Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op vakantie met hond, hoe even weg?
Moderator: moderatorteam
- Dona85
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel
- Aantal honden: 1
Op vakantie met hond, hoe even weg?
Hallo,
Ik vroeg me af hoe jullie dat doen als je je hond meeneemt op vakantie...
Wij willen volgend voorjaar onze hond meenemen op vakantie (een huisje in de Ardennen of naar Duitsland, zijn we nog niet aan uit)
Maar hoe doe je dat als je bijv. uit eten gaat, of een uurtje ofzo naar een museum, ik noem maar wat.
Laat je de hond dan alleen los in het huisje of nemen jullie een bench ofzo mee?
De hond mag nou eenmaal niet overal mee naar binnen natuurlijk...
Ik hoor graag jullie tips en ervaringen!
Groetjes!
Wij willen volgend voorjaar onze hond meenemen op vakantie (een huisje in de Ardennen of naar Duitsland, zijn we nog niet aan uit)
Maar hoe doe je dat als je bijv. uit eten gaat, of een uurtje ofzo naar een museum, ik noem maar wat.
Laat je de hond dan alleen los in het huisje of nemen jullie een bench ofzo mee?
Groetjes!
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Op vakantie met hond, hoe even weg?
dat ligt aan de hond, wat hij wel of niet kan.
Bo kan ik na een paar dagen alleen laten, moet ik wel even de bank barricaderen en de slaapkamer deur dicht doen.
Bo kan ik na een paar dagen alleen laten, moet ik wel even de bank barricaderen en de slaapkamer deur dicht doen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik laat mijn honden nooit alleen in het appartement, ze komen weleens de boel schoonmaken of de planten op het balkon water geven wil niet dat die mensen dan in hun kuiten gebeten worden, of dat mijn honden de boel daar slopen, doen ze thuis niet, maar kennissen van ons hadden hun hond een keer alleen gelaten in hun appartement toen ze met vakantie waren en die hond heeft het hele appartement gesloopt, die hoeven daar dus niet meer te komen.
Mijn man gaat de boodschappen halen en verder doen we alleen dingen waarbij de hond mee kan.
Mijn man gaat de boodschappen halen en verder doen we alleen dingen waarbij de hond mee kan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wij laten hem dan gewoon even achter op de kamer, wel even een kaartje aan de deur dat ze niet binnen mogen komen (don't disturb).
Maar niet langer dan bijvoorbeeld het ontbijt (hotelkamer)
Op vakantie in Oostenrijk heeft hij ook een paar uurtjes alleen gezeten en dat is prima gegaan.
Ik denk inderdaad dat je gewoon je hond moet kennen, om na te gaan of het kan.
Maar niet langer dan bijvoorbeeld het ontbijt (hotelkamer)
Op vakantie in Oostenrijk heeft hij ook een paar uurtjes alleen gezeten en dat is prima gegaan.
Ik denk inderdaad dat je gewoon je hond moet kennen, om na te gaan of het kan.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Naar de meeste plekken mogen ze wel mee. En anders in het huisje laten of in de auto.

Linda, Izzie en Bram
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Collie
- Contacteer:
Ik heb een e-boek geschreven over al onze reiservaringen de laatste 17 jaar met onze honden ( Rudith onze Berner Sennenhond, Rembrandt onze Tervuerense Belgische herder en Evy onze Schotse Collie ).
Het gaat over wat je moet weten voor je vertrekt, onderweg en eens je vakantiebestemming bereikt.
**link verwijderd door moderator. je mag je link met een berichtje plaatsen in het algemene website topic klik hier. het is niet de bedoeling dat je overal op het forum je link gaat verspreiden.
Je kan er ook in lezen hoe wij al meer dan eens moesten opboksen tegen de zovele vooroordelen die er bestaan tegen mensen met een viervoeter, ook al is deze laatste super gehoorzaam.
