Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond met allergie, wat in kong stoppen?
Moderator: moderatorteam
- Xerox
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 3
Hond met allergie, wat in kong stoppen?
Hallo allemaal,
Mijn Boxer Xerox (voor ons voorsteltopic, zie: viewtopic.php?f=5&t=235417) heeft voedselallergie en op dit moment proberen we te achterhalen waar hij precies allergisch voor is. Hij staat nu op een dieet van 1/3 vis, 1/3 groente en 1/3 rijst. Hoewel ik zelf niet weet of ik helemaal achter dit dieet sta, hebben we afgesproken het ten minste 6 weken te proberen.
Nu zoek ik dus naar hapjes die ik in de Kong kan stoppen! Ik stop er nu fruit in, maar verder dan dat gaat mijn inspiratie helaas niet. Vis wordt zo'n glibberzooi en rijst lijkt me niet echt een uitdaging... Wie heeft er nog tips??
Mijn Boxer Xerox (voor ons voorsteltopic, zie: viewtopic.php?f=5&t=235417) heeft voedselallergie en op dit moment proberen we te achterhalen waar hij precies allergisch voor is. Hij staat nu op een dieet van 1/3 vis, 1/3 groente en 1/3 rijst. Hoewel ik zelf niet weet of ik helemaal achter dit dieet sta, hebben we afgesproken het ten minste 6 weken te proberen.
Nu zoek ik dus naar hapjes die ik in de Kong kan stoppen! Ik stop er nu fruit in, maar verder dan dat gaat mijn inspiratie helaas niet. Vis wordt zo'n glibberzooi en rijst lijkt me niet echt een uitdaging... Wie heeft er nog tips??

Groetjes, Sonja, Xerox, Diablo en Yuko
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Hond met allergie, wat in kong stoppen?
Ik heb geen antwoord op de vraag om iets in de kong te stoppen.
Ik vraag me wel af wat de reden is dat er rijst in het dieet zit. Omdat veel honden allergisch zijn voor granen.
Mijn hond is ook allergisch voor granen, en kan dus ook niet tegen rijst.
Ik vraag me wel af wat de reden is dat er rijst in het dieet zit. Omdat veel honden allergisch zijn voor granen.
Mijn hond is ook allergisch voor granen, en kan dus ook niet tegen rijst.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
de kong goed volproppen met een mix van wat ie nu ook te eten krijgt, even in de vriezer en smullen maar!
een eliminatiedieet heeft alleen kans van slagen als je je er ook aan houdt, als je allerlei andere dingen in die kong gaat doen heeft dat hele dieet geen zin.
een eliminatiedieet heeft alleen kans van slagen als je je er ook aan houdt, als je allerlei andere dingen in die kong gaat doen heeft dat hele dieet geen zin.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Xerox
- Vaste gebruiker
@ Judith-Diesel: op aanraden van de dierenarts proberen we eerst dit dieet. Ik ben ervan op de hoogte dat veel honden allergisch zijn voor granen, dat bedoel ik in mijn openingspost ook met dat ik niet weet of ik achter dit dieet sta. Maargoed, we hebben nog 3 weken te gaan en dan kan ik de balans opmaken en indien nodig een 'echt' eliminatiedieet opzetten. Ben op internet echter ook verhalen tegengekomen waarbij een dieet als dit juist wel werkte voor de hond, dus ik wil het wel een kans geven.
@ renee-uk: ik snap dat je niet tegen het dieet in mag gaan als het ware, maar bijv. fruit kan toch geen kwaad? Er zullen vast nog meer van zulke dingen zijn die niet in strijd zijn met het dieet?
@ renee-uk: ik snap dat je niet tegen het dieet in mag gaan als het ware, maar bijv. fruit kan toch geen kwaad? Er zullen vast nog meer van zulke dingen zijn die niet in strijd zijn met het dieet?

- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Wat je inderdaad kunt doen is een mix van zijn voer erin doen, eventueel wat rijstwater erbij en de vriezer in. De vis te glibberig? Kun je hem niet even wat koken dan? Zodra die wat minder rauw is, zal dat toch wel meevallen?
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Xerox
- Vaste gebruiker
Ik kan inderdaad gewoon zijn eigen eten in de kong doen, dan valt het met de vis ook mee! Maar zijn er misschien ook nog andere dingen naast zijn 'bekende' voer..?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
in mijn ogen is alles in strijd met het dieet als het een eliminatiedieet is.Xerox schreef:@ Judith-Diesel: op aanraden van de dierenarts proberen we eerst dit dieet. Ik ben ervan op de hoogte dat veel honden allergisch zijn voor granen, dat bedoel ik in mijn openingspost ook met dat ik niet weet of ik achter dit dieet sta. Maargoed, we hebben nog 3 weken te gaan en dan kan ik de balans opmaken en indien nodig een 'echt' eliminatiedieet opzetten. Ben op internet echter ook verhalen tegengekomen waarbij een dieet als dit juist wel werkte voor de hond, dus ik wil het wel een kans geven.
eliminatie is uitsluiten/weglaten en als je daar dingen aan toe gaat voegen kun je nooit meer zeker weten waar die allergische reactie vandaan komt.
toevoegen ga je pas doen als blijkt dat er geen reactie komt op wat je nu geeft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aangezien je met een eliminatiedieet bezig bent, zou ik het houden bij zijn voer. Anders ga je het eventuele resultaat verknoeien. Dus probeer zoveel mogelijk varianten te bedenken van zijn huidige voer. Bij vis alleen denk ik al aan rauw, gekookt en gedroogd. Aan de vis verandert er niets maar toch telkens wel iets anders voor de hondXerox schreef:Ik kan inderdaad gewoon zijn eigen eten in de kong doen, dan valt het met de vis ook mee! Maar zijn er misschien ook nog andere dingen naast zijn 'bekende' voer..?
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
alleen geven wat hij nu mag hebben in zijn dieet.
rijst is een soort graan waar veel honden wel tegen kunnen. iets met gesloten en ontsloten granen. daarom is rijst vaak een vulling in deze dieten.
rijst is een soort graan waar veel honden wel tegen kunnen. iets met gesloten en ontsloten granen. daarom is rijst vaak een vulling in deze dieten.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wat rot dat hij waarschijnlijk allergisch is. Kijk ook uit met koekjes nu, want daar zit ook vaak veel rotzooi in!
Je kan van zijn huidige eten met rijstwater of gewoon water een papje maken en dat erin doen.
Mocht straks blijken dat het niet aan bepaalde dingen ligt, kun je bijvoorbeeld smeerkaas erin doen. Maar ik denk dat het zaak is dat je eerst weet waar hij nou precies last van heeft. Succes!
Je kan van zijn huidige eten met rijstwater of gewoon water een papje maken en dat erin doen.
Mocht straks blijken dat het niet aan bepaalde dingen ligt, kun je bijvoorbeeld smeerkaas erin doen. Maar ik denk dat het zaak is dat je eerst weet waar hij nou precies last van heeft. Succes!
RIP Cena
- Scheepie
- Actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel
Je hebt een PB
.
Dizzybell's Delicate Dandylions aka DONNA!!!

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
de ultieme tip! kleefrijst en daar de vis bij = een sushikong!
- TE$$
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
- Contacteer:
ander soort vis mag dat ook? sardientjes, tonijn enz. Dat zal hijw el lekker vinden 
- Xerox
- Vaste gebruiker
Sorry voor mijn late reactie en bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee
Zal ook even mijn pb-box controleren...

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als het echt een eliminatie-dieet is zou ik het houden bij 1 soort vis, dus echt helemaal niets anders, geen hoefje, geen Frolic, geen kauwstaaf.. niets.TE$$ schreef:ander soort vis mag dat ook? sardientjes, tonijn enz. Dat zal hijw el lekker vinden
Suzanne