Sterkte met Panna, hopelijk kan ze nog tijden mee zonder al teveel klachten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Degeneratieve Myelopathie 'drager' p4 MRI/EMG?
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Degeneratieve Myelopathie 'drager'
Bahhh wat vervelend zeg! Kon de DA trouwens vertellen hoevaak het voorkomt, drager wat toch een lijder word?
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Bah wat kl*te..... "Gelukkig" is ze "alleen" drager maar ze heeft wel verschijnselen, ik hoop dat Panna nog een lange tijd mee kan zonder al teveel last!

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
dus toch 
verdomme
verdomme

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Verdorie Naomi...
Ik hoop dat het allemaal een beetje stabiel wordt..
Ik hoop dat het allemaal een beetje stabiel wordt..
-
Supernova
- Zeer actief
Balen Naomi,
voor jullie.
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Bedankt
Panna en ik zijn vanmiddag met z'n tweeën naar ons veldje geweest en hebben heel lang met de bal gespeeld en geklooid en gestoeid. Dat was fijn.
Wat rondneuzen op internet, sites van fokkers e.d. was een beetje boel frustrerend. De PB's die ik krijg van mensen die hun verhaal (blijkbaar) niet openbaar willen doen, dragen bij aan die frustratie.
Wordt vervolgd.
Panna en ik zijn vanmiddag met z'n tweeën naar ons veldje geweest en hebben heel lang met de bal gespeeld en geklooid en gestoeid. Dat was fijn.
Wat rondneuzen op internet, sites van fokkers e.d. was een beetje boel frustrerend. De PB's die ik krijg van mensen die hun verhaal (blijkbaar) niet openbaar willen doen, dragen bij aan die frustratie.
Wordt vervolgd.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh kut zeg
Hier kun je dus niet heel veel mee, hoewel ik ook wel geloof dat dragers ook klynisch leider kunnen zijn, welliswaar in mindere mate. Sterkte ermee 
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Je was er al bang voor dat het toch DM zou zijn, wat een nare uitslag. Ik hoop voor jou en Panna dat het verloop inderdaad langzaam zal gaan en dat ze nog een hele tijd goed mee kan.
Die vrienden van mij met een Hovawart teefje met DM gaan ook naar hydrotherapie met haar, voor spieropbouw. Ook fietsen ze een aantal keer per week met haar.
Dikke knuffel voor Panna en voor jou!
Die vrienden van mij met een Hovawart teefje met DM gaan ook naar hydrotherapie met haar, voor spieropbouw. Ook fietsen ze een aantal keer per week met haar.
Dikke knuffel voor Panna en voor jou!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik weet ook niet wat ik moet zeggen 
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jemig, ik heb stil meegelezen, maar wat een rot uitslag. Sterkte voor jou en een knuffel voor Panna!
- Panna
- Zeer actief
Vanmiddag een filmpje gemaakt van de reflextest bij Panna
http://www.youtube.com/watch?v=lQNAeK8bRGA
Ter vergelijk Zinne
http://youtu.be/mocoPw-5hfo
Filmpjes maken van het lopen is vrijwel onmogelijk met mijn telefoon.
Ze liep vandaag eigenlijk vrij goed. Ze zwaait wat uit met haar rechterachterpoot. Wat naar buiten, als een soort roeispaan o.i.d.
Snappie?
Ter vergelijk Zinne
Ze liep vandaag eigenlijk vrij goed. Ze zwaait wat uit met haar rechterachterpoot. Wat naar buiten, als een soort roeispaan o.i.d.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Wat klote zeg, ik duim dat ze nog heel lang mee kan zonder al teveel last te hebben.
voor jullie allebei
-
duitse herder
- Zeer actief
Dat van die reflexen herken ik wel van Nanni, die had het ook niet meer. Alleen verschil is dat Nanni 13,5 jaar toen was en ik nog nooit van DM gehoord had.
- Panna
- Zeer actief
Er zijn natuurlijk meerdere mogelijke oorzaken voor de symptomen die Panna heeft. Het grootste deel is al uitgesloten, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik ook een MRI en/of EMG laat maken.
Wie weet komt er toch nog een andere oorzaak naar boven.
Maar, en nu klink ik natuurlijk als een ontaarde hondeneigenaar
, dat onderzoek is vreselijk duur (MRI 700-900). Gezien de kosten die ik heb gehad met mijn Bengalen is mijn spaarpotje behoorlijk leeg. Dus daar moet ik even goed over nadenken en overleggen met Groenestein en mijn eigen DA wat zij aanraden.
Heeft iemand ervaring met een MRI/EMG?
Maar, en nu klink ik natuurlijk als een ontaarde hondeneigenaar
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Panna schreef:Vanmiddag een filmpje gemaakt van de reflextest bij Panna
Ter vergelijk Zinne
Ze liep vandaag eigenlijk vrij goed. Ze zwaait wat uit met haar rechterachterpoot. Wat naar buiten, als een soort roeispaan o.i.d.Snappie?
Ik snap je
Roan is ooit eens aangevallen door een rottweiler en sindsdien liep hij precies hoe jij beschrijft.
Hij had er geen last van, liep ook gewoon 10 km naast de fiets mee.
Volgens onze dierenarts die toen foto's maakte had Roan door die aanval LSI
Wij wisten toen niet beter , en geloofden dat natuurlijk.
