Hoop ik ook.Hilly45 schreef:Tjonge zeg, ik hoop dat er nu wat rust bij jullie terug keert qua dierenartsbezoeken en zorgen.........
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Net naar de dierenarts geweest. Jarah had een hematoom.
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Net naar de dierenarts geweest.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lillith
- Zeer actief
Het heeft altijd veel impact een operatie, voor jullie en voor Tama.
Over een paar dagen is al weer een groot leed geleden, wij duimen voor een goed herstel
Knuffel voor je zielige meidje
Over een paar dagen is al weer een groot leed geleden, wij duimen voor een goed herstel
-
gonnie
- Zeer actief
Inderdaad, vond het met Nikkie al vervelend maar die wilde wel graag lopen, Tama niet. Al ging het net wel beter al moest ik haar wel mee lokken met brokjes. Doordat ze ook nog met die bloeduitstorting in haar nek zit wil ik ook niet te hard trekken aan haar.Lillith schreef:Het heeft altijd veel impact een operatie, voor jullie en voor Tama.![]()
Tama voelt zich echt heel erg zielig.
Maar gelukkig wil ze wel eten en drinken. Voelt ze zich toch niet al te beroerd.
Zal blij zijn als ik straks naar bed kan, was vannacht al om drie uur wakker en kon niet meer in slaap komen.
Dank jullie voor jullie medeleven.
Groetjes Gonnie.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
gonnie
- Zeer actief
Hartstikke rot. Was express al lekker vroeg naar bed gegaan maar toen ik net in bed lag begon ze te piepen en onrustig te worden, ik me weer aangekleed en naar buiten gegaan, toen heeft ze geplast. Maar het piepen was nog niet over. Toen heb ik haar drinken gegeven, maar dat hielp ook maar even.thom schreef:Gonnie, hoe is het vanacht gegaan ??
Twaalf uur begon ze aan de spijlen te krabbelen dus me maar weer aangekleed en naar beneden, maar toen deed ze niks en wilde alleen maar weer naar binnen.
Daarna heeft ze constant zitten piepen, en ondanks de kap zit ze toch aan de hechtingen te likken.
Vind het maar een zenuwenbedoening. In de brief die ik meekreeg stond dat ik moet bellen als de wond rood en dik word, maar dat was hij al, en ze heeft antibiotica dus wat de dierenarts nog meer kan doen weet ik ook niet.
Ondanks dat de huid bij Nikkie strakker stond na de operatie vond ik de wond er bij Nikkie beter uitzien.
Al zie ik nu de hechtingen eigenlijk geeneens, lijkt wel of de dierenarts ze op een andere manier geplaatst heeft. Nou ja, ze is niet ziek of beroerd dus alles zal wel meevallen.
Gelukkig kan mijn man morgen de hele dag opletten, morgen moet ik op mijn kleindochter gaan passen. Heb ik tenminste even rust, doe ik daar wel een dutje.
Kan het niet uitstaan want nu ligt Tama lekker te pitten. Ik weet wel wat het is, s'nachts ligt ze altijd bij me en dan lekker tegen me aan, en dat gaat nou niet. En overdags ligt ze altijd overal en nergens. Ze vindt het s'nachts dus het ergst om in de bench te zitten,
Heb er al over gedacht om haar dan naast me te leggen en de riem om mijn pols te doen zodat ze niet van bed af kan springen, maar ik wil toch het risico niet lopen dat ze van bed afspringt en de hechtingen dan springen.
Wat een zorgen kan je toch hebben om die beesten, hoop dat de dagen snel voorbij gaan en alles weer bij het oude is.
Ik heb nog een opklapbed tegen de muur aan, misschien haal ik het matras er wel af en ga dan bij haar op de grond liggen vannacht. Zal wel zien.
Groetjes Gonnie.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou inderdaad dan maar bij haar op de grond gaan liggen op je matras. Wat een zorgen en toestanden zo weer hè? Ik hoop dat het snel allemaal een beetje achter de rug zal zijn voor je. Beterschap voor Tama!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje zeg wat een zorgen weer.... ik zou lekker met een matrasje beneden bij haar gaan liggen.. krijg jij mss wat slaap en is zij rustiger.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou inderdaad, soms vraag ik mer weleens af waarom ik in hemelsnaam aan honden ben begonnen. Hahaha.LongFields schreef:Ik zou inderdaad dan maar bij haar op de grond gaan liggen op je matras. Wat een zorgen en toestanden zo weer hè? Ik hoop dat het snel allemaal een beetje achter de rug zal zijn voor je. Beterschap voor Tama!
Het leven had zo lekker ontspannend kunnen zijn. Maar ik zou ze toch ook niet willen missen hoor.
Groetjes Gonnie.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
gonnie
- Zeer actief
Heb haar de knuffel gegeven. Je kreeg een knuffel terug.
Heb vannacht lekker op een matras naast de bench gelegen. Kon nu tenminste slapen.
Had haar een petshirt aangedaan en dat vond de prinses op de erwt maar niks, heeft wel geholpen ze is de hele nacht rustig geweest.
De wond ziet er sinds vandaag wat minder rood uit dus ben al wat gerustgesteld.
Maar zal blij zijn als we morgen een week verder zijn.
Madam is namelijk knap chagrijnig als ik haar uit heb gelaten en dan weer thuis komt vreet ze de andere meiden zowat op.
Maar ik zou het ook niet leuk vinden de hele dag in de bench, heb wel geprobeerd om haar af en toe aan de riem naast mijn stoel te laten liggen maar toen greep ze Nikkie, Nikkie kon nog net wegkomen.
Dus dan maar in de bench. Is even niet anders dan.
Heb vannacht lekker op een matras naast de bench gelegen. Kon nu tenminste slapen.
Had haar een petshirt aangedaan en dat vond de prinses op de erwt maar niks, heeft wel geholpen ze is de hele nacht rustig geweest.
De wond ziet er sinds vandaag wat minder rood uit dus ben al wat gerustgesteld.
Maar zal blij zijn als we morgen een week verder zijn.
Madam is namelijk knap chagrijnig als ik haar uit heb gelaten en dan weer thuis komt vreet ze de andere meiden zowat op.
Maar ik zou het ook niet leuk vinden de hele dag in de bench, heb wel geprobeerd om haar af en toe aan de riem naast mijn stoel te laten liggen maar toen greep ze Nikkie, Nikkie kon nog net wegkomen.
Dus dan maar in de bench. Is even niet anders dan.
Groetjes Gonnie.
-
Lillith
- Zeer actief
Wat een liefies

-
gonnie
- Zeer actief
Af en toe zijn het echt krengen. Ze zijn alledrie ook nog eens schijndrachtig dus Nikkie en Tama zijn op het moment heel erg hun plekje aan het verdedigen. Jarah heeft daar nooit last van ook al is ze schijndrachtig en zij heeft er wat symptomen betreft best veel last van, ze geeft ook melk op een gegeven moment.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Re: Net naar de dierenarts geweest. Weer geweest.
Vanochtend weer met Tama naar de dierenarts geweest de bult in haar nek werd weer groter.
De dierenarts heeft weer biopts genomen. Donderdag krijgen we de uitslag we moeten dan toch naar de dierenarts om haar hechtingen uit haar buik te laten halen.
De dierenarts denkt toch dat het een ontsteking is omdat er misschien iets inzit. Als dat zo is moet ze misschien weer onder het mes.
We hebben wel pech de laatste tijd.
Was wel weer heel leuk. Ik bel vanochtend de dierenarts en we konden pas vanmiddag komen. Dat duurde mijn man weer te lang dus we zijn er weer zo heen gereden. De assistente vond het niet zo heel erg leuk. Want volgens haar was het niet levensbedreigend, nou als die bult nog groter zou worden wel, want dan wordt Tama haar keelgat dichtgeknepen, ze wilde vanochtend al niet drinken en het eten moest ik in hele kleine hapjes geven.
We hebben weer antibiotica gekregen want de dierenarts vond het niet handig om daar mee te wachten als het een ontsteking blijkt te zijn. Vraag me toch af wat die biopts voor zin hebben de vorige keer was het ook alleen maar bloed. Misschien was een foto handiger als er wat in zou zitten. Maar goed misschien kan je een splinter of wat er dan misschien ook inzit niet zien op een foto.
