Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maar wat is het?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Maar wat is het?
Lotgering heeft kortgeleden vier van deze stukken bij mijn pakket (6 smaken) geleverd, niet dat ik erom had gevraagd, maar okee. Ik heb het nu uit de vriezer gehaald om het morgen te proberen, maar: wat is het? Als ik op hun lijst op de website kijk kom ik uit bij iets van mergstukken. Kan dat?

Groetjes,
Sandra
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Maar wat is het?
Hoe hard is het bot wat erin zit? Lijkt mij nogal keihard te zijn?
Als het echt merg is, zou ik het aan de kliko doneren; het is dan te hard voor de honden. Gevaarlijk voor de tanden en vertering.
Vergelijk "mergpijpje" .. het is geen geschikt bot om te geven, ook niet zodat ze het vlees eraf schrapen, dat kan schade aan het gebit veroorzaken.
Suzanne
Als het echt merg is, zou ik het aan de kliko doneren; het is dan te hard voor de honden. Gevaarlijk voor de tanden en vertering.
Vergelijk "mergpijpje" .. het is geen geschikt bot om te geven, ook niet zodat ze het vlees eraf schrapen, dat kan schade aan het gebit veroorzaken.
Suzanne
- dagmar88
- Zeer actief
Ziet er uit als runderknars Sandra.
Da's borstbeen van een koe, soms met de aanzet van de ribben er aan en vrij zacht.
Ik geef het ze als extraatje.
s' Avonds krijgen ze dan hun normale hoeveelheid eten, maar alleen spiervlees.
Anders schijten ze stofwolkjes
Zou er dus een stuk af zagen in jouw geval.
- Mirella
- Zeer actief
ik had het ook had er ff voor gebeld en volgens de mevrouw was het runderkraakbeen.fleur was er weg van!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, da's knars, dat geven ze momenteel vaak als extraatje.
Snijden voor zover dat gaat en de rest met de snoeischaar zal ook wel gaan als je er een stuk af wilt halen. Maar je kunt er voor die van jou best een in twee stukken doen hoor. De een wat groter dan de ander
Suzanne123 zou het natuurlijk weggooien, maar die is paranoia. Dat telt niet.
Snijden voor zover dat gaat en de rest met de snoeischaar zal ook wel gaan als je er een stuk af wilt halen. Maar je kunt er voor die van jou best een in twee stukken doen hoor. De een wat groter dan de ander
Suzanne123 zou het natuurlijk weggooien, maar die is paranoia. Dat telt niet.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ik zou het kruiden, even bakken aan alle kanten en dan een uurtje of 2-3 op 180 graden in de oven. Wedden dat het lekker is!?

- dagmar88
- Zeer actief
sjaak-k schreef:Ik zou het kruiden, even bakken aan alle kanten en dan een uurtje of 2-3 op 180 graden in de oven. Wedden dat het lekker is!?
Ben nog niet toe aan een kunstgebit.
Maar je kunt er vast goede soep van trekken
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Plasticje er omheen en in de schappen van de C1000sjaak-k schreef:Ik zou het kruiden, even bakken aan alle kanten en dan een uurtje of 2-3 op 180 graden in de oven. Wedden dat het lekker is!?
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik bestel het er tegenwoordig ook bij, het gaat er bij beide honden in als koekMirella schreef:ik had het ook had er ff voor gebeld en volgens de mevrouw was het runderkraakbeen.fleur was er weg van!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En daarom doen ze het erbij dusblondie schreef:Ik bestel het er tegenwoordig ook bij, het gaat er bij beide honden in als koekMirella schreef:ik had het ook had er ff voor gebeld en volgens de mevrouw was het runderkraakbeen.fleur was er weg van!
Mijn honden zijn er ook dol op.
Ik hak me een ongeluk trouwens, want Fien wil wel een hele, maar dat mag ze niet van mij
- [Sandra]
- Zeer actief
Aha, dank voor de reacties. Ik heb een van de twee stukken weer in de vriezer gedaan en het andere stuk is uiteindelijk gevierendeeld, onder grote belangstelling van de honden overigens, dus ik verwacht dat het er hier ook wel met smaak in gaat.
We zijn nog wat onervaren met bot hier, onderdelen van de kip gaan er met veel smaak in, maar dit is andere koek.
Met wat voor hulpstukken hakken/zagen jullie zoiets trouwens?
We zijn nog wat onervaren met bot hier, onderdelen van de kip gaan er met veel smaak in, maar dit is andere koek.
Met wat voor hulpstukken hakken/zagen jullie zoiets trouwens?

