Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spok heeft heuparthrose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tineke

Spok heeft heuparthrose

Ongelezen bericht door tineke »

Helaas en best in een ernstige vorm.
Nav steeds terugkerende problemen hebben we foto's laten maken en dat is er dus uitgekomen.
Hij staat nu definitief op medicijnen en neemt ,gelukkig ,zelf ook al regelmatig gas terug.
We hadden dit gezien het type hondje echt niet verwacht in deze mate,hij is een bastaardje ,niet te zwaar maar goed het is dus wel zo.
Echt heel jammer en hij hij heeft ook best wat mindere dagen af en toe :ugh:
Uiteraard ontzien we hem nu met sommige zaken maar de oude vrolijke energierijke Spok behoort wel voorgoed tot het verleden.
Wel hebben we besloten dat kort en goed beter is dan lang en slecht en daar zou het bij Spok nog best weleens op uit kunnen draaien.
Al met al best heel teleurstellend en iets waar we best wel wat hartzeer en zorgen over hebben.
Maar goed we gaan er het beste van maken zolang het kan :wink:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Spok heeft heuparthrose

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een rotnieuws, iets wat je bij een hondje als Spok inderdaad niet snel zou verwachten.
Sterkte Tineke en Jan!
tineke

LongFields schreef:Wat een rotnieuws, iets wat je bij een hondje als Spok inderdaad niet snel zou verwachten.
Sterkte Tineke en Jan!
Nou zeker niet ,je denkt echt die wordt 15 zonder problemen :ugh:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Sterkte. Je hebt helemaal gelijk dat je Spok liever een kort en mooi leven gunt, dan een lang en suf leven.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ach wat sneu voor het knappe Spokje. Hopelijk kan ie nog een hele lange tijd goed meekomen. Sterkte!
Afbeelding
KyraYouri
Actief
Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
kruising labrador

Ongelezen bericht door KyraYouri »

Ik weet niet wat voor hondje Spok is (straks even het voorstel topic doorkijken) maar het is nooit leuk om zo'n diagnose te krijgen.
Onze bijna 8 jarige kruising labrador/herder heeft zware artrose in de ellebogen. Toen hij 10 maanden was zijn uit beide ellebogen OC's en OCD's gehaald.
Toen hij ca. 4 jaar was leek het einde verhaal voor Youri, hij had enorm veel pijn. De dierenarts gaf toen de opties: of constant aan de pijnstilling en zien waar het schip strandt, of altijd aan de riem houden en gedoseerd uitlaten.
Wij hebben besloten voor liever een korter leven, maar wel naar volle tevredenheid van de hond.
Ondertussen is hij bijna 8 en dat is een leeftijd dat ze het uit zichzelf al ietsje rustiger aan doen en hij is aan de Trocoxil. Deze maandelijkse pil doet voor hem echt wonderen.
Succes met Spok!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

he gadver tineke wat een rotnieuws :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Ah nee toch :(
Hopelijk heeft hij met pijnstilling geen/weinig last en vindt hij wat van zijn vrolijke energie terug.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ah Spokkie toch....wat een kutnieuws krijg je dan toch....
Net wat je zegt; je gaat er maar vanuit dat zo'n bastaard ding zonder gekkigheid 15 wordt en dan krijg je dit te horen en merk je ook echt aan hem dat hij zelf gas terugneemt en dat hij er last van heeft.

Ik duim dat de medicatie goed aanslaat zodat Spok nog even lekker mee kan doen met jullie en de rest.
tineke

