malinois schreef:schelsey schreef:Doe er altijd beetje warm water bij omdat ik bij maja en schelsey er altijd nog extra groeten als maagvulling bij voeg, dan mengt het beter, maar het is echt heel weinig water hoor, gewoon om het vlees iets losser te maken, kenji eet het vlees zonder extra groenten
Meng het meestal met de handen om de groenten er beter onder te kunnen mengen, anders eten ze alleen het vlees en de rest blijft liggen
De honden eten Smuldier wel erg graag, liever dan Duck en had ook al gelezen op de verpakkingen dat er veel verschil in vetgehalte zit in beide kvv soorten
Als ik te veel smuldier geef worden honden veel vlugger vet, dus daarom dat ik regelmatig Duck geef omdat dit een heel laag vetgehalte heeft dus en ze zo beter op gewicht blijven, veel soorten kvv hebben spijtig genoeg te hoge vetgehalte voor honden die wat aanleg hebben om dik te worden
wat minder voeren dan he

Ik heb lotgering en smuldier, xena staat helemaal op smuldier want die kun je rollen van lotgering... maar de rest krijgt over het algemeen half om half, 's ochtends smuldier en 's avonds lotgering... ik zit er ook met mn handen in omdat ik het moet verdelen onder de honden... maar smuldier vet? dat heb ik niet gemerkt, lotgering wel, sommige smaken meer overigens dan de ander...
Ik geef s'morgens alleen kvv en dat is maar 200 gram per hond, minder kan echt niet denk ik voor honden van rond de 37 kilo, s'avonds krijgen ze dan 130 gram brok, kenji krijgt 300 gram kvv en 170 gram brok, meer dus als de andere honden want hij beweegt meer.
en je kan misschien nu wel schrijven ze meer uit te laten dan de 1.5 uur per dag, maar schelsey en maja meer laten wandelen gaat niet, schelsey is 11 en te oud om nog uren te rennen, maja heeft slechte heupen, kenji die beweegt wel veel, is gezond dan ook.
ik blijf wel paar ochtenden Smuldier geven, want tenslotte is het erg goedkoop en eten ze het graag, was gewoon maar een vraagje over dat vet, meer niet