Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Poep eten

Ongelezen bericht door duitse herder »

Arghhh Noah heeft iets nieuws waar ik niet blij mee ben, ze eet hondenpoep :blauwoog:
Misschien kan topic ook bij gedrag, want ze doet het alleen als ze aan de riem zit, niet als ze losloopt of op mijn werk is.

Ze krijgt ruim 2 jaar Lotgering en sinds maandje ook Tammenga erbij. Nu weet ik niet meer of ze het ook deed toen ze alleen op Lotgering stond, wel is het sinds ze Tammenga krijgt erger geworden (of zal het ook komen door aangeleerd gedrag?)

Ze pakt van wat ik zo zie alleen brokkenpoep, met name de gekleurde (wat ik dan wel weer logisch vind).
Zondag maar even de muilkorf van Tuana lenen, want als ik iets vies vind is het wel poep eten :kotz:

Iemand een idee wat het nou kan zijn? Zal het een tekort zijn in haar voeding? Noah is altijd een hond geweest dat poep onwijs vies vond. Wat zeg ik, laatst had ze blijkbaar een natte scheet gelaten en was haar mat vies, ze wilde er echt niet op liggen! Ooit eens koekje in poep laten vallen en ze begon meteen te kwijlen en misselijk te worden. En nu dus dit...
Vandaar dat ik me afvraag of het niet iets is qua voeding wat ze mist.
Perry en Noah

Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Poep eten

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

er zijn mensen die er van overtuigd zijn dat honden ook groente nodig hebben, ervaringen leren dat honden die op lotgering staan meer poep en gras gaan eten dan normaal (ik heb het nooit ondervonden, mijn hond eet toch altijd wel poep)
Je kan kijken of een groentemix toevoegen helpt? Of ze heeft ondervonden dat ze er aandacht door krijgt, gezien ze het alleen binnen het bereik van jou doet
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Nu bedenk ik mij dat ze dus eigenlijk geen gras meer eet, voorheen at ze vaak wel gras. Groentemix zat ik ook al aan te denken, proberen waard. Nu doe ik haar vaak een broodje geven in de hoop dat ze daar vezels uit kan halen.
Op de lotgering lijkt ze het juist minder te doen dan op de Tammenga, sinds ze Tammenga eet poept ze ook onregelmatiger en dus (denk ik) meer poep eten
Perry en Noah

Afbeelding
Charell
Actief
Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Charell »

Ook hier een poep-eter. At veel gras toen ze op Orijen brok zat. At veel poep toen ze op Lotgering zat. Op Kiezebrink is dit allemaal minder.
duitse herder
Zeer actief

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... try/214767
Zou dit wat zijn?
Perry en Noah

Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief