Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Remigratie en honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Re: Remigratie en honden

Ongelezen bericht door Selene »

luna2906 schreef:Ik zou ze 1. meenemen, want ze zullen zich vast aan passen aan de nieuwe omstandigheden, zij het met de nodige tijd en moeite van je broer (en zijn vrouw?) 2. Als ze zich nou echt niet aan kunnen passen, kijken of ze hier herplaatst kunnen worden.

Ik vind inslapen omdat ze zich misschien niet aan kunnen passen wel erg voorbarig...
Ik ook hoor, zou ze zelf ook meenemen. Dat er gedacht wordt aan inslapen heeft ook wel een beetje te maken met de spaanse mentaliteit op de een of andere manier wordt daar toch iets anders over honden gedacht, je kunt bijvoorbeeld bij de gemiddelde DA ook niet laten castreren omdat (dat dan wel weer) ze het zielig voor de reu vinden en onnodig.
Zit er wel aan te denken dat als hij ze niet mee kan of wil meenemen ik zelf ga kijken naar plaatsing hier.

Mijn schoonzus zal er niet veel mee doen verwacht ik, de honden zijn helemaal op mijn broer gericht.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Selene schreef:
luna2906 schreef:Ik zou ze 1. meenemen, want ze zullen zich vast aan passen aan de nieuwe omstandigheden, zij het met de nodige tijd en moeite van je broer (en zijn vrouw?) 2. Als ze zich nou echt niet aan kunnen passen, kijken of ze hier herplaatst kunnen worden.

Ik vind inslapen omdat ze zich misschien niet aan kunnen passen wel erg voorbarig...
Ik ook hoor, zou ze zelf ook meenemen. Dat er gedacht wordt aan inslapen heeft ook wel een beetje te maken met de spaanse mentaliteit op de een of andere manier wordt daar toch iets anders over honden gedacht, je kunt bijvoorbeeld bij de gemiddelde DA ook niet laten castreren omdat (dat dan wel weer) ze het zielig voor de reu vinden en onnodig.
Zit er wel aan te denken dat als hij ze niet mee kan of wil meenemen ik zelf ga kijken naar plaatsing hier.

Mijn schoonzus zal er niet veel mee doen verwacht ik, de honden zijn helemaal op mijn broer gericht.
is je broer er zelf wel gek op? gezien de optie meenemen niet van toepassing lijkt? ik zou echt nérgens naartoe gaan zonder mijn honden. :19:
Afbeelding
Selene
Zeer actief

Hutsje schreef:
Selene schreef:

is je broer er zelf wel gek op? gezien de optie meenemen niet van toepassing lijkt? ik zou echt nérgens naartoe gaan zonder mijn honden. :19:
Hij is zeker wel gek op die honden! Maar heeft wel ergens het gevoel dat hij ze te kort doet om ze hierheen te halen, hij vindt het erg naar om hun vrijheid te beperken.
Denk dat hij het een beetje vermenselijkt omdat hij zelf ook zo'n vrijbuiter is.
En daarnaast het niet weten of de honden niet te agressief zullen zijn hier, hij is er wat onzeker over allemaal.
Hij is er eerder te gek op zijn dan te weinig, vandaar ook dat hij heeft gezegd ze onder geen beding daar achter te laten, dan eerder inslapen.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

tja, maar dat heeft hij hier toch echt zelf in de hand. ze kunnen hier niet overal zomaar los, dus aan de lijn is dat risico al een stuk minder, gesteld dat ze al agressief zouden zijn op vreemd terrein. en als het zo'n vrijbuiter is zal hij er vast genoeg mee gaan doen.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Geen haar op m'n hoofd die zou overwegen om mijn honden in het buitenland achter te laten.
Honden passen zich inderdaad makkelijk aan. Al zouden we naar een hutje van 16m2 moeten verhuizen in Nederland, dan gingen ze nog mee.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Selene
Zeer actief

Hutsje schreef:tja, maar dat heeft hij hier toch echt zelf in de hand. ze kunnen hier niet overal zomaar los, dus aan de lijn is dat risico al een stuk minder, gesteld dat ze al agressief zouden zijn op vreemd terrein. en als het zo'n vrijbuiter is zal hij er vast genoeg mee gaan doen.
Hij zal er absoluut veel mee gaan doen, binnen zitten is niet zo zijn ding :wink:

Afbeelding

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Inpakken en meenemen! Ik zou ze in ieder geval de kans geven op een mooi leven hier.
Selene schreef:Maar, wat doe je met de honden?
Optie 1: daar laten, chip eruit halen (ivm met de aansprakelijkheid), de beheerder die er niet woont vragen de honden te voeren en hopen dat het allemaal goed komt.
Optie 2: meenemen en ze dus beperken in het leven wat ze gewend zijn (zijn wel incidenteel een riem gewend en hebben wel eens in een pension gezeten).
Optie 3: in laten slapen.
Wordt dat gedaan?! :O: Ik wist niet dat dat kon..
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Selene
Zeer actief

Laura & Leroy schreef:Inpakken en meenemen! Ik zou ze in ieder geval de kans geven op een mooi leven hier.
Optie 1: daar laten, chip eruit halen (ivm met de aansprakelijkheid), de beheerder die er niet woont vragen de honden te voeren en hopen dat het allemaal goed komt.
Optie 2: meenemen en ze dus beperken in het leven wat ze gewend zijn (zijn wel incidenteel een riem gewend en hebben wel eens in een pension gezeten).
Ja dat wordt gedaan (en niet alleen in Spanje, de hier in Nederland gedumpte pony's hadden ook geen chip meer). In Spanje staat de hond met chip net als hier op jouw naam, als de hond bijvoorbeeld een mens zou aanvallen en bijten loop je het risico een torenhoge schadeclaim aan je broek te krijgen.
Vandaar dat daar het advies is om, als je je hond daar op een terrein achter wilt laten, je beter de chip kunt verwijderen.
Vandaar dat de honden van mijn broer tijdens een incidentele vakantie in een pension zaten, daar konden ze geen kwaad.
Een chip zit meestal op dezelfde plek, je kunt hem voelen als je goed zoekt en met een klein sneetje eruit peuteren. De gemiddelde landeigenaar met honden daar kan je prima vertellen hoe je dat doet :ugh:

Afbeelding

TE$$
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door TE$$ »

Selene schreef:
Laura & Leroy schreef:Inpakken en meenemen! Ik zou ze in ieder geval de kans geven op een mooi leven hier.
Ja dat wordt gedaan (en niet alleen in Spanje, de hier in Nederland gedumpte pony's hadden ook geen chip meer). In Spanje staat de hond met chip net als hier op jouw naam, als de hond bijvoorbeeld een mens zou aanvallen en bijten loop je het risico een torenhoge schadeclaim aan je broek te krijgen.
Vandaar dat daar het advies is om, als je je hond daar op een terrein achter wilt laten, je beter de chip kunt verwijderen.
Vandaar dat de honden van mijn broer tijdens een incidentele vakantie in een pension zaten, daar konden ze geen kwaad.
Een chip zit meestal op dezelfde plek, je kunt hem voelen als je goed zoekt en met een klein sneetje eruit peuteren. De gemiddelde landeigenaar met honden daar kan je prima vertellen hoe je dat doet :ugh:
En in Ierland waar de honden nog tatoeages hebben, snijden ze de oren er af om de eigenaar niet meer te kunnen achterhalen :(
Apple schreef:Wat denk je dat al die Spaanse en Hongaarse honden gewend zijn die naar NL worden gehaald?
Zit weinig verschil in hoor.
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Afbeelding
Mijn handgemaakte halsbanden: http://www.nexzz.nl
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”