Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
water blijven overgeven?
Moderator: moderatorteam
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
water blijven overgeven?
Woopy is al een paar dagen helemaal over de stress heen.
Met kerst zijn we weggeweest, hij was gewoon mee maar dat betekend voor hem al wat stress, nu het vuurwerk erbij komt lijkt dit hem de das om te doen.
Frank is woensdag naar huis gereden met de honden, ik zit bij mijn ouders.
Woensdag was hij bij mijn ouders alweer gekalmeert maar toen kwam dus het vuurwerk waar hij doodsbang voor is.
Hij heeft woensdag hier nog gewoon gegeten en gedronken, gepoept e.d.
Maar eenmaal dat Frank thuis was is hij heel veel gaan drinken wat er allemaal weer uit komt.
Woensdagavond dus begonnen en nu vrijdag nog steeds. Hij drinkt veel maar houdt niks binnen.
Kan dit van de stress komen? Hij wil ook niet eten sinds woensdag dat Frank thuis is. Poepen ook niet maar dat lijkt mij logisch als hij niks eet.
Frank gaat zo de DA even bellen om te horen hoe of wat. Hij haalt ook wat smuldier om te kijken of hij dat wil.
Met kerst zijn we weggeweest, hij was gewoon mee maar dat betekend voor hem al wat stress, nu het vuurwerk erbij komt lijkt dit hem de das om te doen.
Frank is woensdag naar huis gereden met de honden, ik zit bij mijn ouders.
Woensdag was hij bij mijn ouders alweer gekalmeert maar toen kwam dus het vuurwerk waar hij doodsbang voor is.
Hij heeft woensdag hier nog gewoon gegeten en gedronken, gepoept e.d.
Maar eenmaal dat Frank thuis was is hij heel veel gaan drinken wat er allemaal weer uit komt.
Woensdagavond dus begonnen en nu vrijdag nog steeds. Hij drinkt veel maar houdt niks binnen.
Kan dit van de stress komen? Hij wil ook niet eten sinds woensdag dat Frank thuis is. Poepen ook niet maar dat lijkt mij logisch als hij niks eet.
Frank gaat zo de DA even bellen om te horen hoe of wat. Hij haalt ook wat smuldier om te kijken of hij dat wil.

Cash v Heiligental en Flow.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Re: water blijven overgeven?
Diem heeft dat wel eens, veel drinken en telkens braken. Bij hem komt het door chronische maag/darm problemen.
Advies van mijn DA is om hem dan elke half uur een eetlepel afgekoeld gekookt water te geven. Niet afgekoeld tot helemaal koud trouwens, kamertemperatuur. Gekookt water is milder en geef hem telkens maximaal een eetlepel om de maag tot rust te brengen. Hele sloten tegelijkertijd blijft hij in een vicieuze cirkel.
Sterkte!
Advies van mijn DA is om hem dan elke half uur een eetlepel afgekoeld gekookt water te geven. Niet afgekoeld tot helemaal koud trouwens, kamertemperatuur. Gekookt water is milder en geef hem telkens maximaal een eetlepel om de maag tot rust te brengen. Hele sloten tegelijkertijd blijft hij in een vicieuze cirkel.
Sterkte!
- Cash
- Zeer actief
Frank moet om 13:15 uur bij de DA zijn.
Toch maar even naar laten kijken.
Vervelende is alleen dat dat bezoekje hem ook weer een boel stress op gaat leveren maar we moeten toch wat.
Vervelende is alleen dat dat bezoekje hem ook weer een boel stress op gaat leveren maar we moeten toch wat.

- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Goed dat je er even naar laat kijken! Ik heb een hele slechte ervaring met zoveel water blijven drinkenCash schreef:Frank moet om 13:15 uur bij de DA zijn.
Hoop dat het bij jouw hond meevalt!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Cash
- Zeer actief
Het zint mij vooral niet dat hij dus idd zoveel water drinkt. Hij drinkt normaal echct heeeel weinig.
Neemt op een dag een paar slokjes en that's it.
Nu blijft hij de bak maar leegdrinken zegt Frank.
Ik ben er dus zelf niet bij omdat ik bij mijn ouders zit.
Nu blijft hij de bak maar leegdrinken zegt Frank.

- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Wat vervelend dat je er zelf niet bent!Cash schreef:Het zint mij vooral niet dat hij dus idd zoveel water drinkt. Hij drinkt normaal echct heeeel weinig.
Nu blijft hij de bak maar leegdrinken zegt Frank.![]()
Dat drinken, dat zou me ook niet lekker zitten, maar goed ik heb daar een trauma van en het zegt dus meer iets over mij dan over de feiten denk ik.
Ben alleen even kwijt waarom honden dit doen, veel drinken bedoel ik. Later vertelden ze mij dat je dit niet moet toestaan, alleen kon mijn hond het toilet met deksel en al open maken dus er was geen houden aan.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

- krullie
- Zeer actief
ik hoop dat het niets ernstig is.
vervelend voor de hond steeds dat overgeven.
misschien wel een maagontsteking?
veel sterkte bij de DA.
vervelend voor de hond steeds dat overgeven.
misschien wel een maagontsteking?
veel sterkte bij de DA.
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Mijn hondje gaat ook braken als hij teveel stress heeft (of heeft gehad). Maar nooit zo lang, en ook niet heel veel water drinken. Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om even langs de da te gaan.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
weet je al iets meer Estelle?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Zou ook een verstopping kunnen zijn, als ie niet poept. Dan komt alles er aan de bovenkant weer uit op een gegeven moment. Veel water drinken, ik zie het zelf zo, als een dier zich niet lekker voelt, heeft ie maar een paar opties die die uit zichzelf kan maken. Water drinken, eten, poepen of plassen. Misschien de koelte of warmte opzoeken nog. Maar dan heb je het ook wel gehad, dus daar kun je niet zoveel aan aflezen, ik denk dat het dier in kwestie dan gewoon zelf iets probeert te doen aan het feit dat hij zich niet lekker voelt.
- Cash
- Zeer actief
Dierenarts kan niets aanwijsbaars vinden. Maag e.d. voelt gewoon soepel en goed aan. Ook geen koorts.
Vlak voor Frank naar de DA ging heeft hij wel een beetje gepoept.
DA heeft hem iets tegen de misselijkheid gegeven.
Beetje vaag allemaal dus.
Ik blijf het zelf op de stress houden wat hem teveel is geworden, de combinatie dus van logeren en 't vuurwerk. Woopy kan zichzelf helemaal gek maken door iets simpels als een autorit of het logeren bij iemand, ookal kent hij het daar al jaren (we waren bij Frank zijn moeder waar hij al 8 jaar komt, nooit een probleem en nu was het helemaal mis).
Vlak voor Frank naar de DA ging heeft hij wel een beetje gepoept.
DA heeft hem iets tegen de misselijkheid gegeven.
Beetje vaag allemaal dus.
Ik blijf het zelf op de stress houden wat hem teveel is geworden, de combinatie dus van logeren en 't vuurwerk. Woopy kan zichzelf helemaal gek maken door iets simpels als een autorit of het logeren bij iemand, ookal kent hij het daar al jaren (we waren bij Frank zijn moeder waar hij al 8 jaar komt, nooit een probleem en nu was het helemaal mis).

- Fizgig
- Zeer actief
Ik denk dat het best alleen stress zou kunnen zijn, je hebt ook herder kruisingen, denk ik? Die kunnen flink neurotisch zijn soms. Ik vind het wel gek dat hij het meteen weer uit kotst want water loopt normaal gesproken meteen door naar de dunne darm vanuit je maag. Wel vervelend nu zo met de feestdagen want je zou nog een onderzoek kunnen doen met contrast vloeistof om te zien of er een obstructie zit. Houdt ie niks binnen nog steeds?
-
shanty
- Cash
- Zeer actief
ik heb een hond gehad met een vestopping, dat herken ik uit duizenden.Fizgig schreef:Ik denk dat het best alleen stress zou kunnen zijn, je hebt ook herder kruisingen, denk ik? Die kunnen flink neurotisch zijn soms. Ik vind het wel gek dat hij het meteen weer uit kotst want water loopt normaal gesproken meteen door naar de dunne darm vanuit je maag. Wel vervelend nu zo met de feestdagen want je zou nog een onderzoek kunnen doen met contrast vloeistof om te zien of er een obstructie zit. Houdt ie niks binnen nog steeds?
Dat is dit niet.
Hij is verder ook niet sloom ofzo.
We kijken het maar even aan.
Ik heb geen herderkruisingen hoor.
De 2 herders in mijn onderschrift zijn duitseherders met stamboom.
Woopy is een ex zwerver uit Roemenie.

- Fizgig
- Zeer actief
En hoe gaat het nu met hem?
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
- Fizgig
- Zeer actief
Ik bedoelde niet een verstopping, maar een obstructie in de keel. Een hond kan zoveel dingen eten die vast kunnen komen te zitten in de slokdarm. En dan kan er niks meer langs, dan komt het er meteen weer uit. Omdat het water de maag niet lijkt te bereiken, zou ik me daar zorgen om maken. Zoals ik al zei, als water in de maag komt, loopt het meteen door naar de dunne darm omdat er niks is om te verteren aan water. Maar goed, het kan ook stress zijn hoor.
- Cash
- Zeer actief
Maar dat had de DA dan toch wel gezien? Als er iets vast zat in de keel?
Ondertussen ben ik gisteren thuisgekomen en volgens mij is de paniek van Frank groter geweest dan nodig.
Zo'n zielig hoopje Woopy trof ik niet aan en een stukje rookworst werd gulzig opgegeten, alsmede een bord stampot.
Hij kon ook gillen en tieren van blijdschap toen hij mij weer zag en met de jaarwisseling had hij een grote waffel omdat de buurvrouw ineens in de hal stond.
Het drinken doet hij ook niet meer zoveel en kotsen heeft hij niet weer gedaan sinds hij die pilletjes krijgt.
Goed, het is natuurlijk even afwachten wat er gebeurd als de pilletjes op zijn... maar ik heb eerder meegemaakt dat een hond bleef overgeven en daar hielp geen pilletje/injectie tegen, die spuugden daar gewoon doorheen.
We zullen zien. Voor nu vind ik hem meer dan goed genoeg om af te wachten tot na die pilletjes.
Ondertussen ben ik gisteren thuisgekomen en volgens mij is de paniek van Frank groter geweest dan nodig.
Zo'n zielig hoopje Woopy trof ik niet aan en een stukje rookworst werd gulzig opgegeten, alsmede een bord stampot.
Hij kon ook gillen en tieren van blijdschap toen hij mij weer zag en met de jaarwisseling had hij een grote waffel omdat de buurvrouw ineens in de hal stond.
Het drinken doet hij ook niet meer zoveel en kotsen heeft hij niet weer gedaan sinds hij die pilletjes krijgt.
Goed, het is natuurlijk even afwachten wat er gebeurd als de pilletjes op zijn... maar ik heb eerder meegemaakt dat een hond bleef overgeven en daar hielp geen pilletje/injectie tegen, die spuugden daar gewoon doorheen.
We zullen zien. Voor nu vind ik hem meer dan goed genoeg om af te wachten tot na die pilletjes.

- Fizgig
- Zeer actief
Nee dat hoeft niet, als het ver in de keel zit, zie je dat niet met een blik in de bek. Ik heb hier een keer gelezen over een hond die zo'n plastic/metalen klemmetje waar je een broodzak mee dicht doet, had ingeslikt. Daar kwamen ze pas weken later achter en moest geopereerd worden om het eruit te halen.
Maar fijn dat het weer beter gaat nu. Wie weet kunnen honden ook wel voedselvergiftiging krijgen, want daarvan ga je ook zo heftig en veel overgeven in korte tijd.
Maar fijn dat het weer beter gaat nu. Wie weet kunnen honden ook wel voedselvergiftiging krijgen, want daarvan ga je ook zo heftig en veel overgeven in korte tijd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
ik hoop gewoon dat het hondje snel weer zichzelf is .
toots kan van stress ook helemaal uit zijn doen zijn en er ook van braken .
Hoop dat het verder echt niks is . geef hem maar een knuffel extra.
toots kan van stress ook helemaal uit zijn doen zijn en er ook van braken .
Hoop dat het verder echt niks is . geef hem maar een knuffel extra.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Cash
- Zeer actief
Woopy heeft nog niet weer overgegeven. Pilletjes zijn gisteren gestopt.
Hij eet ook weer zijn brokken.
Ik denk dat er toch iets dwars heeft gezeten binnen. Hij poepte namelijk niet meer sinds die woensdag. Of een paar spettertjes.
Maandag tijdens het wandelen ging hij ineens zitten en er kwam me toch een partij stront uit....
Niet eens water dunne poep of diarree maar wel heeeeeeeel veel en ook wel erg zacht. Dat heeft hij al nooit zo. Juist alitjd een paar kleine keuteltjes en that's it.
Later op de wandeling ging hij nog 3x zitten waarbij e.e.a. eruit kwam vliegen.
Vandaag had hij weer zijn ontlasting zoals hij dat altijd heeft.
Dus ik denk dat iets hem toch heeft dwars gezeten. Iets verkeerds gegeten ofzo?
Wel apart want Woopy is juist een hondje die heel veel kan hebben qua vreemd voedsel/bedorven etc.
Hij eet ook weer zijn brokken.
Ik denk dat er toch iets dwars heeft gezeten binnen. Hij poepte namelijk niet meer sinds die woensdag. Of een paar spettertjes.
Maandag tijdens het wandelen ging hij ineens zitten en er kwam me toch een partij stront uit....
Later op de wandeling ging hij nog 3x zitten waarbij e.e.a. eruit kwam vliegen.
Vandaag had hij weer zijn ontlasting zoals hij dat altijd heeft.
Dus ik denk dat iets hem toch heeft dwars gezeten. Iets verkeerds gegeten ofzo?
Wel apart want Woopy is juist een hondje die heel veel kan hebben qua vreemd voedsel/bedorven etc.