Vindt t idd nogal een incident ja dat een kind 5 hechtingen in het gezicht heeft....& ook Budkes kent volgens mij deze zaak niet persoonlijk, dus om 100% zeker te zeggen dat het terecht was & dat hij zeker anders op een later tijdstip meegenomen was is weer een andere uiterste...renee-uk schreef:nou als je de uitleg van Budkes gelezen hebt was er niet aan de inbeslagname te ontkomen, ook niet als ze op dat moment Macho niet had meegegeven, het had dan iets langer geduurd maar meegegaan was ie.crutz schreef:helaas heb je dus bij een inbeslagname niets te zeggen over waar hij geplaatst wordt.dagmar88 schreef:malinois schreef: dat probeer ik nu al pagina's lang te zeggen, dat ligt aan het type hond... doe je die hond in een goed pension met kennels heb je gewoon hetzelfde...
Dat hij onterecht heeft vastgezeten en de manier waarop het gegaan is te idioot voor woorden is zijn we het allemaal wel over eens...In een goed pension kan ik essentiele info over mijn hond mee geven.
Sowieso denk ik een wijze les voor mensen die dit lezen:
Nooit zomaar je hond meegeven zonder officieel document voor inbeslagname of aan een gewone agent. Had wrs een hoop ellende gescheeld & had Macho denk ik helemaal niet in beslaggenomen geweest. Maar goed, dat is achteraf praten, heeft geen nut. Denk dat t belangrijkste voor Macho is om gewoon door te gaan met de dagelijkse routine & hem niet te veel te vermenselijken in de emoties, dan zal hij t snelste weer helemaal doe oude zijn. & voor t mager zijn mss satinballs aks hij dat verdraagt?
vind het wel typisch dat je dit nu zegt terwijl je er in het begin toch behoorlijk van overtuigd was dat de inbeslagname terecht was![]()
met het laatste ben ik het wel eens, denk inderdaad dat dat het beste is voor Macho.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mijn hond in beslag genomen,wat nu..Update Macho komt thuis!
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Mijn hond in beslag genomen,wat nu..Update Macho komt th
crutz schreef:helaas heb je dus bij een inbeslagname niets te zeggen over waar hij geplaatst wordt.dagmar88 schreef:malinois schreef: dat probeer ik nu al pagina's lang te zeggen, dat ligt aan het type hond... doe je die hond in een goed pension met kennels heb je gewoon hetzelfde...
Dat hij onterecht heeft vastgezeten en de manier waarop het gegaan is te idioot voor woorden is zijn we het allemaal wel over eens...In een goed pension kan ik essentiele info over mijn hond mee geven.

- iones
- Zeer actief
ik denk dat je het beste je hond meteen ergens anders kunt onderbrengen, waar ze hem niet kunnen vinden. Ik zou mijn hond dus niet meer terug mee naar huis nemen. Desnoods rij ik helemaal naar het zuiden om de hond naar mijn moeder te brengen.
En dan afwachten of ze inderdaad bij je aan de deur komen..... Dat gebeurt snel genoeg.
En dan afwachten of ze inderdaad bij je aan de deur komen..... Dat gebeurt snel genoeg.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- dagmar88
- Zeer actief
En dan?iones schreef:ik denk dat je het beste je hond meteen ergens anders kunt onderbrengen, waar ze hem niet kunnen vinden. Ik zou mijn hond dus niet meer terug mee naar huis nemen. Desnoods rij ik helemaal naar het zuiden om de hond naar mijn moeder te brengen.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Afwachten wat ze dan verder gaan doen, ze kunnen mij dan wel vervolgen voor iets maar mijn hond zit in ieder geval ergens waar hij het goed heeft (ondanks dat hij niet bij zijn roedel is).dagmar88 schreef:En dan?iones schreef:ik denk dat je het beste je hond meteen ergens anders kunt onderbrengen, waar ze hem niet kunnen vinden. Ik zou mijn hond dus niet meer terug mee naar huis nemen. Desnoods rij ik helemaal naar het zuiden om de hond naar mijn moeder te brengen.
En dan kijken of ik de hond nog weer thuis kan gaan houden als alles overgewaaid is.
Dat denk ik na dit verhaal tenminste.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Volgens mij bedoelde Budkes dat de inbeslagname nu op grond van (telefonische?) instemming van de officier van Justitie is gedaan en dat als TS de hond niet vrijwillig had meegegeven op dat moment, ze later terug kwamen met het officiële document van inbeslagname. Daarmee bedoelde ze volgens mij alleen maar dat er blijkbaar grond was voor een inbeslagname en als die grond er is, komen ze ook wel op een later tijdstip terug.crutz schreef:Vindt t idd nogal een incident ja dat een kind 5 hechtingen in het gezicht heeft....& ook Budkes kent volgens mij deze zaak niet persoonlijk, dus om 100% zeker te zeggen dat het terecht was & dat hij zeker anders op een later tijdstip meegenomen was is weer een andere uiterste...
Ik ben benieuwd hoe het nu met Macho gaat en of hij alweer lekker mee draait.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
zo wij zijn net weer thuis na een weekje vakantie..moest weer even alle reacties doorlezen haha!
Met Macho gaat het nu weer redelijk maar bij de dierenarts bleek dat hij een flinke endeldarminfectie had en ruim 41 graden koorts, ook was hij enorm uitgedroogd!
Hij was dus gewoon doodziek toen hij thuis kwam
Op het afleverformulier stond helemaal niks over dat hij iets zou mankeren of ergens voor behandelt is.
Hij is aan de antibiotica en heeft pillen voor de diarree en dat is meteen ook tegen parasieten...want zijn ontlasting spoot echt uit zijn lichaam(moet nu gewoon 8 pillen per dag bij hem naar binnen werken pfff!)
Wat mij betreft kan iedereen nu zeggen wat ie wil, maar dit is gewoon te ziek voor woorden!En ik laat het hier dus ook echt niet bij zitten!
Sinds gisteren is hij gelukkig weer wat fitter, en wil ook weer wat spelen.
Op vakantie heeft hij voornamelijk heel veel geslapen en lekker in de bolderkar achter de fiets mee het bos in haha.
De wond op zijn poot is gelukkig weer aardig heel, en hij heeft van de week goed gegeten dus hij is ook weer wat aangekomen.
Met Macho gaat het nu weer redelijk maar bij de dierenarts bleek dat hij een flinke endeldarminfectie had en ruim 41 graden koorts, ook was hij enorm uitgedroogd!
Hij was dus gewoon doodziek toen hij thuis kwam

Op het afleverformulier stond helemaal niks over dat hij iets zou mankeren of ergens voor behandelt is.
Hij is aan de antibiotica en heeft pillen voor de diarree en dat is meteen ook tegen parasieten...want zijn ontlasting spoot echt uit zijn lichaam(moet nu gewoon 8 pillen per dag bij hem naar binnen werken pfff!)
Wat mij betreft kan iedereen nu zeggen wat ie wil, maar dit is gewoon te ziek voor woorden!En ik laat het hier dus ook echt niet bij zitten!
Op vakantie heeft hij voornamelijk heel veel geslapen en lekker in de bolderkar achter de fiets mee het bos in haha.
De wond op zijn poot is gelukkig weer aardig heel, en hij heeft van de week goed gegeten dus hij is ook weer wat aangekomen.
Ik heb die avond nog gezegd dat hij goed voer nodig heeft voor zijn darmen en of ik hem 2 zakken voer mee mocht geven maar dat was niet de bedoeling...bizar.....vreemd is ook dat ik de spullen die ik wel mee mocht geven ook helemaal niet terug heb gehad!dicyvo schreef:Ik vraag mef of TS in de mogelijkheid gesteld is om de nodige info omtrent Macho qua eten ed heeft kunnen meegeven.
Uit het verhaal lijkt het alsof dit niet het geval is en de hond gewoon blanco in zo'n assiel wordt gedumpt. Zoek het maar uit met hem.
Dit lijkt me ook frusterend voor de medewerkers daar. Die moeten toch ook maar toezien dat zo'n hond achteruit gaat.
Het zou mi al enorm schelen wanneer de eigenaar op de één of andere manier in contact mag zijn met het assiel.
Ik vind het ook gewoon onmenselijk dat je zo in onwetendheid wordt gelaten.

- dagmar88
- Zeer actief

Hopelijk knapt Macho snel weer op!
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Groot gelijk dat je hier werk van gaat maken...
Al zou je alleen maar de publiciteit opzoeken bij een AD, Hart van Nederland of wat dan ook...
Doe anders ook eens een brief naar Min van Landbouw en Partij voor de Dieren, Dion Graus van de PVV en Groenlinks en de SP...
Gewoon overal aankaarten en aangeven dat je niet uit bent op wraak of gezeik maar op duidelijkheid en gerechtigheid....
Ik zou zelf ook alle registers open trekken hoor...
Anderzijds zullen er ook mensen zijn die denken; ik hou mijn kop maar dicht en hou me low profile want als ik in de picture sta komen ze misschien wel weer mijn hond ophalen of iets ....
Al zou je alleen maar de publiciteit opzoeken bij een AD, Hart van Nederland of wat dan ook...
Doe anders ook eens een brief naar Min van Landbouw en Partij voor de Dieren, Dion Graus van de PVV en Groenlinks en de SP...
Gewoon overal aankaarten en aangeven dat je niet uit bent op wraak of gezeik maar op duidelijkheid en gerechtigheid....
Ik zou zelf ook alle registers open trekken hoor...
Anderzijds zullen er ook mensen zijn die denken; ik hou mijn kop maar dicht en hou me low profile want als ik in de picture sta komen ze misschien wel weer mijn hond ophalen of iets ....
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ah jullie zijn er weer, wat fijn, ik begon me al af te vragen hoe lang jullie op vakantie zouden gaan, ik was het even kwijt. Wat erg zeg, inderdaad, daarom was ie dus zoveel afgevallen, is dat mysterie ook weer opgelost. En heel erg dat ze dat niet aan jullie hebben gemeld, de mensen in dat asiel maken elke dag de kennels schoon dus ze wisten dat ie diarree had. Dus je krijgt gewoon een ic-patiëntje bij de deur afgeleverd, jezus. Echt schokkend dit. Ze gaan dus met je hond om alsof het een ding is, echt onacceptabel inderdaad. Wat ga je nu doen eigenlijk, rechtszaak, media? Ik zou het eigenlijk niet weten wat je kunt doen, maar ik sta er helemaal achter. Hij had op zijn minst een dierenarts moeten zien en medicatie moeten krijgen. Nou ben benieuwd wat de rest hier ervan vindt, wat je juridische positie is, zeg maar.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
ik ben blij dat macho weer lekker bij je terug is, als ze hem langer hadden gehouden en indd niet opgemerkt dat ie ziek was....... nou jah laten we daar maar niet aan denken!!!
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
UiteraardInge O schreef:te erg voor woorden, dit - maar sommigen zullen het wel weer zo draaien dat het allemaal binnen de normen valt, niet te voorkomen was en helemaal niet erg.

Hopelijk knapt Macho snel op. Arme vent.
Hebben jullie wel een beetje genoten van jullie vakantie?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Heel goed dat jullie het er niet bij laten zittenmacho-hayley schreef:zo wij zijn net weer thuis na een weekje vakantie..moest weer even alle reacties doorlezen haha!
Hij was dus gewoon doodziek toen hij thuis kwam![]()
Ik heb die avond nog gezegd dat hij goed voer nodig heeft voor zijn darmen en of ik hem 2 zakken voer mee mocht geven maar dat was niet de bedoeling...bizar.....vreemd is ook dat ik de spullen die ik wel mee mocht geven ook helemaal niet terug heb gehad!dicyvo schreef:Ik vraag mef of TS in de mogelijkheid gesteld is om de nodige info omtrent Macho qua eten ed heeft kunnen meegeven.
Uit het verhaal lijkt het alsof dit niet het geval is en de hond gewoon blanco in zo'n assiel wordt gedumpt. Zoek het maar uit met hem.
Dit lijkt me ook frusterend voor de medewerkers daar. Die moeten toch ook maar toezien dat zo'n hond achteruit gaat.
Het zou mi al enorm schelen wanneer de eigenaar op de één of andere manier in contact mag zijn met het assiel.
Ik vind het ook gewoon onmenselijk dat je zo in onwetendheid wordt gelaten.

Wat de diarrhee betreft hoeft dat niet direct aan het asiel waar hij zat gelegen te hebben;op dit moment waart hier iets rond waar honden knap ziek van zijn.Kiki was eergisteren ook aan de race en knapt nu weer op.
Waar je natuurlijk wel iets mee kunt doen is het niet behandelen ervan.Maar goed,dat weten jullie ook.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn vriendin was die vrijdag langs geweest en zei tegen me dat ze hem er niet fijn uit vond zien...hij had hele waterige en glazige ogen en zijn vacht zag er echt verschrikkelijk uit...zijn neus helemaal uitgedroogd...maar ook zijn tandvlees was ontstoken waardoor hij enorm uit zijn bek stonk.Ik ben toen naar de kliniek geweest waar ze hem meteen helemaal nagekeken hebben. Het is ook zo moeilijk in te schatten he...dat hyperventileren bijvoorbeeld ik dacht dat dat stress was maar het kon natuurlijk ook gewoon pijn zijn.
En de eerste dag had hij wel diarree maar het viel wel mee...is natuurlijk ook niet veel als je bijna niet gegeten hebt en misschien al dagen leegloopt.
Hij wankelde ook en hijgde enorm...wou alleen maar in een hoekje liggen en ook niet aangehaald worden.
Ik wil er inderdaad niet aan denken wat er was gebeurt als hij daar langer had gezeten maar de da zei wel dat het niet veel langer had moeten duren!
Ik ben druk aan het uitzoeken wat ik kan doen...ik ben daar ook niet heel bekend mee dus alle tips zijn welkom.....maar dat er iets gaat gebeuren is wel zeker want dit kan echt niet....
En de eerste dag had hij wel diarree maar het viel wel mee...is natuurlijk ook niet veel als je bijna niet gegeten hebt en misschien al dagen leegloopt.
Hij wankelde ook en hijgde enorm...wou alleen maar in een hoekje liggen en ook niet aangehaald worden.
Ik wil er inderdaad niet aan denken wat er was gebeurt als hij daar langer had gezeten maar de da zei wel dat het niet veel langer had moeten duren!
Ik ben druk aan het uitzoeken wat ik kan doen...ik ben daar ook niet heel bekend mee dus alle tips zijn welkom.....maar dat er iets gaat gebeuren is wel zeker want dit kan echt niet....

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het allereerste wat ik zou doen is zo veel mogelijk bewijs verzamelen en een dierenartsverklaring laten opstellen.En aanschrijven wie maar met dierenwelzijn te maken heeft.macho-hayley schreef:Mijn vriendin was die vrijdag langs geweest en zei tegen me dat ze hem er niet fijn uit vond zien...hij had hele waterige en glazige ogen en zijn vacht zag er echt verschrikkelijk uit...zijn neus helemaal uitgedroogd...maar ook zijn tandvlees was ontstoken waardoor hij enorm uit zijn bek stonk.Ik ben toen naar de kliniek geweest waar ze hem meteen helemaal nagekeken hebben. Het is ook zo moeilijk in te schatten he...dat hyperventileren bijvoorbeeld ik dacht dat dat stress was maar het kon natuurlijk ook gewoon pijn zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
het was een endeldarminfectie veroorzaakt door parasieten...daarbij was hij ruim 8 kilo afgevallen...uitgedroogd...en behoorlijk apathisch....
Een infectie zou hij inprincipe nog opgelopen kunnen hebben ja...maar inderdaad daar niks aan doen vind ik walgelijk!
En wat ik erg vind is dat er dan niet even iets op het formulier geschreven kon worden...hond is erg gestressed geweest...wilde niet eten...had diarree...enzv.
Het was ook niet een beetje diarree...maar hij gilde het gewoon uit als het uit hem spoot, en dat zeker 15 keer per dag dat kan toch niemand ontgaan zijn.....
Een infectie zou hij inprincipe nog opgelopen kunnen hebben ja...maar inderdaad daar niks aan doen vind ik walgelijk!
En wat ik erg vind is dat er dan niet even iets op het formulier geschreven kon worden...hond is erg gestressed geweest...wilde niet eten...had diarree...enzv.
Het was ook niet een beetje diarree...maar hij gilde het gewoon uit als het uit hem spoot, en dat zeker 15 keer per dag dat kan toch niemand ontgaan zijn.....

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ik vind het ook onacceptabel..
Je verwacht toch als een hond zoveel stress heeft in de kennel en ziek wordt dan ze dan iniedergeval het goede voer aanemen, naar de dierenarts gaan of een goede overdracht meegeven naar huis zodat jij meteen de juiste zorg kan bieden!
Ik zou advies vragen aan de advocaat wat je kan doen:
Aanklacht/klacht tegen de procedure? het asiel? de politie? de mensen die een valse getuigenverklaring hebben gegeven?
Even goed focussen wat je precies wilt doen...
Misschien ook een oproep doen om in contact te komen met mensen die het zelfde zijn overkomen, kijken of er overeenkomsten zitten in het verhaal, dan kun je krachten bundelen.
succes

Je verwacht toch als een hond zoveel stress heeft in de kennel en ziek wordt dan ze dan iniedergeval het goede voer aanemen, naar de dierenarts gaan of een goede overdracht meegeven naar huis zodat jij meteen de juiste zorg kan bieden!
Ik zou advies vragen aan de advocaat wat je kan doen:
Aanklacht/klacht tegen de procedure? het asiel? de politie? de mensen die een valse getuigenverklaring hebben gegeven?
Even goed focussen wat je precies wilt doen...
Misschien ook een oproep doen om in contact te komen met mensen die het zelfde zijn overkomen, kijken of er overeenkomsten zitten in het verhaal, dan kun je krachten bundelen.
succes

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dus als je een andere mening hebt over de acceptabelheid van stress in een kennel dan een aantal van jullie is dat draaien en verdraaien?Inge O schreef:te erg voor woorden, dit - maar sommigen zullen het wel weer zo draaien dat het allemaal binnen de normen valt, niet te voorkomen was en helemaal niet erg.

Infectie en daarbij behorende diarree en uitdroging idd. dat kun je maar zo krijgen in een pension, asiel dus ook laser asiel. Dat ze daar niets aan gedaan hebben dat vind ik dieptriest.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jeetje, dus Macho was er nog veel erger aan toe dan "alleen" die 8 kilo gewichtsverlies en de wond waarmee hij thuiskwam.
Wat vreselijk, ik begrijp dat je hier verder werk van wil gaan maken want dit is echt van de zotte!
Kan je helaas niet helpen met wat voor stappen je hiervoor moet ondernemen en in welke volgorde, maar zoals anderen al aangaven de publiciteit zoeken lijkt me wel een heel goed plan. Via het ministerie, of de politiek of zo.
Weet je advocaat niets aan tips voor je?
Wat vreselijk, ik begrijp dat je hier verder werk van wil gaan maken want dit is echt van de zotte!
Kan je helaas niet helpen met wat voor stappen je hiervoor moet ondernemen en in welke volgorde, maar zoals anderen al aangaven de publiciteit zoeken lijkt me wel een heel goed plan. Via het ministerie, of de politiek of zo.
Weet je advocaat niets aan tips voor je?
-
- Zeer actief
Nope dat lijkt me niet dat het ze ontgaan is, onvergeeflijk.macho-hayley schreef:het was een endeldarminfectie veroorzaakt door parasieten...daarbij was hij ruim 8 kilo afgevallen...uitgedroogd...en behoorlijk apathisch....
t lijkt me toch dat er aan ieder asiel een soort van DA verbonden is die ze kunnen consulteren als er iets is

Ik vind het heel schokkend, de hele gang van zaken.
stress is tot daar aan toe.
en zelfs "daar" zou iets aan te doen zijn geweest, als het dat geweest was.

het is wel een beetje komkommertijd toch? de telegraaf mailen met je verhaal + foto's, hebbenz e vast wel interesse voor en daarnaast je advocaat vragen wat je kan doen. Stress is tot daaraan toe maar hallo zeg een zieke hond laat je de dierenarts bijkomen.
Dat kan heel effectief werken, maar ook tegen je keren. Want Macho is immers niet voor niets in beslag genomen, dus daar zou ik voorzichtig mee zijn. Maar als je dit goed aanpakt, dan werken de instanties vaak wel heel vlotjes mee. En kan er ineens wel toegegeven worden dat er fouten zijn gemaakt.Asta schreef:het is wel een beetje komkommertijd toch? de telegraaf mailen met je verhaal + foto's, hebbenz e vast wel interesse voor en daarnaast je advocaat vragen wat je kan doen. Stress is tot daaraan toe maar hallo zeg een zieke hond laat je de dierenarts bijkomen.
oh maar in mijn vorige werk had ik regelmatig last van de telegraaf
kwestie van je verhaal goed brengen, dus de focus op de behandeling van de hond in het laserasiel, ofwel een zieke hond zonder behandeling, zonder da bezoek, zonder wat dan ook even plompverloren thuis afleveren. Dat je niet eens voer mag meegeven, wat als je een hond met allergieën hebt?

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Hier wordt ik helemaal stil van. Deze hele geschiedenis geeft zo'n enorm gevoel van rechteloosheid. Dat dit allemaal zomaar kan in Nederland, het is niets anders dan dierenmishandeling onder de verantwoording van de overheid. Ik denk dat er in Nederland heel wat mis is als het gaat om in beslag genomen honden, zowel het gedrag tegenover de honden maar zeker ook tegenover hun baasjes. Ik meen het serieus, maar ik denk dat na aanleiding van dit soort schokkende zaken de politiek (ik denk aan De Partij voor de Dieren) in actie moet komen. Het stellen van Kamervragen over dit soort misstanden aan de verantwoordelijke minister(s) lijken mij zo langzamerhand op z'n plaats.
Emile
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
stress idd oke, maar afleveren met hoge koorts, parasieten en spuit diaree is idd verwaarlozing... hoop dat hij snel opknapt
als je serieus genomen wil worden moet je vooral niet de partij van/voor de dieren de vragen laten stellen. Ze bedoelen het goed, maar zijn echt het lopende grapje met hun plannen en vragen, iets over de klok horen luiden maar absoluut de klepel niet kunnen/ willen vinden.
Zou dan eerder de SP proberen.
Overigens is de overheid de grootste overtreder van wetgeving in NL
Zou dan eerder de SP proberen.
Overigens is de overheid de grootste overtreder van wetgeving in NL

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Ik zou niet meteen voor de publiciteit gaan, maar eerst kijken wat je via officiële kanalen kunt doen. Eventueel bijgestaan door je advocaat. Loop je daar voortdurend tegen een muur dan lijkt me dit een leuke zaak voor Alberto Stegeman of die andere, hoe heethijookalweer, van opgelicht.

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Wat meer dan vreselijk, ik heb er geen woorden voor 

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja stel dat ze mensen in de buurt dingen gaan vragen en die weer met zijn allen spannende verhalen gaan lopen verzinnen..ik weet niet of dat wel zo handig is.....Muk schreef:Dat kan heel effectief werken, maar ook tegen je keren. Want Macho is immers niet voor niets in beslag genomen, dus daar zou ik voorzichtig mee zijn. Maar als je dit goed aanpakt, dan werken de instanties vaak wel heel vlotjes mee. En kan er ineens wel toegegeven worden dat er fouten zijn gemaakt.Asta schreef:het is wel een beetje komkommertijd toch? de telegraaf mailen met je verhaal + foto's, hebbenz e vast wel interesse voor en daarnaast je advocaat vragen wat je kan doen. Stress is tot daaraan toe maar hallo zeg een zieke hond laat je de dierenarts bijkomen.
De hele gang van zaken was gewoon bizar...als ze zich nou gewoon eens aan de richtlijnen van de werkgroep hulp in beslag genomen honden zouden houden dan zou het allemaal heel wat dragelijker zijn, zowel voor de baasjes als voor de honden.
En daarbij het optreden van de politie, wel de buurjongen laten vertellen dat macho hem gebeten heeft...maar niet vragen wanneer...en wat zijn verwondingen waren...enzv... zodat dat verhaal in mijn voordeel ontkracht kan worden.
Nu blijkt later dat er dus geen bewijzen zijn want na aanleiding van alleen het bijtincident hadden ze hem nooit in beslag genomen, dit kwam alleen door de valse verklaringen waarbij de politie werd wijsgemaakt dat dit met regelmaat gebeurde en iedereen doodsbang voor hem was.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
nee die kan je serieus nemen als ze in tijden van crisis zich niet bezig houden met regeren, maar met het songfestivalAsta schreef:Zou dan eerder de SP proberen.