Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mo-yi ziekjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Mo-yi ziekjes

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Sta ik vanmorgen met 2 honden in mn halletje, klaar om ze uit te laten moest nog even mn laarzen aantrekken..ik denk nog; soww..heeft er 1 een stinkscheet gelaten zeg..
En Mo krijgt me toch een diarree..t ging ineens zo snel dat ik ze maar heb laten doen ipv naar buiten slepen..achh..ze baalde er zelf ook van, en tegelijkertijd plaste ze ook, ze kon t echt niet tegenhouden
( sooo..en stinken! )
eenmaal buiten heeft ze 2 x overgegeven.
Ik heb mn werk gebeld en gevraagd of ik een half dagje of avond kon werken, dat was gelukkig geen probleem. Nu werk ik vanavond een paar uurtjes, kan ik haar overdag mooi in de gaten houden. Ik heb wat rijst gekookt en een appel in stukjes erbij gedaan..de appelstukjes heeft ze er wat uitgevist en voor de rest ligt ze naast de bak ( en owee als mn kat erlangs loopt.. ).
Van het weekend was haar speelmaatje langsgeweest, die was vorige week een paar dagen ziek, misschien heeft ze toch iets overgekregen. Als ik Mo-yi beschrijf hoe ze nu is aan dat baasje dan ziet die wel hetzelfde beeld. En we zijn gisteren op de heide gaan wandelen waar ze los liep en natuurlijk her en der wat heeft staan vreten. Dus het kan vanalles zijn.
Maar beetje zielig is ze wel..
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Re: Mo-yi ziekjes

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat sneu.
Je leest en hoort momenteel veel van dit soort verhalen, er schijnt een hardnekkig maag/darm virus te heersen :(
Veel beterschap hoor :roos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Wolf77
Zeer actief

Dank je. Ja, het is toch altijd lastig om te achterhalen waar het vandaan komt.
Ik kijk het komende dagen even aan. Het baasje van het speelmaatje heeft meerdere honden en die waren ook allemaal ziek, bij de pup was het 1 dag, de andere waren met een paar dagen weer opgeknapt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ai,dat is niet lekker!
Kiki is sinds donderdag al aan de diarrhee.Na een paar dagen Finidiar en Primperid zonder ophouden van de diarrhee heb ik vanmorgen weer een afspraak gemaakt bij de da waarna ze bij de snaptest positief was op Giardia.
Houd daar dus rekening mee.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou hoop dat ze snel opknapt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Hopelijk knapt ze snel op! Hou vooral in de gaten dat ze genoeg blijft drinken, zeker als de diarree wat aanblijft...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Wolf77
Zeer actief

Dank jullie, ik zal haar goed in de gaten houden, sowieso het drinken.
Beschuit heeft ze net wel aangenomen. Heb net even gauw een boodschapje gehaald, wat pakken rijst en rollen beschuiten, heb ik die in iedergeval genoeg in huis.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Wolf77 schreef:Dank jullie, ik zal haar goed in de gaten houden, sowieso het drinken.
Beschuit heeft ze net wel aangenomen. Heb net even gauw een boodschapje gehaald, wat pakken rijst en rollen beschuiten, heb ik die in iedergeval genoeg in huis.
Misschien nog even kipfilet en bouillon scoren, dan kun je dat klaarmaken en geven.
Ze verliest veel electrolieten nu en zo kun je het iets aanvullen.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wolf77 schreef:Dank jullie, ik zal haar goed in de gaten houden, sowieso het drinken.

Maak bouillon met een kruidenblokje of zo.Dat is zout en maakt dat ze goed blijft drinken.
Beterschap :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wolf77
Zeer actief

ow ja, goeie! bouillon heb ik nog wel, van die blokjes.
Wolf77
Zeer actief

De bouillon hoefde ze de hele middag niks van te hebben..zojuist weer uitgelaten. Ze plast en iets verderop gaat ze even zitten, komt er een klein beetje diarree en dan wil ze liefst weer naar huis. Een beschuit neemt ze aan, en nog niks gedronken. Dus ik heb nu de bouillon maar weggedaan en weer gewoon vers water neergezet, dat drinkt ze wel ( gelukkig ), dan moet ik nu een paar uurtjes weg, maar ze zal vooral liggen slapen.
Wat kun je je een zorgen maken he..zijn net kinderen ( niet dat ik die heb ) ;)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ahh dikke beterschapsknuf voor Mo!

Fijn dat je wat kon regelen met je werk joh.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Wolf77 schreef:De bouillon hoefde ze de hele middag niks van te hebben..zojuist weer uitgelaten. Ze plast en iets verderop gaat ze even zitten, komt er een klein beetje diarree en dan wil ze liefst weer naar huis. Een beschuit neemt ze aan, en nog niks gedronken. Dus ik heb nu de bouillon maar weggedaan en weer gewoon vers water neergezet, dat drinkt ze wel ( gelukkig ), dan moet ik nu een paar uurtjes weg, maar ze zal vooral liggen slapen.
Vandaar mijn opmerking om de kipfilet erin te koken en dat te voeren. Dan gaat er toch wat mee naar binnen :wink:

Hoop dat het morgen beter gaat!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Wolf77
Zeer actief

Dank jullie :)
Het bleek vanavond op mn werk goed bezet te zijn dus ik kon na 2 uurtjes alweer gaan, ik heb dat ook maar gedaan en ben meteen bij een buurvrouw verderop langsgegaan. Zij heeft vaker gezegd dat ze Wolf wel wilde uitlaten want ze vindt het sneu als honden lang alleen thuis zitten. Erg aardig maar Wolf is het prima gewend. Ik ben nu toch langsgegaan en gevraagd of ze eventueel morgen tussendoor met Mo-yi even een stukje zou willen wandelen. Ze heeft zelf altijd herders gehad en was er juist erg blij mee. Ze zei; en stel dat ze morgen alweer is opgeknapt dan gaan we toch lekker even eruit, al is het maar dat jij je geen zorgen hoeft te maken :)
Ik vind dat zo ontzettend lief, en ergens ook zo.. lastig, zijn mijn dieren en ik wil er het liefst zelf voor zorgen. Maar als ze zo ziek is..toch wel uber-fijn idee dat ze een paar keer even langs gaat.
Mo-yi is, naar mijn idee, al een stukje fitter. Liep weer vrolijk mee buiten en trok me net al bijna de berm in..dus da's een goed teken :mrgreen:
Rijst eet ze nog niet, de beschuiten wel en drinken doet ze ook.
Laatst gewijzigd door Wolf77 op 09 jan 2012 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Wolf77
Zeer actief

Selene schreef:
Wolf77 schreef:De bouillon hoefde ze de hele middag niks van te hebben..zojuist weer uitgelaten. Ze plast en iets verderop gaat ze even zitten, komt er een klein beetje diarree en dan wil ze liefst weer naar huis. Een beschuit neemt ze aan, en nog niks gedronken. Dus ik heb nu de bouillon maar weggedaan en weer gewoon vers water neergezet, dat drinkt ze wel ( gelukkig ), dan moet ik nu een paar uurtjes weg, maar ze zal vooral liggen slapen.
Vandaar mijn opmerking om de kipfilet erin te koken en dat te voeren. Dan gaat er toch wat mee naar binnen :wink:

Ik dacht dat de geur van de bouillon wel wat eetlust zal opwekken maar ze draaide dr hoofd van weg. Het gewone water dronk ze daarna wel. Misschien misselijk?
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Wolf77 schreef:
Selene schreef:

Ik dacht dat de geur van de bouillon wel wat eetlust zal opwekken maar ze draaide dr hoofd van weg. Het gewone water dronk ze daarna wel. Misschien misselijk?
Ik denk eerder dat er aan bouillon een vreemd geurtje zit. Heb dat hier eens willen geven om haar in gezonde toestand wat meer te laten drinken als soort van afwatering voor de training. Maar ik kon met mijn vies spul toch echt op mijn kop gaan staan hoor, geen haar op haar kop dat eraan dacht dat te gaan opdrinken
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Wolf77
Zeer actief

kimmeke schreef:
Wolf77 schreef:
Selene schreef:

Ik denk eerder dat er aan bouillon een vreemd geurtje zit. Heb dat hier eens willen geven om haar in gezonde toestand wat meer te laten drinken als soort van afwatering voor de training. Maar ik kon met mijn vies spul toch echt op mijn kop gaan staan hoor, geen haar op haar kop dat eraan dacht dat te gaan opdrinken
apart wel..zit toch een vlees geur en smaak aan.

Het is vandaag wel heeeeel goed gegaan :)
Ze was vanmorgen al ietsje fitter, wilde met de riem spelen en Wolf kreeg ook een speelduw. Nog geen eten, wel drinken.
Die buuf is twee keer langsgegaan, en alles ging prima. Wel had madame heeel sneaky snel dr tong door Wolf zn voerbak heen gehaald waar nog brokken inzaten. Ze luisterde goed, buuf was onder de indruk ( :) ), en Wolf en kat waren even in de tuin geweest. Ik had haar gebeld om te vragen hoe het gegaan was, en ze zei; als ik straks weer ga, dan wil ik Wolf ook best meenemen hoor, die doet t zooo braaf.En ook hier ging alles heel goed.
Al had Mo-yi intussen flink gekotst, en buiten toch diarree ( heel erg geel van kleur zei ze ).
Nou..voor alle partijen wel heel goed geweest dus. Voor mij om het eens uit handen te geven ( oehhhhh ) en voor pupsel superfijn dat ze er regelmatig uitkon, en super goed gedragen ook. Ze kan soms wat afwachtend zijn bij mensen, en nu toch even een vreemde die haar zelfs aanlijnd en meeneemt, maar hoppa.. trots vrouwke hier ;)
Wolf77
Zeer actief

Ze is vandaag wel vrolijker en wat fitter, heb haar net nog even losgelaten en ze rent en komt met stokjes aanzetten ( waar ze vervolgens niks mee doet..maar goed te zien dat ze speelser wordt ).
Gisteravond heb ik haar een handje van haar brokjes gegeven, ze wilde wel maar at het brokje voor brokje op. Het is er ingebleven, ze heeft alleen nog niet gepoept.
Voor alsnog lijkt het wel wat beter te gaan.
Wolf77
Zeer actief

Jaaaaa...zojuist heeft Mo dr brokjes met smaak opgegeten :cheer:
komthimmelgoe! :D
Dee
Zeer actief

:cheer:
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

bah, beterschap. Yuna heeft een half jaar geleden dat gehad, ze zat snachts in haar bench te piepen maar niks van gedacht, volgende ochtend alles onder diarree en braaksel... Omdat zij toen ook bloed in haar diarree had, en nog 2 honden uit de straat dezelfde symptomen hadden, ook direct naar de DA gegaan, bleek een virusje te zijn, met medicatie was ze er gelukkig snel bovenop.

Beterschap!
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief

Dank.
Geen verontrustende ontlasting a la bloed of slijm verder, behalve de kleur.
Maar ik denk dat ze het gehad heeft nu :)
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

gelukkig maar! Hopelijk voelt ze zich snel weer helemaal beter!
Afbeelding
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Hier ook een zieke. vorige nacht is al zijn eten er weer uitgekomen. Vandaag ook diarree. Buiten slapen wil ie niet veel. en oooooooooh de bijpassende zielige blik....alles erop en eraan dus.
Drinken doet ie wel. helemaal lusteloos en zielig maar toe ik net thuiskwam kwispelde de staart alweer wat en zijn we toch blokje om kunnen wandelen.
Na heel de dag alles te weigeren heeft ie vanavond toch een paar brokjes met smeerworst aantrekkelijk gemaakt, gegeten.
Een hoopje ellende is het.
In geval van een virus en ze blijven drinken is uitzieken dan niet het beste? Of moet daar perse medicatie aan tepas te komen?
hij heeft trouwens geen koorts.

Ik gok toch ook een virus, hou het wel nauw in de gaten. We zijn woensdag naar een grote hondenwei geweest. wie weet wat hangt daar allemaal rond....
Wolf77
Zeer actief

sas&Billy schreef:Hier ook een zieke. vorige nacht is al zijn eten er weer uitgekomen. Vandaag ook diarree. Buiten slapen wil ie niet veel. en oooooooooh de bijpassende zielige blik....alles erop en eraan dus.
Drinken doet ie wel. helemaal lusteloos en zielig maar toe ik net thuiskwam kwispelde de staart alweer wat en zijn we toch blokje om kunnen wandelen.
Na heel de dag alles te weigeren heeft ie vanavond toch een paar brokjes met smeerworst aantrekkelijk gemaakt, gegeten.
Een hoopje ellende is het.
In geval van een virus en ze blijven drinken is uitzieken dan niet het beste? Of moet daar perse medicatie aan tepas te komen?
hij heeft trouwens geen koorts.

Ik gok toch ook een virus, hou het wel nauw in de gaten. We zijn woensdag naar een grote hondenwei geweest. wie weet wat hangt daar allemaal rond....
Het zal per hond en per situatie verschillen denk ik.
Ik denk bij Mo-yi dat het ook een virus (je ) is. Afgelopen weekend had ze gespeeld met haar speelmaatje en die bleek vorige week ook ziek geweest.
Maandagochtend kwam alles er heel rap uit. Ze was verder niet onrustig, niet met ademen, niet piepen. Ze hoefde ook niet constant naar buiten, alleen ALS ze moest dan was het waterdun. Ook als ze lag te slapen, lag ze in al haar normale posities, zowel opgekruld als languit als op haar rug met de poten omhoog, ook geen reactie als ik aan haar buik kwam.
Dan denk ik dat het geen ontsteking ergens is. Dus goed in de gaten houden. Ik heb op de bank geslapen, naast de bench, puur om het hele beeld te hebben. Had het beeld van maandagochtend aangehouden of was het slechter, dan was ik gisteren naar de d.a. geweest. Maar het werd langzaamaan wat beter. Alleen het niet eten zat me dwars, was allang blij dat ze wel water dronk ivm uitdroging.
Al haar gedragingen en acties zijn weer as usual verder, en nu dat ze echt met smaak heeft gegeten denk ik dat het bij haar nu wel achter de rug is.
Mocht je twijfelen kun je voor alle zekerheid wel naar je d.a. gaan.
Wolf77
Zeer actief

Training voor morgen toch maar afgezegd :(
Jammer, zeker na 3 weken vakantie.
Maar vanmorgen had ze nog diarree, dus lijkt me niet verstandig om dan naar de training te gaan, zou niet willen dat de anderen straks ook ziek gaan worden.
Dee
Zeer actief

Lijkt me verstandig :ok:

Wel jammer inderdaad
Wolf77
Zeer actief

Ja idd. Voordeel is dat ik morgen kan uitslapen :wink:
Vanavond zit ze wel te mutsen met dr eten, zodra Bink ( kat ) voorbij wandeld wordt ze boos en gaat ze wel wat eten. Nu stuur ik Bink dus regelmatig langs de bench :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”