Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantietips voor ons (met honden)

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Hoi hoi,

Ik had het idee om in de meivakantie naar Texel te gaan met de honden en mijn dochter maar ben een beetje aan het twijfelen. Het is een enorm eind rijden (denk uurtje of 3) en dan de overtocht nog en tussendoor de plaspauzes kom je toch op een uur of 4 of 4,5. Voor de honden en mijn dochter is het de eerste keer en zelf ben ik ook al jaren niet op vakantie geweest. Zit eraan te denken om het wat dichterbij te zoeken voor de eerste keer. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een leuk huisje of een leuke camping waar de honden welkom zijn en waar wat vertier voor kinderen is zoals een zwembad,speeltuin etc. En dan ongeveer max. 2 uur rijden want dat is nog wel te doen.
Hebben jullie nog leuke tips?
Het moet dus in de meivakantie zijn, honden welkom en leuk voor kinderen. Het hoeft niet luxe te zijn overigens en dan max. een uurtje of 2 (2,5) rijden (vanaf geldrop, noord-brabant).
Ben zelf ook aan het zoeken maar misschien weten jullie nog wat leuke campings of plekjes in Nederland want wat dat betreft ben ik behoorlijk wereldvreemd :oohja: :mrgreen:
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Vakantietips voor ons (met honden)

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Wij gaan zelf naar de Achterhoek.
Maar omgeving Ommen is ook leuk.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Misschien is de omgeving van Schoorl dan leuk? Heb je ook duinen, zee en bos. En het scheelt een heel stuk rijden met Texel voor jullie.
DogDalton
Zeer actief

School klinkt ook wel leuk, zal eens kijken voor een leuke camping daar.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Naturlijk mag je van mij overal op vakantie, maar Schoorl en Texel vind ik elkaar niet veel ontlopen ;-)
Qua reistijd.

Ik denk dat je als je in 1 ruk doorrijdt met een uur of 2,5 max 3 aan de boot bent.

Wij nemen 1 stop (soms een plaspauze extra voor mij) waar we de honden even laten plassen, of in ieder geval de benen strekken. De reutjes plassen dan altijd wel; maar ik heb zelfs de indruk dat Guinnie liever in 1 x doorrijdt.

Bij de boot is er vrijwel altijd tijd om ze even de poten te laten strekken tenzij je net het geluk hebt dat je aan komt rijden en door kunt rijden op de boot. Ik noem dat "geluk hebben" ;-) maar voor jou is het wellicht prettiger als je bij de boot even kunt "uitblazen" en pootjes / benen strekken.

De overtocht is ca 20 minuten; inmiddels blijven wij in de auto, hoewel ik er soms even uitga (plaspauze en even naar buiten kijken).

En Texel is mooi ;-)

Suzanne
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Nou sorry hoor maar Schoorl en Texel liggen wel wat langer uit elkaar dan jij zegt Suzanne.
Schoorl is heel erg leuk, mijn zus woont er.

Er is best wat te doen, en er zijn genoeg leuke dingen te doen in Schoorl en omgeving!
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

zuid limburg :)...natuurlijk haha in de buurt van bv slenaken zijn veel campings..en alles is hier kort bij..je kunt een dagje cultuur snuiven in Maastricht,naar het drielandenpunt..,lekker wandelen door bos,bergen,hei ,langs het water er is net over de grens in duitsland in gangelt (echt maar 100 meter over de grens) een wildpark met beren en wolven en nog vanalles..waar de hond mee mag.En hier is het "altijd"mooi weer hahaha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
DogDalton
Zeer actief

RachelleAmericanBulldog schreef:zuid limburg :)...natuurlijk haha in de buurt van bv slenaken zijn veel campings..en alles is hier kort bij..je kunt een dagje cultuur snuiven in Maastricht,naar het drielandenpunt..,lekker wandelen door bos,bergen,hei ,langs het water er is net over de grens in duitsland in gangelt (echt maar 100 meter over de grens) een wildpark met beren en wolven en nog vanalles..waar de hond mee mag.En hier is het "altijd"mooi weer hahaha
Dat klinkt ook wel heel goed :ok: :lol1:

Ik ben nog steeds een beetje zoekende. heb via via een tip gekregen voor een chalet in Lommel. Speciaal ingericht op honden en een tuin met een hele hoge omheining. Ziet er heel gezellig uit en voor een heel schappelijk prijsje.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”