Hoop niet dat ze weer geopereerd moet worden, zit ik weer een paar weken thuis, was al blij dat de donderdag in zicht was zodat ze weer mee kon naar het bos.
De dierenarts heeft weer biopts genomen. Donderdag krijgen we de uitslag we moeten dan toch naar de dierenarts om haar hechtingen uit haar buik te laten halen.
De dierenarts denkt toch dat het een ontsteking is omdat er misschien iets inzit. Als dat zo is moet ze misschien weer onder het mes.
We hebben wel pech de laatste tijd.
Was wel weer heel leuk. Ik bel vanochtend de dierenarts en we konden pas vanmiddag komen. Dat duurde mijn man weer te lang dus we zijn er weer zo heen gereden. De assistente vond het niet zo heel erg leuk. Want volgens haar was het niet levensbedreigend, nou als die bult nog groter zou worden wel, want dan wordt Tama haar keelgat dichtgeknepen, ze wilde vanochtend al niet drinken en het eten moest ik in hele kleine hapjes geven.
We hebben weer antibiotica gekregen want de dierenarts vond het niet handig om daar mee te wachten als het een ontsteking blijkt te zijn. Vraag me toch af wat die biopts voor zin hebben de vorige keer was het ook alleen maar bloed. Misschien was een foto handiger als er wat in zou zitten. Maar goed misschien kan je een splinter of wat er dan misschien ook inzit niet zien op een foto.
Hoop niet dat ze weer geopereerd moet worden, zit ik weer een paar weken thuis, was al blij dat de donderdag in zicht was zodat ze weer mee kon naar het bos.
Groetjes Gonnie.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
-
gonnie
- Zeer actief
Ga ik donderdag wel vragen. Mijn man komt net thuis, hij heeft besloten om niet op vakantie te gaan. Want hij zegt dat de honden teveel geld gekost hebben.
Vind ik niet zo heel erg want ik houd er niet van op vakantie te gaan.
Vind ik niet zo heel erg want ik houd er niet van op vakantie te gaan.
Groetjes Gonnie.
-
Lillith
- Zeer actief
Beterschap met Tama 
-
gonnie
- Zeer actief
Dank je.
Het is wel weer een zenuwenbedoening. Hoop dat deze antibioticakuur ervoor zorgt dat het nu helemaal beter wordt, maar ben bang van niet.
Heb er een barstende koppijn van.
Mijn man is toch een beetje pissig, hij had de mammatumor operatie af willen zeggen maar dat wilde de dierenarts niet, kan ik ook wel weer begrijpen de tijd was er natuurlijk voor gereserveerd. Gerard had liever gehad dat eerst die bult in die nek weg was. Maar lievere koekjes worden niet gegeten.
Het is wel weer een zenuwenbedoening. Hoop dat deze antibioticakuur ervoor zorgt dat het nu helemaal beter wordt, maar ben bang van niet.
Mijn man is toch een beetje pissig, hij had de mammatumor operatie af willen zeggen maar dat wilde de dierenarts niet, kan ik ook wel weer begrijpen de tijd was er natuurlijk voor gereserveerd. Gerard had liever gehad dat eerst die bult in die nek weg was. Maar lievere koekjes worden niet gegeten.
Groetjes Gonnie.
-
Lillith
- Zeer actief
Ha, kan me de stress en het balen goed voorstellen, je wilt het goed doen maar..gonnie schreef:Dank je.
Vandaag ben ik zelfs met Ollie naar mijn reguliere DA geweest in de hoop dat hij het niet nodig zou vinden dat zijn pootje wordt geopereerd, nee dus...hij gaat weer onder het mes.
Hij heeft wel... mijn wel, nu of later knoop doorgehakt, Ollie zat zelf blij op tafel en ik maar zielig doen
Aan als...... kan je beter niet beginnen, nogmaals sterkte voor jullie
-
gonnie
- Zeer actief
Als ik alleen was geweest was ik ook wat minder zenuwachtig maar mijn man is altijd zo snel in paniek daar krijg ik toch wat van mee.
