Omdat ik voor onze nieuwe pup Timo goede brokken wilde hebben, ben ik na veel lezen uitgekomen op de Acana brokken (voor pups grote rassen). Hij eet dit redelijk goed (nu beter dan in het begin), heeft een mooie glanzende vacht, maar ik vind zijn poep regelmatig wat te zacht en ook laat hij vaker stinkende winden. Nu kan dit natuurlijk ook liggen aan alles wat hij verder in de tuin naar binnen werkt (bijv. kippenpoep), maar ik vroeg me af of nog meer mensen dit herkennen.
Ik wil nu gaan beginnen met 1-2 dagen kvv erbij geven en eens zien wat het effect daarvan is. Mocht het niet verbeteren, dan overweeg ik toch een andere brok. Iemand tips daarvoor?
Bedankt! Martine
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Acana voor pup - zachte ontlasting
Moderator: moderatorteam
- Timo2011
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Kruising duitse herder x Appenzeller
- Aantal honden: 1
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Acana voor pup - zachte ontlasting
Het kan zijn dat je dan net iets teveel voert of inderdaad van wat hij erbij snaait aan kippenpoep enz. Ik ben trouwens huiverig voor vogelpoep en probeer zeker te voorkomen dat mijn honden (zeker pups) dat vreten.
Helemaal over op KVV vind ik persoonlijk de beste oplossing. Ik voer Lotgering en dat is niet of nauwelijks duurder dan de duurdere brokken
Helemaal over op KVV vind ik persoonlijk de beste oplossing. Ik voer Lotgering en dat is niet of nauwelijks duurder dan de duurdere brokken
- Timo2011
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Kruising duitse herder x Appenzeller
De hoeveelheid voer is volgens mij niet te veel. Ik voer nog iets minder dan dat er op de verpakking staat.
Ik probeer zo veel mogelijk te voorkomen dat hij dingen van de grond eet, maar als hij in de tuin is (we hebben zelf kippen) dan heb ik het niet altijd in de gaten.
Op zich zou ik wel willen overstappen op kvv, maar dan toch voor vakanties en uitstapjes er nog brok bijhouden. Ik moet ook mijn man nog overtuigen....
Verder niemand ervaring met Acana en zachte poep / stinkwinden?
Ik probeer zo veel mogelijk te voorkomen dat hij dingen van de grond eet, maar als hij in de tuin is (we hebben zelf kippen) dan heb ik het niet altijd in de gaten.
Op zich zou ik wel willen overstappen op kvv, maar dan toch voor vakanties en uitstapjes er nog brok bijhouden. Ik moet ook mijn man nog overtuigen....
Verder niemand ervaring met Acana en zachte poep / stinkwinden?
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je kunt ook per dag een stukje pompoen geven (als je daar nog aan kunt komen) Werkt als een tierelier bij onze honden als ze eens een dag wat zachtere ontlasting hebben. Anders kun je Taste of the Wild proberen, ook een goede brok met hoog percentage aan vlees.
wij gaven dit voor we vers gingen voeren