Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand ervaring met Berntsen hondenvoer ?
Moderator: moderatorteam
- MarcelE
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising labrador New Foundlander (pup) en kruising Rottweiler met labrador of herder.
- Aantal honden: 2
Iemand ervaring met Berntsen hondenvoer ?
Ik werd door een kennis en hondenliefhebber gewezen op Berntsen hondenvoer, zie link:
http://www.berntsen-hondenvoer.nl/index.html
Ik geef de puppy variant nu zo'n 3 weken aan mijn 11 weken oude pup (kruising Labrador New Foundlander) en de HE variant aan mijn 11 jaar oude Golden Retriever.
De Golden Retriever ziet er beter uit (vacht) en lijkt energieker, daarvoor kreeg ze altijd voer uit de supermarkt (Lidl).
De pup doet het gewoon goed op deze brok.
De brok schijnt van goede kwaliteit te zijn en omdat het geperst is zitten er ingredienten in die anders zouden 'verbranden' bij het maken van de brok.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze brok ?
http://www.berntsen-hondenvoer.nl/index.html
Ik geef de puppy variant nu zo'n 3 weken aan mijn 11 weken oude pup (kruising Labrador New Foundlander) en de HE variant aan mijn 11 jaar oude Golden Retriever.
De Golden Retriever ziet er beter uit (vacht) en lijkt energieker, daarvoor kreeg ze altijd voer uit de supermarkt (Lidl).
De pup doet het gewoon goed op deze brok.
De brok schijnt van goede kwaliteit te zijn en omdat het geperst is zitten er ingredienten in die anders zouden 'verbranden' bij het maken van de brok.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze brok ?
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Re: Iemand ervaring met Berntsen hondenvoer ?
Hier vorig jaar een keer geprobeerd (kip/rijst) maar ik vond het niet geweldig.
Veel ontlasting.
Veel ontlasting.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
altijd leuk, even op een link drukken

nee, ik ken het niet. Bestaat er een ingredientenlijst?
volgens mij is de conclusie van meneer berntsen niet correct. Een snelle scan op de erkenningsregelings lijkt mij te leren dat de regelingen vooral over hygiëne gaan en niet over kwaliteit van het eindproduct. alhoewel, een schóón geproduceerd butproduct kun je natuurlijk wel hoogwaardig in zijn soort noemen. 't Gaat er maar om wat je hoogwaardig noemt, okBerntsen Mengvoeders is door de KIWA diervoer-organisatie zowel GMP-erkend als GMP-HACCP-erkend en wij worden ook gecontroleerd door de RVV (Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees), zodat wij aan de strengste eisen voldoen die verwacht worden in deze sector. Berntsen Mengvoeders kan hierdoor hoogwaardige voeders produceren en leveren.
- MarcelE
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising labrador New Foundlander (pup) en kruising Rottweiler met labrador of herder.
Staat op de zak, heb even geen zin om deze over te nemen.Rosita Compagner schreef:altijd leuk, even op een link drukken
volgens mij is de conclusie van meneer berntsen niet correct. Een snelle scan op de erkenningsregelings lijkt mij te leren dat de regelingen vooral over hygiëne gaan en niet over kwaliteit van het eindproduct. alhoewel, een schóón geproduceerd butproduct kun je natuurlijk wel hoogwaardig in zijn soort noemen. 't Gaat er maar om wat je hoogwaardig noemt, okBerntsen Mengvoeders is door de KIWA diervoer-organisatie zowel GMP-erkend als GMP-HACCP-erkend en wij worden ook gecontroleerd door de RVV (Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees), zodat wij aan de strengste eisen voldoen die verwacht worden in deze sector. Berntsen Mengvoeders kan hierdoor hoogwaardige voeders produceren en leveren.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
hey
ik ben ook wel benieuwd wat er in de zak zit qua ingrediënten
en als ik denk dat je bent wie ik denk die je bent
dan zou ik deze puppy brokken nog op maken en dan de 2 honden allebei op volwassen brok zetten
en natuurlijk nog het liefst voornamelijk vers voeren zoals lotgering of tammenga of evt smuldier
ik ben ook wel benieuwd wat er in de zak zit qua ingrediënten
en als ik denk dat je bent wie ik denk die je bent
dan zou ik deze puppy brokken nog op maken en dan de 2 honden allebei op volwassen brok zetten
en natuurlijk nog het liefst voornamelijk vers voeren zoals lotgering of tammenga of evt smuldier

- MarcelE
- geregistreerd lid
Ik zal binnenkort even de ingredienten lijstjes overnemen, zowel voor de pup-brok als de HE variant.
@frank-bobby: Waarom nu al op HE variant voor pup ?
Groet,
Marcel
Groet,
Marcel
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
als deze pup zak op isMarcelE schreef:Ik zal binnenkort even de ingredienten lijstjes overnemen, zowel voor de pup-brok als de HE variant.
Groet,
Marcel
omdat het een redelijk grote hond word
en op pup brok groeien ze veel harder
en op volwassen brok of vers groeien ze veel gelijkmatiger waar door je pup geen groeipijnen etc krijgt

- Jeannettebo
- Zeer actief
ja maar dan wel een gewone volwassen brok, niet de H.E

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry ging er indd vanuit dat het over een volwassenbrok gingJeannettebo schreef:ja maar dan wel een gewone volwassen brok, niet de H.E
maar indd dus wat jeannette zegt