En hij zeurt maar over het geld wat het allemaal kost, hij zegt wel steeds dat het het belangrijkst is dat Tama gezond is maar ondertussen moet ik wel steeds horen hoeveel geld hij wel niet kwijt is aan mijn hobby.
Hij zei dat ik beter niet aan honden had kunnen beginnen.
Ja, als je alles van tevoren weet is het leven een makkie, dan had ik waarschijnlijk niet aan mijn man begonnen. Hahahaha.
En hij zeurt maar over het geld wat het allemaal kost, hij zegt wel steeds dat het het belangrijkst is dat Tama gezond is maar ondertussen moet ik wel steeds horen hoeveel geld hij wel niet kwijt is aan mijn hobby.
Ja, als je alles van tevoren weet is het leven een makkie, dan had ik waarschijnlijk niet aan mijn man begonnen. Hahahaha.
Groetjes Gonnie.
-
Lillith
- Zeer actief
gonnie schreef:Als ik alleen was geweest was ik ook wat minder zenuwachtig maar mijn man is altijd zo snel in paniek daar krijg ik toch wat van mee.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ach, wat een pech toch steeds zeg................ Je man moet net als dieren doen....... leven in het heden. Wat heeft het voor nut om spijt te hebben van de honden, omdat ze geld kosten enz. De honden zijn er en dan heb je daar de zorg voor, dat brengt het nu eenmaal met zich mee............ Maar je man heeft wel twee kanten, want als er wat moet gebeuren, is hij als 1e bij wijze van bij de dierenarts.......... Dan maar een keer geen vakantie. Vakantie is genieten........... Gezondheid en welzijn van je honden is ook genieten................
Maar ik heb wel met jullie te doen, want het geeft hoe dan ook kopzorg en soms ook wel woorden binnen een relatie.
Maar ik heb wel met jullie te doen, want het geeft hoe dan ook kopzorg en soms ook wel woorden binnen een relatie.

-
gonnie
- Zeer actief
Lillith schreef:Ha, kan me de stress en het balen goed voorstellen, je wilt het goed doen maar..gonnie schreef:Dank je.
Vandaag ben ik zelfs met Ollie naar mijn reguliere DA geweest in de hoop dat hij het niet nodig zou vinden dat zijn pootje wordt geopereerd, nee dus...hij gaat weer onder het mes.
Hij heeft wel... mijn wel, nu of later knoop doorgehakt, Ollie zat zelf blij op tafel en ik maar zielig doen.
Ja, wij vinden het meestal erger dan de hond zelf.
Wanneer gaat Ollie onder het mes? Is toch altijd wel spannend he?
Sterkte alvast voor als het zover is.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Ach, woorden maak ik er maar niet meer aan vuil. Houd mijn mond maar en laat hem even lekker uitrazen. Had al aangeboden om deze keer de dierenarts te betalen, maar dat hoefde toch niet van hem.Hilly45 schreef:Ach, wat een pech toch steeds zeg................ Je man moet net als dieren doen....... leven in het heden. Wat heeft het voor nut om spijt te hebben van de honden, omdat ze geld kosten enz. De honden zijn er en dan heb je daar de zorg voor, dat brengt het nu eenmaal met zich mee............ Maar je man heeft wel twee kanten, want als er wat moet gebeuren, is hij als 1e bij wijze van bij de dierenarts.......... Dan maar een keer geen vakantie. Vakantie is genieten........... Gezondheid en welzijn van je honden is ook genieten................
En wat de vakantie betreft hij krabbelt al een beetje terug. En zegt dat hij toch nog wel op vakantie wil. Jammer hahahaha.
Ik kan ook aanbieden dat hij alleen gaat kost het maar de helft, maar dat hoort niet vindt hij, heb dat namelijk al vaker voorgesteld.
De gezondheid van de honden is inderdaad ook belangrijk.
Heb het toch voor elkaar dat hij er nog eens over na gaat denken om er weer een pup bij te nemen.
Ik zelf wil eigenlijk een beetje af gaan bouwen. Heb gezegd tegen hem dat hij zich gerust op de wachtlijst kan laten staan, maar dat we niet bij het volgende nestje een pup nemen maar nog wat langer wachten. Daar gaat hij dus over nadenken.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Heb net gebeld voor de uitslag van de biopts, maar het is toch een ontsteking. Hoop toch dat er niks in zit, want anders zal het wel weer op een operatie uitlopen, daar zit de dierenarts niet op te wachten want het is een rotgebied omdat er veel aderen lopen. Nou wij zitten er ook niet op te wachten, zo goedkoop is het allemaal niet. Plus dat ze net een operatie achter de rug heeft, lijk me toch niet echt gezond zo vlak achter elkaar.
Groetjes Gonnie.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Heeft de da nu een andere kuur gegeven? Ik hoop dat het nu snel en definitief beter wordt, wat een zorgen 

-
gonnie
- Zeer actief
Volgens mij dezelfde als de eerste antibioticakuur, na de operatie heeft ze ook antibiotica gekregen maar dan een andere.Pemba schreef:Heeft de da nu een andere kuur gegeven? Ik hoop dat het nu snel en definitief beter wordt, wat een zorgen
Mijn man wil morgen vragen of de antibioticakuur niet langer gegeven kan worden inplaats van vijf dagen. Want na de eerste kuur was de bult een heel stuk kleiner, maar tijdens de operatie heeft de dierenarts er weer in geprikt omdat hij het toch een beetje vreemde bult vind. Misschien heeft dat weer een onstekingreactie opgeroepen, afgelopen zaterdag kreeg ze de laatste pil en maandagavond was de bult al weer heel groot. Na de eerste kuur had ze tot de operatie ook een week geen antibiotica geslikt maar toen werd de bult niet groter. Vind het maar vreemd.
Ach, natuurlijk maak ik me wel zorgen. Maar als ik alleen zou zijn maak ik me wat minder druk. Mijn man ziet alles altijd zo zwaar in en dat gezeur over dat het zoveel geld kost word ik ook niet goed van. Vind het ook heel erg duur allemaal, maar ja het is nu eenmaal niet anders.
Groetjes Gonnie.
-
Lillith
- Zeer actief
Dank je, Ollie gaat a.s. vrijdag onder het mes.gonnie schreef:Lillith schreef:Ha, kan me de stress en het balen goed voorstellen, je wilt het goed doen maar..gonnie schreef:Dank je.
Hij heeft wel... mijn wel, nu of later knoop doorgehakt, Ollie zat zelf blij op tafel en ik maar zielig doen.
Ja, wij vinden het meestal erger dan de hond zelf.
Wanneer gaat Ollie onder het mes? Is toch altijd wel spannend he?
Sterkte alvast voor als het zover is.
Ik hoop dat het gauw beter gaat met Tama
-
gonnie
- Zeer actief
Net naar de dierenarts geweest. Tama moet weer geopereerd worden. Woensdagmiddag om twee uur moeten we haar brengen. Ze had nog steeds koorts ondanks de antibiotica, dat vond de dierenarts niet normaal, dus hij wil toch gaan kijken of er wat in zit.
Bah, wat een spanning weer.
Deze dierenarts wilde er ook weer in prikken om zelf even te kijken wat voor spul er uit kwam, hij heeft er met een injectienaald rotzooi uit gehaald.
Tama lijkt wel een speldenkussen en die plek wordt volgens mij steeds dikker.
Mijn man weet het nu zeker de pup blazen we voorlopig af.
Vind ik niet zo erg eigenlijk.
Bah, wat een spanning weer.
Deze dierenarts wilde er ook weer in prikken om zelf even te kijken wat voor spul er uit kwam, hij heeft er met een injectienaald rotzooi uit gehaald.
Tama lijkt wel een speldenkussen en die plek wordt volgens mij steeds dikker.
Mijn man weet het nu zeker de pup blazen we voorlopig af.
Vind ik niet zo erg eigenlijk.
Groetjes Gonnie.
-
Lillith
- Zeer actief
Re: Net naar de dierenarts geweest. Word weer geopereerd
Ach, wat sneu...