Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo, we zijn er weer; bijna een uur bij de dierenarts gezeten. Tjep heeft een echografie gehad; de aderen bij de liezen waren schoon; dit vond de dierenarts het belangrijkst omdat deze het dichtst bij de tumor liggen. Op de milt waren echter 2 vreemde plekjes te zien, het zouden ook onschuldige celveranderingen kunnen zijn i.v.m de leeftijd van Tjep (9 jaar is natuurlijk niet meer zo piep) maar voor de zekerheid wilde de dierenarts 2 biopsen nemen; ter plekke kreeg Tjeppie dus een sedatie en is er ook gelijk bloed afgenomen. Morgenmiddag kan ik bellen voor de uitslag...weer afwachten dus.
Hier een foto van mijn dappere dodo; helemaal aanspreekbaar is hij nog niet.
sterkte, zijn nooit leuke dingen, helaas (gelukkig) geen ervaring met dat soort tumoren,
hoop dat het allemaal meevalt dat dat Tjeppie gewoon stokoud gaat worden, want 9 jaar is natuurlijk voor een teckel nog piep-jong....
Als de lymfeklieren in de lies schoon zijn, is de kans maar klein dat die plekjes in de milt er wel iets mee te maken hebben. En, ouderdomsplekjes in de milt zijn helemaal niet zeldzaam. Grote kans dat je morgen goed nieuws krijgt. voor de kleine kans dat dat niet zo is, blijven we nog maar even duimen
Tjeppie zijn milt is schoon!!!!
Ondanks dat de operatie nog voor de deur staat ben ik ontzettend opgelucht; geen geklooi straks met bestraling of chemo!
Maandag om 16.15 uur moet ik hem in de kliniek brengen ( dit late tijdstip omdat ze extra tijd vrijgemaakt hebben; de tumor moet er zo snel als mogelijk uit). Hij moet een nachtje in de kliniek blijven en dinsdagmorgen kan ik mijn ventje dan weer ophalen. Vanavond mot ik een flinke borrel; even aanstoten op de komende jaren met Tjep!
Biene schreef:Tjeppie zijn milt is schoon!!!!
Ondanks dat de operatie nog voor de deur staat ben ik ontzettend opgelucht; geen geklooi straks met bestraling of chemo!
Maandag om 16.15 uur moet ik hem in de kliniek brengen ( dit late tijdstip omdat ze extra tijd vrijgemaakt hebben; de tumor moet er zo snel als mogelijk uit). Hij moet een nachtje in de kliniek blijven en dinsdagmorgen kan ik mijn ventje dan weer ophalen. Vanavond mot ik een flinke borrel; even aanstoten op de komende jaren met Tjep!
prosit , op tjeppies gezondheid!
sterkte maandag
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ik kan me je schrik wel voorstellen, 9 is niet jong meer, maar van een teckel verwacht (hoop) je toch dat ze nog een stuk langer meegaan! Wat fijn dat hij geen uitzaaiingen heeft en dat zijn milt ook schoon is. Heel veel sterkte vanavond en vannacht en hopelijk kun je morgen een uitgeslapen, goed herstelde Tjeppe ophalen!
*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)* **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Hier nog even een kort berichtje van mij; Tjep kreeg om 17.00 uur zijn narcose (ik mocht er gelukkig bij zijn). Hij is meer als een uur lang geopereerd; de dierenarts heeft de tumor ruim kunnen wegsnijden; de plek was hiervoor gelukkig gunstig. (dijbeen).
Nu is het afwachten wat de pathologie zegt; zij onderzoeken de snijranden.
Morgen om 09.30 uur kan ik bellen; als alles goed gaat met het Getjepperte kan ik hem dan gaan ophalen; ik werd alvast voorbereid op een joekel van een litteken....
Nogmaals bedankt voor jullie belangstelling!
Tjeppie is weer thuis! Vanmorgen kon ik hem ophalen uit de kliniek; hij oogt fit en loopt als een kievit, lijkt gelukkig ook geen pijn te hebben. Hij weigerde te eten in de kliniek, ook had hij de medewerkers nerveus gemaakt omdat hij niet wilde plassen in de tuin aldaar; dat deed hij toen we thuiskwamen; 10 minuten lang moest de afvalcontainer het ontgelden
Als een rasechte teckel moet je wel even je zieligste gezicht opzetten tijdens het fotograferen.
Morgen nog even bellen of de snijranden schoon zijn...dan kunnen we dit hoofdstuk hopelijk afsluiten.