Casey schreef:moosje schreef:Tja, ik weet het ook niet. Bult bij Zarah was een biopt van genomen en was kwaadaardig, dus moest weggehaald worden. Mijn eigen DA's (er zitten er meerderen in de praktijk, heb geen vaste DA) wilden geen van allen de hele rij weghalen omdat dat achterhaald zou zijn. Ik heb nog 2 anderen gebeld hier in de buurt die me hetzelfde vertelden. Vond het ook vreemd.
Ik heb nog even gezocht en een artikel gevonden van twee artsen van de UU, die hebben richtlijnen hiervoor opgesteld. Als de tumor kleiner is dan 5 cm en bij de derde tepel zit, en geen enkel teken van kwaadaardigheid vertoont kan je eventueel alleen die ene tepel weghalen. Die moet je dan opsturen en afhankelijk van de uitslag eventueel alsnog agressiever te werk gaan. In alle andere gevallen sowieso meerdere tepels of de hele rij weghalen. Volgens die regel had ik bij het hondje van die vriendin van me waarschijnlijk alleen die ene tepel weg hoeven halen, maar goed, ik pas mijn eigen criterium dus nog maar even niet aan

Sowieso raden veel (niet Nederlandse) bronnen aan veel eerder radikaal te werk te gaan.
Maar goed, nu weer terug naar Deesse.

Dat gaat helemaal goedkomen
Kees
het betreft die 3de tepel, tumor zelf was nog niet erg grote (grootte van een knikker ongeveer).
Ik ben ermee akkoord gegaan om slechts 1 tepel te verwijderen, maar vanzelfsprekend hou ik alles wel goed in de gaten nu. Als er ook maar één bultje bij een andere tepel zou verschijnen, gaan ze er allemaal uit.
(maar ik ga nog steeds van het beste uit).
ze doet het goed, de kap is er al af (als het jeukt, krabt ze met haar achterpoot

) dus de zwemhanddoek (zo'n towel tog) gaat dan maar aan. Ze lijkt wel uitgehongerd

gisteren was ze bij thuiskomst meteen op zoek gegaan achter eten. (dus heeft ze dan maar gekregen ook)
Dee: Ruun zijn kennelhoest is over precies, al ga ik vandaag nog wel wat pijnstilling voor zijn keel geven en ben eveneens achter een flesje honing gegaan, dat zal ik ook maar opgeven. En naar de trainingen ga ik zekerheidshalve pas na nieuwjaar terug gaan.