Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Samenstelling Carnibest verandert?
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Samenstelling Carnibest verandert?
Mijn hond is enorm kieskeurig met eten en eet eigenlijk alleen de Carnibest natuur variant. Soms wat pens erbij en heel soms een paar kippennekjes. Maar de basis is de Carnibest. Nu heb ik onlangs een nieuwe lading ingekocht en die staat sinds vandaag op het menu. Maar hij weigert dit te eten, vandaar mijn vraag. Ik zie zelf niet echt een verschil, hooguit dat dit iets fijner vermalen lijkt, maar anders niets.
Weet iemand of de samenstelling van de Carnibest natuur is veranderd? Zo nee, dan mail ik de vraag naar Carnibest zelf, want dan moet ik op zoek naar een goed alternatief wat meneer wel eet.
Weet iemand of de samenstelling van de Carnibest natuur is veranderd? Zo nee, dan mail ik de vraag naar Carnibest zelf, want dan moet ik op zoek naar een goed alternatief wat meneer wel eet.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Samenstelling Carnibest verandert?
Wij zijn verkooppunt en ze hebben niks doorgegeven.
Alleen nu ik er zo over denk, lam is een tijdje niet leverbaar geweest en dat zit volgens mij ook een beetje in de natuurvariant. Wellicht zit dat er nu wat minder of niet meer in?
Alleen nu ik er zo over denk, lam is een tijdje niet leverbaar geweest en dat zit volgens mij ook een beetje in de natuurvariant. Wellicht zit dat er nu wat minder of niet meer in?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Muk
Dat zou ik niet durven zeggen. Op de verpakking staat dat er rundvlees en kip in zit qua vlees. Wat er op de oude verpakking op stond weet ik niet. Die heb ik niet meer.nathalie schreef:Wij zijn verkooppunt en ze hebben niks doorgegeven.
De verpakking is wel iets verandert, er staat nu op dat Van Bunschoten de producent is. Dat heb ik er nog niet eerder op zien staan, maar eerlijk gezegd let ik ook nooit op de verpakking van Carnibest.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat was al. Bunschoten diervoeders. Over de lam kan ik me vergissen. Zal morgen op het werk eens in de map kijken.Muk schreef:Dat zou ik niet durven zeggen. Op de verpakking staat dat er rundvlees en kip in zit qua vlees. Wat er op de oude verpakking op stond weet ik niet. Die heb ik niet meer.nathalie schreef:Wij zijn verkooppunt en ze hebben niks doorgegeven.
De verpakking is wel iets verandert, er staat nu op dat Van Bunschoten de producent is. Dat heb ik er nog niet eerder op zien staan, maar eerlijk gezegd let ik ook nooit op de verpakking van Carnibest.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
In de natuurvoer zit/zat geen lam.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
in de natuur zat altijd al kip en rund. Misschien gewoon een tijdelijke andere verhouding? Op de site staat dat er wel eens kleine verschillen in samenstelling kunnen zijn. Hier gaat gelukkig alles naar binnen, al heb ik de natuur een tijdje al niet meer gehad, had een hele voorraad lam en kalkoen nog liggen.

-
Muk
Heb ook een mail naar Carnibest gestuurd. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik wil graag kvv blijven geven, maar onze kieskeurige hond maakt het wel lastig. En als Carnibest ook af zou vallen, wordt het wel zeuren. Ook in mijn vriezer, want die zit nu propvol met Carnibest. 
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Sam wil met z'n kop wel even boodschappen doen in jouw vriezer................Muk schreef:Heb ook een mail naar Carnibest gestuurd. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik wil graag kvv blijven geven, maar onze kieskeurige hond maakt het wel lastig. En als Carnibest ook af zou vallen, wordt het wel zeuren. Ook in mijn vriezer, want die zit nu propvol met Carnibest.
Maar euh......... Jouw boef is wel echt een fijnproever dan he?

-
Muk
Dat geloof ik graag! Ik had verwacht dat een hond uit België wel een grotere fijnproever zou zijn dan de gemiddelde Nederlandse hond, maar dat valt wel wat tegen bij onze hond. Of hij is gewoon perfect geïntegreerd, dat kan ook nog.Hilly45 schreef:Sam wil met z'n kop wel even boodschappen doen in jouw vriezer................Muk schreef:Heb ook een mail naar Carnibest gestuurd. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik wil graag kvv blijven geven, maar onze kieskeurige hond maakt het wel lastig. En als Carnibest ook af zou vallen, wordt het wel zeuren. Ook in mijn vriezer, want die zit nu propvol met Carnibest.
Maar euh......... Jouw boef is wel echt een fijnproever dan he?Ik zal in mei wel eens even een hartig woordje met hem spreken................of kroelen .........of?
Morgen gaan wij kijken of hij de Carnibest nog steeds niet lust (vandaag heeft hij pens en yoghurt gehad).
Maar een hartig woordje spreken of kroelen kan nooit kwaad denk ik.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Komt goed, dat laatste dan............ bij dat eerste schiet ik toch w.s. in de lach......Muk schreef:Dat geloof ik graag! Ik had verwacht dat een hond uit België wel een grotere fijnproever zou zijn dan de gemiddelde Nederlandse hond, maar dat valt wel wat tegen bij onze hond. Of hij is gewoon perfect geïntegreerd, dat kan ook nog.Hilly45 schreef:Sam wil met z'n kop wel even boodschappen doen in jouw vriezer................Muk schreef:Heb ook een mail naar Carnibest gestuurd. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik wil graag kvv blijven geven, maar onze kieskeurige hond maakt het wel lastig. En als Carnibest ook af zou vallen, wordt het wel zeuren. Ook in mijn vriezer, want die zit nu propvol met Carnibest.
Maar euh......... Jouw boef is wel echt een fijnproever dan he?Ik zal in mei wel eens even een hartig woordje met hem spreken................of kroelen .........of?
![]()
Morgen gaan wij kijken of hij de Carnibest nog steeds niet lust (vandaag heeft hij pens en yoghurt gehad).

-
Muk
Dat laatste is ook goed, daar zal Lobbes zeker geen bezwaar tegen hebben.Hilly45 schreef:Komt goed, dat laatste dan............ bij dat eerste schiet ik toch w.s. in de lach......Muk schreef: Dat geloof ik graag! Ik had verwacht dat een hond uit België wel een grotere fijnproever zou zijn dan de gemiddelde Nederlandse hond, maar dat valt wel wat tegen bij onze hond. Of hij is gewoon perfect geïntegreerd, dat kan ook nog.![]()
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Carnibest natuurvoer bevat alleen kip en rund, lam zit er dus niet in. De producent is inderdaad Bunschoten Diervoeders, de merknaam van het product is dus Carnibest, bij mijn weten heeft dat altijd al op de verpakking gestaan. Carnibest of eigenlijk moet ik zeggen Bunschoten Diervoeders informeert de verkooppunten altijd heel trouw over wijzigingen, maar ik heb niets gehoord over een nieuwe samenstelling van het natuurvoer. Wel vervelend dat Lobbes zijn neus er voor optrekt, als je vriezer ermee vol ligt. Ik hoop dat het slecht een tijdelijke dipje in eetlust betreft 
-
JR Fan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 6
Hier wordt ook Carnibest natuurvoer gegeven, en merk niets aan de honden. Ze eten het nog gewoon.
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
-
Muk
Hij eet het vandaag gelukkig wel, maar niet van harte. Hopelijk is het inderdaad een dipje, want Lobbes is erg kieskeurig met zijn eten.
-
Pallas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Hier ook geen verandering te merken aan de hond. Ik voer ook Carnibest. Rond de jaarwisseling was het lastig te krijgen, alsdus de dierenwinkel. Het lijkt bij mij nu wel iets grover gemalen, met meer pens en bot erin, maar dat kan ook aan mij liggen. Ze eet het in elk geval nog steeds met smaak, maar dat zegt niets want ze (vr)eet alles wel hier!
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat van het leveren klopt, er werd tussen kerst en oud en nieuw niet geleverd. Bij ons is morgen pas de eerste officiele levering weerPallas schreef:Hier ook geen verandering te merken aan de hond. Ik voer ook Carnibest. Rond de jaarwisseling was het lastig te krijgen, alsdus de dierenwinkel. Het lijkt bij mij nu wel iets grover gemalen, met meer pens en bot erin, maar dat kan ook aan mij liggen. Ze eet het in elk geval nog steeds met smaak, maar dat zegt niets want ze (vr)eet alles wel hier!

-
Muk
Volgens Carnibest is er inderdaad niks verandert aan de samenstelling. Lobbes begint het ook weer beter te eten, dus dat scheelt.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
gelukkig maar, was het misschien toch Lobbes die wat moeilijk deed. Fijn dat ie het nu weer beter eet.

-
Melanie 74
Is er niet een lekker loops Dutske in de buurt waar Meneer Plas op reageert?Muk schreef:Hij eet het vandaag gelukkig wel, maar niet van harte. Hopelijk is het inderdaad een dipje, want Lobbes is erg kieskeurig met zijn eten.
-
Muk
Hier is regelmatig van alles loops, maar hij eet er niet minder door.Melanie 74 schreef:Is er niet een lekker loops Dutske in de buurt waar Meneer Plas op reageert?Muk schreef:Hij eet het vandaag gelukkig wel, maar niet van harte. Hopelijk is het inderdaad een dipje, want Lobbes is erg kieskeurig met zijn eten.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ik vind de Natuur een beetje droger als anders.
zou er meer rijst in zitten?
Dat zal ook best wel eens kunnen verschillen natuurlijk.
zou er meer rijst in zitten?
Dat zal ook best wel eens kunnen verschillen natuurlijk.
Groetjes Willy, Djock en Puck