Maargoed ts, gewoon de deur uit dus met die puppybrokken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
van puppybrok naar volwassenbrok
Moderator: moderatorteam
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Re: van puppybrok naar volwassenbrok
Toch grappig dan dat de 'betere' brokken merken ook niet eens een puppy brok in hun assortiment hebben

-
Mojuan
- Zeer actief
Nou.... Orijen heeft dus wel een puppybrok hoor.
En dat wordt door iedereen als dé brok gezien.

- Kenzo23
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Standaard Langhaar Teckel _ Kenzo geboren:13-05-2011
Labrador _ Casper geboren:26-08-2001 - Aantal honden: 2
Hahah wat een discussies allemaal,daar heb ik het topic niet voor geopend,mijn vraag was alleen of je nu al over kunt gaan van puppy naar volwassen thas all!!!
Voor altijd in mijn hart zal je nooit vergeten Kitty rust zacht.... 29-05-1998 overleden 26-06-2011

-
Mojuan
- Zeer actief
Je moet niet denken dat een topic precies zo verloopt als jij in gedachten had.
Uit die droom ben je alvast geholpen
Het antwoord op je vraag heb je trouwens toch gewoon gekregen? Ja je kan gewoon over op volwassen brok, dat is geen enkel probleem.
Uit die droom ben je alvast geholpen
Het antwoord op je vraag heb je trouwens toch gewoon gekregen? Ja je kan gewoon over op volwassen brok, dat is geen enkel probleem.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Allang, dat had dus al vanaf dat je hem in huis had kunnen doen zoals er staat door diverse mensen aangegevenKenzo23 schreef:Hahah wat een discussies allemaal,daar heb ik het topic niet voor geopend,mijn vraag was alleen of je nu al over kunt gaan van puppy naar volwassen thas all!!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
En de vertegenwoordiger geeft zelf aan, dat er puppy opstaat voor de verkoopPaulala schreef:Nou.... Orijen heeft dus wel een puppybrok hoor.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat slaat dan toch gewoon totaal nergens op.nathalie schreef:En de vertegenwoordiger geeft zelf aan, dat er puppy opstaat voor de verkoopPaulala schreef:Nou.... Orijen heeft dus wel een puppybrok hoor.
En dan moet er niet door bepaalde mensen worden beweerd dat Orijen geen pupbrok heeft, want dat heeft Orijen wél.
Kan me niet schelen om welke reden (dezelfde dus eigenlijk als alle andere merken....nml commerciële redenen).
En zo begon het met alle merken en soorten, gewoon vanwege de verkoop, dus pup, volwassen, senior, grote rassen, kleine rassen, en uiteindelijk krijgen we dan rasspecifieke voedingen.
Vraag me af wat Orijen nog meer gaat produceren 'alleen voor de verkoop'

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hondjes worden er niks slechter van als er puppy op de zak staat. Als de consument dat wil, dan doe je dat als frabikant
Als ik mensen orijen verkoop, zeg ik er bij dat er geen verschil in zit. En toch pakken de zak waar puppy op staat.
Als ik mensen orijen verkoop, zeg ik er bij dat er geen verschil in zit. En toch pakken de zak waar puppy op staat.

-
elsa58
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising friese stabij/half duitse staande
en een kruising tekkel/jack russel - Aantal honden: 2
Skip krijgt gewone brokken vanaf zijn 6 maanden. Ik ben ook snel overgegaan tot 2x per dag voeren omdat hij slecht at, blijkbaar had ie dan geen honger, want nu eet hij een stuk beter, al blijft ie een langzame eter. Hij valt niet op zijn bak aan met als Max, die hapt in 4 happen zijn bak leeg en probeert dan van Skip te jatten, wat niet mag natuurlijk.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja barca heeft ook puppybrok maar die heeft dezelfde samenstelling als de volwassenbrok alleen de brokken zijn kleiner.Paulala schreef:Dat slaat dan toch gewoon totaal nergens op.nathalie schreef:En de vertegenwoordiger geeft zelf aan, dat er puppy opstaat voor de verkoopPaulala schreef:Nou.... Orijen heeft dus wel een puppybrok hoor.
En dan moet er niet door bepaalde mensen worden beweerd dat Orijen geen pupbrok heeft, want dat heeft Orijen wél.
Kan me niet schelen om welke reden (dezelfde dus eigenlijk als alle andere merken....nml commerciële redenen).
En zo begon het met alle merken en soorten, gewoon vanwege de verkoop, dus pup, volwassen, senior, grote rassen, kleine rassen, en uiteindelijk krijgen we dan rasspecifieke voedingen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
net als RC duitse herderbrok, labradorbrok enzo heeft...Paulala schreef:Dat slaat dan toch gewoon totaal nergens op.nathalie schreef:En de vertegenwoordiger geeft zelf aan, dat er puppy opstaat voor de verkoopPaulala schreef:Nou.... Orijen heeft dus wel een puppybrok hoor.

