Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voer je nog meer naast KVV?
Moderator: moderatorteam
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Wat voer je nog meer naast KVV?
Ik voer Mitch nu zo'n 2,5 jaar KVV met af en toe wat verse pens of spiervlees. Hij zit goed in zijn vel en hij ziet er goed uit, bevalt prima dus! Hij krijgt alleen lam, paard, eend, konijn en zalm. Op kip reageerd hij niet goed en bij rund heb ik twijfel, vandaar dat ik deze twee vermijdt.
Guus heeft altijd brokken gehad totdat hij vaak diarree kreeg en zijn moeder overleed aan PLE (ten gevolge van een Auto immuun ziekte). Guus is onderzocht en uit het biopt kwam dat hij waarschijnlijk een voedselallergie had of toch een auto immuun stoornis. Hij krijgt nu sinds 1,5 week een eliminatie dieet met alleen lam waar hij super goed op reageerd!!
Nou waren we ter controle van de week bij de dierenarts en die zei tegen mij dat alleen KVV niet goed genoeg is. Hij adviseerde om er rijst bij te geven of om later toch weer op brokken over te gaan. Dat laaste ben ik niet erg enthousiast over omdat het nu juist zo goed gaat en omdat ik bij Mitch ook gezien heb hoe goed hij reageerde op het vlees.
De rijst wil ik best proberen maar is dit ook nuttig?? Is het inderdaad zo dat een hond bepaalde stoffen te kort komt als hij alleen maar vlees krijgt en wat zou ik dan bij moeten voeren?
Guus heeft altijd brokken gehad totdat hij vaak diarree kreeg en zijn moeder overleed aan PLE (ten gevolge van een Auto immuun ziekte). Guus is onderzocht en uit het biopt kwam dat hij waarschijnlijk een voedselallergie had of toch een auto immuun stoornis. Hij krijgt nu sinds 1,5 week een eliminatie dieet met alleen lam waar hij super goed op reageerd!!
Nou waren we ter controle van de week bij de dierenarts en die zei tegen mij dat alleen KVV niet goed genoeg is. Hij adviseerde om er rijst bij te geven of om later toch weer op brokken over te gaan. Dat laaste ben ik niet erg enthousiast over omdat het nu juist zo goed gaat en omdat ik bij Mitch ook gezien heb hoe goed hij reageerde op het vlees.
De rijst wil ik best proberen maar is dit ook nuttig?? Is het inderdaad zo dat een hond bepaalde stoffen te kort komt als hij alleen maar vlees krijgt en wat zou ik dan bij moeten voeren?
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Re: Wat voer je nog meer naast KVV?
KVV is geen vlees. Het is een mengsel wat in principe compleet is. Er zit vlees in, maar ook orgaan en en bot.
Kees Barft en mijn puppy krijgt vooral KVV. Hij krijgt 3 maaltijden per dag en 1 daarvan is een Barfhap. Dus een lap pens, een eendenek met spiervlees, een biokipkarkas met spiervlees, haaskarkas etc. Er zijn zat honden die het goed doen op alleen KVV.
Kees Barft en mijn puppy krijgt vooral KVV. Hij krijgt 3 maaltijden per dag en 1 daarvan is een Barfhap. Dus een lap pens, een eendenek met spiervlees, een biokipkarkas met spiervlees, haaskarkas etc. Er zijn zat honden die het goed doen op alleen KVV.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Soms kip, soms pens en dagelijks een beetje vis en rijstbrokken.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Wat je geeft is volgens mij al compleet. Als het de compleet versies zijn.
Wat je er wel bij kan voeren is bijvoorbeeld eens een kippennek. eendennek of wat je al doet pens etc.
Rijst hoeft er niet bij maar ik geef af en toe wel groenteprutjes erbij.
Maar ja; een hond komt idd tekort als hij alleen spiervlees eet
maar dat geef je niet. 
Wat je er wel bij kan voeren is bijvoorbeeld eens een kippennek. eendennek of wat je al doet pens etc.
Rijst hoeft er niet bij maar ik geef af en toe wel groenteprutjes erbij.
Maar ja; een hond komt idd tekort als hij alleen spiervlees eet

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Runderlappen, ei, zalmlijven, kippenpoten, lams & runderpens, runderhart, eendennekken, mixen van lam, bosduif, konijn, zalm etc. afgewisseld met Carnibest-BIO.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wat zou hij dan te kort komen volgens de dierenarts? Welke stoffen, bedoel ik.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
& wat voegt rijst volgens je DA toe, qua voedingsstoffen ?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Het lijkt weer op het standaard praatje van de da om de hond aan de brokken te krijgen, liefst zijn brokken.