't Is maar dat je gewaarschuwd bent
Ik zal hier een klein stukje uit mijn e-boek citeren :
Het gaat over het meenemen van je hond op restaurant
Het is een van de taktieken die wij oa. hanteren om toch in het restaurant dat we op het oog hadden te kunnen gaan eten ondanks moeilijkheden. Als je ze kent kan je ze ook gebruiken
)
Ga uit eten in groep
Juli 1999, we zijn met gans het gezin en Rudith op vakantie in Portugal. Niet ver van ons vakantieverblijf hebben we een goed restaurant ontdekt. Hier willen we ‘s avonds uit eten gaan. Toevallig ontmoetten we in de loop van de dag landgenoten. Zij waren eigenlijk ook op zoek naar een goed restaurant. We besloten samen uit eten te gaan in het restaurant dat wij op het oog hadden. Zoals afgesproken troffen we elkaar op het overeengekomen uur op de parking voor dat restaurant. Bij toeval hadden zij onder- weg nog vrienden ontmoet en die kwamen ook mee eten. We zijn nu met 12 mensen en één hond. Terwijl we wachtten tot iedereen aanwezig was ging ik al naar binnen met Rudith om te vragen of zij ook welkom was. Het restaurant had op dat moment nog geen gasten. De restaurantuitbater wierp een blik op Rudith en zei : “ Sorry, er worden geen honden toegelaten. ” Juist op dat moment kwam de voltallige groep naar binnen. Ik meldde het nieuws dat onze hond niet welkom was en wij dus elders op zoek moesten naar een eetgelegenheid. Nu ja, dat was onmiddellijk klaar voor iedereen. Zij gingen mee met ons. Toen de restaurantuitbater iedereen terug naar buiten zag gaan kwam hij ons achterna gelopen. Hij vroeg of wij allemaal samen waren. Plots was onze hond toch welkom. Deze restaurantuitbater had vlug uitgerekend wat dit wegsturen van 12 mensen omwille van één hond hem wel zou kosten. Aan tafel werd er nog flink om gelachen. En Rudith die lag zoals gewoonlijk te slapen aan onze voeten.
Ik heb in mijn e-boek nog een aantal situaties beschreven ivm het meenemen van je hond op restaurant, en hoe wij ze aanpakten.
Je kan die lezen vanaf pagina 191
Wij zijn op reizen ook meer dan eens echt in de aap gelogeerd geweest, ondanks het betalen van de prijs van een standaardkamer en dit gewoon omdat we een hond meebrachten ( wat ook vooraf gemeld was )
Je kan hierover meer lezen op pagina 129
Ik wens zulk een toestanden niemand toe.
Als je met een hond op reis gaat, gebeuren er natuurlijk ook onverwachte dingen die zonder hond nooit zouden gebeuren, die op het moment zelf je bijna in de problemen brengen, maar die achteraf je mooiste vakantieherinneringen zullen zijn.
Ja die staan overal her en der in het e-boek.
Op pagina 103 kan je lezen onder de titel onze ergste vakantieblooper hoe 's nachts het hotelpersoneel in onze kamer inbrak met een extra sleutel, terwijl wij niets vermoedend lagen te slapen, om te zien of onze hond zoals afgesproken wel in de bench sliep.
Je houdt het niet voor mogelijk wat voor een toestanden wij al die jaren meegemaakt hebben.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Het gaat over wat je moet weten voor je vertrekt, onderweg en eens je vakantiebestemming bereikt.
**link verwijderd door moderator. je mag je link met een berichtje plaatsen in het algemene website topic klik hier. het is niet de bedoeling dat je overal op het forum je link gaat verspreiden.
Je kan er ook in lezen hoe wij al meer dan eens moesten opboksen tegen de zovele vooroordelen die er bestaan tegen mensen met een viervoeter, ook al is deze laatste super gehoorzaam.
