Twee dagen later liep ze nog op 3 poten, dus afspraak bij de DA gemaakt, en meteen eens even met lamp erop extra voetjes-inspectie gedaan zelf. Toen bleek dus dat 1 voetkussentje richting de binnenkant van de voet helemaal dik was, en rood/blauw.
DA dat ook laten zien, en die dacht dat ze misschien op een steentje was getrapt ofzo, of de teen die bij dat voetkussentje hoort had verstuikt (ja, ik bedenk dat ook niet hoor, dat zei zij dus....). Pijnstillers mee voor een week, en klaar.
Het leek ook klaar, want na een paar dagen liep en rende Saar weer als vanouds (zonder pijnstillers), dus, niks meer aan de hand, dacht ik.
Totdat ze een week of 4 later weer op drie poten liep. Voetje weer bekeken, en verdomd, zelfde kussentje, zelfde plek, weer helemaal dik en blauw/rood. Dus, weer naar de DA. Hmm tja, die vond het ook wel erg vreemd dat het weer hetzelfde kussentje was. Zou wel erg knap zijn als ze exact op die plek weer op een steentje was getrapt. Maar tja, meer kon ze ook niet bedenken, dus pijnstillers weer mee, en het verzoek om ook als Saar weer goed liep en rende eens even heel nauwkeurig te kijken of dat kussentje wel echt weer helemaal normaal eruit zag.
Dit was dus 2 weken geleden, en Saar loopt en rent weer prima, maar dat kussentje blijft wat gezwollen. Niet rood/blauw meer, maar wel aan de binnenkant dikker, en het lijkt wel of er een soort blaasje met vocht ofzo zit (dat zag je ook al toen het rood/blauw was overigens, leek ook wel of er iets van vocht bij zat).
Ik kom dus net weer terug van de DA, en die weet het dus eigenlijk ook niet echt zei ze heel eerlijk. Het zou misschien iets van een kleine ontsteking kunnen zijn die steeds terugkomt, maar dat was/is ook een twijfelgevalletje. Het ziet er ook niet ontstoken uit, en Saar heeft ook geen koorts. Het leek wel een beetje een cyste.
Maar goed, toch AB meegekregen, want tja, als het dat wel is is het wel heel lullig om geen AB geprobeerd te hebben natuurlijk. En dat is voor Saar verder niet belastend.
Gaat het nou niet over met die AB, dan was de laatste optie nog opereren om dat stukje voetkussen te verwijderen, of het hele kussentje, lag er een beetje aan. Nou zit ik daar natuurlijk niet echt op te wachten, zeker omdat dat zo knullig lijkt als Saar er op dat moment al een tijd geen last van heeft.
Iemand hier nog enig idee wat zoiets zou kunnen zijn, heel misschien, toevallig?