Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik nou fout ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ben ik nou fout ?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoi .

Ik wil weer eens even een stukje van me afschrijven en heb ook een vraag.

ik liep net lekker met toots buiten .
op een gegeven moment lekker op losloop gebied toots lekker even gespeeld .
maar op een punt vlak voor we er af gaan doe ik toots aan de lijn altijd .
dat sluit aan op een weg , en ik vind die weg onoverzichtelijk , en de auto's kunnen toots ook niet zien.

maargoed daar kwam een vrouw aan op de fiets met haar rotweiler kruising .
wel een lieve hond verder .

maar die hond denderd als een gek op toots . dit is al eens vaker gebeurd .
en steeds heeft ze haar mening klaar dat ik de hond maar los moet laten dan kan die weg .
in deze situate vind ik dat dus geen goed idee .
heb haar dat uitgelegd.
en heb haar ook verteld dat ze niet iemand kan vertellen haar hond los te laten dat is iemands goed recht , maar als je je hond aangelijnd wil houden is dat je eigen keuze .
en dat als zij haar hond niet bij haar kan houden dat ze in het vervolg haar hond maar vast moet maken als ze mij ziet .

Ik zag aan haar dat ze wel een beetje van slag was dat ik dit zei .
ik ben erg makkelijk altijd en laat dus nog wel eens over mij heen lopen .
behalve als ik echt vind dat iets te ver gaat . en dan ben ik mischien iets te standvastig zeg maar.

nou vraag ik me af of ik er wel goed aan heb gedaan dit te zeggen . of het niet te grof was ofzo .
ze zag er echt verbouwereerd uit .
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 25 jan 2012 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ben ik nou fout ?

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk dat ze vooral verbaasd was een keertje tegengas te krijgen.Als jij je hond aangelijnd wilt houden is dat jouw zaak :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Cleva schreef:Wat vreselijk grof!
:LOL:

Ik vind het niet grof hoor. Ik bepaal zelf wel of ik mijn hond los wil maken, dat doet een ander niet voor me :neenee: en als zij haar hond niet onder controle heeft, kan ze die beter ook maar aanlijnen, het kan zo simpel zijn soms!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Ik bedank vriendelijk wanneer iemand rekening met me houdt en verder houd ik me afzijdig.
Wat heb jij met dat mens of haar mening te moeien?
Til desnoods Toots op en loop gewoon verder :wink:
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Lunatic schreef:

Ik vind het niet grof hoor. Ik bepaal zelf wel of ik mijn hond los wil maken, dat doet een ander niet voor me :neenee: en als zij haar hond niet onder controle heeft, kan ze die beter ook maar aanlijnen, het kan zo simpel zijn soms!
Precies :ok:
Afbeelding
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Nee, joh, je bent.........GOED BEZIG!
Zij moet alleen effe wennen aan je nieuwe stijl! :cool2:
Chihuahua-paws
Zeer actief

ja en vraag me ook af of ik wel had mogen zeggen dan dat ze haar hond bij haar moet houden in zoon situatie .

Ik vind zelf van wel . ik heb netjes toots aan de lijn en dat mormel komt in rotvaard aan gedenderd , toots zijn pootje weer schreef omdat hij weg moest springen . die vrouw schreeuwen laat maar los .

ik ook pootje laten zien (toots trekt hem gelukkig zelf weer recht is ook nu weer recht) en uitgelegt dat als die los is dit ook gebeurd , dat dat de rede is dat haar hond ook nooit met toots mag spelen
toots mag met bijna alles spelen , behalve dus met die van haar veel kolosaal en te druk . en toots kan dat gewoon niet hebben .
daarom dat ze denk ook altijd reageerd als ze mij ziet .

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als ik het niet kan overzien, of als ik aangelijnde honden tegenkom, dan roep ik mijn hond even bij me of ik lijn hem aan.
Het maakt niet uit waar dat is, of wat de plaatselijke verordening zegt. Het is gewoon een kwestie van fatsoen.
Ik begrijp dat loslaten van honden bij het passeren van het bordje "losoopgebied" wel hoor. Daar wordt niet altijd zo diep over nagedacht :mrgreen:

Maar in het algemeen vind ik dat je even om je heen moet kijken voordat je een hond loslaat, en dat de hond niet al teveel overlast bezorgt voor een ander. Maar daar begint de ellende eigenlijk al. Iedereen heeft een ander beeld bij overlast en sommige mensen kun je het nooit naar de zin maken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef::U: Ik bedank vriendelijk wanneer iemand rekening met me houdt en verder houd ik me afzijdig.

ik denk in principe ook zo , maar toots op tillen bij dit beest is ook niet handig .
beest is in staat om mij omver te duwen .
ze bijt niet ofzo ze is echt wel heel lief , alleen ontzettend speels .

Ik kan zelf alleen niet snappen dat die vrouw niet inziet dat het gewoon niet gaat .
beest van 50 kilo ? met toots 3.5 kilo.

Chihuahua-paws
Zeer actief

iig bedankt voor de reacties .

ik zat er heel erg mee in mijn maag , omdat ik ook niet wil dat ze zich er heel rot over voeld ofzo .
voel ik me er zelf rot over .

dagmar88
Zeer actief

toots schreef:
dagmar88 schreef::U: Ik bedank vriendelijk wanneer iemand rekening met me houdt en verder houd ik me afzijdig.

ik denk in principe ook zo , maar toots op tillen bij dit beest is ook niet handig .

Ik kan zelf alleen niet snappen dat die vrouw niet inziet dat het gewoon niet gaat .
Mensen zien niets in.
Heb van de week nog een volle stafford reu achter Niko z'n broek aan gehad die duidelijk plannen had er op te klappen.
Gelukkig doet Niko alsof hij heel die reu niet ziet staan en kan ik heel indrukwekkend zijn.

Ik zeg niets tegen eigenaren; ga tussen hun hond en mijn hond in staan en brul de ander weg.
Werkt over het algemeen veel beter dan praten met de eigenaar en op die manier kunnen ze meestal wel snel hun hond bij zich roepen.
Met andermans tere zieltje houd ik geen rekening :LOL:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Jaap* schreef:Als ik het niet kan overzien, of als ik aangelijnde honden tegenkom, dan roep ik mijn hond even bij me of ik lijn hem aan.
Het maakt niet uit waar dat is, of wat de plaatselijke verordening zegt. Het is gewoon een kwestie van fatsoen.
Ik begrijp dat loslaten van honden bij het passeren van het bordje "losoopgebied" wel hoor. Daar wordt niet altijd zo diep over nagedacht :mrgreen:

Maar in het algemeen vind ik dat je even om je heen moet kijken voordat je een hond loslaat, en dat de hond niet al teveel overlast bezorgt voor een ander. Maar daar begint de ellende eigenlijk al. Iedereen heeft een ander beeld bij overlast en sommige mensen kun je het nooit naar de zin maken.
dat is ook een een punt dat deel waar toots weer aangelijnt zat is geen losloop gebied meer . begint pas voorbij dat stuk . waar honden dus niet meer zo de weg op kunnen .

ik vind over het algemeen dat iedereen zelf moet weten waar ze de hond los laten lopen , ik laat toots ook los op niet losloop gebieden hoor . als er andere honden ook zijn dan is haar focus niet op toots en gaat ze met die honden spelen , dan vind ik het ook niet zo heel erg , lopen wij gewoon door zeg maar .

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lunatic schreef:

Dat dus. Die vrouw was gewoon verbaasd dat zij tegengesproken werd.
Je hebt het netjes gedaan, ik zou hetzelfde hebben gedaan met mijn hond. Die laat ik ook niet los op een gevaarlijke plek omdat een ander zijn hond niet onder controle heeft.
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
toots schreef:

Mensen zien niets in.
Heb van de week nog een volle stafford reu achter Niko z'n broek aan gehad die duidelijk plannen had er op te klappen.
Gelukkig doet Niko alsof hij heel die reu niet ziet staan en kan ik heel indrukwekkend zijn.

Ik zeg niets tegen eigenaren; ga tussen hun hond en mijn hond in staan en brul de ander weg.
Werkt over het algemeen veel beter dan praten met de eigenaar en op die manier kunnen ze meestal wel snel hun hond bij zich roepen.
Met andermans tere zieltje houd ik geen rekening :LOL:

nog een x quoten sorry .

die vrouw was iig van menig dat zij haar hond niet bij haar hoeft te roepen maar dat ik toots los moet laten .
heb er natuurlijk tussen gestaan toen ik die hond bij toots weg haalde . maar in plaats van dat ze haar hond vast maakte probeerde ze mij te vertellen dat ik hem gewoon los moet laten lopen etc .
Ik vind zulke mensen echt moeilijk .
ik denk dan bij mezelf dat gaat een x fout. ondanks dat ze niet zal bijten kan ze behoorlijk wat schade bij toots of andere kleinere hondjes aanrichten .

ik hoop wel dat ik tot haar ben door gedrongen . en dat ze in het vervolg er rekening mee houd .
Ik ga me iig niet meer door haar laten vertellen hoe het moet . ze past zichzelf maar aan .

