik nu heb is goedkoper.
:wink: Charlie is via kruidvat verzekerd. Die zijn inderdaad wel snel met vergoeden.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Fijn dat de meeste hier het blijkbaar zo breed hebben dat ze dit een gedoe vinden. Deze wijziging houdt in dat je altijd 500 euro paraat moet hebben....en net als sommige anderen hier heb ik juist voor Proteq gekozen zodat dat niet hoefte, aangezien je maar 19% hoeft te betalen en achteraf. Anders had ik wel voor een andere verzekering gegaan. Ik vind het dus helemaal geen 'gedoe om niets'.... :hmmm: Ze willen besparen op de kosten van Fa-Med, dit zouden ze ook kunnen doen door dierenartsen voortaan de BTW wel direct te laten afrekenen. Want of ik naderhand een declaratie stuur of mijn dierenarts maakt natuurlijk geen barst uit... :19:
balou2000
Actief

Ongelezen bericht door balou2000 »

ik wilde dat ik 500 euro achter de hand had
ik baal daarom ook als een gek van deze verrandering
dagmar88
Zeer actief

Jessica3787 schreef:Fijn dat de meeste hier het blijkbaar zo breed hebben dat ze dit een gedoe vinden. Deze wijziging houdt in dat je altijd 500 euro paraat moet hebben....
En dan mag je hopen dat je niet op een week 3 x bij de DA hoeft te staan op de meest onmogelijke tijden.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

dagmar88 schreef:
Jessica3787 schreef:Fijn dat de meeste hier het blijkbaar zo breed hebben dat ze dit een gedoe vinden. Deze wijziging houdt in dat je altijd 500 euro paraat moet hebben....
En dan mag je hopen dat je niet op een week 3 x bij de DA hoeft te staan op de meest onmogelijke tijden.
Met drie verschillende diertjes :wink: :ok:
xara
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door xara »

Zo vandaag Xara toch verzekerd maar, we hebben voor Petplan gekozen omdat we daar goede ervaringen mee hebben van onze poes en het leuke is dat ze het nu veranderd hebben en je zelf niets meer hoeft te betalen bij de da , maar de da stuurt de rekening op naar de verzekering..

We twijfelde nog wel of niet in de verzekering maar twee weken geleden al 100 euro kwijt en over vier weken weer terug en nu is ze weer ziekies ,dus toch er maar voor gekozen, en nu maar hopen dat we het voor niks zijn gaan doen want dan is Xara in iedergeval gezond..
AfbeeldingAfbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Blijft lastig die verzekeringen, wel of niet doen. Misschien beter zelf te sparen.
Hier is de hond wel verzekerd en de 2 katten niet.
Beetje raar misschien..
Wij houden met ons spaarpotje ook rekening met de beessies.

Mn katten hebben niet zovaak iets. En Figo kon ik toen we hem net kregen, goedkoop verzekeren.
Katten zijn dus niet verzekerd en hond wel. Geen logische reden voor.

alle drie zullen niets te kort komen aan medische zorg als dat nodig is.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben al gewoon blij dat het überhaupt mogelijk is om een verzekering voor mijn dieren af te sluiten. Mocht het een bedrag zijn wat ik niet kan voorschieten, overleg ik met mijn DA of ik kan betalen als ik het geld van de verzekering heb ontvangen. Dat is nog nooit een probleem geweest.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb opgezegd bij Proteq. Er werd bijna niks vergoed van wat ik in had gediend. Een van mijn katten kreeg in de eerste vier weken dat hij verzekerd was last van pancreatitis en werd diabeet, mooi dus dat er niks meer vergoed werd voor hem. Ik snap die proefperiode best, want anders gaan mensen snel verzekeren als er een dure operatie op de planning staat. Maar dit was echt puur pech dat hij in de laatste week van de proefperiode ineens in elkaar zakte. Nachtje moeten blijven natuurlijk, allerlei testen. We hadden de verzekering niet genomen omdat we in onze glazen bol zagen dat Sam pancreatitis zou ontwikkelen. Dat had ie waarschijnlijk al langer, maar toen bleek het pas. Kunnen wij wat aan doen zeg.

En met meer dingen, antivlo en antiworm worden niet vergoed, nou, dat zijn de grootste hap van mijn kosten al. Er is één kat die ik verzekerd had, overleden en die declaratie moet ik nog indienen, maar het zou me niks verbazen als ze die ook niet vergoeden. Er is namelijk één rekening gemaakt, ze heeft nog een nacht daar gelegen voordat ze doodging, en de crematiekosten staan daar ook op, zucht.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Fizgig schreef:Ik heb opgezegd bij Proteq. Er werd bijna niks vergoed van wat ik in had gediend. Een van mijn katten kreeg in de eerste vier weken dat hij verzekerd was last van pancreatitis en werd diabeet, mooi dus dat er niks meer vergoed werd voor hem. Ik snap die proefperiode best, want anders gaan mensen snel verzekeren als er een dure operatie op de planning staat. Maar dit was echt puur pech dat hij in de laatste week van de proefperiode ineens in elkaar zakte. Nachtje moeten blijven natuurlijk, allerlei testen. We hadden de verzekering niet genomen omdat we in onze glazen bol zagen dat Sam pancreatitis zou ontwikkelen. Dat had ie waarschijnlijk al langer, maar toen bleek het pas. Kunnen wij wat aan doen zeg.

En met meer dingen, antivlo en antiworm worden niet vergoed, nou, dat zijn de grootste hap van mijn kosten al. Er is één kat die ik verzekerd had, overleden en die declaratie moet ik nog indienen, maar het zou me niks verbazen als ze die ook niet vergoeden. Er is namelijk één rekening gemaakt, ze heeft nog een nacht daar gelegen voordat ze doodging, en de crematiekosten staan daar ook op, zucht.

Ik vind eerlijk gezegd dat je zeurt, Fizgig. Alles wat je hierboven vermeldt, staat duidelijk in de polisvoorwaarden omschreven. Als je het daar niet mee eens bent snap ik niet waarom je die verzekeringen ooit hebt afgesloten. Over de rekening van je kat: je kunt je DA gewoon vragen of hij alles duidelijk specificeert zodat ze bij Proteq kunnen bepalen welk gedeelte van het totaalbedrag er wel en niet moet worden vergoed.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Voor "alle" zeikerds hier. Wat nu als jullie geliefde huisdier iets mankeert wat niet vergoed wordt door de verzekering???? Dan geen behandeling ofzo??

Ik bedoel. Er wordt nu gemiept over 500 euro wat men zelf voor moet schieten (tenzij de DA rekening hoger is) en men een krappe week later alweer "terug" heeft (mits vergoed) maar nu doen jullie net alsof proteq álles vergoed zeg :piew:

Zijn zat dingen die niet vanuit de verzekering vergoed worden en waarvoor je wordt geacht "datzelfde" spaarpotje te hebben, wat is dan het verschil zeg??? :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

:wink: Weet je toevallig wat er uitgesloten wordt Smoek?
Dat zijn sowieso allemaal geen dingen waarmee ik met mijn honden wil aanmodderen, met uitzondering van opereren aan de ellebogen of castratie.

Of er nu wel of geen pak geld ligt is daar bij niet eens de doorslaggevende factor.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

dagmar88 schreef::wink: Weet je toevallig wat er uitgesloten wordt Smoek?
Dat zijn sowieso allemaal geen dingen waarmee ik met mijn honden wil aanmodderen, met uitzondering van opereren aan de ellebogen of castratie.

Of er nu wel of geen pak geld ligt is daar bij niet eens de doorslaggevende factor.

Nee weet ik niet meid. Heb me er nog nooit mee bezig gehouden, maar ik heb zomaar het vermoeden dat er meer dan genoeg dingen niet vergoed worden en dat je alleen daarom al dient te zorgen dat mocht het nodig zijn er geld voorhanden is :ok:

Persoonlijk kan ik me er gewoonweg wel iets bij voorstellen en we hebben het zoals jij het eerder deed voorkomen niet over 5000 euro, maar over 500 euro, en als ik de bedragen mag geloven die ik hier wel een voorbij zie komen kan ik me nauwelijks voorstellen dat het veelvuldig zal gebeuren dat je een dergelijk bedrag eerst "zelf" zou moeten voorschieten alvorens dit (pakweg) 5 dgn later weer (van de verzekering) terug te krijgen.

Daarbij kan ik me ook geen dierenarts voorstellen die jouw hond een behandeling zou onthouden omdat jij er het geld niet voor hebt. 1 omdat dergelijke kosten doorgaans "achteraf" in rekening wordt gebracht en 2 dan zit je simpelweg niet bij de "juiste" DA als deze voorafgaande aan de betreffende operatie/behandeling eerst geld wil zien of je direct uit zijn klantenbestand haalt indien je naderhand niet direct af kan tikken :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Dat was het voordeel van Proteq Smoek, het enige dat de maandelijkse kosten (meer dan het dubbele tegenover andere aanbieders) rechtvaardigde in mijn ogen.

:wink: 5 dagen geloof ik bij proteq niet zo in, hier duurde het geloof ik twee maanden.

Maar goed, hier sowieso dus een potje omdat ik inmiddels met allebei de honden bij een andere verzekeraar zit die nooit vooruit heeft betaald.

Bij Pluis hadden we overigens vlak achter elkaar meerdere gepeperde rekeningen; spoedconsult, medicatie, nog een consult, onderzoek van het lab, inslapen aan huis. Crematie voor eigen kosten vanzelfsprekend.
Dus dat kan zich zeker voordoen, meerdere rekeningen onder de 500 maar samen heel wat.

Chemo, hd operaties, transplantaties en dat soort dingen doe ik niet aan en voor hypnose :LOL: dieetvoer, vlooienspul etc. ga ik al helemaal niet naar de dierenarts.
Als het leuk is, is het leuk en als het klaar is, is het klaar zeg maar :U:

Bijzondere uitsluitingen
Er bestaat geen recht op uitkering:
8.1 Bijzonder gebruik of verblijf
Als het dier beroepsmatig wordt gebruikt, met uitzondering van blindengeleide- en hulphonden, of wordt gebruikt
voor gevecht(en) of een bijzondere vorm van sport zoals (wind)hondenrensport.
Daarnaast bestaat ook geen recht op uitkering als het dier niet permanent tot het particuliere huishouden behoort.
8.2 Epidemie
Voor een declaratie die het gevolg is van of verband houdt met een epidemie.
8.3. Overige uitsluitingen
Uitgesloten van dekking zijn kosten die betrekking hebben op:
a aandoeningen, letsel door ongeval of medische klachten die al aanwezig waren voor de aanvang van de
dekking, evenals de complicaties die voortkomen uit bestaande aandoeningen of uit letsel door ongeval;
b vervolgbehandelingen als gevolg van elke gezondheidsklacht ontstaan tijdens de wachttermijn of daarvoor;
c overbodige of onnodig kostbare (be)handelingen of verstrekkingen, dit ter beoordeling van ons;
d preventieve gezondheidszorg, dat wil zeggen diagnostiek, behandeling en/of verstrekking uitgevoerd
respectievelijk gegeven aan het gezonde dier ter voorkoming van gezondheidsklachten en/of afwijkingen
behoudens hetgeen hierover binnen de aanvullende dekking is opgenomen;
e de heupgewrichten bij honden. Voor een kat is de uitsluiting van de heupgewrichten niet van toepassing;
f de ellebooggewrichten bij honden. Voor de kat is de uitsluiting van de ellebooggewrichten niet van toepassing;
g loopsheidpreventie, evenals medicijnen om krolsheid te voorkomen;
h het voortplantingsproces en de begeleiding rond zwangerschap en geboorte;
i iedere gebitsbehandeling en de daarvoor benodigde diagnostiek behoudens hetgeen hierover binnen de
aanvullende dekking is opgenomen;
j alle dieetvoeders, al dan niet voorgeschreven door de dierenarts of dierenarts-specialist;
k diergeneesmiddelen gebruikt ter voorkoming of bestrijding van infecties door parasieten zoals wormen,
vlooien, teken en mijten;
l diergeneesmiddelen en hulpmiddelen gebruikt als verzorgingsmiddel, voedingssupplement en/of
vitaminepreparaat en andere ‘serviceproducten’, zoals o.a. tekentang, vlooienkam en nagelschaar;
m behandeling ter verandering van het uiterlijk, tenzij er sprake is van verminking door ziekte of trauma;
n experimentele en/of medisch gezien geen gebruikelijke of zinvolle behandelingen, waarvan onvoldoende
vaststaat dat de behandeling het dier uiteindelijk zal baten;
o gedrags- en gewichtsproblemen, behoudens de medicatie indien geïndiceerd;
p hydrotherapie;
q fyto- of kruidentherapie;
r transplantaties;
s het laten uitvoeren van een second opinion zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ons;
8
t de aandoening osteochondrosis dissecans (OCD) alsmede de bijbehorende diagnostiek, behandeling en alle
aandoeningen voortkomend uit OCD bij de hond. Het eerste consult voor het raadplegen van de dierenarts
voor de aandoening OCD valt wel onder de dekking. Voor de kat is de uitsluiting van OCD niet van toepassing;
u een aandoening aan de voortplantingsorganen inclusief castratie of sterilisatie, ongeacht de indicatie,
behoudens hetgeen hierover binnen de aanvullende dekking is opgenomen;
v chemo-, laser- en radiotherapie, een behandeling met radioactief jodium en de consulten met betrekking tot
deze behandelingen;
w fysiotherapie;
x chiropractie, orthomanuele therapie en osteopathie;
y homeopathie;
z acupunctuur;
za hypnose;
zb psychotherapie;
zc revalidatie en protheses;
zd gevolgen van gebeurtenissen die onder de Algemene Voorwaarden zijn uitgesloten, met uitzondering van
Algemene uitsluiting 1.3.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”