Dat er iets niet goed zat in die rug was wel duidelijk, want later kon hij niet meer in en uit de auto springen.
We zijn toen bij een osteopaat in Axel geweest, daar bleek dat heel zn rug vast zat.
Na 3 behandelingen had hij geen last meer , dat zwengelen met die poot is wel altijd gebleven.
Roan is 11 jaar en 9 mnd geworden, we moesten hem laten inslapen ivm zn nieren die niet goed meer werkten en hij had tijdens t maken van een hartfilmpje een lichte tia gehad.
Wat dat nu precies is geweest zullen we nooit weten, maar ik twijfel toch wel een beetje aan dat LSI verhaal
Ik vind het zeer verontrustend dat ik nu om mij heen ineens zoveel over DM hoor.
Dat moet toch ergens vandaan komen lijkt mij ??
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, van meer openheid en betere diagnoses, plus de beschikking over een DNA-test.** Angela ** schreef:[Ik vind het zeer verontrustend dat ik nu om mij heen ineens zoveel over DM hoor.
En het kan heel goed dat het meer voorkomt doordat het er door onbekendheid ingefokt is.
Iedereen vindt het normaal dat Duitsers een slechte achterhand hebben vanaf een bepaalde leeftijd.
Als zoiets altijd wordt weggezet als "leeftijd", kan het er gewoon insluipen zonder dat iemand dat beseft.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Re: Degeneratieve Myelopathie 'drager' p4 MRI/EMG?
Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou het niet doen. Geen duidelijke onderbouwing. Meer dat je gaat zoeken naar mogelijke andere oorzaken terwijl die er wellicht niet zijn, dan ben je zometeen honderden euro's verder en je focust je daarop. Ik zou me focussen op gewoon nog genieten van en met Panna zolang het gaat. Zoals we ook zo vaak over Quasar hebben gesproken. Maar ik voel me wel wat lullig om het zo te zeggen eigenlijk.
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Daar ben ik weer over die vrienden van mij met het Hovawart teefje met DMPanna schreef:Er zijn natuurlijk meerdere mogelijke oorzaken voor de symptomen die Panna heeft. Het grootste deel is al uitgesloten, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik ook een MRI en/of EMG laat maken.
Maar, en nu klink ik natuurlijk als een ontaarde hondeneigenaar, dat onderzoek is vreselijk duur (MRI 700-900). Gezien de kosten die ik heb gehad met mijn Bengalen is mijn spaarpotje behoorlijk leeg. Dus daar moet ik even goed over nadenken en overleggen met Groenestein en mijn eigen DA wat zij aanraden.
Twijfel je soms over de diagnose DM, omdat Panna drager en geen lijder blijkt te zijn?
- Panna
- Zeer actief
Re: Degeneratieve Myelopathie 'drager' p4 MRI/EMG?
@Angela: ah gelukkig, toch een beetje goed uitgelegd
Panna's rug zit niet vast, zeker niet. Op de plek waar ze spondylose heeft (vlak achter de schouder) is het iets stijver. Maar ze ligt nog steeds in een kronkel te slapen, voorpoten en kop naar de ene kant en achterlijf naar een andere kant.
@Mit: ik snap wat je bedoelt.
Mijn punt is dat DM zo'n definitieve niets aan te doen-diagnose is.
Panna is verder zo'n levendige en gezonde hond, straks is het toch een pees of zenuw of wat dan ook die bekneld zit. Ook al is die kans klein gezien de foto's.
Dat is ook meteen een antwoord op jouw vraag, Astrid. Ik wil me er niet bij neerleggen. Het kán iets anders zijn...
Panna's rug zit niet vast, zeker niet. Op de plek waar ze spondylose heeft (vlak achter de schouder) is het iets stijver. Maar ze ligt nog steeds in een kronkel te slapen, voorpoten en kop naar de ene kant en achterlijf naar een andere kant.
@Mit: ik snap wat je bedoelt.
Mijn punt is dat DM zo'n definitieve niets aan te doen-diagnose is.
Panna is verder zo'n levendige en gezonde hond, straks is het toch een pees of zenuw of wat dan ook die bekneld zit. Ook al is die kans klein gezien de foto's.
Dat is ook meteen een antwoord op jouw vraag, Astrid. Ik wil me er niet bij neerleggen. Het kán iets anders zijn...
-
duitse herder
- Zeer actief
Dat denk ik ook, voorheen wist ik niet eens wat DM was, nu is er veel meer over bekend, mede vanwege DNA test.Marjoleine schreef:Ja, van meer openheid en betere diagnoses, plus de beschikking over een DNA-test.** Angela ** schreef:[Ik vind het zeer verontrustend dat ik nu om mij heen ineens zoveel over DM hoor.
En het kan heel goed dat het meer voorkomt doordat het er door onbekendheid ingefokt is.
Iedereen vindt het normaal dat Duitsers een slechte achterhand hebben vanaf een bepaalde leeftijd.
Als zoiets altijd wordt weggezet als "leeftijd", kan het er gewoon insluipen zonder dat iemand dat beseft.
Panna, moeilijke keuze. Ene kant ga ik volledig met je mee dat je alles echt wilt uitsluiten. Want wat je zegt, stel het is een zenuw dat knel zit of iets en zou dat te verhelpen zijn. Andere kant, kostenplaatje hangt er ook aan natuurlijk. Kan je niet even nog maandje aankijken of het dan verslechtert of stabiel blijft?