Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde mensen die jouw hond aaien

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Vreemde mensen die jouw hond aaien

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Selene schreef:
Yvet schreef:Stel dat ik alle honden zou gaan aaien zo vanuit het niets en die ene hond zou dan mij gaan bijten en ik heb toch een probleem en niet die eigenaar van de betreffende hond want dan is het toch mijn eigen schuld dikke bult want dan als ik niet had gedaan dan was ik ook niet gebeten
Dan heet toch de slachtoffer kan ook de dader zijn
En dat is dus niet zo, de hond en dus zijn eigenaar zit fout!
Nuance, ook op mezelf ;-)
Als iemand (volwassene) mijn hond wil aaien en ik herhaal tot 5 x toe nadrukkelijk (liefst met getuigen erbij) dat Fikkie bijt en dat ik niet wil dat die persoon hem aait en hij doet het DAN...., dan gaat het lukken om onder die aansprakelijkheid uit te komen.
Ik moet wel heel expliciet zijn in mijn waarschuwing .. dus niet "doe maar liever niet, hij kan onvriendelijk zijn" maar "nee, je mag mij hond niet aaien, hij bijt". En ik moet dat herhalen.

Deze manier van "eronderuit komen" wordt, naarmate de "aaier" jonger is moeilijker omdat het besef bij de aaier bewijsbaar aanwezig moet zijn dat er een dreiging is. Bij een kind van 14 nog wel te doen, bij een kind van 4 niet (even grof gezegd).
Is er een ouder bij het kind en herhaal ik tegen die ouder nog 5 x "weg bij de hond!!" dan ligt het weer anders, maar moeilijk.

In de basis "hang" je als hondeneigenaar!

(In de praktijk heb ik mijn hond allang opgetild desnoods en ben ik uit de situatie; maar ook ik heb al 's "uit het niets aaiende kinderen" aan mijn hond gehad)

Suzanne
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik ben een volwassen vrouw daar kan je toch verwachten dat je niet alle honden moet aaien als je ze niet kent of je weet dat ze kunnen gaan bijten
Dat heet toch eerst je verstand gebruiken
Als je toch doet dan weet je dat je een hond op z'n kop niet moet gaan aaien maar aan de zijkant moet blijven en ook niet op z'n rug dan schrikt toch je hond zich dood

En met kinderen hoort bij de taak van de ouders als erbij zijn

Zo zie ik het
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Yvet schreef:Ik ben een volwassen vrouw daar kan je toch verwachten dat je niet alle honden moet aaien als je ze niet kent of je weet dat ze kunnen gaan bijten
Als je toch doet dan weet je dat je een hond op z'n kop niet moet gaan aaien maar aan de zijkant moet blijven en ook niet op z'n rug dan schrikt toch je hond zich dood

Zo zie ik het
toch dat topic over macho maar eens lezen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

renee-uk schreef:
Yvet schreef:Ik ben een volwassen vrouw daar kan je toch verwachten dat je niet alle honden moet aaien als je ze niet kent of je weet dat ze kunnen gaan bijten

Zo zie ik het
Dat ook :ok:
Jij moet zorgen dat jouw hond niets doet, desnoods met een muilkorf oid. Jouw hond, jouw verantwoordelijkheid en niet die van anderen.
En kinderen zijn nou eenmaal ook geen robotjes, die zijn impulsief en dus moet jij met je hond gewoon zorgen dat het of goed gaat of dat ze er niet bijkunnen.

Gelukkig heb ik hele enge honden in de ogen van veel mensen dus heb ik hier niet zoveel last van :wink:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Yvet
Zeer actief

Punt A mijn hond bijt niet

Punt B Dus jullie vinden dat je kinderen niet moet opvoeden

Punt C Honden zijn ook geen robotten

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Yvet schreef:Punt A mijn hond bijt niet

wat een vreemde conclusies trek je hier :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
~Suzanne~
Zeer actief

Zo zie ik het
Mijn gevoel zegt dat jij gelijk hebt, maar de wetgever ziet dat anders.

Ik bedoel eigenlijk, dat je wat mij betreft het grootste gelijk van de wereld hebt, maar ja, zolang dan toch de wetgever aan jouw kant staat en niet aan de kant van de honden-eigenaar...??

Denk je er overigens nog zo over als de hond je idd vol in het gezicht bijt... en je dus blijvend letsel hebt.. en ik vertel dan nog een keer dat je de hondeneigenaar aansprakelijk kunt stellen en geld kunt vangen.... als smartelgeld ofzo... ;-) en dat dat dan in de 1000-en euro's kan lopen.. laat je dat dan nog steeds na en denk je "had ik maar niet zo stom moeten zijn"?
Gewoon nieuwsgierig... ;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Wat heerlijk dat jouw honden niet bijten!

Die van mij overigens ook niet zomaar, maar als hij getriggert wordt door zijn aardsvijand KAN hij het eerste bijten wat hij ziet. Mij, Tristan, of de hand van het kind wat daar net liep....

Punt B: WAAR zeggen we dat? ;-)

Punt C: precies daarom juist! ;-)

Lang leve het erschil tussen werkelijke wettelijke aansprakelijkheid en "gevoelsmatige aansprakelijkheid".

Suzanne
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Zo zie ik het
Dat jij het zo ziet, wil niet zeggen, dat het wettelijk ook zo geregeld is. Ik vind niet dat je ongelijk hebt, maar het is wel naïef om te veronderstellen dat anderen (en dan vooral mensen die geen hond hebben) dat ook zo zien. Plus, het gedrag van de hond blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hond en niet van willekeurige voorbijgangers.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hier steken heel veel mensen de handen over het hek als ze de honden zien, of buiten in de loop steken ze de handen al uit en sommigen vragen dan pas "ze bijten toch niet hè?" vaak ook nog met een terugtrekkende handbeweging alsof ze zich ineens de eerste lessen van hun ouders herinneren "eerst vragen of je de hondjes mag aaien sofietje :lees: " :19: (volwassenen én kinderen)
Tegenwoordig stuur ik kinderen weg bij het hek, of ik vraag ze door te lopen en de honden met rust te laten.
ik heb blijkbaar in de ogen van veel mensen knuffelherders of zo?
Selene schreef:
renee-uk schreef:

Zo zie ik het
Jij moet zorgen dat jouw hond niets doet, desnoods met een muilkorf oid. Jouw hond, jouw verantwoordelijkheid en niet die van anderen.
En kinderen zijn nou eenmaal ook geen robotjes, die zijn impulsief en dus moet jij met je hond gewoon zorgen dat het of goed gaat of dat ze er niet bijkunnen.

Gelukkig heb ik hele enge honden in de ogen van veel mensen dus heb ik hier niet zoveel last van :wink:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Roompie schreef:Kinderen moeten leren dat ze geen énkele hond zomaar mogen aaien zonder toestemming. Als iedereen dat nu in acht hield had je denk ik de minste ongelukken.
Dit. En volwassen ook.
Maar helaas leven we niet in een wereld waar iedereen dat in acht houdt; dus vind ik dat je zelf ook maatregelen moet nemen als je weet dat je hond bijt. Zo simpel is dat.
Jouw hond, jouw verantwoordelijkheid.

Kaiyou bijt niet maar vind het ook niet leuk om door iedereen te worden geaait; hij draait of loopt dan weg. Maar hij ziet er erg knuffelbaar uit en er zijn vaak mensen die hem willen aaien. Ik ben er dan ook erg alert op en probeer ervoor te zorgen dat hij niet "zomaar" wordt gaait ondanks dat hij niet zal bijten.
Afbeelding
Yvet
Zeer actief

Ik bedoel hiermee te zeggen dat een van de taken is als ouder zijnde

Stel ik ben een moeder en ik loop samen met m'n kinderen waar ook honden zijn in alle maten en soorten en 1 van mijn kinderen gaat naar totaal wildvreemde hond toe om te aaien of zoals vorige weekend ging een jongentje aantal zitten te pesten dan hoor ik als moeder zijnde m'n te bestraffen van dat moet je niet doen en niet van een hondeneigenaar van "hee jongentje dat moet je niet doen" voor je het weet heb je ruzie met die betreffende ouder
Dan hoor IK als moeder m'n kinderen op te voeden van eerst vragen dan gaan aaien

Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik vind het ook vervelend als mensen Sem zomaar aaien. Als hij losloopt lukt het trouwens niet eens want hij laat zich absoluut niet door vreemde aaien, hij houdt er niet van. Wel heb ik meegemaakt dat toen hij pup was en losliep mensen hem gewoon optilde. :oeps: Hoe bijdehand is dat?!

Mijn ervaring is trouwens dat heel veel kinderen aaien zonder te vragen, ik spreek ze daar ook altijd op aan en zeg dan ook dat mijn hondje het niet leuk vindt om geaaid te worden. Dat begrijpen ze dan meestal wel.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik vraag me wel eens af waarom vreemden mijn honden zo nodig moeten aaien. Niet dat ze zullen bijten hoor. Ik zal nooit een ander zijn hond aanhalen of aaien.
Ook tegen kinderen is het altijd "neen."

Een keer meegemaakt dat een mevrouw uit de menigte schoot en vroeg. "mag ik haar aaien?" En vloog op Lobke af. (lobke zat toen nog in een overenthousiaste periode) Voor ik nee kon zeggen, had Lobke haar geknuffeld. Mevrouw de bril scheef op en prachtige zwarte pootafdrukken op haar spierwitte broek. "Nou zeg" stamelde de mevrouw. " Zeg dat wel." zei ik.

Achteraf moest ik er wel om lachen. Lobke heeft fatsoensnormen gekregen en blijft nu op haar achterste zitten.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Aaien jullie nooit vreemde honden? Ik wel (en ik vraag het niet altijd eerst :oeps: ), maar het zijn vrijwel altijd wel honden die zelf contact zoeken en dan bied ik contact, al van een afstandje. Voordat hond en ik dan bij elkaar zijn, heb ik meestal ook wel (oog-)contact met de eigenaar gehad en dan weet je wel of het goed is of niet. Ik aai dus niet! in het voorbijlopen en ik duik ook niet zomaar op een hond. Dat vind ik ongeveer net zo fatsoenlijk als een vreemd persoon zomaar om de hals vliegen.
Selene
Zeer actief

Ik geloof dat ik niets van dit alles beweerde :19:

Wettelijk gezien ligt het gewoon niet zoals jij je het voorsteld.
En ja je voedt je kinderen op maar het gewoon geen robotjes. Verder hebben we bijvoorbeeld ook nog zwakbegaafde medelanders die luisteren soms wat moeilijk vinden.
Dus ik stel alleen dat de eigenaar te zorgen heeft dat de hond niet uithaalt.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Selene
Zeer actief

blondie schreef:Hier steken heel veel mensen de handen over het hek als ze de honden zien, of buiten in de loop steken ze de handen al uit en sommigen vragen dan pas "ze bijten toch niet hè?" vaak ook nog met een terugtrekkende handbeweging alsof ze zich ineens de eerste lessen van hun ouders herinneren "eerst vragen of je de hondjes mag aaien sofietje :lees: " :19: (volwassenen én kinderen)
Tegenwoordig stuur ik kinderen weg bij het hek, of ik vraag ze door te lopen en de honden met rust te laten.
ik heb blijkbaar in de ogen van veel mensen knuffelherders of zo?
Selene schreef:
renee-uk schreef:

Zo zie ik het

Je hebt ze gewoon beter opgevoed dan ik denk ik :jank:

Afbeelding

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Yvet schreef:Ik bedoel hiermee te zeggen dat een van de taken is als ouder zijnde

Stel ik ben een moeder en ik loop samen met m'n kinderen waar ook honden zijn in alle maten en soorten en 1 van mijn kinderen gaat naar totaal wildvreemde hond toe om te aaien of zoals vorige weekend ging een jongentje aantal zitten te pesten dan hoor ik als moeder zijnde m'n te bestraffen van dat moet je niet doen en niet van een hondeneigenaar van "hee jongentje dat moet je niet doen" voor je het weet heb je ruzie met die betreffende ouder
Dan hoor IK als moeder m'n kinderen op te voeden van eerst vragen dan gaan aaien
Natuurlijk is het met name een taak van de ouders om kinderen dat te leren, maar helaas doen 1. niet alle ouders dat 2. zijn er kinderen die simpelweg hun eigen plan trekken (trust me, ik was er zo één :schrik:) en 3. En dit is misschien wel het belangrijkste punt, ben je als hondeneigenaar simpelweg verantwoordelijk voor de schade die jouw hond aanricht. Luna zal niet snel bijten, daar vertrouw ik haar voor 100 % in, maar het is en blijft een hond en een hond kan anders reageren in een onverwachte situatie. Ik zou echt het topic over Macho eens lezen. Daarin zie je namelijk dat zelfs bij een klein incident, waar de eigenaar niet of nauwelijks kon ingrijpen, je verantwoordelijk gehouden wordt. Ik wil niet dat mijn hond schade toebrengt aan een ander, zeker niet aan een kind, maar daarnaast heeft het topic van Macho mij geleerd dat je zomaar je hond kwijt kunt zijn. Ik wil mijn hond niet kwijt, omdat ik even niet opgelet heb of omdat ik een kind zijn gang liet gaan vanuit de gedachte dat ze toch niet bijt.

Ik ben het zelden met Suzanne123 eens :mrgreen: maar in dit geval ben ik dat volledig. Ik ga niet op mijn strepen staan, omdat ouders hun kinderen beter op moeten voeden, als dat mij mijn hond zou kunnen kosten!
blondie
Zeer actief

kipo schreef:Aaien jullie nooit vreemde honden? Ik wel (en ik vraag het niet altijd eerst :oeps: ), maar het zijn vrijwel altijd wel honden die zelf contact zoeken en dan bied ik contact, al van een afstandje. Voordat hond en ik dan bij elkaar zijn, heb ik meestal ook wel (oog-)contact met de eigenaar gehad en dan weet je wel of het goed is of niet. Ik aai dus niet! in het voorbijlopen en ik duik ook niet zomaar op een hond. Dat vind ik ongeveer net zo fatsoenlijk als een vreemd persoon zomaar om de hals vliegen.
Tuurlijk aai ik vreemde honden die zelf naar me toe komen om contact te maken. (mits ik niet met mijn eigen honden loop :mrgreen: ) En mensen met hond die voor mijn hek blijven staan en het hondje is leuk aai ik ook. Goede manier om mijn honden te laten wennen aan passerende honden langs het hek en dat ze niet allemaal vervelend zijn :engel:
Oh en die mensen mogen best wel mijn honden ook aanhalen dan hoor over het hek heen :mrgreen: dat vind ik dan wel weer leuke dingen. Het moeten echter geen keffende grommers zijn of provocerende honden dan verzoek ik vriendelijk door te lopen omdat die van mij dat dan ook niet zo prettig vinden en het dan geen goed leermoment is omdat ik die van mij niet wil laten reageren op die provocaties.
Man met puber dh reu bleef toen ook zo voor mijn hek staan en ik was met de plantjes bezig en voelde gewoon dat er iets was, kijk om en zie mijn honden in uiterste gespannen houding voor het hek staan :hmmm:
Ook vriendelijk verzocht om door te lopen omdat mijn honden het niet zo ok vonden. "ja maar dat moet hij ook leren, dat er honden zijn die hem niet leuk vinden :19: "
Echt schiet mij maar lek soms hoor. Ik snap sommige mensen echt niet?
het ligt aan mij denk, ik lees hier iedereen die in een bocht om duitse herders heen gaat en bij mij worden ze opgezocht komen ze aan het hek staan etc.ik wil ook niet dat ze uit de plaat gaan, is dus afgeleerd maar daarom denken mensen denk dat ze alles dan maar kunnen maken en doen blijkbaar
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik heb zeer aaibare honden en dan vooral Loddie. Die oren zijn onweerstaanbaar voor zowel kinderen als volwassenen. Als Loddie losloopt, ontwijkt ze volwassenen. Rambo is stapel op iedereen en laat zich door iedereen aaien, maar absoluut niet optillen. Moppie blijft bij mij en als ze geaaid wordt, kijkt ze naar mij en vindt het dan wel best. Moppie zoekt het niet zelf op.