't Is maar dat je gewaarschuwd bent

Ik zal hier een klein stukje uit mijn e-boek citeren :
Het gaat over het meenemen van je hond op restaurant
Het is een van de taktieken die wij oa. hanteren om toch in het restaurant dat we op het oog hadden te kunnen gaan eten ondanks moeilijkheden. Als je ze kent kan je ze ook gebruiken

Ga uit eten in groep
Juli 1999, we zijn met gans het gezin en Rudith op vakantie in Portugal. Niet ver van ons vakantieverblijf hebben we een goed restaurant ontdekt. Hier willen we ‘s avonds uit eten gaan. Toevallig ontmoetten we in de loop van de dag landgenoten. Zij waren eigenlijk ook op zoek naar een goed restaurant. We besloten samen uit eten te gaan in het restaurant dat wij op het oog hadden. Zoals afgesproken troffen we elkaar op het overeengekomen uur op de parking voor dat restaurant. Bij toeval hadden zij onder- weg nog vrienden ontmoet en die kwamen ook mee eten. We zijn nu met 12 mensen en één hond. Terwijl we wachtten tot iedereen aanwezig was ging ik al naar binnen met Rudith om te vragen of zij ook welkom was. Het restaurant had op dat moment nog geen gasten. De restaurantuitbater wierp een blik op Rudith en zei : “ Sorry, er worden geen honden toegelaten. ” Juist op dat moment kwam de voltallige groep naar binnen. Ik meldde het nieuws dat onze hond niet welkom was en wij dus elders op zoek moesten naar een eetgelegenheid. Nu ja, dat was onmiddellijk klaar voor iedereen. Zij gingen mee met ons. Toen de restaurantuitbater iedereen terug naar buiten zag gaan kwam hij ons achterna gelopen. Hij vroeg of wij allemaal samen waren. Plots was onze hond toch welkom. Deze restaurantuitbater had vlug uitgerekend wat dit wegsturen van 12 mensen omwille van één hond hem wel zou kosten. Aan tafel werd er nog flink om gelachen. En Rudith die lag zoals gewoonlijk te slapen aan onze voeten.
Ik heb in mijn e-boek nog een aantal situaties beschreven ivm het meenemen van je hond op restaurant, en hoe wij ze aanpakten.
Je kan die lezen vanaf pagina 191
Wij zijn op reizen ook meer dan eens echt in de aap gelogeerd geweest, ondanks het betalen van de prijs van een standaardkamer en dit gewoon omdat we een hond meebrachten ( wat ook vooraf gemeld was )
Je kan hierover meer lezen op pagina 129
Ik wens zulk een toestanden niemand toe.
Als je met een hond op reis gaat, gebeuren er natuurlijk ook onverwachte dingen die zonder hond nooit zouden gebeuren, die op het moment zelf je bijna in de problemen brengen, maar die achteraf je mooiste vakantieherinneringen zullen zijn.
Ja die staan overal her en der in het e-boek.
Op pagina 103 kan je lezen onder de titel onze ergste vakantieblooper hoe 's nachts het hotelpersoneel in onze kamer inbrak met een extra sleutel, terwijl wij niets vermoedend lagen te slapen, om te zien of onze hond zoals afgesproken wel in de bench sliep.
Je houdt het niet voor mogelijk wat voor een toestanden wij al die jaren meegemaakt hebben.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Laatst gewijzigd door Anne Degraef op 19 dec 2011 20:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
wij laten ze gewoon in het huisje als we een huisje hebben, als we op de camping staan gaan ze overal mee naar toe, dus doen we dingen waar hun ook naar toe mogen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
Wij laten ze in het huisje,net zoals thuis.
Ze zijn gewent dat we weleens even weg zijn en maken daar geen probleem van.
Tot nu toe gaat de pup in de bench,maar vanmiddag waren we 3 kwartier weg en is ze los geweest...niets gebeurt.
We gaan nooit naar een hotel ivm de honden,in een huisje heb je geen last van binnenkomend personeel.
Ze zijn gewent dat we weleens even weg zijn en maken daar geen probleem van.
Tot nu toe gaat de pup in de bench,maar vanmiddag waren we 3 kwartier weg en is ze los geweest...niets gebeurt.
