ik moet voor school een presentatie houden over een dier dat maag-darm problemen heeft en waarbij verschillende onderzoeken zijn gedaan en 1 van de therapieën dieetvoeding is geweest.
wie kan mij aan een patient helpen als het kan graag met patientenkaart erbij waarin ik kan zien welke onderzoeken er precies zijn gedaan. het adres waar ik stage heb gelopen kan mij helaas niet voorzien van een patientenkaart dus vandaar mijn oproepje
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
casus gezocht voor school opdracht
Moderator: moderatorteam
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
-
Maris88
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords
Re: casus gezocht voor school opdracht
Hier wel een hondje met maag-darm problemen, maar er zijn geen spectaculaire onderzoeken gedaan.
Probleem is met voeding opgelost, nouja opgelost, met de juiste voeding is en blijft ze gezond.
In ieder geval heel veel succes met het vinden van een geschikte casus
Probleem is met voeding opgelost, nouja opgelost, met de juiste voeding is en blijft ze gezond.
In ieder geval heel veel succes met het vinden van een geschikte casus

Tyson 15-01-2002 † 11-01-2010
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
mag ik vragen welke onderzoeken er wel gedaan zijn?
en wat de klachten waren??
kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld op giardia is getest als een van de klachten diarree was
kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld op giardia is getest als een van de klachten diarree was
-
Asta
Hier een hond die vanaf 13 ofzoiets weken giardia had en dat vrij lang duurde voor het opgelost was, maar niet echt spectaculaire onderzoeken gedaan
-
Maris88
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords
De klachten eerste keer waren: Heel erg stinkende windjes, niet willen eten, afvallen, erg wisselende ontlasting (begon hard en eindigde in slijm).bellabeest schreef:mag ik vragen welke onderzoeken er wel gedaan zijn?
Onderzoeken: waren ontlasting opvangen en testen op allergieën. Daaruit werd een intolerantie gevonden. Het was een flut dierenarts, heb der toen overgezet op puur en alleen vlees (mijn destijdse andere hond had ook een granen probleem en vond haar klachten daarop lijken) en klachten waren weg.
Situatie nu: ze kan inmiddels weer snoepjes eten waar granen/gluten in zitten. Echter een hele maaltijd of een dentastick zorgt ervoor dat ze helemaal onder de uitslag komt te zitten, wat ook nog eens opzwelt.
De klachten laatste keer waren erg lamlendig voelen, bij bewegen kwam braaksel naar boven, vaker braken bij opstaan en gewoon bewegen, heel snel hijgen, opgezette maagstreek.
De onderzoeken waren: luisteren naar de buik, medicatie tegen misselijkheid en maagbeschermers geven, gekookte rijst en kip geven.
Klachten hielden ruim een maand aan. En na zes weken poepte ze plastic drie dagen behoorlijk wat plastic uit. De dierenarts zei tijdens de onderzoeken dat er niets in de darmen kon zitten, dan moest ze zieker zijn.

Tyson 15-01-2002 † 11-01-2010