Ik aai nooit andere honden als ik mijn honden bij me heb.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

luna2906 schreef: Ik ben het zelden met Suzanne123 eens :mrgreen: maar in dit geval ben ik dat volledig. Ik ga niet op mijn strepen staan, omdat ouders hun kinderen beter op moeten voeden, als dat mij mijn hond zou kunnen kosten!

:cheer: :cheer:

;-))

Suzanne
Selene
Zeer actief

blondie schreef:
kipo schreef:Aaien jullie nooit vreemde honden? Ik wel (en ik vraag het niet altijd eerst :oeps: ), maar het zijn vrijwel altijd wel honden die zelf contact zoeken en dan bied ik contact, al van een afstandje. Voordat hond en ik dan bij elkaar zijn, heb ik meestal ook wel (oog-)contact met de eigenaar gehad en dan weet je wel of het goed is of niet. Ik aai dus niet! in het voorbijlopen en ik duik ook niet zomaar op een hond. Dat vind ik ongeveer net zo fatsoenlijk als een vreemd persoon zomaar om de hals vliegen.
Tuurlijk aai ik vreemde honden die zelf naar me toe komen om contact te maken. (mits ik niet met mijn eigen honden loop :mrgreen: ) En mensen met hond die voor mijn hek blijven staan en het hondje is leuk aai ik ook. Goede manier om mijn honden te laten wennen aan passerende honden langs het hek en dat ze niet allemaal vervelend zijn :engel:
Oh en die mensen mogen best wel mijn honden ook aanhalen dan hoor over het hek heen :mrgreen: dat vind ik dan wel weer leuke dingen. Het moeten echter geen keffende grommers zijn of provocerende honden dan verzoek ik vriendelijk door te lopen omdat die van mij dat dan ook niet zo prettig vinden en het dan geen goed leermoment is omdat ik die van mij niet wil laten reageren op die provocaties.
Man met puber dh reu bleef toen ook zo voor mijn hek staan en ik was met de plantjes bezig en voelde gewoon dat er iets was, kijk om en zie mijn honden in uiterste gespannen houding voor het hek staan :hmmm:
Ook vriendelijk verzocht om door te lopen omdat mijn honden het niet zo ok vonden. "ja maar dat moet hij ook leren, dat er honden zijn die hem niet leuk vinden :19: "
het ligt aan mij denk, ik lees hier iedereen die in een bocht om duitse herders heen gaat en bij mij worden ze opgezocht komen ze aan het hek staan etc.ik wil ook niet dat ze uit de plaat gaan, is dus afgeleerd maar daarom denken mensen denk dat ze alles dan maar kunnen maken en doen blijkbaar
Misschien denken mensen dat het poltiehonden en dus goed opgevoed zijn?
Ik loop voornamelijk in losloopgebieden en ik zie mensen wel eens schrikken als ik met een duitser aankom, die maken een grote bocht om hem heen als het kan.
Soms kom ik mensen tegen die ze wel willen aaien maar dat ontwijkt hij zelf meestal. Ik zou kinderen er alleen bij laten als ik hem zelf vast heb (kort) en zittend.

Afbeelding

Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

Ik heb het eerlijk gezegd liever niet dat ze mn hond aaien maar het gebeurd hier ook wel dat er kinderen op los stormen... onze hond verdraagt dat allemaal want hij is het gewoon dat mijn dochtertje er nogal hevig mee omgaat.. hij groeit op met kindjes en past zich aan aan kindergedrag.

Echter vind ik niet dat kinderen zomaar naar een hond naartoe moeten lopen, mijn dochter loopt nooit naar een andere hond. Dat is een héél duidelijke afspraak.. niet iedere hond is even lief als ons Rexke.. dus afblijven.. je weet maar nooit! en de snuit van een hond is op ooghoogte van haar gezicht (ik wil het me niet voorstellen eigenlijk)

Maar helaas.. niet iedere ouder denkt daar zo over en laat zn kroost maar wat begaan... als ik zie dat er kinderen aan komen rennen zeg ik.. afblijven hij durft bijten... haha.. niet dus maar ze laten hem wel gerust
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Je kunt ook wel erg spastisch met je hond(en) op straat lopen. Ja, in een ideale wereld zijn álle kinderen en honden natuurlijk goed opgevoed. En luisteren álle kinderen en honden 100%.

In de échte wereld werkt het helaas niet zo. De meeste kinderen en honden worden heus opgevoed. Maar soms luisteren ze niet. Daar zijn het kinderen en honden voor. Mijn kind heeft tot in den treure gehoord dat je nóóit of te nimmer zonder vragen aan een vreemde hond mag komen. Heeft hij dat nooit gedaan? Nou, daar durf ik echt mijn handen niet voor in het vuur te steken.
Ik heb ontzettend lieve, heel goed opgevoede honden. Bart-Smit-hondjes zogezegd. Betekent dit dat ze hun tandjes niet zullen gebruiken? Ook daar durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken. Zelfs al zijn Kyra en Lyndie respectievelijk al bijna 10 en bijna 8 en is het nog nooit gebeurd.

Verder heb ik jaren met een hond- en mensagressieve hond gelopen. Behalve ons had hij nog nooit de kans gekregen om een ander te bijten. Ik had ook altijd ogen op steeltjes. Helaas is het na 6 jaar toch een keer fout gegaan en heb ik besloten om hem naar een minder hond- en kinderrijke omgeving te herplaatsen.
En toch heb ik nooit zo verkrampt gelopen dat ik bij wijze van spreken al op 100m afstand al liep te roepen 'uit de weg. Hij BIJT!!!'
Gewoon vriendelijk uitleggen dat je hem beter niet kon benaderen (en het was een ontzettend aaibaar uitziende Lassie, dus dat was wel eens moeilijk). Iedereen in de buurt wist het dan ook en niemand haalde zijn of haar hond of kind angstig weg omdat ze wisten dat ik goed oplette. (Nou ja, op het laatste incident na, maar dat gebeurde nota bene in mijn tuin :ugh: ).
Afbeelding
Yvet
Zeer actief

Pepper heeft als pup niets geleerd om je met mensen om moet gaan
Hij heeft een jaar in het asiel gezeten met heel erg veel honden nog nooit een kind gezien
Hij staat het gewoon toe
Vindt hij iets niet leuk kan je blafconcert of een brommetje verwachten het laatste betekent natuurlijk wel dat we moeten stoppen

Het ene was veronderstelling

Ooit als kind zijnde was ik ook gebeten zo in m'n gezicht toen ik een hond van een tante wilde aaien
Werd niets mee gedaan of in de trant van waarom ga je hem ook aaien en bij m'n zus net zo
En dit was een Chow chow

Vorig jaar zomer op het hondenstrandje waren vader en moeder met hun kinderen plus een grote hond
De ouders waren heel erg druk in gesprek met nog iemand ook met een grote hond die honden waren druk aan het spelen op hun kinderen werd niet opgelet wat ze aan doen waren
En die kinderen kwamen bij ons aan de picknicktafel zitten en ging onze honden aaien en ik had al gezegd van dat ze mee moesten stoppen met aaien - luisteren ho maar

Afbeelding
Yvet
Zeer actief

lieke schreef:Je kunt ook wel erg spastisch met je hond(en) op straat lopen. Ja, in een ideale wereld zijn álle kinderen en honden natuurlijk goed opgevoed. En luisteren álle kinderen en honden 100%.

In de échte wereld werkt het helaas niet zo. De meeste kinderen en honden worden heus opgevoed. Maar soms luisteren ze niet. Daar zijn het kinderen en honden voor. Mijn kind heeft tot in den treure gehoord dat je nóóit of te nimmer zonder vragen aan een vreemde hond mag komen. Heeft hij dat nooit gedaan? Nou, daar durf ik echt mijn handen niet voor in het vuur te steken.
Ik heb ontzettend lieve, heel goed opgevoede honden. Bart-Smit-hondjes zogezegd. Betekent dit dat ze hun tandjes niet zullen gebruiken? Ook daar durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken. Zelfs al zijn Kyra en Lyndie respectievelijk al bijna 10 en bijna 8 en is het nog nooit gebeurd.

Verder heb ik jaren met een hond- en mensagressieve hond gelopen. Behalve ons had hij nog nooit de kans gekregen om een ander te bijten. Ik had ook altijd ogen op steeltjes. Helaas is het na 6 jaar toch een keer fout gegaan en heb ik besloten om hem naar een minder hond- en kinderrijke omgeving te herplaatsen.
En toch heb ik nooit zo verkrampt gelopen dat ik bij wijze van spreken al op 100m afstand al liep te roepen 'uit de weg. Hij BIJT!!!'
Gewoon vriendelijk uitleggen dat je hem beter niet kon benaderen (en het was een ontzettend aaibaar uitziende Lassie, dus dat was wel eens moeilijk). Iedereen in de buurt wist het dan ook en niemand haalde zijn of haar hond of kind angstig weg omdat ze wisten dat ik goed oplette. (Nou ja, op het laatste incident na, maar dat gebeurde nota bene in mijn tuin :ugh: ).
Precies
Mijn persoonlijke mening een ongelukje zit in een klein hoekje zolang je het netjes oplost met een kaartje plus een bos bloemen
Het laatste was bij een keer van hond-hond terwijl m'n hond in de tuin lag te soezelen en een keer toen ze achterop de fiets zat in haar mand

Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Een kaartje en een bosje bloemen heeft bij Macho niets opgeleverd dus dat zegt niks.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Selene schreef:
blondie schreef:
Misschien denken mensen dat het poltiehonden en dus goed opgevoed zijn?
Ik loop voornamelijk in losloopgebieden en ik zie mensen wel eens schrikken als ik met een duitser aankom, die maken een grote bocht om hem heen als het kan.
Soms kom ik mensen tegen die ze wel willen aaien maar dat ontwijkt hij zelf meestal. Ik zou kinderen er alleen bij laten als ik hem zelf vast heb (kort) en zittend.
Ik moest net weer hartelijk lachen. Passeerde de kids net vanuit het parkje, ze waren aan het dollen en spelen en liet even merken dat ik er langs wilde. Bleek een kinderverjaardag in de flat te zijn. Er stond een verhuisde buur op het balkon dus we kletsten wat ook om wat af te spreken om langs te gaan in het nieuwe huis. Vervolgens loop ik door en ligt 1 van die kinderen op de stoep :LOL: Dat vinden de honden wat vreemd en ik zag de oortjes al spitsen :mrgreen: Jongens doorlopen! Het jongetje krabbelde half overeind, " wat een schatjes" :LOL:
Ik zuig het écht niet uit mijn duim al lijkt het soms zo de omgekeerde wereld als ik lees hoe er over het algemeen gereageerd wordt op dit type honden. En natuurlijk als ik onverwacht een hoek om kom zetten met jut en jul schrikken mensen soms ook in eerste instantie. Of krijg ik opmerkingen van opaatjes in scootmobielen als "jij hoeft niet bang te zijn met dat stel waakhonden naast je!" Maar vaak eindigen die opmerkingen dan weer in een stoppen en kletspraatje en worden ze uiteraard aangehaald :tongue:
Heb een apart duo, zou willen dat ik ze ook zo vertrouwde met loslopende honden die op deze manier kennis komen maken. maar die gok neem ik niet.
Yvet
Zeer actief

Normaal denkend mens zo dan misschien van wel op prijsstellen althans als mij ooit zou kunnen overkomen dan is bij mij de kous af
Dan wordt niet met de politie gebeld zodat bv Macho het geval was dat hij per ongeluk dat meisje heeft gebeten vanuit de hond gedacht hij ondervond misschien wel pijn
Of sorry dat m'n hond dat gedaan heeft ik zou voortaan op de hond gaan letten

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Yvet schreef:Normaal denkend mens zo dan misschien van wel op prijsstellen althans als mij ooit zou kunnen overkomen dan is bij mij de kous af
Dan wordt niet met de politie gebeld zodat bv Macho het geval was dat hij per ongeluk dat meisje heeft gebeten vanuit de hond gedacht hij ondervond misschien wel pijn
Of sorry dat m'n hond dat gedaan heeft ik zou voortaan op de hond gaan letten
Die tijd zijn we voorbij Yvet. Zelf constateer ik zoals ik het noem steeds meer "amerikaanse toestanden" eruit halen wat eruit te halen valt. Aanklagen, meldingen maken etc. en niet alleen op honden gebied.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”