Kvv compleet zit alles in, je hoeft niets toe te voegen.
Kvv compleet zit alles in, je hoeft niets toe te voegen.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Nou, dat was dus ook het eerste wat ik me afvroeg...Badu schreef:& wat voegt rijst volgens je DA toe, qua voedingsstoffen ?
In principe zou een complete kvv voor voldoende voedingsstoffen moeten zorgen
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Naast kvv krijgen ze hier 2x per week barf. En dat verschilt, pens, kippennekken, eendennekken, kipkarkas, eend karkas, kippenbout.
Ook krijgen ze regelmatig een ei, rauw of gekookt. Ze krijgen zalmolie door de kvv heen, en krijgen elke keer een schapenvet blokje.
Ook krijgen ze soms biogarde. En Suki krijgt momenteel Sperzibonen door de kvv heen vanwege haar dieet en hongergevoel.
En soms (als ik vlees eruit vergeet te leggen) brok, Pro plan.
Ook krijgen ze regelmatig een ei, rauw of gekookt. Ze krijgen zalmolie door de kvv heen, en krijgen elke keer een schapenvet blokje.
Ook krijgen ze soms biogarde. En Suki krijgt momenteel Sperzibonen door de kvv heen vanwege haar dieet en hongergevoel.
En soms (als ik vlees eruit vergeet te leggen) brok, Pro plan.
Laatst gewijzigd door HaddockandFriends op 16 jan 2012 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Runderstrot, lamspens, sardines, eieren, groente, yoghurt, enz. maar net wat ik in huis heb en niet met een vaste regelmaat.
Groetjes, Marjan
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als voer krijgen mijn honden alleen maar kvv (compleet), maar daarnaast eten ze altijd mee met mij, dus groenten, vlees, rijst, pasta, aardappels, brood en fruit, van alles wat.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Marion.
Ben je voor jezelf elke dag bezig met percentages van hoeveel voedingsstoffen je binnen krijgt? Denk het niet he?grover schreef:Nou, dat was dus ook het eerste wat ik me afvroeg...Badu schreef:& wat voegt rijst volgens je DA toe, qua voedingsstoffen ?
In principe zou een complete kvv voor voldoende voedingsstoffen moeten zorgen
Op de dag dat Miep geboren werd ben ik gaan barfen. En ècht barf, dus geen KVV. Miep zou zeker het eerste jaar heel "veilig" brok krijgen, dat verzekerde ik de fokster ook op de avond dat ik daar kwam toen het nest was geboren. Maar toen Miep thuis kwam waren wij al een kleine 8 weken bezig, en zag ik dat het goed was. En Miep kreeg dus ook heel snel barf-dingen mee. De oudere hond een lekkere ossestaart geven waar ze een half uur mee bezig was, en de pup een lullig bakje brokken geven die binnen een minuut op was.... vond ik niet kunnen.
Ze zijn nu 9 en 11 (of eigenlijk 9,5 en 11,5). En eigenlijk kent de dierenarts ons nog niet echt (toen Miep begin augustus baarmoederontsteking had, moest ze zelfs nog in het systeem opgenomen worden; ze was er alleen geweest voor rabiës). Dat vind ik een goed teken
Tegenwoordig geven wij ook vaak KVV, gewoon omdat het makkelijk is. Maar ik geef liever vers, omdat ik dan weet wat ik geef. Alleen de tijd ontbreekt. En misschien ga ik wel verkooppunt worden van een KVV
-
Agostini
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Het hangt ervan af welke kvv je geeft. Als dit een compleet versie is, of je mengt verschillende smaken en soorten door elkaar dan voer je wel compleet.
Door omstandigheden zijn wij even over op kvv (normaal voeren wij NRV), ik geef verschillende merken/smaken door elkaar. 1keer per week krijgen ze pens & 1 keer per week vis. Voor de rest voeg ik niet al te veel toe aan de kvv.
Door omstandigheden zijn wij even over op kvv (normaal voeren wij NRV), ik geef verschillende merken/smaken door elkaar. 1keer per week krijgen ze pens & 1 keer per week vis. Voor de rest voeg ik niet al te veel toe aan de kvv.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik voer nu sochtends Carnibest . en savonds een paar brokken .
de katten krijgen 2 maal daags eten , en toots word gek als ik hem over sla. dat is de rede van de brok .
2 x vlees dan worden de porties in mijn ogen te klein , of hij word te dik. van de royal canin brokken komt toots niet aan .
de katten krijgen 2 maal daags eten , en toots word gek als ik hem over sla. dat is de rede van de brok .
2 x vlees dan worden de porties in mijn ogen te klein , of hij word te dik. van de royal canin brokken komt toots niet aan .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
JR Fan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 6
Naast KVV krijgen ze: elke week een rauw ei (zonder schil, schil hoeven ze niet), af en toe een haring, restjes gekookte groente of rijst van ons wat over is, zalmolie door de KVV, blokje schapenvet, kippenpootjes, eendennekken.
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
waar dient dat ei voor ?
ik heb het wel vaker gehoord en dan vooral over dat het goed voor de vacht zou zijn ?
ik heb het wel vaker gehoord en dan vooral over dat het goed voor de vacht zou zijn ?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Yuna krijgt een theelepeltje biogarde door haar KVV, soms een half rauw eitje, kipkarkas, en wat spier en orgaanvlees.

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Bedankt voor alle reacties, ik maak me al wat minder zorgen! Ik voer een paar diersoorten compleet, alleen de paard versie bestaat uit alleen spiervlees.. de lam, eend, konijn en zalm is KVV met de daarbij horende percentages bot ed.
Mijn dierenarts had het erover dat ze bij het alleen voeren van vlees een bepaalde groep of bron te kort komen... ik weet alleen niet meer hoe hij dat noemde.. zal het morgen eens opzoeken en anders bel ik hem gewoon om het te vragen! Mijn reactie daarop was dat ik een gemalen dier voer dus dat ze eigenlijk alle voedingsstoffen binnen zouden moeten krijgen. Mitch doet het al 2,5 jaar heel goed op de KVV maar als je zoiets van je dierenarts hoort ga je toch twijfelen.
Ik heb niet het idee dat hij ons wilde overhalen om brokken te gaan voeren want hij heeft zelf gezien hoe enorm Mitch is opgeknapt na de overstap van brok naar KVV.. Destijds had hij veel last van allergieën zoals plekjes op zijn buik en de dierenarts adviseerde Hypoallergeen voer. Toen heb ik de overstap gemaakt naar KVV en daar heeft Mitch perfect op gereageerd.
Zou het kunnen dat een hond die alleen maar vlees krijgt een teveel aan eiwitten binnen krijgt?
Mijn dierenarts had het erover dat ze bij het alleen voeren van vlees een bepaalde groep of bron te kort komen... ik weet alleen niet meer hoe hij dat noemde.. zal het morgen eens opzoeken en anders bel ik hem gewoon om het te vragen! Mijn reactie daarop was dat ik een gemalen dier voer dus dat ze eigenlijk alle voedingsstoffen binnen zouden moeten krijgen. Mitch doet het al 2,5 jaar heel goed op de KVV maar als je zoiets van je dierenarts hoort ga je toch twijfelen.
Ik heb niet het idee dat hij ons wilde overhalen om brokken te gaan voeren want hij heeft zelf gezien hoe enorm Mitch is opgeknapt na de overstap van brok naar KVV.. Destijds had hij veel last van allergieën zoals plekjes op zijn buik en de dierenarts adviseerde Hypoallergeen voer. Toen heb ik de overstap gemaakt naar KVV en daar heeft Mitch perfect op gereageerd.
Zou het kunnen dat een hond die alleen maar vlees krijgt een teveel aan eiwitten binnen krijgt?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou.
Ik voer KVV en BARF en mijn da zegt telkens weer als ik er ben (ik ga elke week wegen) dat je toch wel heel duidelijk kan zien dat ik vers voer, vanwege de stralende conditie en de perfecte vachten.
Ze krijgen hier verder af en toe groente en tweemaal per week ei en yoghurt als toetje.
En resten fruit en rauwe groente, voor de lekker (want dat voegt niet heel veel toe).
Ik heb er inmiddels aardig wat pups op afgespeend en ook grootgebracht. Probleemloos en met prima resultaat.
Ik voer KVV en BARF en mijn da zegt telkens weer als ik er ben (ik ga elke week wegen) dat je toch wel heel duidelijk kan zien dat ik vers voer, vanwege de stralende conditie en de perfecte vachten.
Ze krijgen hier verder af en toe groente en tweemaal per week ei en yoghurt als toetje.
En resten fruit en rauwe groente, voor de lekker (want dat voegt niet heel veel toe).
Ik heb er inmiddels aardig wat pups op afgespeend en ook grootgebracht. Probleemloos en met prima resultaat.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik wissel kvv af met brok, geef af en toe een rauw eitje, een kippenpootje, pens, tonijn.