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je wilt niet weten hoe vaak ik dat zeg als er weer eens een of ander bakbeest aangedenderd komt.

Jij bepaalt wanneer je je hond los laat lopen, maar jij bepaalt ook welke honden bij jou hond mogen komen, niet iemand anders of die andere hond nu wel of niet iets doet.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Jaap* schreef:Als ik het niet kan overzien, of als ik aangelijnde honden tegenkom, dan roep ik mijn hond even bij me of ik lijn hem aan.

Dit dus. Vind het ook een kwestie van fatsoen dat je voorkomt dat jouw hond anderen niet lastig valt. Hond zal vast niets doen, maar hij zal een keer een andere hond tegenkomen die er niet van gediend is en die wel een formaat heeft dat ie wat in heeft te brengen. Dat is ook een situatie die je wilt voorkomen.

We leven in een klein volgebouwd en volgestouwd landje. Het is wel zo fijn dat we een beetje rekening met elkaar houden.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Een rottkruising die keer op keer mijn hond omver rent krijgt een musketon op z'n kop. Kijken of die het daarna nog doet :19:
Chihuahua-paws
Zeer actief

hoezo persee een rott kruising ?

de hond in kwestie is echt een schat . en zou haar zeker niet zomaar een ram verkopen hoor .

het vrouwtje is wel hoe zal je het zeggen . ze heeft nogal een hoge dunk van zichzelf . en denk ook dat ze nooit tegenspraak krijgt .

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Grof? Ik vind je nog heel netjes gebleven. Zoiets zou ik na een paar keer spuug en spuugzat zijn!
Het is gewoon géén match zo'n klein hondje tegen zo'n logge grote hond. Kan heel goed gaan samen, maar als Toots al last heeft van een pootje en die rott is té wild vind ik het niet kunnen.
dagmar88
Zeer actief

toots schreef:hoezo persee een rott kruising ?
:wink: Heb er bij jou al niet zelden last van dat ik 3 x moet lezen voordat bepaalde woorden binnenkomen.
Kennelijk heb je zelf ook dat probleem :mann:

Rott of rottie = afkorting van rottweiler
Rot = vervelend.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 25 jan 2012 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

vind dat je super netjes je zegje heb gedaan...hoop dat ze er nu wat mee doet.
hou er ook niet van..en wat is nu een kleine moeite om je hond even bij je te houden..maar zij zal wel denken losloop gebied is los loop gebied,en dan mag mijn hond lekker gaan
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze zal wel verbaasd zijn geweest ;)

Ik ben zelf ook altijd voorzichtig met Fien. Die weegt dan 5,5 kilo, maar dat is nog steeds niet veel.
Ook als mensen zeggen dat het best kan blok ik haar meestal gewoon af (in losloopgebied) en meetal komt ze uit zichzelf achter mijn benen staan.
Ik maak er meestal een (duidelijk) grapje van. Ik zeg dan tegen Fien: Kom maar hier hoor uk, die is zo groot en jij ben zomaar stuk!
Of ik zeg:tegen de grote hond: Ga jij eens weg, want als Fien stuk gaat heb jij dat niet in je spaarpot, hoor!

Mensen roepen vaak dat hun hun heel vriendelijk is en dat zal best. Dat is vaak ook zo trouwens. Maar het gaat om het lompe gewicht.
Dat zeg ik dus ook zo: Ze is erg klein en heel snel stuk, het verschil is gewoon te groot.
Ik bevestig dus over het algemeen netjes dat de hond best braaf is, maar dat zo'n kleintje gewoon kwetsbaar is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:wink: Heb er bij jou al niet zelden last van dat ik 3 x moet lezen voordat bepaalde woorden binnenkomen.
Kennelijk heb je er zelf ook dat probleem :mann:

Rot = vervelend.
ik bedoelde dan ook meer waarom ze nou juist een rottweiler kruising een ram geeft met een musketon .
ik vind dat wel gewoon honden net als andere honden.
ik vraag me dan weer af wat daar nou anders aan is voor haar zeg maar.

maar dat zal wel weer aan mij liggen denk ik :denken:

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

toots schreef:ik vraam me dan weer af wat daar nou anders aan is voor haar zeg maar.
Niks, denk ik. Volgens mij doelde ze alleen op de lompheid en het formaat.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

toots schreef:
dagmar88 schreef:

Rot = vervelend.
ik bedoelde dan ook meer waarom ze nou juist een rottweiler kruising een ram geeft met een musketon .
ik vraam me dan weer af wat daar nou anders aan is voor haar zeg maar.
:wink: Volgens mij kun je daar net zo goed labrador of stafford invullen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ze zal wel verbaasd zijn geweest ;)

Ik ben zelf ook altijd voorzichtig met Fien. Die weegt dan 5,5 kilo, maar dat is nog steeds niet veel.
Ook als mensen zeggen dat het best kan blok ik haar meestal gewoon af (in losloopgebied) en meetal komt ze uit zichzelf achter mijn benen staan.
Ik maak er meestal een (duidelijk) grapje van. Ik zeg dan tegen Fien: Kom maar hier hoor uk, die is zo groot en jij ben zomaar stuk!
Of ik zeg:tegen de grote hond: Ga jij eens weg, want als Fien stuk gaat heb jij dat niet in je spaarpot, hoor!

Mensen roepen vaak dat hun hun heel vriendelijk is en dat zal best. Dat is vaak ook zo trouwens. Maar het gaat om het lompe gewicht.
Dat zeg ik dus ook zo: Ze is erg klein en heel snel stuk, het verschil is gewoon te groot.
Ik bevestig dus over het algemeen netjes dat de hond best braaf is, maar dat zo'n kleintje gewoon kwetsbaar is.

ik maak er ook wel vaak een grapje over , als er meer honden zijn en zoon grote lomperd zit er tussen komt toots ook vaak gewoon tussen mijn benen staan , zo geeft hij dan aan van beetje eng .

maar ik vind zelf de tijd van grappen maken voorbij , als ze haar hond keer op keer gewoon laat denderen .
en ik kan dit toch niet blijven pikken . Het gaat wel om toots waar wij toch wel om zijn gaan geven .
en die laat ik toch echt niet vertrappen.

Ik dacht bij mezelf wel iets anders . echt van wie ben jij om mij te vertellen dat ik mijn hond los moet laten , je moet je hond bij je houden enz . een cursus zou ook niet verkeerd zijn aangezien ze haar hond niet terug kan roepen.
ondanks dat ik de hond zelf wel erg lief vind en die kan prima met grote honden spelen en dollen , daar zie ik verder ook echt geen gevaar van in .

maarja je wil dat toch zo netjes mogelijk doen .

Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
toots schreef:
dagmar88 schreef:

Rot = vervelend.
ik vraam me dan weer af wat daar nou anders aan is voor haar zeg maar.
:wink: Volgens mij kun je daar net zo goed labrador of stafford invullen.
naar mijn idee elke grote hond , maar toots kan in principe met elke hond overweg zelfs met bullen . zo lang ze maar niet te lomp doen . en dat is bij deze rottweiler gewoon een probleem die kan niet noormaal doen haha .
maar dat geeft niet ze is pas anderhalf jaar . en ze mag puberen . alleen toots is niet haar speelgoed.

Chihuahua-paws
Zeer actief

ja alleen ik snap zelf nooit , dat mensen dat gewoon niet inzien .
sorry voor de botte opmerking die nu komt maar .
ze zijn toch niet blind ?

Chihuahua-paws
Zeer actief

ik begin dat zo langzamerhand in te zien .

emeg
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door emeg »

toots schreef:Hoi .

Ik wil weer eens even een stukje van me afschrijven en heb ook een vraag.

ik liep net lekker met toots buiten .
op een gegeven moment lekker op losloop gebied toots lekker even gespeeld .
maar op een punt vlak voor we er af gaan doe ik toots aan de lijn altijd .
dat sluit aan op een weg , en ik vind die weg onoverzichtelijk , en de auto's kunnen toots ook niet zien.

maargoed daar kwam een vrouw aan op de fiets met haar rotweiler kruising .
wel een lieve hond verder .

maar die hond denderd als een gek op toots . dit is al eens vaker gebeurd .
en steeds heeft ze haar mening klaar dat ik de hond maar los moet laten dan kan die weg .
Een hond los met de fiets mee laten lopen, ik neem aan ook nog eens binnen de bebouwde kom, en als het dan bij herhaling fout gaat u er op aanspreken dat u uw hond maar los moet laten? Nee u bent niet fout, die betreffende fietser met die loslopende hond is asociaal en als het op een plek gebeurd is waar een aanlijngebod bestaat heeft ze daarmee ook nog een strafbaar feit gepleegd. Daar komt nog bij dat mensen die zulke stunten met hun hond uithalen ook hun eigen hond in gevaar brengen. Het zou de eerste keer niet zijn dat een op de weg loslopende hond, die een andere hond zit en daar op af gaat, onder een tegemoetkomende auto terecht komt.
Emile
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”