Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Net naar de dierenarts geweest. Jarah had een hematoom.
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Net naar de dierenarts geweest. Jarah had een hematoom.
Net met Tama naar de dierenarts geweest. Mijn man zag ineens dat ze aan een kant een dikke nek had.
De dierenarts denkt dat het een spier is die opgezet is, maar als we zeker willen weten wat het is moet er een biopt genomen worden. Of er moet een mri scan genomen worden. Dat gaat flink in de papieren lopen.
Morgen gaan we nog even naar de dierenkliniek in Gouda daar hebben ze er iets meer verstand van. Mijn man is al helemaal in de stress die ziet haar al dood.
Krijg nu toch wel de zenuwen. Dadelijk krijgt mijn man gelijk.
De dierenarts denkt dat het een spier is die opgezet is, maar als we zeker willen weten wat het is moet er een biopt genomen worden. Of er moet een mri scan genomen worden. Dat gaat flink in de papieren lopen.
Morgen gaan we nog even naar de dierenkliniek in Gouda daar hebben ze er iets meer verstand van. Mijn man is al helemaal in de stress die ziet haar al dood.
Krijg nu toch wel de zenuwen. Dadelijk krijgt mijn man gelijk.
Laatst gewijzigd door gonnie op 26 mei 2012 20:01, 8 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Re: Net naar de dierenarts geweest.
wat kl*te voor jullie
hoop dat je man een verkeerd voorgevoel heeft, maar goed dat jullie dit grondig laten onderzoeken en hoop dat het niets ernstig is.
heel veel sterkte
heel veel sterkte

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Sterkte ermee, hopelijk heb je snel duidelijkheid en is het niets ernstigs

- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Heel veel sterkte ik hoop voor jullie dat er niks ernstigs aan de hand is.
Groetjes van Sandra
-
gonnie
- Zeer actief
Hoop het ook, maar krijg eigenlijk ook het gevoel dat het niet goed is. Vind dat het veel te snel zo dik is. Al zei de dierenarts wel dat de lympheknoop die ernaast zit nog klein is, en meestal zetten die wel op als het niet goed is.
Maar goed we zullen wel zien.
Maar goed we zullen wel zien.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Ik laat ook geen mri doen, vind het een beetje erg duur. Heb ook geen liggende gelden, morgen even afwachten, als het er slecht uit ziet laat ik ook de operatie van 16 januari niet doorgaan, er zouden dan wat mammatumoren weggehaald worden, maar wil eerst weten wat dit is.Inge O schreef:ik zou zeker geen mri laten nemen, sorry maar ik vind het gewoon onzinnig hoe licht er door da's tegenover over budgetten gedacht wordt, gewoon omdat de techniek er nu eenmaal is en mensen het steeds makkelijker willen betalen maar totaal geen rekening houdend met het feit of dit nu echt wel strikt noodzakelijk is.
een biopsie zou al ruimschoots moeten volstaan en zegt zelfs meer.
dit gezegd zijnde duim ik uiteraard dat er niks vervelends gevonden wordt.
Groetjes Gonnie.
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
heel veel sterkte en ik hoop dat er niets aan de hand is
-
gonnie
- Zeer actief
Dank jullie voor je medeleven.
Ik zei eerst nog tegen mijn man dat hij een beetje paranoide aan het worden was toen hij zei dat Tama een dikke nek had, heb haar bij me geroepen en gevoeld en inderdaad het voelde dik en hard aan.
Sinds Bijou zo onverwachts doodging houdt mijn man de andere honden heel goed in de gaten.
Hoop maar dat het meevalt, anders kan ik mijn man oprapen.
Ik zei eerst nog tegen mijn man dat hij een beetje paranoide aan het worden was toen hij zei dat Tama een dikke nek had, heb haar bij me geroepen en gevoeld en inderdaad het voelde dik en hard aan.
Sinds Bijou zo onverwachts doodging houdt mijn man de andere honden heel goed in de gaten.
Hoop maar dat het meevalt, anders kan ik mijn man oprapen.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Ik houd me er maar aan vast dat ze nog gewoon wil eten en naar het bos wil. Bijou at geen hap meer de dag dat ze dood ging.
Groetjes Gonnie.
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Hopelijk is het niets, veel sterkte/succes in tussentijd. Enneuh, vergeet vooral niet dat mannen geboren talenten zijn in overdrijven en dramatiseren he 
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Vervelend zeg. Ik hoop dat het niks ernstigs is. Misschien is het wel haar speekselklier, die zetten bij mij soms ook op. Dat komt dan omdat ze verstopt zitten. Ik heb er nu geen last meer van. Maar goed, er zitten in dat gebied ook grote bloedvaten en zenuwen dus wat het is, is waarschijnlijk lastig te vinden, denk ik. Wie weet een allergische reactie? Omdat het zo snel opkomt..Nou beterschap
-
Lillith
- Zeer actief
Sterkte met Tama, ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt over wat er aan de hand is 
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Hopelijk is het niet iets ernstigs. Veel sterkte ermee!

Groetjes,
Sandra
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik hoop dat er niet te slecht nieuws komt. Sterkte in ieder geval, onzekerheid is altijd al zo energievretend.

-
gonnie
- Zeer actief
Dank jullie voor je medeleven.
Heb haast niet geslapen.
Ben gisteren al vroeg naar bed gegaan, word nog zenuwachtiger van mijn man dus dacht ik zonder me even af.
We moeten pas kwart voor twaalf bij de dierenarts zijn dus dat duurt nog even.
Eerste kerstdag zijn we ook al met Tama naar de dierenarts geweest, ze had toen erg lang achter een haas aangezeten en toen ik haar weer zag stond ze af te koelen in een geppel vol water. Daar kwam ze gillend uit.
De dierenarts dacht toen dat ze een spierscheurng had, maar zei dat het ook van haar nek af kon komen. Dus misschien is het toch nog een vervolg daarop. Al heb ik verder niks meer aan haar gemerkt.
Ze heeft toen pijnstillers gehad en moest een paar dagen rust houden. Het ging daarna eigenlijk best wel goed.
Heb haast niet geslapen.
Ben gisteren al vroeg naar bed gegaan, word nog zenuwachtiger van mijn man dus dacht ik zonder me even af.
We moeten pas kwart voor twaalf bij de dierenarts zijn dus dat duurt nog even.
Eerste kerstdag zijn we ook al met Tama naar de dierenarts geweest, ze had toen erg lang achter een haas aangezeten en toen ik haar weer zag stond ze af te koelen in een geppel vol water. Daar kwam ze gillend uit.
De dierenarts dacht toen dat ze een spierscheurng had, maar zei dat het ook van haar nek af kon komen. Dus misschien is het toch nog een vervolg daarop. Al heb ik verder niks meer aan haar gemerkt.
Ze heeft toen pijnstillers gehad en moest een paar dagen rust houden. Het ging daarna eigenlijk best wel goed.
Groetjes Gonnie.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Het houdt je dan toch enorm bezig he? Nu maar snel kwart voor twaalf worden........
Het blijft gewoon zo akelig als je hond of kind iets heeft/ziek is...........
Het blijft gewoon zo akelig als je hond of kind iets heeft/ziek is...........

-
gonnie
- Zeer actief
Inderdaad, vond het met mijn kinderen haast nog minder erg, zodra die konden praten konden ze tenminste aangeven waar ze last van hadden.
Tama heeft net gegeten, maar dat ging een beetje moeizaam heb ik nog maar niet tegen mijn man gezegd anders maakt hij zich nog meer zorgen.
Lijkt net of ze de grote happen niet meer weg kreeg. Jakkes, heb er zelf eigenlijk ook geen goed gevoel over. Vind dat het wel erg snel zo dik was. Nou ja, we zullun het wel zien.
Probeer er maar zo min mogelijk aan te denken.
Tama heeft net gegeten, maar dat ging een beetje moeizaam heb ik nog maar niet tegen mijn man gezegd anders maakt hij zich nog meer zorgen.
Lijkt net of ze de grote happen niet meer weg kreeg. Jakkes, heb er zelf eigenlijk ook geen goed gevoel over. Vind dat het wel erg snel zo dik was. Nou ja, we zullun het wel zien.
Probeer er maar zo min mogelijk aan te denken.
Groetjes Gonnie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zal allemaal best wel meevallen , de schrik zit er natuurlijk ook nogg in vann je pas overleden hondje wat de emotie sterker maakt en de angst.
Probeer je kop even op iets anders te zetten anders ben je zo een wrak terwijl je niets aan de situatie kan doen dann naar de DA te gaan..
Veel succes zo bij de DA.

Probeer je kop even op iets anders te zetten anders ben je zo een wrak terwijl je niets aan de situatie kan doen dann naar de DA te gaan..
Veel succes zo bij de DA.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
gonnie
- Zeer actief
Dank je. Ben maar een boek gaan lezen, als ik lees ben ik daar helemaal in verdiept en zowat van de wereld.
Groetjes Gonnie.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh sterkte.. een spannende dag. nu hopen en duimen dat het niets ernstigs is...
-
gonnie
- Zeer actief
Dank je. Mijn man had vandaag liever eerder gegaan, maar nu kijkt er een dierenarts naar die verstand heeft van tumoren en dat vind ik toch wel een fijner idee.
Groetjes Gonnie.
- dagmar88
- Zeer actief
Waar zit het precies en is het een bult?
-
gonnie
- Zeer actief
Ja, de verdikking is toegenomen en drukt nu ook op het strottenhoofd.
We zijn net terug van de dierenarts, hij heeft biopts genomen en dacht in enkele wel ontstekingscellen te zien, maar hij vond het wel een vreemde bult. Hij begint bij haar halswervel tot onder het strottenhoofd.
Vrijdagmiddag krijgen we de uitslag.
Hij zei ook dat ze misschien tijdens het jagen op eerste kerstdag in een tak gelopen kan zijn. En dat er daardoor misschien een ontsteking is ontstaan, we hebben nu antibiotica gekregen voor de zekerheid. Want hij zei we kunnen wel wachten op de uitslag maar dan wordt het straks dikker als het een ontsteking blijkt te zijn en als het een ontsteking is dan moet die bult dan wel geslonken zijn door de antibiotica.
Vrijdag horen we meer en afhankelijk van de uitslag wat er dan gaat gebeuren. Ben toch weer een beetje gerustgesteld.
Hij kon niet in haar bek kijken om te zien of er wat inzat. Kunnen ze altijd kijken als ze geopereerd moet worden aan de mammatumor. Als de uitslag tenminste goed is anders gaat die operatie niet door en moet ze misschien aan haar keel geopereerd worden.
We zijn net terug van de dierenarts, hij heeft biopts genomen en dacht in enkele wel ontstekingscellen te zien, maar hij vond het wel een vreemde bult. Hij begint bij haar halswervel tot onder het strottenhoofd.
Vrijdagmiddag krijgen we de uitslag.
Hij zei ook dat ze misschien tijdens het jagen op eerste kerstdag in een tak gelopen kan zijn. En dat er daardoor misschien een ontsteking is ontstaan, we hebben nu antibiotica gekregen voor de zekerheid. Want hij zei we kunnen wel wachten op de uitslag maar dan wordt het straks dikker als het een ontsteking blijkt te zijn en als het een ontsteking is dan moet die bult dan wel geslonken zijn door de antibiotica.
Vrijdag horen we meer en afhankelijk van de uitslag wat er dan gaat gebeuren. Ben toch weer een beetje gerustgesteld.
Hij kon niet in haar bek kijken om te zien of er wat inzat. Kunnen ze altijd kijken als ze geopereerd moet worden aan de mammatumor. Als de uitslag tenminste goed is anders gaat die operatie niet door en moet ze misschien aan haar keel geopereerd worden.
Groetjes Gonnie.
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Afwachten dus....Sterkte er mee......
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
gonnie
- Zeer actief
Dank je.
En wachten duurt lang. Maar het is niet anders. Vind eigenlijk dat, als de uitslag er echt vrijdag is,het best wel snel gaat, waarom duurt het voor mensen eigenlijk langer.
De dierenarts zei het ook al dat uitslagen voor dieren er sneller zijn dan voor mensen.
De dierenarts zei ook nog dat een kankergezwel niet zo snel groeit, deze bult/verdikking had Tama gisterochtend namelijk nog niet.
Ben wel benieuwd.
En wachten duurt lang. Maar het is niet anders. Vind eigenlijk dat, als de uitslag er echt vrijdag is,het best wel snel gaat, waarom duurt het voor mensen eigenlijk langer.
De dierenarts zei het ook al dat uitslagen voor dieren er sneller zijn dan voor mensen.
De dierenarts zei ook nog dat een kankergezwel niet zo snel groeit, deze bult/verdikking had Tama gisterochtend namelijk nog niet.
Ben wel benieuwd.
Groetjes Gonnie.
- Fizgig
- Zeer actief
O dat zou best kunnen, want het zit er nog maar net. Lijkt mij ook een plausibele verklaring eigenlijk, de huid sluit zich soms waardoor je niet ziet dat er een wond zat. Is bij konijnen ook vaak, ze hebben een meer elastische huid dan wij. Misschien dat ze wat minder weerstand kon bieden aan die ontsteking vanwege haar mammatumor, daar vecht haar lichaam natuurlijk ook tegen namelijk. En dan kan het zich snel uitbreiden. Ik denk dat het wel goed komt dan, nou beterschap en sterkte met wachten op de resultaten.
- Fizgig
- Zeer actief
Die uitslagen zijn er sneller omdat er meer mensen zijn dan dieren. Bij mensen laboratoriums hebben ze het gewoon drukker, volgens mij.
- dagmar88
- Zeer actief
gonnie schreef:Ja, de verdikking is toegenomen en drukt nu ook op het strottenhoofd.
Hij zei ook dat ze misschien tijdens het jagen op eerste kerstdag in een tak gelopen kan zijn. En dat er daardoor misschien een ontsteking is ontstaan, we hebben nu antibiotica gekregen voor de zekerheid.
Hier namelijk hetzelfde gehad.

Maar dan van binnenuit; dus een splintertje dat voor een beschadiging heeft gezorgd.
Bij Pluis hadden we geloof ik binnen 24 uur de uitslag al
-
gonnie
- Zeer actief
Zou kunnen, we zien het wel.
Ze schijnt er verder niet zo heel veel last van te hebben, ik mag er gewoon aankomen als ze pijn zou hebben dan mocht dat echt niet van haar.
Alleen met eten moest ik vanochtend haar vlees in hele kleine stukjes geven want ze kreeg het niet makkelijk naar binnen, maar zolang ze nog eten maak ik me niet teveel zorgen.
Bijou at niet meer op de dag dat ze stierf. En dat was ook de enige keer in haar leven dat ze haar eten liet staan.
Ze schijnt er verder niet zo heel veel last van te hebben, ik mag er gewoon aankomen als ze pijn zou hebben dan mocht dat echt niet van haar.
Alleen met eten moest ik vanochtend haar vlees in hele kleine stukjes geven want ze kreeg het niet makkelijk naar binnen, maar zolang ze nog eten maak ik me niet teveel zorgen.
Bijou at niet meer op de dag dat ze stierf. En dat was ook de enige keer in haar leven dat ze haar eten liet staan.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Ja, zo ziet het er precies uit, alleen begint het bij Tama bovenop naast haar nekwervel en dan door naar het strottenhoofd, alleen van buitenaf zie je alleen de verdikking aan de zijkant en aan de onderkant. Goh, nou maak ik me toch nog minder zorgen.dagmar88 schreef:gonnie schreef:Ja, de verdikking is toegenomen en drukt nu ook op het strottenhoofd.
Hij zei ook dat ze misschien tijdens het jagen op eerste kerstdag in een tak gelopen kan zijn. En dat er daardoor misschien een ontsteking is ontstaan, we hebben nu antibiotica gekregen voor de zekerheid.dat is precies waar ik aan dacht.
Hier namelijk hetzelfde gehad.
Maar dan van binnenuit; dus een splintertje dat voor een beschadiging heeft gezorgd.
Bij Pluis hadden we geloof ik binnen 24 uur de uitslag al
De dierenarts dacht ook van binnenuit, hij kon alleen niet in haar bek kijken want dat laat ze niet toe.
Misschien kunnen ze kijken als ze geopereerd wordt aan haar mammatumoren als er dan tenminste nog wat te zien valt.
Bedankt voor de foto's.
Groetjes Gonnie.