Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

calcium

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Janna
geregistreerd lid
Aantal honden: 3

calcium

Ongelezen bericht door Janna »

1 van mijn hondjes (8 jaar oude York mix) heeft al vanaf dat we haar kregen darmproblemen. Ze had vaak dunne ontlasting, spuugde vaak en was ontzettend winderig. Kort na haar komst heb ik haar overgezet op kvv, het enige wat ze verdroeg was Duck en Rodi. Het is een paar jaar redelijk gegaan hiermee, maar het laatste jaar ging het weer steeds slechter. Dieetvoer van de DA wil ze niet eten (houdt sowieso niet van brokjes). Nu geef ik haar sinds een paar weken (kort) gekookt rund en kippenvlees met zilvervlies rijst en groenten. Dit werkt prima, haar ontlasting is beter dan het ooit geweest is, ze spuugt niet meer en we worden 's nachts ook niet meer vergast in de slaapkamer :wink: Maar nu mijn vraag; ze krijgt nu dus vlees(als hoofdbestandsdeel) rijst en groenten, maar hoe zorg ik dat ze calcium krijgt? Ze krijgt wel elke dag een bakje yoghurt, maar dat zal niet voldoende zijn? En zijn er nog andere vitaminen waar ik aan moet denken?
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: calcium

Ongelezen bericht door Luna87 »

Je kunt gemalen eierschaal gebruiken als calciumbron. Zie: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... n-en-tools en dan helemaal onderaan.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hee leerzame link zeg! Dat ga ik ook maar eens doen voor Shelly met eierschalen, want ik krijg er nog steeds geen kvv in behalve kippevleugels en kippenekken en die kan ze ook niet elke dag eten. Kan ik haar met een gerust hart dus ook mager gehakt en kipfilet geven, want dat vond ik niet zo geweldig inderdaad vanwege de calcium die je dan mist. Shelly is ook zo kieskeurig, maar van slecht voer krijgt ze ook heule vieze winden, echt de kamer uitrennen!
Janna
geregistreerd lid

bedankt voor de link! Dat zal ik eens proberen. Heb wel geen koffiemolen, maar zal misschien ook lukken met de keukenmachine...
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

af en toe een mespuntje gistocal over het eten is veel makkelijker :mrgreen:
Afbeelding
Janna
geregistreerd lid

verkopen dieren speciaalzaken dat? En is dat even goed dan?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Janna schreef:verkopen dieren speciaalzaken dat? En is dat even goed dan?
Yep dat verkopen dierenspeciaalzaken ook http://www.beaphar.nl/productdetail/gistocal-250g/58/
Afbeelding
Janna
geregistreerd lid

bedankt, dat ga ik maar eens halen dan, zitter ook nog meer vitaminen in die niet in de eierschalen zitten :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”