We gaan nooit naar een hotel ivm de honden,in een huisje heb je geen last van binnenkomend personeel.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nog zo iets 
Op reis kan je je aan de meest idiote regels verwachten ivm. het meenemen van een hond in vb. een museum.
Ik citeer hier nog iets uit mijn boven vermeld e-boek :
Tijdens onze vakantie naar Italië ( mei 2010 ) verbleven we enkele nachten in Padua. Vandaaruit konden we heel gemakkelijk Venetië en omstreken bezoeken. Eén van de bezienswaardigheden was de Villa Pisani aan het Brentakanaal te Stra. Deze laat baroke villa met de allures van een paleis is één van de grootste aan de Italiaanse Rivièra. Ze is niet toegankelijk voor honden maar in de tuin kan hij wel mee, ‘t is te zeggen als hij niet meer dan 18 kg. weegt !
Tip
Hoe pakten wij het aan ?
Het was een bloedhete dag. In de auto met airco was het lekker fris maar buiten zocht je direkt schaduwrijke plekjes op. Op verkenning in de streek tussen Padua en Venetië kwamen we op onze weg de Villa Pisani tegen. We zouden proberen de villa te bezoeken. Achter de omheining van het domein zagen we een prachtige lommerrijke tuin liggen, ideaal voor een grote wandeling met Evy. Maar mocht Evy mee naar binnen ? Eens geparkeerd besloot Walter eerst te informeren of Evy mee welkom was. Zou ze niet welkom zijn dan hoefde het bezoek niet, dan zouden we wel een andere bezienswaardigheid vinden waar Evy wel mee naar binnen kon. Ondertussen liet ik onze Schotse Collie uit. Walter kwam terug met het nieuws dat alleen honden met een gewicht niet hoger dan 18 kg. toegelaten werden. Een Schotse Collie heeft nogal veel vacht, geen mens die op zicht kan schatten hoeveel kilo hond daaronder zit. We zouden het toch maar proberen wetende dat onze hond op dat moment ruim 25 kg. woog. Toen we naar binnen wilden gaan hielden twee vriendelijke dames van het onthaal ons staande. Ze vroegen : “ Hoeveel weegt uw hond ? ” En wat dacht je dat wij geantwoord hebben ? Inderdaad, je raadt het goed. En Evy kon mee.
Dus wil je de hond ergens mee naar binnen nemen. Informeer dan eerst goed en pak het vervolgens slim aan !
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy

Op reis kan je je aan de meest idiote regels verwachten ivm. het meenemen van een hond in vb. een museum.
Ik citeer hier nog iets uit mijn boven vermeld e-boek :
Tijdens onze vakantie naar Italië ( mei 2010 ) verbleven we enkele nachten in Padua. Vandaaruit konden we heel gemakkelijk Venetië en omstreken bezoeken. Eén van de bezienswaardigheden was de Villa Pisani aan het Brentakanaal te Stra. Deze laat baroke villa met de allures van een paleis is één van de grootste aan de Italiaanse Rivièra. Ze is niet toegankelijk voor honden maar in de tuin kan hij wel mee, ‘t is te zeggen als hij niet meer dan 18 kg. weegt !
Tip
Hoe pakten wij het aan ?
Het was een bloedhete dag. In de auto met airco was het lekker fris maar buiten zocht je direkt schaduwrijke plekjes op. Op verkenning in de streek tussen Padua en Venetië kwamen we op onze weg de Villa Pisani tegen. We zouden proberen de villa te bezoeken. Achter de omheining van het domein zagen we een prachtige lommerrijke tuin liggen, ideaal voor een grote wandeling met Evy. Maar mocht Evy mee naar binnen ? Eens geparkeerd besloot Walter eerst te informeren of Evy mee welkom was. Zou ze niet welkom zijn dan hoefde het bezoek niet, dan zouden we wel een andere bezienswaardigheid vinden waar Evy wel mee naar binnen kon. Ondertussen liet ik onze Schotse Collie uit. Walter kwam terug met het nieuws dat alleen honden met een gewicht niet hoger dan 18 kg. toegelaten werden. Een Schotse Collie heeft nogal veel vacht, geen mens die op zicht kan schatten hoeveel kilo hond daaronder zit. We zouden het toch maar proberen wetende dat onze hond op dat moment ruim 25 kg. woog. Toen we naar binnen wilden gaan hielden twee vriendelijke dames van het onthaal ons staande. Ze vroegen : “ Hoeveel weegt uw hond ? ” En wat dacht je dat wij geantwoord hebben ? Inderdaad, je raadt het goed. En Evy kon mee.
Dus wil je de hond ergens mee naar binnen nemen. Informeer dan eerst goed en pak het vervolgens slim aan !
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Wij gaan naar restaurants en bezienswaardigheden waar de hond ook mee naar binnen mag.Dona85 schreef:Hallo,
Groetjes!
-
- Zeer actief
Let erop dat het in veel huisjes niet mag de honden onbeheerd achterlaten.
Ervan uitgaande dat het mag, doe wij het zelden. Guinnie wat vaker; dan maken we een langere wandeling met de jongens of ze blijven even allemaal thuis als we een fietstochtje gaan maken.
Suzanne
Ervan uitgaande dat het mag, doe wij het zelden. Guinnie wat vaker; dan maken we een langere wandeling met de jongens of ze blijven even allemaal thuis als we een fietstochtje gaan maken.
Suzanne
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als wij een museum echt willen bezoeken, en de hond mag er niet in, dan gaan wij om de beurt binnen.
Anne en Evy
Anne en Evy
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Als wij even weggaan gaan wij eerst met Nilsson een flinke wandeling maken en daarna gaan wij weg.
Wij laten hem dan in het huisje achter, mag niet maar doen het toch, hij sloopt echt niets en bij thuiskomst ligt meneer lekker op zijn kleed te pitten.
Dat is echt als het niet anders kan, bijv. bij heel warm weer, anders gaat hij mee en mag hij ergens niet naar binnen dan blijft hij in de auto of gaat een van ons alleen naar binnen en de ander blijft bij de auto.
Wij laten hem dan in het huisje achter, mag niet maar doen het toch, hij sloopt echt niets en bij thuiskomst ligt meneer lekker op zijn kleed te pitten.
Dat is echt als het niet anders kan, bijv. bij heel warm weer, anders gaat hij mee en mag hij ergens niet naar binnen dan blijft hij in de auto of gaat een van ons alleen naar binnen en de ander blijft bij de auto.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Meestal gaan ze gewoon mee, even goed uitzoeken waar dat allemaal mag en dan gaat dat allemaal prima.
En als we naar een museum ofzo gaan kunnen ze prima een paar uurtjes alleen blijven, ze slopen nooit.
Als het maar heel kort is (max 1 uur) en niet zo warm, laten we ze meestal in de auto. Dan zijn ze minder lang alleen en kunnen we gelijk nog een wandeling op locatie maken
En als we naar een museum ofzo gaan kunnen ze prima een paar uurtjes alleen blijven, ze slopen nooit.
Als het maar heel kort is (max 1 uur) en niet zo warm, laten we ze meestal in de auto. Dan zijn ze minder lang alleen en kunnen we gelijk nog een wandeling op locatie maken

- Mark-Tinny
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Mijn honden kunnen perfect een aantal uurtjes alleen blijven op de camping (nooit in de caravan achterlaten in de zomer, word er dan veel te warm in), wij richten de plaats zo in dat ze in de schaduw en uit het zicht liggen en er staan meerdere bakken water voor hun. Word al jaren zo gedaan en nog nooit klachten gekregen van naaste buren of personeel van de camping.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
- Rebble
- Zeer actief
Dit jaar Izzy voor het eerst meegenomen op vakantie. Wij hadden de bench voor de zekerheid meegenomen en daar heeft ze de eerste keer alleen zijn in gezeten. Daarna gewoon los en dat ging prima.
Als ze wel meeging en we wilden ergens naar binnen waar zij niet naar binnen mocht bleef ik met haar buiten (1 keer gebeurd bij een bezoek aan een kasteel). Ik ben wat rond gaan lopen in het stadje en wat gaan drinken, toen moest ik trouwens echt enorm plassen, heeft een serveerster Izzy even vastgehouden want die mocht niet mee naar de wc
Als ze wel meeging en we wilden ergens naar binnen waar zij niet naar binnen mocht bleef ik met haar buiten (1 keer gebeurd bij een bezoek aan een kasteel). Ik ben wat rond gaan lopen in het stadje en wat gaan drinken, toen moest ik trouwens echt enorm plassen, heeft een serveerster Izzy even vastgehouden want die mocht niet mee naar de wc

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik heb in de zomer vaak logeerhondjes.......... Toen ik een keer 2 honden te logeren had, ging ik naar een huisje in Noord Holland. Maar ja, als je dan op een terrasje zit en hoognodig naar het toilet moet, dan is het wel lastig, als je alleen bent. Ik wist toen niet anders, dan toch maar te gaan wild-plassen. Helaas.................... Mag niet, maar ja......

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De ervaring heeft ons ook geleerd, dat wanneer je ergens komt vb. aan een restaurant en je vraagt of de hond mee kan, en men twijfelt, als men dan kan zien hoe super braaf en gehoorzaam je hond is, men heel snel een positief antwoord geeft en je hond mee kan.
Wij hebben steeds weer de ervaring dat de eerste indruk die je hond nalaat op de persoon die moet beslissen of hij mee mag of niet, dat die beslissend is voor zijn antwoord.
Zo zullen wij altijd onze hond mee nemen tot aan het restaurant zelf en dan vragen of hij mee mag, zo kunnen ze hem al even zien ( in de auto zetten kan je altijd nog en voor je hem in de auto zet moet je hem toch nog eerst even uitlaten ).
Terwijl mijn echtgenoot dan vraagt of hij mee mag, geef ik enkele fluistercommando's, klassiek is dat eerst " zit " en dat doet ze dan ogenblikkelijk en vervolgens zeg ik " Ga af " en dan doet ze dat ook weer even snel en dan zeg ik " blijf " en blijft ze mooi liggen.
Dat zijn eenvoudige oefeningen ( die je in 1 min. kan doen ) maar dan krijg je wel dat die persoon die nu moet beslissen of je hond mee kan of niet, onmiddellijk met eigen ogen daar een gehoorzame hond ziet die onmiddellijk doet wat zijn baasje vraagt.
Wat ik met die enkele commando's probeer te verkrijgen ( en meestal lukt dat ongelooflijk goed ) is dat die persoon onmiddellijk zoiets heeft van : Amai wat een brave hond. En psychologisch gaat die dan heel snel zeggen : Maar natuurlijk mag je hond mee.
Volgens ons zijn er maar weinig landen waar er van overheidswege gezegd wordt dat honden niet in een restaurant welkom zijn.
Meestal is het de eigenaar die lukraak beslist na een eerste indruk of hij mee naar binnen mag of niet.
Dus goed onderhandelen is de boodschap.
Vergeet ook die fabeltjes dat grote honden nergens welkom zijn.
Elke gehoorzame hond is een graag geziene gast.
Weet ook als je hond mee naar binnen mag, dat er ongetwijfeld nog andere mensen zijn van wie de hond ook mee binnen mocht.
Als je hond onrustig wordt met andere honden te dicht in zijn buurt, vraag dan voor een tafeltje op enige afstand van de andere gasten met hun hond.
Dat zijn zo de zaken waar ik nog aan dacht.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Wij hebben steeds weer de ervaring dat de eerste indruk die je hond nalaat op de persoon die moet beslissen of hij mee mag of niet, dat die beslissend is voor zijn antwoord.
Zo zullen wij altijd onze hond mee nemen tot aan het restaurant zelf en dan vragen of hij mee mag, zo kunnen ze hem al even zien ( in de auto zetten kan je altijd nog en voor je hem in de auto zet moet je hem toch nog eerst even uitlaten ).
Terwijl mijn echtgenoot dan vraagt of hij mee mag, geef ik enkele fluistercommando's, klassiek is dat eerst " zit " en dat doet ze dan ogenblikkelijk en vervolgens zeg ik " Ga af " en dan doet ze dat ook weer even snel en dan zeg ik " blijf " en blijft ze mooi liggen.
Dat zijn eenvoudige oefeningen ( die je in 1 min. kan doen ) maar dan krijg je wel dat die persoon die nu moet beslissen of je hond mee kan of niet, onmiddellijk met eigen ogen daar een gehoorzame hond ziet die onmiddellijk doet wat zijn baasje vraagt.
Wat ik met die enkele commando's probeer te verkrijgen ( en meestal lukt dat ongelooflijk goed ) is dat die persoon onmiddellijk zoiets heeft van : Amai wat een brave hond. En psychologisch gaat die dan heel snel zeggen : Maar natuurlijk mag je hond mee.
Volgens ons zijn er maar weinig landen waar er van overheidswege gezegd wordt dat honden niet in een restaurant welkom zijn.
Meestal is het de eigenaar die lukraak beslist na een eerste indruk of hij mee naar binnen mag of niet.
Dus goed onderhandelen is de boodschap.
Vergeet ook die fabeltjes dat grote honden nergens welkom zijn.
Elke gehoorzame hond is een graag geziene gast.
Weet ook als je hond mee naar binnen mag, dat er ongetwijfeld nog andere mensen zijn van wie de hond ook mee binnen mocht.
Als je hond onrustig wordt met andere honden te dicht in zijn buurt, vraag dan voor een tafeltje op enige afstand van de andere gasten met hun hond.
Dat zijn zo de zaken waar ik nog aan dacht.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Gewoon in het huisje. Als ze nog jong zijn en nog sloperig zijn gaat er een bench mee.
Anders gewoon los in de kamer.
Wel voorop gesteld dat ze eerst lekker het bos in geweest zijn en hun energie kwijt zijn!
Anders gewoon los in de kamer.
Wel voorop gesteld dat ze eerst lekker het bos in geweest zijn en hun energie kwijt zijn!
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Ik neem ze eigenlijk altijd overal mee naar toe. Als honden ergens niet naar binnen mogen, ga ik ook niet.
Met 2 honden hebben ze bij mij nooit moeilijk gedaan wat restaurants betreft enzo, dus dan gaan ze gewoon mee.
Maar, moet wel zeggen dat ik een poosje 3 hondjes heb gehad, en die liet ik dan wel in het huisje als we uit eten gingen. Dat was dan wel een vrijstaand huisje, waar wij echt als enigen in zaten, mochten ze dan toch onverhoopt gaan blaffen, dan vallen ze ook niemand lastig. Slopen deden ze niet, dus gewoon allemaal los ook.
Maar ze waren zo moe van de dagelijkse indrukken, dat ze dan toch wel gingen slapen.

Met 2 honden hebben ze bij mij nooit moeilijk gedaan wat restaurants betreft enzo, dus dan gaan ze gewoon mee.
Maar, moet wel zeggen dat ik een poosje 3 hondjes heb gehad, en die liet ik dan wel in het huisje als we uit eten gingen. Dat was dan wel een vrijstaand huisje, waar wij echt als enigen in zaten, mochten ze dan toch onverhoopt gaan blaffen, dan vallen ze ook niemand lastig. Slopen deden ze niet, dus gewoon allemaal los ook.
Maar ze waren zo moe van de dagelijkse indrukken, dat ze dan toch wel gingen slapen.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Dona85
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel
Oke allemaal hartstikke bedankt, ik maak me veel te druk!
We gaan gewoon op pad met hond en inderdaad als hij ergens niet in mag dan gaan we gewoon 1 voor 1 of niet!
En we willen toch redelijk vroeg in het voorjaar dus dan is het toch nog niet zo warm en zou hij inderdaad even in de auto kunnen blijven zitten.
Anne Degraef bedankt voor je link, erg leuk om te lezen!
We gaan gewoon op pad met hond en inderdaad als hij ergens niet in mag dan gaan we gewoon 1 voor 1 of niet!
En we willen toch redelijk vroeg in het voorjaar dus dan is het toch nog niet zo warm en zou hij inderdaad even in de auto kunnen blijven zitten.
Anne Degraef bedankt voor je link, erg leuk om te lezen!
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Hangt van de hond en de plek af. Frenk kan bijna overal alleen blijven. Maar ik heb ook een reisbench bij me voor de zekerheid. En hij kan ook in de auto blijven, in voorkomende gevallen.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
De hond gaat dan mee of blijft in de auto. Achter laten in het huisje doe ik nooit. Het is een nieuwe en dus onveilige omgeving voor de hond en dat wil ik dus niet.
In de auto laten is overigens voor ons geen hit meer nu we een auto met alarm hebben.
Loop je in de supermarkt en hoor je buiten de kermis uitbreken...ga je kijken, staat Nelson te tapdansen op de voorbank en de auto staat dus te gillen! 
In de auto laten is overigens voor ons geen hit meer nu we een auto met alarm hebben.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Kun je je auto niet zonder alarm op slot zetten misschien?
Bij ons kan dat wel, knop indrukken en deur dichtgooien.
(zéker handig omdat wij er ook wel eens in slapen
)
Bij ons kan dat wel, knop indrukken en deur dichtgooien.
(zéker handig omdat wij er ook wel eens in slapen

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
In de zomer vind ik in de auto laten zitten ivm de hitte geen optie.
Mijn honden blijven in een huisje gewoon even alleen. Dat kunnen ze heel goed hebben gelukkig
Mijn honden blijven in een huisje gewoon even alleen. Dat kunnen ze heel goed hebben gelukkig

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kooikers
- Contacteer:
Wij hebben in duitsland posiieve ervaringen met honden. zowel in hotels, huisjes en uit eten.
echter onze honden blijven ook vaak alleen, zijn ze gelukking gewend. hebben welaltijd eigen mand of deken mee.

echter onze honden blijven ook vaak alleen, zijn ze gelukking gewend. hebben welaltijd eigen mand of deken mee.

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Op veel plaatsen mag je de hond meenemen (naar een restaurant ofzo) maar wij laten ze anders ook gewoon in het huisje, in de bench of los, hangt een beetje van het huisje af.
En onderweg (op doorreis) laten we de honden in de auto, of blijven we omstebeurt bij de honden.
En onderweg (op doorreis) laten we de honden in de auto, of blijven we omstebeurt bij de honden.

Iedere dag feest!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen jaar in coo geweest voor een week en dat huisje was echt ideaal. We hebben echt vreselijk veel gedaan en voor 98 % zijn de honden mee geweest. Die andere 2% zaten ze keurig in de bench wat prima ging.
Wel veel gevraagd of het mogelijk was of de honden meer naar binnen konden etc en anders gingen we gewoon lekker buiten op het terras zitten, geen probleem.
Qua bezienswaardigheden hebben we afgewisseld. Ik wilde graag een kerk in, dan bleef hij buiten staan. Werkte prima.
Dit jaar misschien een stedentripje van 3 dagen en dan blijft ze lekker bij mijn ouders en als we echt nog langer weg gaan, dan gaan ze gewoon mee. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn hond in een pension te doen.
Wel veel gevraagd of het mogelijk was of de honden meer naar binnen konden etc en anders gingen we gewoon lekker buiten op het terras zitten, geen probleem.
Qua bezienswaardigheden hebben we afgewisseld. Ik wilde graag een kerk in, dan bleef hij buiten staan. Werkte prima.
Dit jaar misschien een stedentripje van 3 dagen en dan blijft ze lekker bij mijn ouders en als we echt nog langer weg gaan, dan gaan ze gewoon mee. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn hond in een pension te doen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka