Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Magertjes en slecht eten
Moderator: moderatorteam
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Re: Magertjes en slecht eten
Mijn hond was ook zo'n zeurpiet met eten en ik deed ook van alles en nog wat door zijn brokken, hij at ook gerust 2 dagen niet, en als hij dan wat at was het maar een muizenhapje.
Maar hij wilde de tafelresten van het avondeten wel.
Ik heb er nooit moeilijk over gedaan, als hij maar wat at, dan vond ik het prima.
Ik gaf hem gewoon wat hij wilde, en ben later weer overgegaan op normaal hondenvoer en toen at hij het wel.
Ik zou haar dus zonder problemen gewoon elke dag wat anders voorschotelen, als ze dat wel eet.
Ik zou ook niet langer afwachten, en nu naar de dierenarts gaan.
Alles wat je geprobeerd heb werkt dus blijkbaar niet, en het risico dat ze nog meer afvalt zou ik dus niet nemen.
Maar hij wilde de tafelresten van het avondeten wel.
Ik heb er nooit moeilijk over gedaan, als hij maar wat at, dan vond ik het prima.
Ik gaf hem gewoon wat hij wilde, en ben later weer overgegaan op normaal hondenvoer en toen at hij het wel.
Ik zou haar dus zonder problemen gewoon elke dag wat anders voorschotelen, als ze dat wel eet.
Ik zou ook niet langer afwachten, en nu naar de dierenarts gaan.
Alles wat je geprobeerd heb werkt dus blijkbaar niet, en het risico dat ze nog meer afvalt zou ik dus niet nemen.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Minstens 1 lange wandeling van 3 kwartier of langer, 2 wandelingen van een kwartier of langer, 1 wandeling van 5 a 10 minuutjes.
We zijn om te proberen (ik had toch een kortingsbon liggen) overgestapt naar Royal Canin voor poedels (
), maar dat was ook weer 2 dagen eten en dan niet meer. En die 2 dagen was mijn meoder nog braaf aan het mixen, de farmfood bleef liggen, de royal canin niet
Da's een van de redenen dat ik me neit kan voorstellen dat het iets medisch is...
Cara eet juist beter met de concurrentie van Jamey erbij, het slechte eten is erger als ze alleen thuis is.
We zijn om te proberen (ik had toch een kortingsbon liggen) overgestapt naar Royal Canin voor poedels (
Cara eet juist beter met de concurrentie van Jamey erbij, het slechte eten is erger als ze alleen thuis is.

You'll be in my heart... Always...
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Even gek gedacht hoor, maar er was toch ook iets met haar gebit? Hoe is dat nu? Kan dat er mee te maken hebben, dat ze daar pijn heeft tijdens het eten of het haar hindert?
Ik zou sowieso even laten uitsluiten dat het iets medisch is. Dan kun je met een gerust hart is strenger doen dat ze maar gewoon te eten heeft wat je haar voorzet. En dan het liefst iets waar ze veel voedingsstoffen uit kan halen (cavom hielp hier goed voor Nilo om wat aan te komen!) als ze ook veel energie verbruikt.
Ik zou sowieso even laten uitsluiten dat het iets medisch is. Dan kun je met een gerust hart is strenger doen dat ze maar gewoon te eten heeft wat je haar voorzet. En dan het liefst iets waar ze veel voedingsstoffen uit kan halen (cavom hielp hier goed voor Nilo om wat aan te komen!) als ze ook veel energie verbruikt.
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom niet iedere dag afwisselen dan?Jacksel schreef:Minstens 1 lange wandeling van 3 kwartier of langer, 2 wandelingen van een kwartier of langer, 1 wandeling van 5 a 10 minuutjes.
We zijn om te proberen (ik had toch een kortingsbon liggen) overgestapt naar Royal Canin voor poedels (), maar dat was ook weer 2 dagen eten en dan niet meer. En die 2 dagen was mijn meoder nog braaf aan het mixen, de farmfood bleef liggen, de royal canin niet
Da's een van de redenen dat ik me neit kan voorstellen dat het iets medisch is...
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
En hoe oud is ze?Jacksel schreef:Minstens 1 lange wandeling van 3 kwartier of langer, 2 wandelingen van een kwartier of langer, 1 wandeling van 5 a 10 minuutjes.
We zijn om te proberen (ik had toch een kortingsbon liggen) overgestapt naar Royal Canin voor poedels (), maar dat was ook weer 2 dagen eten en dan niet meer. En die 2 dagen was mijn meoder nog braaf aan het mixen, de farmfood bleef liggen, de royal canin niet
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Juist, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Geef dat beest elke dag wat anders te eten.. probleem opgelostdagmar88 schreef:Waarom niet iedere dag afwisselen dan?Jacksel schreef:Minstens 1 lange wandeling van 3 kwartier of langer, 2 wandelingen van een kwartier of langer, 1 wandeling van 5 a 10 minuutjes.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Misschien kun je nog Olewo wortels proberen, google maar eens, dat is een voedingssupplement speciaal voor moeilijk etende hondjes.
En je zou bijvoorbeeld elke dag een andere smaakmaker door de satin balls kunnen doen. Gewone stroop, appelstroop, butter scotch stroop, etc, of vleesjus, tonijnsap (uit blikje), slobbersaus, etc. Ik heb hier ook een moeilijke eter en ik moet vaak creatief zijn om te zorgen dat ze alles binnen krijgt wat ze nodig heeft. Runderlever vond ze ook erg lekker, dat is ook niet duur.
Het loont ook echt de moeite om een voedseldroogmachine te kopen, want vaak wat ze vers niet lusten, lusten ze wel uit de droger. En het spaart geld uit voor ander snoepgoed. Als hier de droger klaar is, en ik kom met een tray warm gedroogd vlees aan, dat vindt ze echt heerlijk.
Ik zou om haar aan te laten komen even drastische maatregelen nemen, olie/vet door het eten, 'menseneten' geven (zout en kruiden wel vermijden). En naar de dierenarts en dan heel specifiek vragen naar een bloedtest die haar algemene gezondheid kan analyseren, dus gewoon haar organen. Daar valt meestal al genoeg uit af te lezen of er meer onderzocht moet worden of dat er iets anders aan de hand is. Even voelen is natuurlijk niet genoeg. Ook het gebit moet nader onderzocht worden, vind ik. Een test voor diabetes is zo gedaan en heel goedkoop, zou ik ook doen, ook al heeft ze niet de symptomen die er meestal zijn. In combinatie met pancreatitis kun je volgens mij wel verlies van eetlust zien. Ik zou ook nadenken of er misschien een reden kan zijn dat de hond gestressed is, is er iets verandert in haar leven waar ze misschien niet goed aan kan wennen?
Maar goed, de dierenarts is echt nodig in dit geval, en ik denk ook dat het nodig is dat je je wat assertiever opstelt, of naar een andere dierenarts gaat. Ik ben ook geswitched omdat ik niet kon communiceren met mijn dierenarts, dat liep steeds mis en daardoor kregen mijn dieren niet de zorg die ze nodig hadden. Het zou zo maar kanker kunnen zijn, en dan wil je er toch niet veel te laat bij zijn omdat je zo'n eigenwijze dierenarts hebt. Mijn dierenarts deed pas na drie maanden op mijn heftige aandringen een glucose test bij mijn kat. Die woog toen nog maar 2,8 kilo (van 6!), hij dacht dat ie iets aan zijn darmen had maar hij had gewoon diabetes. Wist ik allang, maar zie maar eens door te dringen als een arts gelijk denkt te hebben, dus ben ik naar een ander overgestapt. Nou sterkte ermee in ieder geval, tobben is nooit leuk.
En je zou bijvoorbeeld elke dag een andere smaakmaker door de satin balls kunnen doen. Gewone stroop, appelstroop, butter scotch stroop, etc, of vleesjus, tonijnsap (uit blikje), slobbersaus, etc. Ik heb hier ook een moeilijke eter en ik moet vaak creatief zijn om te zorgen dat ze alles binnen krijgt wat ze nodig heeft. Runderlever vond ze ook erg lekker, dat is ook niet duur.
Het loont ook echt de moeite om een voedseldroogmachine te kopen, want vaak wat ze vers niet lusten, lusten ze wel uit de droger. En het spaart geld uit voor ander snoepgoed. Als hier de droger klaar is, en ik kom met een tray warm gedroogd vlees aan, dat vindt ze echt heerlijk.
Ik zou om haar aan te laten komen even drastische maatregelen nemen, olie/vet door het eten, 'menseneten' geven (zout en kruiden wel vermijden). En naar de dierenarts en dan heel specifiek vragen naar een bloedtest die haar algemene gezondheid kan analyseren, dus gewoon haar organen. Daar valt meestal al genoeg uit af te lezen of er meer onderzocht moet worden of dat er iets anders aan de hand is. Even voelen is natuurlijk niet genoeg. Ook het gebit moet nader onderzocht worden, vind ik. Een test voor diabetes is zo gedaan en heel goedkoop, zou ik ook doen, ook al heeft ze niet de symptomen die er meestal zijn. In combinatie met pancreatitis kun je volgens mij wel verlies van eetlust zien. Ik zou ook nadenken of er misschien een reden kan zijn dat de hond gestressed is, is er iets verandert in haar leven waar ze misschien niet goed aan kan wennen?
Maar goed, de dierenarts is echt nodig in dit geval, en ik denk ook dat het nodig is dat je je wat assertiever opstelt, of naar een andere dierenarts gaat. Ik ben ook geswitched omdat ik niet kon communiceren met mijn dierenarts, dat liep steeds mis en daardoor kregen mijn dieren niet de zorg die ze nodig hadden. Het zou zo maar kanker kunnen zijn, en dan wil je er toch niet veel te laat bij zijn omdat je zo'n eigenwijze dierenarts hebt. Mijn dierenarts deed pas na drie maanden op mijn heftige aandringen een glucose test bij mijn kat. Die woog toen nog maar 2,8 kilo (van 6!), hij dacht dat ie iets aan zijn darmen had maar hij had gewoon diabetes. Wist ik allang, maar zie maar eens door te dringen als een arts gelijk denkt te hebben, dus ben ik naar een ander overgestapt. Nou sterkte ermee in ieder geval, tobben is nooit leuk.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou eerst het medische uitsluiten en als er niets uitkomt ophouden met van alles te proberen en gewoon iets geven.
1 iets en anders niks.
1 iets en anders niks.
- Jacksel
- Zeer actief
Om nog wat vragen te beantwoorden: ze is net 1 geworden (gister); we vermoeden dat ze loops is geweest, maar weten het niet zeker; en ze kwam niet goed door het wisselen heen, waardoor er wat tandjes getrokken moesten.
Als er maandag nog niets is veranderd gaan we weer naar de DA met haar
Als er maandag nog niets is veranderd gaan we weer naar de DA met haar

- Jacksel
- Zeer actief
Ze heeft vandaag 3 maaltijden gegeten, waaronder 1 van 2 satinballs!

- Jacksel
- Zeer actief
DA heeft bloed afgenomen omdat ik erop stond, hij vond helemaal niets erop wijzen dat ze iets zou mankeren (ze drinkt gewoon, ontlast gewoon, is over het algemeen vrolijk en huppelig zat, zij het wat sneller moe, maarja, ze is echt een gratenpakhuis) en liet het onder poedel-nukkigheid vallen. Ik krijg de uitslag per mail, weet alleen niet meer wanneer precies. DA raadde aanom op KVV over te stappen (tot mijn verbazing, want volgens mij issie niet zo pro-KVV) en zoveel mogelijk smaken en soorten af te gaan wisselen in de hoop dat ze dan blijft eten. Dus waarschijnlijk gaan we over op de Lotgering, mijn moeder gaat morgenavond een proefverpakking ophalen in Amersfoort...

- dagmar88
- Zeer actief
Zodat er iedere keer een verrassing in de bak ligt.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Fijn dat de satin balls effect hebben. Overigens Lotgering is ook wat vetter. Zelf neem ik om af te wisselen Darf, Smuldier, Lotgering. Kippennekjes, vleugeltjes. Moos vind het heerlijk.
Ik hoop dat de uitslagen van het bloed iets kunnen verklaren. Zo niet veel afwisselen.
Ik hoop dat de uitslagen van het bloed iets kunnen verklaren. Zo niet veel afwisselen.

Neeltje
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik heb niet echt advies voor je, alleen snap ik heel goed hoe je je nu voelt
Guapa eet al 6 weken enorm slecht, ze mankeert niets (buiten dat ze misschien 4 weken drachtig is)
ze heeft honger, wil soms wel wat blikvoer, maar dat is echt minimaal, verder wil ze alleen alles wat eigenlijk niet voor honden is (brood (veel brood), koeken (voor mensen), kaas, chips, chocolade, en zo)
Ik ben een week of 2 terug begonnen met kleine beetjes per keer brokken te pletten en te mengen met blikvoer (echt maar 150gr per keer of zo) en dan dwangvoeren (als ik het van achter in haar bek leg, slikt ze zelf, maar ze pakt niets zelf op)
ze krijgt zo nog veel te weinig binnen, maar dan heeft ze toch "iets" fatsoenlijk binnen, na zo een "sessie" krijgt ze 2 boterhammen, die ze naar binnen schrokt en vraagt naar nog meer
verder is ze gewoon vrolijk en actief en geniet ze er van dat zij binnen zit en de rest buiten
Guapa eet al 6 weken enorm slecht, ze mankeert niets (buiten dat ze misschien 4 weken drachtig is)
ze heeft honger, wil soms wel wat blikvoer, maar dat is echt minimaal, verder wil ze alleen alles wat eigenlijk niet voor honden is (brood (veel brood), koeken (voor mensen), kaas, chips, chocolade, en zo)
Ik ben een week of 2 terug begonnen met kleine beetjes per keer brokken te pletten en te mengen met blikvoer (echt maar 150gr per keer of zo) en dan dwangvoeren (als ik het van achter in haar bek leg, slikt ze zelf, maar ze pakt niets zelf op)
ze krijgt zo nog veel te weinig binnen, maar dan heeft ze toch "iets" fatsoenlijk binnen, na zo een "sessie" krijgt ze 2 boterhammen, die ze naar binnen schrokt en vraagt naar nog meer
verder is ze gewoon vrolijk en actief en geniet ze er van dat zij binnen zit en de rest buiten
- Jacksel
- Zeer actief
Even update, nog geen resultaten van de DA, maar Cara staat nu op de lotgering, ze eet meestal braaf, is weer druk, hyper, en stout en drijft mn moeder tot waanzin. Gaat helemaal goed daar dus 

- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Is ze weer iets aangekomen?
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Jacksel
- Zeer actief
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat fijn dat het beter gaat met Cara!
Ik vind het zenuwslopend, niet of slecht etende honden. Gelukkig hebben wij geen problemen meer sinds we op de KVV zijn gegaan. In het begin wilden ze nog wel eens mutsen met welke smaak, maar nu gaat (tot op heden) elk merk en elke smaak er wel in!
Ik vind het zenuwslopend, niet of slecht etende honden. Gelukkig hebben wij geen problemen meer sinds we op de KVV zijn gegaan. In het begin wilden ze nog wel eens mutsen met welke smaak, maar nu gaat (tot op heden) elk merk en elke smaak er wel in!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Jacksel
- Zeer actief
Cara mutst ook nog steeds regelmatig, maar de maaltijden gaan er nu meestal gewoon braaf in gelukkig. Er begint ook wat meer vlees op dr ribben te komen, en ze is weer haar oude stuiterige zelf. En een stuk minder braaf 

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Gelukkig! Ik hoop dat ze lekker blijft eten. Het is erg frustrerend als ze mager worden en je ze wel wil voeren, maar ze het gewoon niet eten.

------Groetjes Prana-----
- dagmar88
- Zeer actief
Jacksel schreef:Cara mutst ook nog steeds regelmatig, maar de maaltijden gaan er nu meestal gewoon braaf in gelukkig. Er begint ook wat meer vlees op dr ribben te komen, en ze is weer haar oude stuiterige zelf. En een stuk minder braaf
-
Mojuan
- Zeer actief
Fijn dat ze weer beter eet!
Maar ze is dus gewoon een echte Poedel, meer kan ik er niet van bakken.
Het zijn zeikerds met eten, en elke dag hetzelfde is niet voor deze prinsen en prinsessen
Toen Anders bij ons kwam was ze ook veel te mager. Ze kreeg elke dag hetzelfde te eten, en dat bliefde mevrouw niet, dus at ze nét genoeg om in leven te blijven.
Ze krijgt nu elke maaltijd iets anders, de ene keer kvv, de andere keer iets van het eten van wat ik zelf over heb, dan weer wat blikvoer, dan wat brokjes met rijstvlokken en warm water, en elke keer brokjes van een ander soort/merk.
Sinds ze op deze manier te eten krijgt eet ze prima, en gaat elk bakje schoon leeg. Ze pikt zelfs nog even snel de brokjes rond de bak van Moos weg (die laat hij wel eens vallen).
Mij maakt het niets uit dat ik haar 'verwen' in de ogen van sommige mensen.
Ik vind het belangrijk dat ze eet, en ook dat ze met smaak en plezier eet. Eten is niet enkel maar overleven, het moet ook een prettige ervaring zijn.
Ik hou ook van afwisseling tenslotte
Omdat ze dus steeds een anders smaakje brok krijgt, heb ik van alles in huis. Vier soorten in totaal
Ook een zakje van de Aldi, gewoon vanwege de afwisseling.
Maar ze is dus gewoon een echte Poedel, meer kan ik er niet van bakken.
Het zijn zeikerds met eten, en elke dag hetzelfde is niet voor deze prinsen en prinsessen
Toen Anders bij ons kwam was ze ook veel te mager. Ze kreeg elke dag hetzelfde te eten, en dat bliefde mevrouw niet, dus at ze nét genoeg om in leven te blijven.
Ze krijgt nu elke maaltijd iets anders, de ene keer kvv, de andere keer iets van het eten van wat ik zelf over heb, dan weer wat blikvoer, dan wat brokjes met rijstvlokken en warm water, en elke keer brokjes van een ander soort/merk.
Sinds ze op deze manier te eten krijgt eet ze prima, en gaat elk bakje schoon leeg. Ze pikt zelfs nog even snel de brokjes rond de bak van Moos weg (die laat hij wel eens vallen).
Mij maakt het niets uit dat ik haar 'verwen' in de ogen van sommige mensen.
Ik vind het belangrijk dat ze eet, en ook dat ze met smaak en plezier eet. Eten is niet enkel maar overleven, het moet ook een prettige ervaring zijn.
Ik hou ook van afwisseling tenslotte
Omdat ze dus steeds een anders smaakje brok krijgt, heb ik van alles in huis. Vier soorten in totaal
Ook een zakje van de Aldi, gewoon vanwege de afwisseling.