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
En farmfood ook. En daar wordt dan weer niks over gezegt, maar Orijen mag het niet doen?malinois schreef:tja barca heeft ook puppybrok maar die heeft dezelfde samenstelling als de volwassenbrok alleen de brokken zijn kleiner.Paulala schreef:Dat slaat dan toch gewoon totaal nergens op.nathalie schreef:En de vertegenwoordiger geeft zelf aan, dat er puppy opstaat voor de verkoopPaulala schreef:Nou.... Orijen heeft dus wel een puppybrok hoor.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heb bij Indy bijna de hele zak weg kunnen geven, madam hoefde het niet eens.
Ze zag de andere 2 normale brokken eten en die stonden haar veel meer aan. Die is dus met een maand of 4/5 over gegaan.
Weet niet eens of ik een volgende pup op puppybrokken zou zetten, misschien ook wel gelijk op volwassen voer.
Ze zag de andere 2 normale brokken eten en die stonden haar veel meer aan. Die is dus met een maand of 4/5 over gegaan.
Weet niet eens of ik een volgende pup op puppybrokken zou zetten, misschien ook wel gelijk op volwassen voer.
-
Mojuan
- Zeer actief
nathalie schreef:
En farmfood ook. En daar wordt dan weer niks over gezegt, maar Orijen mag het niet doen?
Kijk en dit soort dingen vind ik nu bloedirritant.
Ik zeg nergens, maar dan ook nergens dat Orijen dit niet mag. Ik reageer op het feit dat er geroepen wordt dat merken zoals Orijen géén pupbrok hebben.
Dat hebben ze namelijk wél!
Wat een gelul allemaal weer.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Paulala schreef:nathalie schreef:
En farmfood ook. En daar wordt dan weer niks over gezegt, maar Orijen mag het niet doen?
Kijk en dit soort dingen vind ik nu bloedirritant.
Ik zeg nergens, maar dan ook nergens dat Orijen dit niet mag. Ik reageer op het feit dat er geroepen wordt dat merken zoals Orijen géén pupbrok hebben.
Dat hebben ze namelijk wél!
Wat een gelul allemaal weer.
maar in principe alleen maar met een ander formaat maar wel dezelfde samenstelling

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja klopt helemaal, net zoals bij bepaalde andere merken het geval is.malinois schreef:
maar in principe alleen maar met een ander formaat maar wel dezelfde samenstelling
En dan kom je dus idd weer bij Farmfood en Cavom etc. (en ik denk dat er wel meer zijn).
Soms krijg ik het gevoel dat ik uit een ei kom ofzo

-
angelseye2000
- Actief
Misschien was ik niet zo duidelijk, maar ik heb de puppy info van de barf-natuurlijk site gehaald welke mij vrij logisch leek.Jeannettebo schreef:jij hebt het over de juiste verhoudingen en dat het anders is voor pups, denk je dat wilde honden daar rekening mee houden als ze een konijn vangenangelseye2000 schreef:Waar zeg ik dat?Jeannettebo schreef: uiteraard, maar gaan zij een konijn laten lopen omdat het de verkeerde verhoudingen heeft?
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
-
angelseye2000
- Actief
En dus schiep g@d de kus. En toen schiep ie de zoen......malinois schreef:en dus? puppybrokjes geven ze? Nee dus gewoon het eten wat ze zelf ook eten.
Het enige wat ik wilde zeggen is dat men met puppybrokken energierijke voeding geeft en dat men in het wild
er ook voor zorgt dat hun kroost ook voldoende energierijke voeding krijgt.
Volgens mij wijken we steeds meer af van het onderwerp van de topic
-
angelseye2000
- Actief
Heb je zowel je hond als een wolf van "binnen" gezien? Jak.malinois schreef: mijn hond ziet er van binnen nog steeds zo goed als hetzelfde uit als een wolf vwb zijn spijsvertering, daar hebben halsbandjes en mandjes niks mee te maken. en ja mijn pups zijn altijd mollig en toch erg levendig, gezond etc. ik doe het helemaal fout ook
Iedereen voert zijn of haar hond op zijn eigen manier.