Groetjes,
Sandra
-
blondie
- Zeer actief
Marjoleine schreef:En daarom doen ze het erbij dusblondie schreef:Ik bestel het er tegenwoordig ook bij, het gaat er bij beide honden in als koekMirella schreef:ik had het ook had er ff voor gebeld en volgens de mevrouw was het runderkraakbeen.fleur was er weg van!
Mijn honden zijn er ook dol op.
Ik hak me een ongeluk trouwens, want Fien wil wel een hele, maar dat mag ze niet van mij
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik kocht het vroeger bij de supermarkt trouwens, bestelden ze een heel krat, en als ik dan een paar stukjes wilde kon ik dat zo halen. Als het al wat kostte was dat een 40-50 cent per KG. Geen idee wat het bij Lotgering kost trouwens.

- [Sandra]
- Zeer actief
Die zijn een tikje duurder, geloof ik (runderkraakbeen: 2 euro per kilo).sjaak-k schreef:Ik kocht het vroeger bij de supermarkt trouwens, bestelden ze een heel krat, en als ik dan een paar stukjes wilde kon ik dat zo halen. Als het al wat kostte was dat een 40-50 cent per KG. Geen idee wat het bij Lotgering kost trouwens.

Groetjes,
Sandra
- Hamilton
- Zeer actief
onze super heeft dat ook, 1 of 2 pakjes( soms 4) zijn gratis, wil je meer mag je betalen( hoeveel weet ik niet want ik neem er altijd maar 4 mee)
-
Marion.
Jemig. Wordt jij niet heel moe van jezelf met al dat grote gevaar, en wettelijk niet mogen enzo?Suzanne123 schreef:Hoe hard is het bot wat erin zit? Lijkt mij nogal keihard te zijn?
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
[Sandra] schreef: Met wat voor hulpstukken hakken/zagen jullie zoiets trouwens?
Dat vroeg ik mij ook af, maar daar antwoorden ze mooi niet op.
Ik zie iedereen al staan met een bijl haha
- dagmar88
- Zeer actief
goedkoop beugelzaagje
- [Sandra]
- Zeer actief
Bedoel je zo'n ijzerzaagje? Die gebruik ik altijd om stukjes bullenpees te zagen.dagmar88 schreef:goedkoop beugelzaagje

Groetjes,
Sandra
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gebruik een goed vleesmes, niet zo groot, voor de pezen en zo. Vaak wetten, dan blijft het goed scherp.
En de kraakbeenstukken doe ik met een hobbyschaar.
Dat is er zo een:

Kan ook gewoon in de vaatwasser, heel handig
En de kraakbeenstukken doe ik met een hobbyschaar.
Dat is er zo een:

Kan ook gewoon in de vaatwasser, heel handig
- [Sandra]
- Zeer actief
Hobbyschaar staat op de boodschappenlijst, die is wel heel handig
Het is er in elk geval met veel smaak in gegaan, ze liggen de hele avond al uit te buiken
En ach, ik snap Suzanne's gedachte ook best wel. Maar als je het niet vraagt en probeert weet je het ook niet
Ik heb er een oogje op gehouden en het is prima gegaan.
Het is er in elk geval met veel smaak in gegaan, ze liggen de hele avond al uit te buiken
En ach, ik snap Suzanne's gedachte ook best wel. Maar als je het niet vraagt en probeert weet je het ook niet

Groetjes,
Sandra
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap het eerlijk gezegd niet.[Sandra] schreef:En ach, ik snap Suzanne's gedachte ook best wel. Maar als je het niet vraagt en probeert weet je het ook nietIk heb er een oogje op gehouden en het is prima gegaan.
Ik bedoel: hondenvoerleverancier. Geeft iets weg. Bij de bestelling hondenvoer. Effe denken
Nah.
Kan niks wezen, wat weet die vent nou van hondenvoer? En hij wil zijn klanten kwijt natuurlijk. Dus hij geeft iets waar je honden in stikken dan wel hun tanden op breken.
Twee vliegen in één klap of zo?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn honden vinden het ook heeeeeerlijk!
Ik voer altijd gewoon. Als ik om voer van lotgering me al zorgen moet maken of het geschikt is voor honden of niet is het einde wel een beetje zoek...
Ik voer altijd gewoon. Als ik om voer van lotgering me al zorgen moet maken of het geschikt is voor honden of niet is het einde wel een beetje zoek...
- [Sandra]
- Zeer actief
Zo dacht ik ook hoor. Een verborgen agenda zullen ze daar echt niet hebben.Marjoleine schreef:[Sandra] schreef:En ach, ik snap Suzanne's gedachte ook best wel. Maar als je het niet vraagt en probeert weet je het ook nietIk heb er een oogje op gehouden en het is prima gegaan.
Ik bedoel: hondenvoerleverancier. Geeft iets weg. Bij de bestelling hondenvoer. Effe denken![]()

Groetjes,
Sandra
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
nou idd. je krijgt het gratis bij je hondenvoer, van een hondenvoerfabrikant en slager... ja direct weggooien, levensgevaarlijkMarjoleine schreef:Ik snap het eerlijk gezegd niet.[Sandra] schreef:En ach, ik snap Suzanne's gedachte ook best wel. Maar als je het niet vraagt en probeert weet je het ook nietIk heb er een oogje op gehouden en het is prima gegaan.
Ik bedoel: hondenvoerleverancier. Geeft iets weg. Bij de bestelling hondenvoer. Effe denken![]()
Nah.![]()
Kan niks wezen, wat weet die vent nou van hondenvoer? En hij wil zijn klanten kwijt natuurlijk. Dus hij geeft iets waar je honden in stikken dan wel hun tanden op breken.
Ik heb het de laatste keer er ook bij gekregen, 2 stukken... nog niet gegeven overigens... misschien aankomend weekend

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Ahja dat zei ik ook altijd toen ik bij dierenspeciaalzaken en voerfabrikanten gerookte runderknieën kocht.malinois schreef:nou idd. je krijgt het gratis bij je hondenvoer, van een hondenvoerfabrikant en slager... ja direct weggooien, levensgevaarlijkMarjoleine schreef:Ik snap het eerlijk gezegd niet.[Sandra] schreef:En ach, ik snap Suzanne's gedachte ook best wel. Maar als je het niet vraagt en probeert weet je het ook nietIk heb er een oogje op gehouden en het is prima gegaan.
Nah.![]()
![]()
Ik heb het de laatste keer er ook bij gekregen, 2 stukken... nog niet gegeven overigens... misschien aankomend weekend
Totdat 1 van onze honden dood ging door zo'n runderknie.
Daarna denk je wel 3x zelf na voordat je een fabrikant/verkoper van hondenvoer vertrouwd op zijn mooie blauwe ogen.
Ik geef knars/runderkraakbeen hier alleen nog soms aan de herders, de border collie's raken er van verstopt.
En dan ook nog alleen met flink pens of vlees erbij. Zo hebben ze redelijke ontlasting en hoef ik niet bang te zijn voor een verstopping.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
gerookt is zooi, dat krijgen ze hier niet...May Linn schreef:Ahja dat zei ik ook altijd toen ik bij dierenspeciaalzaken en voerfabrikanten gerookte runderknieën kocht.malinois schreef:nou idd. je krijgt het gratis bij je hondenvoer, van een hondenvoerfabrikant en slager... ja direct weggooien, levensgevaarlijkMarjoleine schreef:Ik snap het eerlijk gezegd niet.[Sandra] schreef:En ach, ik snap Suzanne's gedachte ook best wel. Maar als je het niet vraagt en probeert weet je het ook nietIk heb er een oogje op gehouden en het is prima gegaan.
Nah.![]()
![]()
Totdat 1 van onze honden dood ging door zo'n runderknie.
Daarna denk je wel 3x zelf na voordat je een fabrikant/verkoper van hondenvoer vertrouwd op zijn mooie blauwe ogen.
Ik geef knars/runderkraakbeen hier alleen nog soms aan de herders, de border collie's raken er van verstopt.
En dan ook nog alleen met flink pens of vlees erbij. Zo hebben ze redelijke ontlasting en hoef ik niet bang te zijn voor een verstopping.
dat heb ik lotgering ook niet zien verkopen of weggeven trouwens...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi