Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waterwerkdagen 9 september in 't Twiske (bij A'dam)
Moderator: moderatorteam
- TE$$
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Waterwerkdagen 6 mei + 9 september in 't Twiske (bij A'd
komen er nog meer data? Ik kan beide datums niet 
-
Muk
Nee helaasTE$$ schreef:komen er nog meer data? Ik kan beide datums niet
Wij geven nog wel een paar demonstraties het komende jaar in Noord-Holland. Dan mogen bezoekende honden ook meezwemmen, dus je kan ook dan eens langskomen.
- Mojo2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Lijkt mij heel leuk om mee te doen! Ik vraag me alleen af hoe lang elke hond bezig mag zijn met het waterwerk, omdat er 40 honden toegestaan zijn. Heb jij daar een idee van Muk? Ik moet helemaal vanuit Limburg komen en zou het zonde vinden als Mojo bijv. maar 10 minuten het water in mag.
-
Muk
Het hangt af van de hoeveelheid deelnemers. Er wordt sowieso minimaal 3 keer gezwommen en per keer is een hond zo'n 10 tot 15 minuten bezig. Dat is weinig (dus ik kan mij voorstellen dat je niet helemaal uit Limburg hiervoor komt), maar aan de andere kant is het voor de meeste (niet-getrainde) honden meer dan voldoende. Zo'n dag is vrij vermoeiend, ook omdat de hond naast het zwemmen behoorlijk wat indrukken opdoet.Mojo2008 schreef:Lijkt mij heel leuk om mee te doen! Ik vraag me alleen af hoe lang elke hond bezig mag zijn met het waterwerk, omdat er 40 honden toegestaan zijn. Heb jij daar een idee van Muk? Ik moet helemaal vanuit Limburg komen en zou het zonde vinden als Mojo bijv. maar 10 minuten het water in mag.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb me opgegeven voor 6 mei. Vriendlief gaat ook mee dus heb Jip en Ziva ingeschreven. Ben benieuwd wat de dames er van vinden
Ze zijn allebei gek op zwemmen maar Jip is wel wat voorzichtiger. We zullen zien.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Krijgen we eigenlijk nog een inschrijvingsbevestiging?
- Mojo2008
- Zeer actief
Ok bedankt! Als hij minimaal 3 keer het water in mag vind ik het wel de moeite waard om te komen. Hier in de buurt is voor zover ik weet nergens zoiets en Mojo is echt gek op zwemmen en apporteren vanuit het water. Ik weet zeker dat hij dit geweldig gaat vinden.Muk schreef:Het hangt af van de hoeveelheid deelnemers. Er wordt sowieso minimaal 3 keer gezwommen en per keer is een hond zo'n 10 tot 15 minuten bezig. Dat is weinig (dus ik kan mij voorstellen dat je niet helemaal uit Limburg hiervoor komt), maar aan de andere kant is het voor de meeste (niet-getrainde) honden meer dan voldoende. Zo'n dag is vrij vermoeiend, ook omdat de hond naast het zwemmen behoorlijk wat indrukken opdoet.Mojo2008 schreef:Lijkt mij heel leuk om mee te doen! Ik vraag me alleen af hoe lang elke hond bezig mag zijn met het waterwerk, omdat er 40 honden toegestaan zijn. Heb jij daar een idee van Muk? Ik moet helemaal vanuit Limburg komen en zou het zonde vinden als Mojo bijv. maar 10 minuten het water in mag.
- TE$$
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb even met mijn man overlegd, en hij gaat de 9e met Thijs 
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hmm voor Jamey is dat niets (die wil alleen haar eigen speeltje uit het water halen en meer niet). En ik heb Cara nog helemaal niet zo ver gekregen dat ze uit zichzelf het water in gaat om te zwemmen. Wel een paar keer opgetild en meegenomen, en dan zwemt ze vertikaal. Gaat m niet worden dus.

You'll be in my heart... Always...
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb Buffel opgegeven voor 6 Mei.
- Mojo2008
- Zeer actief
Ik heb Mojo opgegeven voor 6 mei 
-
Brigitte
- Zeer actief
Jij hebt Slek leren zwemmen dus dat moet best te doen zijn je komt maar gewoonchrico schreef:Lijkt mij heel leuk om eens mee te maken maar weet niet of mijn honden zich het water in laten sturen
-
Muk
Ja, dat hebben wij geleerd van de vorige keer. Dus ik verwacht zeker dat je die nog krijgt.Machie schreef:Krijgen we eigenlijk nog een inschrijvingsbevestiging?
-
Muk
Leuk.Mojo2008 schreef:Ok bedankt! Als hij minimaal 3 keer het water in mag vind ik het wel de moeite waard om te komen. Hier in de buurt is voor zover ik weet nergens zoiets en Mojo is echt gek op zwemmen en apporteren vanuit het water. Ik weet zeker dat hij dit geweldig gaat vinden.
En aan alle anderen die ook komen, top!
@chrico
Er wordt een zwemvest voor een chihuahua geregeld, mocht je komen met de kleine uk.
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
Muk
Top, als je even je gegevens mailt naar info@waterwerkwest.nl (jouw naam, naam hond, ras hond, leeftijd hond, eventuele bijzonderheden waar bij het zwemmen rekening mee gehouden moet worden) dan komt het helemaal goed.Jeannettebo schreef:count me in
- Jeannettebo
- Zeer actief
komt ie dan bij jou terecht?Muk schreef:Top, als je even je gegevens mailt naar info@waterwerkwest.nl (jouw naam, naam hond, ras hond, leeftijd hond, eventuele bijzonderheden waar bij het zwemmen rekening mee gehouden moet worden) dan komt het helemaal goed.Jeannettebo schreef:count me in

- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Net de betaling gedaan.
Leuk! Is het al bijna 6 mei?
-
Muk
NeeJeannettebo schreef:komt ie dan bij jou terecht?Muk schreef:Top, als je even je gegevens mailt naar info@waterwerkwest.nl (jouw naam, naam hond, ras hond, leeftijd hond, eventuele bijzonderheden waar bij het zwemmen rekening mee gehouden moet worden) dan komt het helemaal goed.Jeannettebo schreef:count me in
Ik verzorg de inschrijvingsadministratie niet, nooit gedaan ook. Ik post het alleen hier en maak lekker foto's op de dag zelf. Dat is veel leuker.
-
Muk
Hahaha, het is maar hoe je het bekijkt. Wat mij betreft mag het waterwerkseizoen ook snel beginnen. Dat is veel leuker dan wandelingen in de regen en storm (als je pech hebt).Panna schreef:Net de betaling gedaan.
- Mojo2008
- Zeer actief
Ik heb een bevestiging van inschrijving gekregen en ook al betaald.
Wat nemen jullie allemaal mee op zo'n dag, behalve je hond?
-
Muk
SuperMojo2008 schreef:Ik heb een bevestiging van inschrijving gekregen en ook al betaald.
Behalve de hond, is het ook handig om het volgende mee te nemen:
- grondpen om je hond aan vast te leggen tussen de zwempartijen door. Mocht je die niet hebben, dan zijn er genoeg bij ons in voorraad.
- stoeltjes, de hele dag staan is ook niks
- een parasol of een tentje (bv de pop up tent) zodat je hond in de schaduw kan liggen als het warm is of dat je droog kan zitten als het minder goed weer is (waar wij uiteraard niet vanuit gaan).
- wat eten en drinken. Wij zitten overigens ook vlakbij het Paviljoen 't Twiske waar je ook eten en drinken kunt kopen.
- drinkbak voor de hond + water voor de hond
- wat lekkers voor de hond
Verder is een fototoestel wel handig om de prestaties van de hond vast te leggen.
Dat was het wel zo'n beetje.
- Jeannettebo
- Zeer actief
aangemeld
@ panna, zullen we een tentje delen

- Mojo2008
- Zeer actief
Ok, bedankt!Muk schreef:SuperMojo2008 schreef:Ik heb een bevestiging van inschrijving gekregen en ook al betaald.
Wat nemen jullie allemaal mee op zo'n dag, behalve je hond?![]()
Behalve de hond, is het ook handig om het volgende mee te nemen:
- grondpen om je hond aan vast te leggen tussen de zwempartijen door. Mocht je die niet hebben, dan zijn er genoeg bij ons in voorraad.
- stoeltjes, de hele dag staan is ook niks
- een parasol of een tentje (bv de pop up tent) zodat je hond in de schaduw kan liggen als het warm is of dat je droog kan zitten als het minder goed weer is (waar wij uiteraard niet vanuit gaan).
- wat eten en drinken. Wij zitten overigens ook vlakbij het Paviljoen 't Twiske waar je ook eten en drinken kunt kopen.
- drinkbak voor de hond + water voor de hond
- wat lekkers voor de hond
Verder is een fototoestel wel handig om de prestaties van de hond vast te leggen.
Dat was het wel zo'n beetje.
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Storm moet verboden worden!Muk schreef:Hahaha, het is maar hoe je het bekijkt. Wat mij betreft mag het waterwerkseizoen ook snel beginnen. Dat is veel leuker dan wandelingen in de regen en storm (als je pech hebt).Panna schreef:Net de betaling gedaan.
Graag, ik heb geen tentJeannettebo schreef:aangemeld![]()
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Oooooh, als ik dit dan zo zie.................... Dan borrelt er van alles van 'ik wil ook'.............. Al is het al om het uitproberen....... Sam is immers in mijn beleving geen echte zwemmer, hij doet het niet vrijwillig, wel als ik zwem. En in hydrobad zwemt hij nu ook fanatiek, maar dat is min of meer een wat 'gedwongen' situatie natuurlijk. Heb je advies?

-
Muk
Er komen regelmatig honden die ook meetrainen voor bijvoorbeeld spieropbouw of met hd. En niet alle honden hebben daar evenveel zin in. Je zou het eens moeten proberen om te kijken of het wat is voor Sam.Hilly45 schreef:Oooooh, als ik dit dan zo zie.................... Dan borrelt er van alles van 'ik wil ook'.............. Al is het al om het uitproberen....... Sam is immers in mijn beleving geen echte zwemmer, hij doet het niet vrijwillig, wel als ik zwem. En in hydrobad zwemt hij nu ook fanatiek, maar dat is min of meer een wat 'gedwongen' situatie natuurlijk. Heb je advies?
De honden worden wel goed begeleid, er is meer dan genoeg ervaring met honden die niet willen en toch moeten zwemmen voor bv spieropbouw. Overigens gaat alles op tempo van de hond! Het moet leuk blijven voor de hond en zo werken wij ook. Het plezier van de hond zit hem bij het waterwerk in dat hij iets doet. Bijvoorbeeld apporteren (want het is in feite een grote apporteeroefening in diverse varianten) en het werken voor de baas. Naast het zwemmen dan, want voor een newf gaat er niets boven zwemmen, dat spreekt voor zich.
Echte tips heb ik helaas niet voor je. Je zou eigenlijk gewoon eens mee moeten doen.
Laatst gewijzigd door Muk op 06 jan 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Ik heb Sam opgegeven............................ Spannend zeg. (positieve spanning)

-
Muk
Leuk, kan ik jouw haarbal eens in het echt bewonderen.Hilly45 schreef:Ik heb Sam opgegeven............................ Spannend zeg. (positieve spanning)
Mijn haarbal is er overigens ook, maar niet om het goede voorbeeld te geven, want dat kan hij niet.