Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

SPOED: Aangevallen door herder uit de straat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Floor
Vaste gebruiker

Re: SPOED: Aangevallen door herder uit de straat

Ongelezen bericht door Floor »

Ten eerste beterschap.

Maar wat ik me dan afvraag, als je weet dat het geen lieve hond is, waarom zou je hem dan op zo`n korte afstand willen passeren. Want de afstand was kort genoeg om te bijten en heb jij de hond aangekeken? Of viel hij uit terwijl jij hem volkomen negeerde. Ik snap ook eerlijk gezegd de eigenaar niet dat hij met zo`n hond door een steegje heen loopt. Ik mag hopen dat ze actie ondernemen wat betreft het gedrag van de hond.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Floor schreef:Maar wat ik me dan afvraag, als je weet dat het geen lieve hond is, waarom zou je hem dan op zo`n korte afstand willen passeren. Want de afstand was kort genoeg om te bijten en heb jij de hond aangekeken?
Je gaat er toch niet van uit dat een hond die niet zo lief is voor andere honden dat die vervolgens jou te grazen neemt als je passeert zonder honden :19:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Floor schreef: Maar wat ik me dan afvraag, als je weet dat het geen lieve hond is, waarom zou je hem dan op zo`n korte afstand willen passeren. Want de afstand was kort genoeg om te bijten en heb jij de hond aangekeken?
:LOL: Het is een hond, geen marokkaans kutjochie ;-)
Mag je die ook niet aankijken :80:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Laat de peut eerst zijn werk maar eens doen en knap jij nu maar gewoon goed op.Hopelijk nemen deze mensen in de toekomst wél hun verantwoordelijkheid.
Ik zou me al rot schamen als mijn hond een andere hond zou verwonden, laat staan een mens.
Je hebt inmiddels toch wel een bloemetje en zo gehad?
Floor
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Floor »

Nanna schreef:
blondie schreef:
Nanna schreef:
Floor schreef: Maar wat ik me dan afvraag, als je weet dat het geen lieve hond is, waarom zou je hem dan op zo`n korte afstand willen passeren. Want de afstand was kort genoeg om te bijten en heb jij de hond aangekeken?
Mag je die ook niet aankijken :80:
NÉÉ. Want anders betoon je geen respect, zo heb ik geleerd :ok:
Hihihi, nee maar ik had in haar post gelezen hij heeft al eerder gebeten en al eerder had proberen te bijten, maar er staat niet bij of dat om een hond of mens ging. Ik had het gelezen als mens, vandaar mijn opmerking. En een hond loopt niet voor niks met een prikband, dan gaat er zowieso iets niet goed. En ik moet zeggen als de eigenaren geen overwicht hebben op zo`n dier, passeer ik zowieso niet op korte afstand, maak je het de eigenaar nog moeilijker dan ze het al hebben waarschijnlijk. Maar het blijft een hele vervelende situatie hopelijk krijgen ze wel echt een muilkorf verplichting.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Floor schreef:Ten eerste beterschap.

Maar wat ik me dan afvraag, als je weet dat het geen lieve hond is, waarom zou je hem dan op zo`n korte afstand willen passeren. Want de afstand was kort genoeg om te bijten en heb jij de hond aangekeken? Of viel hij uit terwijl jij hem volkomen negeerde. Ik snap ook eerlijk gezegd de eigenaar niet dat hij met zo`n hond door een steegje heen loopt. Ik mag hopen dat ze actie ondernemen wat betreft het gedrag van de hond.
Nee ik stond op gepaste afstand van de hond...dacht ik.
Ik werk vrijwillig veel met honden dus heb hem bewust genegeerd, iig niet aangekeken.
We hebben voor de aanval zelfs nog even staan praten en toen zat de hond volkomen rustig naast haar.
Maar ja toen hij uitviel zette hij natuurlijk zo´n kracht op zijn riem, dat hij bij haar uit de handen schoot en de hond de ruimte kreeg om toe te happen.
Ze zei ook zelf dat ze meestal niet meer door het gangetje liep omdat ze er niet van hield om `verrast `te worden.

Op mijn aanraden heeft ze een gedragstherapeut ingeschakeld.
Ik ken haar persoonlijk en als zij erbij is en de hond gemuilkorfd wil ik best meekijken of ik kan helpen.
Ben anders wel goed maar ook niet helemaal gek :scratch:
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Hihihi, nee maar ik had in haar post gelezen hij heeft al eerder gebeten en al eerder had proberen te bijten, maar er staat niet bij of dat om een hond of mens ging. Ik had het gelezen als mens, vandaar mijn opmerking. En een hond loopt niet voor niks met een prikband, dan gaat er zowieso iets niet goed. En ik moet zeggen als de eigenaren geen overwicht hebben op zo`n dier, passeer ik zowieso niet op korte afstand, maak je het de eigenaar nog moeilijker dan ze het al hebben waarschijnlijk. Maar het blijft een hele vervelende situatie hopelijk krijgen ze wel echt een muilkorf verplichting.[/quote]

Muilkorfplicht is alleen bij meerdere geregistreerde bijtincidenten.
Gelukkig is de buurtbrigadier wel alert en wil ervoor zorgen dat de hond gemuilkorfd blijft.
Zij gaf aan dit moeilijk te vinden omdat je daar dan op wordt aangekeken, duh!
De hond heeft een keer iemand in de mouw van de jas gebeten maar aangezien er geen schade was is er niks mee gedaan.
Hij heeft een jas kapot gebeten van een vriendje van de zoon en dat zouden ze onderling oplossen, nooit niks meer van gehoord.
Mijn man is een keer bijna aangevallen toen hij onze eigen hond uitliet.
Een Jackel bij ons uit de straat is bijna een keer gebeten, was dat het vrouwtje haar eigen hond wegschopte want anders had die tussen de kaken gehangen.
In eerste instantie leek hij naar honden uit te vallen, als pup van 12 weken al maar naderhand escaleerde het ook naar uitvallen naar mensen.
Hij is gecastreerd, loopt met prikband en slipketting en krijgt een slag met de riem op zijn neus als hij niet luistert.
Iedereen uit de buurt weet ook precies over welke hond het gaat. Niemand is er weg van. Terwijl het beest er eigenlijk niks aan kan doen.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

En toch.....
Nergens staat in de wet dat er eerst meer incidenten moeten zijn voordat een hond aangewezen kan worden als gevaarlijke hond. Zeker gezien jouw verwondingen vind ik het ongelooflijk belachelijk dat aan deze hond niet direct een muilkorf en aanlijngebod wordt opgelegd, dus aangwezen wordt als gevaarlijke hond. Ik zou daar ook geen genoegen meenemen en zou contavt opnemen met de afdeling van de gemeente die daar over gaat.
Dat de buurtbrigadier extra oplet is leuk en aardig, maar waar moet hij op gaan letten dan? Ze hebben immers geen muilkorfgebod opgelegd gekregen, dus als ze die niet omdoen kan ook hij daar niets tegen doen.
Gr. Aniek

Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Nanna schreef:
Ik moet met mijn gemixte uiterlijk toch opmerken dat ik het net zo onprettig vind om blanke tiener tokkies te passeren als allochtone pubers. Vooral als blanke pubers vergezeld zijn van (ge)blonde(erde) vrouwelijke tiener tokkies worden ze naar alles wat niet blank is heel vervelend en ordinair heb ik gemerkt. Ze hoeven maar te zien dat je "iets" bent: ik werd door een, inmiddels overleden, eveneens Indische vriendin altijd "Albino" genoemd, omdat ik zo licht ben, maar toch ben ik duidelijk geen autochtoon (hoewel hier geboren en getogen). En ik kan dus, helaas uit eigen ervaring, zeggen dat er ook genoeg autochtone kutjochies en meisjes zijn.
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Weer even inhaken, herder loopt weer vrolijk ongemuilkorfd tegen alles en iedereen te bleren.
Tsja zoonlief kan hem makkelijk houden en liet hem dus sowieso zonder muilkorf uit maar tegenwoordig loopt bazin (die de kracht niet heeft om hem te houden) ook weer zo rond.
Voor zover mij bekend heeft hij in ieder geval een hondje (puppie) aangevallen, notabene een hondje dat eerst met hem meeliep (eigenaar doet daarom ook niks ermee)....
We wachten op het vervolg....want wat de gedragsdeskundige ook mag zeggen, die hond is NIET van mij geschrokken maar is gewoon onbetrouwbaar.

Verder lopen hier in de buurt twee staffs rond (heb er niks tegen hoor, wel tegen het baasje) die nu voor de zo veelste keer een hond hebben aangevallen.
Een paar maanden terug hebben ze al een hondje bijna verscheurd. Ze waren toen losgebroken en liepen in een soort van bosgebied. Politie deed er niks mee want ze verdedigden hun territorium???
Deze honden hebben zelfs al eens een hond doodgebeten maar mogen toch gewoon zo, gezellig (ahum) blijven rondlopen?
Snap echt helemaal niks van de Nederlandse regelgeving op dit gebied.

Wij hebben ooit een moeilijke hond gehad die we voor de zekerheid al gemuilkorfd hielden waarom nemen sommige mensen niet gewoon hun verantwoording in dit soort dingen?
Is toch hetzelfde als dat je met een goedgekeurde auto aan het verkeer deelneemt?
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik krijg sterk de indruk dat het volledig willekeurig is wat er gebeurt na een bijtincident. Het verhaal van de inbeslagname van Macho staat me nog levendig voor de geest. Dat was ook een bijtincident, maar met een hele andere achtergrond èn de eerste keer. Toch werd hij onmiddellijk in beslag genomen.
In dit geval is het zeker niet de eerste keer, het is mensgerichte agressie, het slachtoffer heeft daadwerkelijk letsel en krijgt de betreffende hond niet eens een aanlijn- en muilkorfgebod. Ik begrijp er niks meer van :19:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Tja en als je betrapt wordt zonder plastic zakje om de hondenpoep op te ruimen van je trouwe viervoeter, krijg je een vette prent.
Geweldig krom is het allemaal en het gaat gewoon schaamteloos door. :mrgreen:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Bmamavan2
Zeer actief

Ja daarom poste ik er nog eens over.
Ik snap echt niks meer van de regelgeving hier in Nederland.
Naar mijn idee worden sommige honden ten onrechte in beslag genomen terwijl andere vrolijk verder kunnen happen (zo niet moorden).
Eigenlijk zou het gewoon een regel moeten zijn dat een hond die daadwerkelijk gebeten heeft (hond, mens of kind) door een onafhankelijke gedragsdeskundige (of een team hiervan) beoordeeld wordt en dat er aan de hand van de uitslag hiervan een bindend advies gegeven wordt aan de eigenaar zoals bijvoorbeeld het verplicht volgen van een cursus, het verplicht muilkorven en pas bij ernstige agressie of bij agressie die meerder malen is voorgekomen het advies tot afmaken. Maar ja zo iets is natuurlijk een utopie. Daarbij ligt het gedrag van de hond meestal voor een groot gedeelte bij de baas.

Hahaha die poepzakjes. Ik heb ze eigenlijk altijd bij me. Gelukkig want hier bij het uitlaatveld gaan ze gewoon staan posten....Zo was er op een gegeven moment iemand die ik ken van datzelfde veld, die geen zakje meer had (hond was aan de dunne en had al drie keer gepoept) dus stonden ze al klaar om te schrijven. Ik heb haar een zakje gegeven en gezegd dat we samen de honden uitlieten, eigenlijk mocht het niet maar ja ze konden ook niet veel meer dan waarschuwen....
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Zeeuwse labjes schreef:Ik krijg sterk de indruk dat het volledig willekeurig is wat er gebeurt na een bijtincident. Het verhaal van de inbeslagname van Macho staat me nog levendig voor de geest. Dat was ook een bijtincident, maar met een hele andere achtergrond èn de eerste keer. Toch werd hij onmiddellijk in beslag genomen.
In dit geval is het zeker niet de eerste keer, het is mensgerichte agressie, het slachtoffer heeft daadwerkelijk letsel en krijgt de betreffende hond niet eens een aanlijn- en muilkorfgebod. Ik begrijp er niks meer van :19:
:ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”