Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
overnachtingsplek Zuid-Duitsland richting Oostenrijk
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
overnachtingsplek Zuid-Duitsland richting Oostenrijk
Dag allemaal,
met een vriendin heb ik een vakantieweek geboekt bij DogWalkTrail in Oostenrijk.
We willen de heen- en terugreis idealiter splitsen over twee dagen, en zoeken dus overnachtingsplekken in Duitsland.
Ons idee is vooropig om te zoeken naar een camping met een eigen bungalowtje oid waar we één nacht mogen verblijven met de hele kudde. We gaan met 2 volwassenen en samen 4 of 5 honden, half juni.
Zeker op de heenreis willen we liefst de meeste kilometers maken op de eerste dag, en dus ergens in Zuid-Duitsland nabij de Oostenrijkse grens uitkomen. Op de terugweg zou het wat noordelijker in Duitsland mogen zijn, eventueel.
Gezocht dus: tips voor waar we een dergelijke accommodatie zouden kunnen vinden, en/of goede alternatieve ideeen!
met een vriendin heb ik een vakantieweek geboekt bij DogWalkTrail in Oostenrijk.
We willen de heen- en terugreis idealiter splitsen over twee dagen, en zoeken dus overnachtingsplekken in Duitsland.
Ons idee is vooropig om te zoeken naar een camping met een eigen bungalowtje oid waar we één nacht mogen verblijven met de hele kudde. We gaan met 2 volwassenen en samen 4 of 5 honden, half juni.
Zeker op de heenreis willen we liefst de meeste kilometers maken op de eerste dag, en dus ergens in Zuid-Duitsland nabij de Oostenrijkse grens uitkomen. Op de terugweg zou het wat noordelijker in Duitsland mogen zijn, eventueel.
Gezocht dus: tips voor waar we een dergelijke accommodatie zouden kunnen vinden, en/of goede alternatieve ideeen!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: overnachtingsplek Zuid-Duitsland richting Oostenrijk
Ik heb helaas geen tips voor je, wij rijden altijd in 1x naar Dog Walk Trail, voor ons en de 3 honden is dat prima te doen. We stoppen zo'n beetje om de 2 uur even om de benen/pootjes te strekken en voor een sanitaire stop, en gaan dan weer verder.
Wat leuk dat jullie een week DWT gaan doen, welke accommodatie hebben jullie geboekt en gaan jullie nog een speciale week meelopen of gewoon alleen wat losse activiteiten doen?
Wat leuk dat jullie een week DWT gaan doen, welke accommodatie hebben jullie geboekt en gaan jullie nog een speciale week meelopen of gewoon alleen wat losse activiteiten doen?
-
- Zeer actief
Hoi
we hebben de basic week gebeokt in een appartement met groot balkon
we gaan dus nog uitzoeken welke activiteiten we wilen doen - maar maken het vermoedelijk ook weer niet heel zwaar, om eerst eens te beginnen en kijken hoe dit gaat en ook onszelf niet te overbelasten
Ik heb zelf geen rijbewijs dus mijn vriendin moet alleen rijden, en dan is het net wel erg ver, vindt ze zelf (bijna 1000 kilometer, 10 uur rijden bij normale snelheid)
we hebben de basic week gebeokt in een appartement met groot balkon
we gaan dus nog uitzoeken welke activiteiten we wilen doen - maar maken het vermoedelijk ook weer niet heel zwaar, om eerst eens te beginnen en kijken hoe dit gaat en ook onszelf niet te overbelasten
Ik heb zelf geen rijbewijs dus mijn vriendin moet alleen rijden, en dan is het net wel erg ver, vindt ze zelf (bijna 1000 kilometer, 10 uur rijden bij normale snelheid)

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
O leuk, dan zitten jullie denk ik in het appartement waar Yvette (Sita) vorig jaar gezeten heeft. Dat is vlakbij de Dog Log Homes dan.
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het gaan vinden daar!
Eric rijdt ook altijd de hele route in zijn eentje, maar ik kan me wel voorstellen dat jullie het liefst mét overnachting gaan als je vriendin alles moet rijden.
Kun je Bianca van DWT niet vragen of zij nog tips heeft voor overnachtingen? Er zullen wel meer gasten van DWT mét overnachting onderweg haar kant uit komen, dus wie weet heeft zij daar wel adressen/locaties van gekregen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het gaan vinden daar!
Eric rijdt ook altijd de hele route in zijn eentje, maar ik kan me wel voorstellen dat jullie het liefst mét overnachting gaan als je vriendin alles moet rijden.
Kun je Bianca van DWT niet vragen of zij nog tips heeft voor overnachtingen? Er zullen wel meer gasten van DWT mét overnachting onderweg haar kant uit komen, dus wie weet heeft zij daar wel adressen/locaties van gekregen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Leuk hoor
veel plezier alvast. En ik zou Bianca gewoon even mailen zoals Suzanne aangeeft, die heeft zeker weten adresjes.
Ik sla zelf dit jaar helaas over, ik heb vooralsnog alleen het westerwolde weekend en de dogtrail.

Ik sla zelf dit jaar helaas over, ik heb vooralsnog alleen het westerwolde weekend en de dogtrail.

Waar wil je ongeveer overnachten in zuid Duitsland, is dat bij Wuerzburg of meer bij Muenchen?
Wij zelf overnachten in het plaatsje Reisbach in het "Schlappinger-Hof", maar dat komt omdat daar een door ons gefokte hond woont.
Waar gaan jullie de grens over vanuit Nederland?
Wij zelf overnachten in het plaatsje Reisbach in het "Schlappinger-Hof", maar dat komt omdat daar een door ons gefokte hond woont.
Waar gaan jullie de grens over vanuit Nederland?
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Kun je niet in een etap/ibis/... hotel o.i.d.? vaak vlak bij de snelweg en niet duur.
Ideaal voor als je op doorreis bent.
Groetjes, Marjan
-
- Zeer actief
we komen vanuit Utrecht. Ideaal lijkt me nu een plek ergens tussen Nurnberg en Munchen (grofweg). Ik hoop wel verder te komen dan Wurzburg (doe liever iets meer dan de helft op de eerste dag).

-
- Zeer actief
met 4 of 5 (stevige) honden, gaan ze dat ooit pikken? Is een optie hoor, als het mag.Nawosh schreef:Kun je niet in een etap/ibis/... hotel o.i.d.? vaak vlak bij de snelweg en niet duur.

- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Hier hebben mijn schoonouders altijd overnacht als tussenstop onderweg naar Oostenrijk, ligt 50km voor Nurnberg.
Of ze zoveel honden accepteren weet ik niet, gewoon even een mailtje sturen en vragen.
Wij hebben er zelf een keer overnacht maar dat is 14 jaar geleden, wij hadden onze bouvier toen niet mee maar het was geen probleem als we haar wel mee zouden nemen, ze hadden toen zelf een Berner Sennen.
http://www.pensionmanfredklaus.de/
Of ze zoveel honden accepteren weet ik niet, gewoon even een mailtje sturen en vragen.
Wij hebben er zelf een keer overnacht maar dat is 14 jaar geleden, wij hadden onze bouvier toen niet mee maar het was geen probleem als we haar wel mee zouden nemen, ze hadden toen zelf een Berner Sennen.
http://www.pensionmanfredklaus.de/
Groetjes Patries

- Nawosh
- Zeer actief
In één kamer gaat dat sowieso niet passen, denk ikjelle schreef:met 4 of 5 (stevige) honden, gaan ze dat ooit pikken? Is een optie hoor, als het mag.Nawosh schreef:Kun je niet in een etap/ibis/... hotel o.i.d.? vaak vlak bij de snelweg en niet duur.

Ik had tot nog toe steeds maar één hond bij me. Je zou eens kunnen kijken op www.etaphotel.com daar
zie je nog meer voordelige hotelketens die bij dezelfde groep horen.
Groetjes, Marjan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Naar Duitsland en Oostenrijk mag je maar twee honden per volwassen persoon meenemen.
Een nichtje van me overnacht altijd in Siegsdorf maar denk dat dat iets te ver is. En weet ook niet of ze daar veel honden willen hebben.
Een nichtje van me overnacht altijd in Siegsdorf maar denk dat dat iets te ver is. En weet ook niet of ze daar veel honden willen hebben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Maximaal drie honden per eigenaar.gonnie schreef:Naar Duitsland en Oostenrijk mag je maar twee honden per volwassen persoon meenemen.
Groetjes Patries

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Je hebt gelijk. Heb het even nagekeken. Maar er staat wel van een eigenaar.patricia schreef:Maximaal drie honden per eigenaar.gonnie schreef:Naar Duitsland en Oostenrijk mag je maar twee honden per volwassen persoon meenemen.
Bij ons staan de honden alledrie op mijn naam. Nou ja, we hebben nooit problemen gehad, ook niet met vier honden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
dank voor alle reacties! Heb inmiddels een paar lijntjes uitgezet naar o.a. hier genoemde adressen. Veel locaties geven toch wel 2 honden als max aan maar net niet allemaal, dus hopelijk gaat het zo lukken.

Ja, mijn ervaring is toch wel dat als je het vraagt dat de meeste niet moeilijk doen.
Zo hebben wij ook een berghutje gevonden waar onze drie honden meemogen.
Ik vertel erbij dat ze " wohlerzogen" zijn, niet in bed slapen en niet alleen achter gelaten worden.
Ik hoop dat je wat vindt.
Zo hebben wij ook een berghutje gevonden waar onze drie honden meemogen.
Ik vertel erbij dat ze " wohlerzogen" zijn, niet in bed slapen en niet alleen achter gelaten worden.
Ik hoop dat je wat vindt.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Collie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het is ook onze ervaring dat je voor een stuk zelf in handen hebt of je honden mee welkom zullen zijn op een overnachtingsplaats of niet.
Uiteraard zijn er altijd plaatsen waar men niet wil weten van honden in huis of op de kamer, maar het loont toch de moeite om het te proberen.
Zo schrijven wij ook steeds in een mail :
1. Dat onze hond NOOIT alleen op de kamer blijft.
2. Dat tijdens het ontbijt en/of diner als hij niet mee mag, hij ALTIJD in de auto op ons wacht.
3. Dat hij 's nachts in een bench slaapt, zo dat men gerust kan zijn dat als wij slapen onze hond niet het één en ander in de kamer kan uitsteken.
4. Dat wij ook een speciale verzekering hebben, die ( je weet maar nooit dat je ze nodig zal hebben ) alle schade dekt.
En zo konden wij al zonder problemen in hotels overnachten waarvan op de website duidelijk stond dat honden NIET welkom waren
)) Dus heb je een mooie overnachtingsplaats op het oog en je hond gaat mee, doe zoals wij, probeer het gewoon, je hebt niets te verliezen.
Nu deze zomer rijden wij terug richting Italïe, ons eerste verblijf ligt daar ten noorden van het Garda-meer.
Ook wij hebben gekozen voor een tussenstop in Duitsland thv. Stüttgart.
Misschien ook een suggestie voor mensen die richting het zuiden rijden...
... en zeker voor automobielfanaten
http://www.v8hotel.de/
Het hotel grenst aan een museum met allemaal rariteiten uit de automobielgeschiedenis, oldtimers, prototypes uit vervlogen tijden. Het ligt eigenlijk op een oude luchthavensite. Het hotel zelf is ondergebracht in het voormalige luchthavengebouw. De mooiste kamer/suite ligt trouwens in de voormalige controletoren. Op het domein is ruimte genoeg om met de hond nog eens goed de beentjes/pootjes te strekken. Uiteraard zullen we nadien ook het museum een bezoek brengen, en misschien mag onze hond wel mee naar binnen.
Wij hebben in dit V8 Hotel een gewone kamer gereserveerd, onze Schotse Collie mag uiteraard mee, maar je kan daar ook in een designkamer slapen helemaal ingericht rond het thema auto.
Zo kan je in een Mercedes slapen, of in een kever of Cadillac...
Maar zulk een autofanaten zijn we ook weer niet.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Uiteraard zijn er altijd plaatsen waar men niet wil weten van honden in huis of op de kamer, maar het loont toch de moeite om het te proberen.
Zo schrijven wij ook steeds in een mail :
1. Dat onze hond NOOIT alleen op de kamer blijft.
2. Dat tijdens het ontbijt en/of diner als hij niet mee mag, hij ALTIJD in de auto op ons wacht.
3. Dat hij 's nachts in een bench slaapt, zo dat men gerust kan zijn dat als wij slapen onze hond niet het één en ander in de kamer kan uitsteken.
4. Dat wij ook een speciale verzekering hebben, die ( je weet maar nooit dat je ze nodig zal hebben ) alle schade dekt.
En zo konden wij al zonder problemen in hotels overnachten waarvan op de website duidelijk stond dat honden NIET welkom waren

Nu deze zomer rijden wij terug richting Italïe, ons eerste verblijf ligt daar ten noorden van het Garda-meer.
Ook wij hebben gekozen voor een tussenstop in Duitsland thv. Stüttgart.
Misschien ook een suggestie voor mensen die richting het zuiden rijden...
... en zeker voor automobielfanaten

http://www.v8hotel.de/
Het hotel grenst aan een museum met allemaal rariteiten uit de automobielgeschiedenis, oldtimers, prototypes uit vervlogen tijden. Het ligt eigenlijk op een oude luchthavensite. Het hotel zelf is ondergebracht in het voormalige luchthavengebouw. De mooiste kamer/suite ligt trouwens in de voormalige controletoren. Op het domein is ruimte genoeg om met de hond nog eens goed de beentjes/pootjes te strekken. Uiteraard zullen we nadien ook het museum een bezoek brengen, en misschien mag onze hond wel mee naar binnen.
Wij hebben in dit V8 Hotel een gewone kamer gereserveerd, onze Schotse Collie mag uiteraard mee, maar je kan daar ook in een designkamer slapen helemaal ingericht rond het thema auto.
Zo kan je in een Mercedes slapen, of in een kever of Cadillac...
Maar zulk een autofanaten zijn we ook weer niet.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
- Nawosh
- Zeer actief
In Oostenrijk zelf hebben we een voormalig hotel gehuurd met 18 kamers dat nu als vakantiehuis verhuurd wordt.
In dit huis mochten eigenlijk maximaal 4 honden meegenomen worden maar dankzij een gift onder de tafel door zullen er nu zeker 30 honden verblijven
In dit huis mochten eigenlijk maximaal 4 honden meegenomen worden maar dankzij een gift onder de tafel door zullen er nu zeker 30 honden verblijven

Groetjes, Marjan
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
welk ander topic en welk hotel?Boutje schreef:wij sliepen onlangs met 4 honden (waarvan wel 2 kleintjes) in een motel vlak voorbij Munchen ichting Salzburg. Zie mijn andere topic hier.
Was geen enkel probleem.