Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
smuldier rommel?
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
smuldier rommel?
Als ik men honden smuldier geef voeg ik er altijd beetje warm water bij en meng dit met de handen door elkaar, nu merk ik dat mijn handen alleen proper te krijgen zijn als ik een scheut afwasmiddel erop doe anders blijft het vet eraan plakken.
Is het wel normaal dat vlees zo vettig is dat je handen bijna niet proper te krijgen zijn.
Met Duck heb ik dit dus niet, is smuldier dan geen rommel eigenlijk dat voornamelijk uit vet bestaat?
Is het wel normaal dat vlees zo vettig is dat je handen bijna niet proper te krijgen zijn.
Met Duck heb ik dit dus niet, is smuldier dan geen rommel eigenlijk dat voornamelijk uit vet bestaat?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: smuldier rommel?
Waar concludeer je dat uit?schelsey schreef:is smuldier dan geen rommel eigenlijk dat voornamelijk uit vet bestaat?
Je kunt trouwens gewoon zelf zien hoe veel vet er in ieder merk zit; t is maar net wat je voor je hond prefereert.
In Duck rund compleet zit 6.4 % ruw vet en smuldier vlees compleet 14.6%.
In de laatste zit schapenvet, dat is sowieso lastig af te wassen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 08 jan 2012 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Als ik gehaktballen draai dan moet ik ook wel even goed schrobben om m'n handen weer schoon te krijgen daarna, gehakt is ook geen klomp vet natuurlijk. Waarom mix je er eigenlijk water doorheen? Of vindt je hond het anders te koud als het recht uit de koeling komt? Dan zou je ook nog gewoon met een vork kunnen prakken natuurlijk
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
S@ndr@
- Zeer actief
gehakt bevat ook behoorlijk wat vet hoor
, echt wel.
maar vet is ook een goede energie leverancier, en honden hebben geen last van cholesterol( tenminste niet dat ik weet).
en in vet oplosbare vitamines zijn ook belangrijk
dus echt rommel zou ik het niet willen noemen
maar vet is ook een goede energie leverancier, en honden hebben geen last van cholesterol( tenminste niet dat ik weet).
en in vet oplosbare vitamines zijn ook belangrijk
dus echt rommel zou ik het niet willen noemen
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
....Ja, dat wilde ik ook net typen, honden hebben toch ook iets van vetten etc nodig? Om dat dan vervolgens weer te kunnen verbranden. Vergelijk Smuldier met Lotgering en het vet-percentage zal je enorm meevallen.
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Ik heb net smuldier vlees compleet voor het eerst gehaald. Ruikt toch wat euhm onsmakelijk... is dat normaal?
betreft die troep, het is zowieso afvalvlees maar dat is het allemaal, eender welk merk. En vet blijft altijd aan je vingers eender welk.
betreft die troep, het is zowieso afvalvlees maar dat is het allemaal, eender welk merk. En vet blijft altijd aan je vingers eender welk.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Kwestie van perceptie, hesas&Billy schreef:Ik heb net smuldier vlees compleet voor het eerst gehaald. Ruikt toch wat euhm onsmakelijk... is dat normaal?
Ik heb er geen last van trouwens, ik vind vlees alleen stinken als het bedorven is. En schapenpens, daar ben ik niet dol op.
Verder doet het me niks.
En er zijn ook mensen die het niet op hun nuchtere maag willen geven vanwege de lucht.
Puur persoonlijk dus
-
Lillith
- Zeer actief
Tja, ik zit er niet met mijn vingers in
en hoe het precies ruikt? Ik ben nog steeds 100% tevreden over Smuldier.
Geen diarree, hebben ze toch nooit en zelfs Lille lust het en zij is een Pietinnetje precies
Geen diarree, hebben ze toch nooit en zelfs Lille lust het en zij is een Pietinnetje precies
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik zou het niet tussen mn lasagne willen maar voor honden is het prima kwaliteit hoor
Dat water erbij snap ik ook niet zo. Ik prak het altijd (anders sleept hij die homp vlees over de grond
) en voeg wat schapenvet toe.
Dat water erbij snap ik ook niet zo. Ik prak het altijd (anders sleept hij die homp vlees over de grond
- dagmar88
- Zeer actief
waarom?Maeve schreef:Ik zou het niet tussen mn lasagne willen maar voor honden is het prima kwaliteit hoor![]()
Dat water erbij snap ik ook niet zo. Ik prak het altijd (anders sleept hij die homp vlees over de grond) en voeg wat schapenvet toe.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Omdat mijn hond de laatste tijd een wat doffe vacht heeft. Dus krijgt hij net een beetje extra schapenvet.
- dagmar88
- Zeer actief
Ah okay, zit er ook al in he... Misschien zou je eens kunnen kijken voor visolieMaeve schreef:Omdat mijn hond de laatste tijd een wat doffe vacht heeft. Dus krijgt hij net een beetje extra schapenvet.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Als het nog niet voldoende is afgekoeld gooi ik er wel eens wat water overheen, maar dan prak ik het toch echt met een vork 

Groetjes,
Sandra
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Afgekoeld? Verwarm je het dan?[Sandra] schreef:Als het nog niet voldoende is afgekoeld gooi ik er wel eens wat water overheen, maar dan prak ik het toch echt met een vork
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- [Sandra]
- Zeer actief
Knoeppie schreef:Afgekoeld? Verwarm je het dan?[Sandra] schreef:Als het nog niet voldoende is afgekoeld gooi ik er wel eens wat water overheen, maar dan prak ik het toch echt met een vork

Groetjes,
Sandra
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Hahaha ik dacht al![Sandra] schreef:Knoeppie schreef:Afgekoeld? Verwarm je het dan?[Sandra] schreef:Als het nog niet voldoende is afgekoeld gooi ik er wel eens wat water overheen, maar dan prak ik het toch echt met een vorkOntdooid
![]()
Knoeppie is afgespeend op Smuldier en wij kregen wat bakjes mee van de fokker. Thuis meteen een bakje pens compleet in de magnetron gedaan om te ontdooien voor Knoep, die aan haar maaltijd toe was......
Ik hoef je niet te vertellen hoe dat rook! Ik denk dat die lucht na een maand nog niet weg was....
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Tjsah.. Dat is nou het "probleem" van KVV. Je kunt niet zien hoe het vlees eruit zag voordat het werd gemalen; of dat nou van goede kwaliteit was of niet. Ik vind smuldier trouwens ook niet altijd even lekker ruiken maar aan de andere kant heb ik hier soms heel mooi konijnenvlees en dat ruikt ook niet lekker kan ik je vertellen.

- [Sandra]
- Zeer actief
O gatverdammeKnoeppie schreef: Knoeppie is afgespeend op Smuldier en wij kregen wat bakjes mee van de fokker. Thuis meteen een bakje pens compleet in de magnetron gedaan om te ontdooien voor Knoep, die aan haar maaltijd toe was......
Ik hoef je niet te vertellen hoe dat rook! Ik denk dat die lucht na een maand nog niet weg was....
Dat doe je maar 1 keer

Groetjes,
Sandra
- stefanie
- Zeer actief
Waarom is iedereen aan het prakken met handen of vorken? 
- Minhie
- Zeer actief
Ehhstefanie schreef:Waarom is iedereen aan het prakken met handen of vorken?

- stefanie
- Zeer actief
minhie schreef:Ehhstefanie schreef:Waarom is iedereen aan het prakken met handen of vorken?Je kan zien of alles goed ontdooit is en dan kan je zien of er niks "raars" verstopt zit. Het zal niet de eerste keer zijn dat er in kvv een raar iets wordt gevonden.
Dat er misschien iets in zou kunnen zitten oké. Maar waarom is het erg als het nog niet helemaal ontdooid is? Het gebeurt hier wel eens dat het nog wat ijzig is maar de honden vinden het dan nog steeds lekker en ze krijgen er echt niks van.
- Minhie
- Zeer actief
Dat jou honden er niks van krijgen zegt niet dat alle honden er niets van krijgen.stefanie schreef:minhie schreef:Ehhstefanie schreef:Waarom is iedereen aan het prakken met handen of vorken?Je kan zien of alles goed ontdooit is en dan kan je zien of er niks "raars" verstopt zit. Het zal niet de eerste keer zijn dat er in kvv een raar iets wordt gevonden.
Dat er misschien iets in zou kunnen zitten oké. Maar waarom is het erg als het nog niet helemaal ontdooid is? Het gebeurt hier wel eens dat het nog wat ijzig is maar de honden vinden het dan nog steeds lekker en ze krijgen er echt niks van.
Er zijn ook honden met een gevoelig verteringsstelsel waarbij het prettiger is om het eten gewoon op kamertemperatuur te geven anders krijgen ze diarree.

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Naast kunnen zien of er wat in zit meng ik meestal ook met een beetje water, soms om nog te ontdooien maar ook om het schrokken tegen te gaan als ik het in 1 blok in de bakken leg.Waarom is iedereen aan het prakken met handen of vorken?
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ga altijd met het bakje door het vlees, en schud het zo wat uit elkaar.
Werkt prima, wel vind ik die bloederige bakjes erg vies. Heb altijd mijn handen onder het bloed zitten, maak je de verpakkinglos, stroomt het bloed er al uit.. brrr
Werkt prima, wel vind ik die bloederige bakjes erg vies. Heb altijd mijn handen onder het bloed zitten, maak je de verpakkinglos, stroomt het bloed er al uit.. brrr

- stefanie
- Zeer actief
Ik haal het plastic er altijd al af als het nog bevroren is. Bakje gaat af en toe wat moeilijker maar als je het een uurtje laat ontdooien, gaat het makkelijk.Jinke schreef:Ik ga altijd met het bakje door het vlees, en schud het zo wat uit elkaar.
-
Lillith
- Zeer actief
Wat dacht je van kleine porties?stefanie schreef:Waarom is iedereen aan het prakken met handen of vorken?
Ik verdeel het in 4 "prakjes", elke x een onsje.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Doe er altijd beetje warm water bij omdat ik bij maja en schelsey er altijd nog extra groeten als maagvulling bij voeg, dan mengt het beter, maar het is echt heel weinig water hoor, gewoon om het vlees iets losser te maken, kenji eet het vlees zonder extra groenten
Meng het meestal met de handen om de groenten er beter onder te kunnen mengen, anders eten ze alleen het vlees en de rest blijft liggen
De honden eten Smuldier wel erg graag, liever dan Duck en had ook al gelezen op de verpakkingen dat er veel verschil in vetgehalte zit in beide kvv soorten
Als ik te veel smuldier geef worden honden veel vlugger vet, dus daarom dat ik regelmatig Duck geef omdat dit een heel laag vetgehalte heeft dus en ze zo beter op gewicht blijven, veel soorten kvv hebben spijtig genoeg te hoge vetgehalte voor honden die wat aanleg hebben om dik te worden
Meng het meestal met de handen om de groenten er beter onder te kunnen mengen, anders eten ze alleen het vlees en de rest blijft liggen
De honden eten Smuldier wel erg graag, liever dan Duck en had ook al gelezen op de verpakkingen dat er veel verschil in vetgehalte zit in beide kvv soorten
Als ik te veel smuldier geef worden honden veel vlugger vet, dus daarom dat ik regelmatig Duck geef omdat dit een heel laag vetgehalte heeft dus en ze zo beter op gewicht blijven, veel soorten kvv hebben spijtig genoeg te hoge vetgehalte voor honden die wat aanleg hebben om dik te worden
- Rebble
- Zeer actief
Ik laat altijd een bodempje heet water in mijn gootsteen lopen en zet daar Izzy d'r bak even in zodat het net van de koelkastkou af is. En ik haal het met een vork uit elkaar omdat ze er anders mee door de kamer gaat slepen om het uit elkaar te halen en dat vind ik niet prettig.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
wat minder voeren dan heschelsey schreef:Doe er altijd beetje warm water bij omdat ik bij maja en schelsey er altijd nog extra groeten als maagvulling bij voeg, dan mengt het beter, maar het is echt heel weinig water hoor, gewoon om het vlees iets losser te maken, kenji eet het vlees zonder extra groenten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Smuldier kip word er hier gelijk weer uitgekotst,terwijl een hele kip/ of kipfilet er gewoon inblijft.
Banjer kon er niet tegen en Dol ook niet.
Smuldier vlees compleet blijft er wel in.
Banjer kon er niet tegen en Dol ook niet.
Smuldier vlees compleet blijft er wel in.