Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Mijn hond in beslag genomen,wat nu..Update Macho komt th

Ongelezen bericht door blondie »

crutz schreef:stress idd oke, maar afleveren met hoge koorts, parasieten en spuit diaree is idd verwaarlozing... hoop dat hij snel opknapt
Hier sluit ik me bij aan, en ik heb het eerder gezegd ik blijf het eng vinden hoe snel een hond van je af kan worden genomen en dat je dan maar moet afwachten zonder verdere informatie of je je hond terugkrijgt wanneer, hoe je hond er aan toe is etc. Dat ze niet vrijgeven waar je hond zich bevind dat kan ik begrijpen gezien incidenten in het verleden, en ik denk dat als je weet waar je hond zit je alles probeert om contact te krijgen of iemand erheen te sturen om een blik op je hond te kunnen werpen. In deze zaak bleken verschillende instanties niet goed met elkaar gecommuniceerd te hebben en niet alle informatie is op de juiste manier overgedragen.
Ik hoop dat Macho snel opknapt en overigens hoop ik ook dat nu je thuis bent de buurt relaxed blijft. Ik neem aan dat de betrokkenen weten dat Macho weer thuis is?
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

crutz schreef:
Asta schreef:Zou dan eerder de SP proberen.
nee die kan je serieus nemen als ze in tijden van crisis zich niet bezig houden met regeren, maar met het songfestival
Nou ja wel serieuzer, werk zelf bij de overheid en als we weer eens vragen van de partij voor de dieren zien langskomen is het lachuurtje aangebroken :LOL:
blondie
Zeer actief

Neem aan dat de naam van de officier van justitie bekend is bij de TS. Ik zou daar een briefje aan wagen om te vragen om opheldering over de gang van zaken. Hij of zij besloot de hond terug te geven aan de eigenaar toen bleek dat de burgemeester al een muilkorf en aanlijngebod had uitgesproken, iets waar officier van justitie zelf wat laat van op de hoogte is gesteld.
En anders naar je burgemeester, die hebben toch ook een spreekuur waar je terecht kunt?
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

blondie schreef:
crutz schreef:stress idd oke, maar afleveren met hoge koorts, parasieten en spuit diaree is idd verwaarlozing... hoop dat hij snel opknapt
Hier sluit ik me bij aan, en ik heb het eerder gezegd ik blijf het eng vinden hoe snel een hond van je af kan worden genomen en dat je dan maar moet afwachten zonder verdere informatie of je je hond terugkrijgt wanneer, hoe je hond er aan toe is etc. Dat ze niet vrijgeven waar je hond zich bevind dat kan ik begrijpen gezien incidenten in het verleden, en ik denk dat als je weet waar je hond zit je alles probeert om contact te krijgen of iemand erheen te sturen om een blik op je hond te kunnen werpen. In deze zaak bleken verschillende instanties niet goed met elkaar gecommuniceerd te hebben en niet alle informatie is op de juiste manier overgedragen.
Ik hoop dat Macho snel opknapt en overigens hoop ik ook dat nu je thuis bent de buurt relaxed blijft. Ik neem aan dat de betrokkenen weten dat Macho weer thuis is?
Ik had natuurlijk het geluk dat de moeder het geen probleem vond dat hij thuis kwam, ondanks haar eerdere valse verklaring dus ik verwacht dat er geen moeilijkheden uit voortvloeien..al weet je maar nooit hier!
Dat je hem niet mag zien is tot daar aan toe...maar je zou toch zeker regelmatig op de hoogte gehouden moeten worden..
En inderdaad niet zomaar inbeslagnemen na een eerste incident en een paar spannende verhalen waar niks geen bewijs voor is.
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:Neem aan dat de naam van de officier van justitie bekend is bij de TS. Ik zou daar een briefje aan wagen om te vragen om opheldering over de gang van zaken. Hij of zij besloot de hond terug te geven aan de eigenaar toen bleek dat de burgemeester al een muilkorf en aanlijngebod had uitgesproken, iets waar officier van justitie zelf wat laat van op de hoogte is gesteld.
En anders naar je burgemeester, die hebben toch ook een spreekuur waar je terecht kunt?
ja nog een leuk verhaal...2 dagen na de inbeslagname belde mijn schoonvader met de gemeente om opheldering te vragen over de procedure en hoe dat nu verder moest.
De mevrouw die hij sprak zei dat ze hier nog nooit van had gehoord en dat dat volgens haar niet eens zomaar kon, ze kon ook niet vertellen wat we nu moesten doen, en zei dat we de politie maar moesten bellen, die ons vervolgens ook vertelde nog nooit zoiets te hebben meegemaakt en geen idee hadden wat we nu moesten doen en dat we dus maar moesten afwachten wat de advocaat zou doen :80:
En als de officier op de hoogte zou zijn van o.a de brieven van mensen(die niet door de politie zijn toegevoegd) en van het muilkorfgebod zou hij al ruim 2 weken eerder thuis zijn gekomen.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Het lijkt mij het beste om de burgemeester hier persoonlijk over aan te schrijven. Uiteindelijk is hij verantwoordelijk voor de politie in je gemeente, en is er hier duidelijk het één en ander niet goed gegaan.

Het lijkt me heel stug als daar niet op gereageerd wordt, gezien dat je met dit verhaal ook - en waarschijnlijk beter - naar het plaatselijke huis-aan-huis blad kunt lopen.

Bovendien is er een aanwijzing van de burgemeester niet naar behoren uitgevoerd.
emeg
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door emeg »

macho-hayley schreef: Nu blijkt later dat er dus geen bewijzen zijn want na aanleiding van alleen het bijtincident hadden ze hem nooit in beslag genomen, dit kwam alleen door de valse verklaringen waarbij de politie werd wijsgemaakt dat dit met regelmaat gebeurde en iedereen doodsbang voor hem was.
In Nederland lijkt de intolerantie tegen (grote) honden te groeien, zeker als er kinderen in het spel zijn trek je als hondeneigenaar altijd aan het kortste eind. Achterbaks samenspannen en gewetenloos liegen over herdershonden om deze uit de buurt te verdrijven is blijkbaar geen zeldzaamheid meer. Ook ik kan daarover meepraten, mijn hond, die sinds 10 december 2011 niet meer bij mij is, wordt op mijn initiatief om preventieve redenen herplaatst.
Emile
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

emeg schreef:
macho-hayley schreef: Nu blijkt later dat er dus geen bewijzen zijn want na aanleiding van alleen het bijtincident hadden ze hem nooit in beslag genomen, dit kwam alleen door de valse verklaringen waarbij de politie werd wijsgemaakt dat dit met regelmaat gebeurde en iedereen doodsbang voor hem was.
In Nederland lijkt de intolerantie tegen (grote) honden te groeien, zeker als er kinderen in het spel zijn trek je als hondeneigenaar altijd aan het kortste eind. Achterbaks samenspannen en gewetenloos liegen over herdershonden om deze uit de buurt te verdrijven is blijkbaar geen zeldzaamheid meer. Ook ik kan daarover meepraten, mijn hond, die sinds 10 december 2011 niet meer bij mij is, wordt op mijn initiatief om preventieve redenen herplaatst.
Jeetje ja...bizar is het!Heel veel sterkte met deze beslissing!
Bij mij in de buurt wordt bijvoorbeeld op het ene losloopveld elke zomer een kinderkamp georganiseerd en op het andere losloopveld ligt een voetbalveld voor kinderen terwijl er zowel voor als achter mijn huis grote en mooie speeltuinen voor kinderen zijn.
Nu ben ik helemaal geen kinderhater maar ik vind het wel raar dat dit zo gaat.
Want als mijn enge herder een keer een sprintje meetrekt als die kids gaan rennen op dat voetbalveldje dan wilde de hond de kids vast grijpen en met een paar valse verklaringen ben je dan zo je hond kwijt.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dat snap ik ook niet, juist als hij zoveel stress gehad heb, moet het je meteen opvallen dat hij slomer was, vooral met zulke hoge koorts. en een dag aan de spuitpoep kan altijd, maar dit lijkt me niet van 1 dag, moet minimaal 1 week aan de spuiterij geweest zijn wil je zoveel kilo's kwijtgeraken :ugh:

Hoe is hij qua karakter, is hij wel weer de oude daarin?
Perry en Noah

Afbeelding
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Afschuwelijk wat er met Macho is gebeurd. Ontzettend boos word ik hiervan.
En machteloos dat dit zomaar kan. Dat ze niet eens de moeite hebben genomen een DA in te schakelen is opzettelijke nalatigheid en dierenmishandeling. Of je hier werk van maakt of niet, is iets wat je met je advocaat moet overleggen.
Inderdaad kan het tegen je werken, met al die valse verklaringen en de onrust in de buurt.
Het hangt er ook vanaf op welke termijn je definitief naar je nieuwe woonplek kunt. Als je veilig en wel met Macho op je nieuwe plek woont, heb je uiteraard minder last van hetze-achtige toestanden in je oude buurt.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Qua karakter valt het wel mee...hij is natuurlijk nog niet erg fit dus gedraagt zich nog behoorlijk duf.
Toen we aankwamen op het park en hij even in de auto moest wachten toen we naar de receptie liepen zagen we hem helemaal in de stress schieten maar gelukkig werd dat later wel beter en hebben mijn vriend en ik zelfs een paar keer samen kunnen zwemmen en uit eten :D
Hij is nog wel erg schrikachtig voor harde geluiden en plotselinge bewegingen.
En als hij vreemde honden tegenkomt doet hij net of ze lucht voor hem zijn, heel apart is dat en geen idee hoe dat zo komt(wel handig trouwens haha).
Hij is wel nog knuffeliger dan normaal....ik wist niet eens dat dat nog meer kon :LOL:
En hij blaft nog steeds niet.....
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

O, wat heerlijk om te lezen dat hij weer thuis is! Wij zaten ook in Drenthe zonder vuurwerk, er zijn meer plekken waar dat kan gelukkig.
Wel vreselijk zoals hij er aan toe was. Hopelijk hersteld hij snel helemaal!
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Dankje...ik ben blij dat we ervoor hebben gekozen toch weg te gaan want die extra stress van het vuurwerk had hij nu echt niet getrokken
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik hoop dat Macho toch langzaam weer de oude gaat worden. Wat is hij in een slechte staat van gezondheid terug gekomen zeg. Dat is wel heel akelig om te lezen. Dat ze er mentaal beschadigingen van ondervinden, is misschien niet te ondervangen, omdat dit ook zo mega afhankelijk is van een hond. Maar de fysieke gezondheid (oke, er is ook een wisselwerking tussen lichaam en psyche, maar toch......), daar moet toch meer aandacht aan besteed kunnen worden, lijkt me.
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ja dat vind ik ook...je kunt het mischien niet altijd voorkomen...maar behandelen lijkt me toch het minste wat je kunt doen en zeker als het zo heftig is. ..
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

macho-hayley schreef: En hij blaft nog steeds niet.....
als ik dit soort dingen lees dan haal ik allemaal rare dingen in mij hoofd :ugh: arme macho :lief:

Misschien dat je contact kan opnemen met de hondenbescherming, wellicht dat ze jou meer kunnen informeren over welke wegen te bewandelen?
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Denk dat het verstandig is om uit te zoeken in wiens opdracht de hond in beslag is genomen is dat de officier van justitie of de burgemeester. Diegene zou ik schriftelijk benaderen en op de hoogte stellen van de erbarmelijke toestand van macho, ook zou ik bij deze persoon een rapport vragen van het asiel waar macho heeft gezeten. Tevens in de brief vragen wie er verantwoordelijk is voor het toezicht op dit asiel, je mag er vanuit gaan dat als er een dier in beslag genomen word dat er ook toezicht gehouden hoort te worden op de kwaliteit van de opvang. Het zou kunnen dat dit onder de verantwoordelijkheid valt vanhet ministerie van landbouw. Zelf zou ik niet de publiciteit zoeken via kranten en dergelijke.

Denk dat de vereniging hulp bij inbeslagname hier misschien ook behulpzaam bij kan zijn.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
blondie
Zeer actief

nana schreef:Denk dat het verstandig is om uit te zoeken in wiens opdracht de hond in beslag is genomen is dat de officier van justitie of de burgemeester. Diegene zou ik schriftelijk benaderen en op de hoogte stellen van de erbarmelijke toestand van macho, ook zou ik bij deze persoon een rapport vragen van het asiel waar macho heeft gezeten. Tevens in de brief vragen wie er verantwoordelijk is voor het toezicht op dit asiel, je mag er vanuit gaan dat als er een dier in beslag genomen word dat er ook toezicht gehouden hoort te worden op de kwaliteit van de opvang. Het zou kunnen dat dit onder de verantwoordelijkheid valt vanhet ministerie van landbouw. Zelf zou ik niet de publiciteit zoeken via kranten en dergelijke.

Denk dat de vereniging hulp bij inbeslagname hier misschien ook behulpzaam bij kan zijn.
denk dat iedereen wel eens achter zijn oren mag gaan krabbelen over aangiftes, meldingen maken etc.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Ze zijn flink in gebreke gebleven om Macho de nodige aandacht en verzorging te geven blijkt wel uit de toestand waarin je jullie maatje hebben teruggekregen.
Moest ik mijn hond zo terugkrijgen, zou ik best pissed zijn en ik kan me er iets bij voorstellen, dat ik de verantwoordelijke(n) hiervoor ter verantwoording zou willen roepen, maar ik vrees dat elke smoes die ze zullen aandragen goed genoeg zou zijn, zodat dit zonder gevolgen zou blijven voor de betrokkenen

Wees blij dat je Macho terug hebt en met veel aandacht en liefde, zal het uiteindelijk hopelijk weer helemaal de oude worden. Geef hem maar een dikke knuffel van daywalker :W:
Laatst gewijzigd door daywalker op 07 jan 2012 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat fijn dat Macho het nu wat beter maakt na een weekje rust en medicijnen. :engel: Je bent natuurlijk hardstikke blij dat je hem weer dicht bij je hebt. Maar wat een dramatische geschiedenis.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er geen procedures zijn in die asiels. Bedoel soort rapportage hoe het is gegaan met de hond enzo. Lijkt me toch een gewone gang van zaken. En wanneer dat nog niet bestaat is het een plan om in te voeren.... :scratch:
Afbeelding
Neeltje
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Daar gaat het mij ook om, ik kan de tijd niet terugdraaien maar ik kan er niet mee leven als ik niet mijn best zou doen om iets proberen te veranderen voor de hondjes die na hem komen.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

macho-hayley schreef:Daar gaat het mij ook om, ik kan de tijd niet terugdraaien maar ik kan er niet mee leven als ik niet mijn best zou doen om iets proberen te veranderen voor de hondjes die na hem komen.
Ik kan hier alleen maar diep respect voor hebben. Beterschap voor Macho
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

nana schreef:Denk dat het verstandig is om uit te zoeken in wiens opdracht de hond in beslag is genomen is dat de officier van justitie of de burgemeester. Diegene zou ik schriftelijk benaderen en op de hoogte stellen van de erbarmelijke toestand van macho, ook zou ik bij deze persoon een rapport vragen van het asiel waar macho heeft gezeten. Tevens in de brief vragen wie er verantwoordelijk is voor het toezicht op dit asiel, je mag er vanuit gaan dat als er een dier in beslag genomen word dat er ook toezicht gehouden hoort te worden op de kwaliteit van de opvang. Het zou kunnen dat dit onder de verantwoordelijkheid valt vanhet ministerie van landbouw. Zelf zou ik niet de publiciteit zoeken via kranten en dergelijke.

De officier van justitie heeft het bevel tot inbeslagname gegeven en het ministerie van landbouw is degene die de hond in een opvang plaatst en daar verantwoordelijk voor is. Mijn advocaat is echt een dierenmens en wil zich hier ook hard voor maken..daar ben ik erg blij mee!
Afbeelding
nana
Zeer actief

Als de minister van landbouw verantwoordelijk is dan schreef ik deze een brief met de volgende punten.
Waar gaan in beslag genomen honden naartoe, wat zijn de criteria waar deze opvangplaatsen aan moeten voldoen, wie houdt er toezicht op de kwaliteit van deze opvangplekken?
En waar staat dit alles vermeld?

lydia
nana
Zeer actief

Rechtszaken bij de bestuursrechter in Almelo tegen het ministerie van Economische zaken, Landbouw en Innovatie

Donderdag, 20 oktober 2011

Eindelijk was het zover Donderdag middag zouden er vier verschillende rechtszaken behandeld worden bij de rechtbank. De meeste zaken gingen over het niet openbaar maken van ‘geheime stukken’.

De stichting heeft dit jaar verschillende vragen gesteld over de inbeslagname van dieren en de opvang van deze dieren, het vreemde is dat deze stukken nooit openbaar werden gemaakt. Er werden verschillende redenen aangegeven, als zijnde dat deze stukken acties zouden kunnen oproepen door dieren-activisten, of dat de stukken zo geheim waren dat niemand ze mocht lezen. De Stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren vond en vind dit een uiterst vreemde zaak dat er geen openbaarheid gegeven wordt wat er met de dieren gebeurd nadat ze in beslag zijn genomen.

De eerste twee zittingen gingen over ‘geheime stukken’. Tijdens de zitting bleek dat de stukken eigenlijk niet zo geheim waren als dat er werd gezegd. Wel was het zo dat er negatieve zaken genoemd werden over een opvang van dieren. Dit was ook een reden waarom het ministerie geen openbaarheid wou geven.

De tweede twee zittingen gingen ook over ‘geheime stukken’. De stichting had alle stukken opgevraagd over een inbeslagname van dieren. Er werd door het ministerie 6 pagina’s overlegd. Voor de zitting had de rechter gevraagd aan het ministerie alle stukken mee te nemen over de insbeslagname. Tijdens de zitting vroeg de rechter om de stukken aan hem te geven, toen kwam het ministerie met ongeveer 500  pagina’s tekst. De rechter heeft het ministerie verzocht om nogmaals te kijken welke pagina’s betrekking hebben op de inbeslagname van dieren.

In de eerste twee zaken zal binnen 6 weken uitspraak gedaan worden. Bij de andere twee zaken moet het ministerie eerst nog een keer het huiswerk over doen alvorens de rechter zich over de zaak zal buigen.

Www.zinloosgewelddieren.nl

lydia
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

macho-hayley schreef:Daar gaat het mij ook om, ik kan de tijd niet terugdraaien maar ik kan er niet mee leven als ik niet mijn best zou doen om iets proberen te veranderen voor de hondjes die na hem komen.
Dat. Ik zou echt de onderste steen boven willen hebben.

Petje af voor hoe je ermee omgaat en ik hoop dat Macho er heel snel weer helemaal bovenop is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

nana schreef:Rechtszaken bij de bestuursrechter in Almelo tegen het ministerie van Economische zaken, Landbouw en Innovatie

Donderdag, 20 oktober 2011

Eindelijk was het zover Donderdag middag zouden er vier verschillende rechtszaken behandeld worden bij de rechtbank. De meeste zaken gingen over het niet openbaar maken van ‘geheime stukken’.

De stichting heeft dit jaar verschillende vragen gesteld over de inbeslagname van dieren en de opvang van deze dieren, het vreemde is dat deze stukken nooit openbaar werden gemaakt. Er werden verschillende redenen aangegeven, als zijnde dat deze stukken acties zouden kunnen oproepen door dieren-activisten, of dat de stukken zo geheim waren dat niemand ze mocht lezen. De Stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren vond en vind dit een uiterst vreemde zaak dat er geen openbaarheid gegeven wordt wat er met de dieren gebeurd nadat ze in beslag zijn genomen.

De eerste twee zittingen gingen over ‘geheime stukken’. Tijdens de zitting bleek dat de stukken eigenlijk niet zo geheim waren als dat er werd gezegd. Wel was het zo dat er negatieve zaken genoemd werden over een opvang van dieren. Dit was ook een reden waarom het ministerie geen openbaarheid wou geven.

De tweede twee zittingen gingen ook over ‘geheime stukken’. De stichting had alle stukken opgevraagd over een inbeslagname van dieren. Er werd door het ministerie 6 pagina’s overlegd. Voor de zitting had de rechter gevraagd aan het ministerie alle stukken mee te nemen over de insbeslagname. Tijdens de zitting vroeg de rechter om de stukken aan hem te geven, toen kwam het ministerie met ongeveer 500  pagina’s tekst. De rechter heeft het ministerie verzocht om nogmaals te kijken welke pagina’s betrekking hebben op de inbeslagname van dieren.

In de eerste twee zaken zal binnen 6 weken uitspraak gedaan worden. Bij de andere twee zaken moet het ministerie eerst nog een keer het huiswerk over doen alvorens de rechter zich over de zaak zal buigen.

Www.zinloosgewelddieren.nl
Jeetje!Zou dit zijn nadat een hoop paarden in beslag zijn genomen...ik heb op een ander forum e.e.a gelezen over stichting paard in nood o.i.d. die verschillende opties aandroegen voor de paarden in kwestie...en dat veel paarden in de opvang ook niet behandelt werden aan hun wonden en niet goed verzorgd werden.
Ik ga internet nog ff afspeuren, bedankt voor de info!
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

eerst kijken en dan pas schrijven...ik zie net op de website dat het inderdaad om die paarden ging...
Afbeelding
miran
Actief

Ongelezen bericht door miran »

Er moet in de hele wet cq regelgeving iets veranderen.
Er moet de nadruk komen op de verantwoordelijkheid van de eigenaren ipv is de hond wel of niet agressief.
Die testen zijn absoluut niet betrouwbaar om verschillende redenen.
Daar heb ik ook bewijs van uit de praktijk
In beslagname van een hond heeft nmiz alleen zin als duidelijk is dat de eigenaar niet geschikt is en dan om de hond te herplaatsen of in te laten slapen.

Sterkte met je hond..
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

miran schreef:

Er moet in de hele wet cq regelgeving iets veranderen.
Er moet de nadruk komen op de verantwoordelijkheid van de eigenaren ipv is de hond wel of niet agressief.
Die testen zijn absoluut niet betrouwbaar om verschillende redenen.
Daar heb ik ook bewijs van uit de praktijk
In beslagname van een hond heeft nmiz alleen zin als duidelijk is dat de eigenaar niet geschikt is en dan om de hond te herplaatsen of in te laten slapen.

Sterkte met je hond..
Wat mij betreft zou er na een eerste bijtincident gewoon met spoed een muil en aanlijn verplichting uitgesproken moeten kunnen worden waar je na bepaalde tijd onder voorwaarden weer vanaf zou moeten kunnen.
Een eerste keer kan iedereen gebeuren, daarna zou je beter moeten weten en maatregelen treffen.
Als het vaker voorkomt neem de hond dan inderdaad in beslag en laat eventueel herplaatsen of inslapen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”