Ik neig ook meer naar kwaliteit van leven. Toen bij mijn hond die diagnose LSI werd gesteld en ik las en hoorde van de da over het verdere verloop

kan lang goed gaan maar kan ook zo snel doorgroeien dat er verlamming ontstaat e.d. Operatie had mogelijk geweest maar gaf geen garantie etc.
Er zijn momenten geweest dat hij ineens door de achterhand ging en gilde, stond ik dan te janken op de hoek van de straat met zijn kop in mijn armen omdat ik dacht dat dit dus het moment was. Wat pijnstilling erin en wat rustig aan gedaan en daarna ging het weer beter. Augustus 2010
http://s615.photobucket.com/albums/tt23 ... lopend.mp4 ochtend erna kon hij bijna helemaal niet lopen en viel na drie passen om keek me ook aan met een blik van ik wil wel maar ik kan niet
Wederom de angst of ik hem moest laten gaan omdat de diagnose gesteld misschien nu wel zijn hoogtepunt had bereikt
Daar (ik was op vakantie) naar de da en die gaf pijnstilling mee toen ik vertelde dat hij LSI had, en een paar dagen later was hij weer het heertje. We konden toen zelfs ook meedoen op de hondenforumdag (2009) waar hij Jan heerlijk heeft staan aanblaffen.
Weet dat als het niet meer gaat ik hem laat gaan. Maar niet te snel, want er zijn momenten geweest dus dat ik dacht nu is het zover en dat bleek helemaal niet aan de orde al leek het wel zo.
Het is ook geen hond die zich erbij neerlegt als hij niet meer uit de voeten kan en het prima gaat vinden als ik hem naar beneden zou moeten sjouwen om te plassen, het is ook geen hond vind ik die ik moet laten revalideren na een operatie. Niet los, telkens aan de lijn, niet spelen etc. we hebben het wel eens moeten doen (niet na een operatie, maar advies lijnrust), maar zowel hij als ik zagen daar absoluut de lol niet van in. Die ander trouwens ook niet, we kregen de grootste mot met elkaar in en buitenshuis
@toots Wat bedoel je trouwens toots pijnmedicatie geven met alle gevolgen van dien? Toegeven dat ik ook niet snel ben geweest met continue pijnstilling, daar kan een ander ook zijn idee over hebben. Ik vond preventief pijnstilling geven niet aan de orde. Op het moment dat ik merkte dat mijn hond (en dat lijkt misschien raar) aangaf dat hij veel last kreeg ben ik pijnstilling in overleg met de da dagelijks gaan geven. Daarvoor deed ik het niet omdat ik hem ook zijn grenzen wilde laten weten. In 2009 heeft hij teveel gedaan, dat had zijn nawerking zoals je op het filmpje kan zien en daar had ik ook schuld aan. En ook mijn pa die maar door bleef gaan omdat aan de buitenkant aan mijn hond niets te merken is. Pa is na deze gebeurtenis ook een stuk meer gaan inzien dat hij wel degelijk wat mankeert en niet alles zomaar kan, ook al doet de hond het wel en gaat dan zijn eigen grens over. Nu met pijnstilling moet ik er voor zorgen dat ik de grens van zijn kunnen bewaak, want hij denkt soms dat hij alles weer kan

En bijwerkingen en slecht voor de nieren op lange termijn, dat heb ik allemaal meegekregen. Voor nu prima en ik merk niet zo veel van de bijwerkingen gelukkig.