KyraYouri schreef:Ik weet niet wat voor hondje Spok is (straks even het voorstel topic doorkijken) maar het is nooit leuk om zo'n diagnose te krijgen.
Onze bijna 8 jarige kruising labrador/herder heeft zware artrose in de ellebogen. Toen hij 10 maanden was zijn uit beide ellebogen OC's en OCD's gehaald.
Toen hij ca. 4 jaar was leek het einde verhaal voor Youri, hij had enorm veel pijn. De dierenarts gaf toen de opties: of constant aan de pijnstilling en zien waar het schip strandt, of altijd aan de riem houden en gedoseerd uitlaten.
Wij hebben besloten voor liever een korter leven, maar wel naar volle tevredenheid van de hond.
Ondertussen is hij bijna 8 en dat is een leeftijd dat ze het uit zichzelf al ietsje rustiger aan doen en hij is aan de Trocoxil. Deze maandelijkse pil doet voor hem echt wonderen.
Succes met Spok!
Spok staat niet in mijn voorsteltopic hij is er pas later bijgekomen :wink: maar het is een mixje uit Spanje van zo'n 17 kilo waar waarschijnlijk iets podencoachtigs inzit.
Hij is middelgroot en niet te zwaar.
Het middel Trocoxil willen we ons wel wat over gaan inlezen ,ik hoor er meerdere goede berichten over dus daar staan we dan zeker ook voor open.
Het ruwharige hondje is Spok :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tineke op 29 jan 2012 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
KyraYouri
Actief
Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
kruising labrador

Ongelezen bericht door KyraYouri »

Oke,dank je voor de toelichting.
Zoals ik al schreef doet Youri het super op de trocoxil en de hond van een vriendin (die het sinds een maand of 2 geeft) doet het er ook erg goed op. Deze laatste hond had snel last van maagproblemen bij andere pijnstillers.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Verdrietig nieuws, Tineke...hoop dat hij de pijnstilling goed zal verdragen en dat het leven nog lang leuk genoeg blijft voor hem :J:
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Sterkte. Hoop dat de pijnstilling een goede uitkomst zal zijn. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat een rotbericht :blauwoog:
Ik hoop dat hij nog lang met jullie kan genieten :flower:
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Sterkte :roos:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Hè bah, wat rot voor Spok en jullie! Sterkte!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

he bah wat een rot nieuws zeg :(: sterkte....
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel

Ongelezen bericht door Cookie »

wat een rotnieuws tineke :( sterkte! hopelijk slaan de medicijnen goed aan :)
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat sneu...
tineke

Inge O schreef:hé bah, tineke (en jan natuurlijk), dat is allerminst leuk nieuws en inderdaad erg onverwacht, ja :( .

heb je er al zicht op hoe hij op de pijnstilling reageert of moet je daar nog mee starten?

hoewel trocoxil zeker wel een goede nsaid zal zijn zit er (naar mijn ervaring) toch een nadeel aan vast : je doseert telkens voor een maand en kan daarna dus niet meer 'spelen' met de dosering. heeft hij gedurende de volle maand geen last meer dan is er natuurlijk niks aan de hand maar als hij na 2-3 weken toch weer wat problemen krijgt moet je toch wachten tot de maand om is voor hij een nieuwe dosis mag krijgen en dat is niet altijd handig.
We waren al met pijnstilling begonnen en op zich slaat dat wel aan hebben we het idee al zijn er toch ook nog steeds wel soms mindere dagen.
Hij krijgt nu Carprodyl.
Qua belasting houden we nu ook rekening ermee dus ook daar hebben we veranderingen in aangebracht en dat zal zeker ook helpen,dus of het nu pijnstilling is of dat, of een combi daarvan maakt ook eigenlijk niet zoveel uit als het maar werkt.
En Spok neemt zelf ook regelmatig wat gas terug ,wat op zich wel fijn is maar ook wel wat verdrietig omdat het altijd zo''n vrolijke flierefluiter was :ugh:

Je tip over Trocoxil is zeker een overweging waard ,bedankt daarvoor :wink:

Verder ook iedereen bedankt voor de lieve brichtjes :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:J: sterkte met spok, wat een stom ( -me kwaal om te hebben) nieuws zeg :(: , ik hoop dat hij nog heel lang mee kan op een goede manier :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach jee zeg :(
Dit zou je zeker niet verwachten bij zo'n mix, wat een rot nieuws.

Zoals je misschien weet, heeft Kaya in beide voorpoten en in één heup ernstige artrose. Voorpoten overigens al erg lang, zeker vanaf
haar 2e jaar en heup vanaf 5e jaar.
Sinds een paar jaar krijgt ze dagelijks pijnstilling. Na wat omzwervingen zijn wij uiteindelijk terecht gekomen bij Previcox en daar doet
ze het erg goed op. Zoals ik begrepen heb, en ook merk bij Kaya, heeft deze pijnstilling t.o.v. bv metacam en rimadyl de minste bijwerkingen.
Het is ook goed te doseren: i.v.m. haar verminderde nierfunctie houden we de pijnstilling zo laag mogelijk en krijgt ze meestal een halve hoeveelheid. Is het echter een drukke dag voor haar, dan is het eenvoudig om eens een keer de volledige dosis te geven.

Sterkte en ik hoop dat de pijnstilling goed aanslaat bij Spok en hij nog lekker van zijn leven kan genieten! :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wat balen zeg!
Ik hoop dat Spok nog een hele tijd mee kan.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Verdorie zeg :jank: wat een ontzettend onverwachts rotnieuws :(:

Hopelijk vinden jullie een gulden middenweg in beweging/plezier hebben en zo min mogelijk last.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ah, wat sneu zeg! dat verwacht je idd niet. ik hoop dat hij nog een lange tijd blij mee mag op de juiste pijnstiller!
Afbeelding
Mata Hari
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog

Ongelezen bericht door Mata Hari »

Ik hoorde over Novacam bij arthrose.
Heeft iemand daar ervaringen mee?
Met vr. gr.! Mile
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Gatverdamme, wat een rotbericht. :ugh:
Ongeveer een jaar geleden kregen wij na foto´s ook te horen dat Ody zowel spondylose als HD met arthrose had. Ipv een heupkop heeft Ody links een soort wolk zitten. Ik heb zo ontzettend gejankt.

Ik heb me destijds ook laten informeren over die Troxicoxil, maar ik hoorde toch teveel dat de werking aan het einde van de maand erg verminderd is. Honden hadden dan pijn, maar je kon er dan niets bij geven. Ook mijn dierenarts had deze ervaring, dus daar hebben we toen niet voor gekozen.
Ody krijgt nu iedere dag de volle dosis Metacam (Novacam is hetzelfde, maar andere fabrikant), daarnaast krijgt ze Perloquan en visoliecapsules. In de periodes dat het slechter gaat krijgt ze Corthapen ipv Metacam en ze heeft ook een paar keer een spierversterkende injectie gehad van de da.
Na een kruisbandoperatie (dat kon er ook nog wel bij) heeft ze een paar maanden bij de fysio gelopen voor hydrotherapie. De fysio heeft mij ook geleerd hoe ik zelf haar spieren in haar nek, rug, schouders en heupen soepel kan houden dmv massage, dit doe ik eens per week.
Verder is blijven bewegen heel belangrijk, maar liever wat vaker een korte wandeling dan 1x een hele lange. Ik loop nog maximaal een uur achter elkaar met haar, daarna gaat ze sloffen. Dit doe ik niet iedere dag, maar wissel het een beetje af. Nu het zo koud is heeft ze buiten een winterjas aan om haar spieren warm te houden, daar heeft ze ook veel baat bij.
Ondanks dat heel veel mensen je aanraden om met een hond met HD te gaan fietsen, waren de ervaringen van mijn fysio hierover erg slecht. Zij vond dit toch te belastend voor de heupen, met name als je de hond op het asfalt laat lopen. Liever gewoon wandelen en zwemmen natuurlijk.
Hoop dat je er wat aan hebt. ;)
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
tineke

Ody schreef:Hoop dat je er wat aan hebt. ;)
Nou zeker :wink:

Wij nemen ook wat gas terug met Spok en samen met zijn medicijnen slaat dat best goed aan hebben we het idee.
Af en toe nog even zoeken naar de juiste balans maar als we daar meer zicht in krijgen gaat dat vast goed komen.
tineke

Wij willen Spok graag wat warmer houden tijdens ee koude wandeling nog iemand ideeen of adviezen daarover.
Wij dachten aan een jas voor hem maar zagen ook overalls die alles bedekken.
Wat is wijsheid hierin en wie heeft er ervaring mee en wil die met ons delen.

Wij kwamen na wat zoeken zelf uit op een hurtta jas ,die leek ons van een prima kwaliteit.
Iemand daar ervaring mee?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”