Groetjes,
Sandra
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik voer kvv, brok, fruit (maar daar is ze niet heel erg dol op behalve pruimen), komkommer, yoghurt, kippennekken, brood, worst, pannenkoek, rauwe frikandel, leverworst, soepstengels (nou ja, die voert mijn peuter haar), snijresten van het vlees voor mijn avondeten, rijst, macaroni zonder saus, aardappelkroketjes uit de oven, knakworstjes, makreel, tonijn, zalm, ei... Wat ik maar over heb vaak. Alles met mate en niet allemaal op 1 dag uiteraard
Zelf vult ze het menu nog graag aan met wat hapjes poep in het begrazingsgebied hier vlakbij.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Liesbeth
- Zeer actief
KVV staat voor Kompleet Vers Voer. Zegt mij genoeg
.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja ze kunnen wel meer er opschrijven, t zijn ook maar mensen he
.
als ze morgen zeggen dat het poep is,dan is het nog niet zo, het is compleet voor zover ze weten
.
ik vertrouw nooit zo erg op mensen, ik kijk naar mijn hond
Ik voer daarnaast dus gewoon ook rijst,( rijstvlokken) en af en toe wat lamsribben en vissenkoppen.
hij ziet er nu met de rijst erbij veule malen beter uit
o ja hij krijgt ook nog brokjes als beloning, en Omega olie .
als ze morgen zeggen dat het poep is,dan is het nog niet zo, het is compleet voor zover ze weten
ik vertrouw nooit zo erg op mensen, ik kijk naar mijn hond
Ik voer daarnaast dus gewoon ook rijst,( rijstvlokken) en af en toe wat lamsribben en vissenkoppen.
hij ziet er nu met de rijst erbij veule malen beter uit
o ja hij krijgt ook nog brokjes als beloning, en Omega olie .
-
Mojuan
- Zeer actief
Pfoe wat mijn honden allemaal krijgen naast hun kvv?
Dat is echt heel veel hoor.
Ei (zowel gekookt als rauw), groente (zowel gekookt als rauw gepureerd), ongebrande noten, yoghurt, kwark, geitenkaas, brok, barfonderdelen, gemalen pens, bijna alles aan eten dat ik over heb van onszelf (gaat meestal naar Anders toe), vis (zowel vers als uit blik), blikvoeding, enz enz.
Dat is echt heel veel hoor.
Ei (zowel gekookt als rauw), groente (zowel gekookt als rauw gepureerd), ongebrande noten, yoghurt, kwark, geitenkaas, brok, barfonderdelen, gemalen pens, bijna alles aan eten dat ik over heb van onszelf (gaat meestal naar Anders toe), vis (zowel vers als uit blik), blikvoeding, enz enz.

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
1 dag in de week pens, 1 dag in de week vis. Verder af en toe: een ei, yoghurt, tafelresten, gedroogde snoepjes, groenten, fruit en ook soms wat barf hapjes. Van supplementen krijgen ze een paar keer per week visolie, honing en primeval gelatinaat, Dino ook nog gedroogde brandnetel, pompoenpitten, stuifmeelkorrels.
Dino en Lotje krijgen soms ook wel eens wat brokken als snoepjes en Lotje 1 maal per week ook blikvoer.
Dino en Lotje krijgen soms ook wel eens wat brokken als snoepjes en Lotje 1 maal per week ook blikvoer.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De dierenarts verkoopt liever zijn dure brokken met een enorm winstpercentage!
Gewoon lekker doorgaan waarmee je bezig bent!
Gewoon lekker doorgaan waarmee je bezig bent!

http://www.Adebowale.nl
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Mijn hondjes krijgen naast de KVV rundvlees (af en toe vuile groene pens), ei (rauw of gekookt), yoghurt, groente (meestal witlof of een stukje peen), soms wat appel, rundvleesstaven, varkensoor, runderhuid, kippennek en soms restjes van wat wij eten.
Brokjes krijgen ze heel af en toe.
Brokjes krijgen ze heel af en toe.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Appel, kippennekjes, kippenvleugels, lamsrib af en toe, tonijn op water blikje, eitje, lap lamspens, boterham met leverworst.
Worteltjes, boontjes. Hij vindt alles lekker. Sinds ruim een jaar nu met KVV en wat barf ziet Moos er zo glanzend mooi uit en is heel tierig.
Geen stinkwinden en weinig poep.
Worteltjes, boontjes. Hij vindt alles lekker. Sinds ruim een jaar nu met KVV en wat barf ziet Moos er zo glanzend mooi uit en is heel tierig.

Neeltje