Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup op KVV zetten
Moderator: moderatorteam
-
mascha
- geregistreerd lid
Pup op KVV zetten
Hoi allemaal, ik heb me hier ooit geregistreerd, maar er verder niks mee gedaan....
Wij hebben tot 13 dec een Bullmastiff gehad, genaamd Shira. Helaas hebben we haar in moeten laten slapen, ze zat vol met kanker... Shira heeft veel problemen gehad in haar leven... Aan beide kanten een bekkenkanteling, kruisbanden gescheurd, 5x net geen maagtorsie, en nu hadden we net in september haar maag vast laten zetten. Het was weer een jonge hond om te zien, helemaal blij! In een paar weken tijd zagen we klachten ontstaan, en zo heeft ze dus haar 7e verjaardag niet gehaald...
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en dus hebben we 2e kerstdag een nieuwe pup opgehaald!
De vader is een AM Bulldog, en de moeder een kruising van: Cane Corso/Mastino/Bordeauxdog/Boerboel, ze heet Yuri (spreek uit als Juuri). We hebben haar nu op Cavom, omdat ze dat bij de fokker ook al kreeg, maar ik wil haar eigenlijk volledig op de Lotgering zetten... Kan iemand mij tips geven hoe ik dat het beste kan aanpakken? Yuri is 1 jan precies 2 mnd oud.
Alvast bedankt!
Groeten Mascha
Wij hebben tot 13 dec een Bullmastiff gehad, genaamd Shira. Helaas hebben we haar in moeten laten slapen, ze zat vol met kanker... Shira heeft veel problemen gehad in haar leven... Aan beide kanten een bekkenkanteling, kruisbanden gescheurd, 5x net geen maagtorsie, en nu hadden we net in september haar maag vast laten zetten. Het was weer een jonge hond om te zien, helemaal blij! In een paar weken tijd zagen we klachten ontstaan, en zo heeft ze dus haar 7e verjaardag niet gehaald...
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en dus hebben we 2e kerstdag een nieuwe pup opgehaald!
De vader is een AM Bulldog, en de moeder een kruising van: Cane Corso/Mastino/Bordeauxdog/Boerboel, ze heet Yuri (spreek uit als Juuri). We hebben haar nu op Cavom, omdat ze dat bij de fokker ook al kreeg, maar ik wil haar eigenlijk volledig op de Lotgering zetten... Kan iemand mij tips geven hoe ik dat het beste kan aanpakken? Yuri is 1 jan precies 2 mnd oud.
Alvast bedankt!
Groeten Mascha
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
- Aantal honden: 2
Re: Pup op KVV zetten
Is ze met 6 weken uit het nest gegaan? 
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Je kunt je pup gewoon overzetten op KVV. Niet mengen met brok of wat dan ook en ook geen "overstap" periode. Dat is het fijne van vlees.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Hier ook goede ervaring met in een keer overstappen. Fusca zat bij de dokker op hills puppy rokjes, vanaf dag 1 bij mij kvv.
-
mascha
- geregistreerd lid
Neeee, we hebben haar maandag opgehaald, dus 1 dag voordat ze 8wk oud wasWolf77 schreef:Is ze met 6 weken uit het nest gegaan?
Dan had ik haar niet opgehaald hoor...
-
mascha
- geregistreerd lid
Thanx allemaal!
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb ze hier gewoon direct op vers gezet, geen probleem
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Wel elke keer de pootjes schoonmaken!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gewoon in 1 x over... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Dat likken ze maar mooi zelf schoonJaap* schreef:Wel elke keer de pootjes schoonmaken!
-
mascha
- geregistreerd lid
We hebben haar inmiddels met succes overgezet op Lotgering, maar we vinden haar wat aan de magere kant, en ze word bijna wild als ze eten krijgt...We geven haar op dit moment volgens de "voorschriften" 3% van haar lichaamsgewicht. Het kan toch geen kwaad als we iets meer geven?
- Lien0
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
3 procent is voor een volwassen hond eenpup moet 5 tot 7 procent hebben dus je moet inderdaad meer geven

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Voeren op het oog.
Niet persoonlijk bedoeld maar ik snap dat soms niet zo goed; je moet gewoon kijken naar je eigen hond en niet zo zeer naar de verpakking. Dat zijn richtlijnen...Die voorschriften en verpakkingen. het zal mij een worst wezen.
Niet persoonlijk bedoeld maar ik snap dat soms niet zo goed; je moet gewoon kijken naar je eigen hond en niet zo zeer naar de verpakking. Dat zijn richtlijnen...Die voorschriften en verpakkingen. het zal mij een worst wezen.

-
mascha
- geregistreerd lid
Ik vat het ook niet persoonlijk op hoor, ik ben ook wel weer blij met de "kritiek". Ik ben daarin vaak wat onzeker....
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
ik snap het percentageding wel. Toen ik net onze hond had, had ik geen benul van wat zo n beestje nou op een dag moet eten. Of beter mag eten. En dan is zo n richtlijn handig. Zeker als je ene hond hebt die blijft eten en anders binnen de korste keren moddervet is. Sommige mensen hebben die houvast nodig. Aan de andere zijde. Ik heb de richtlijn gezien en nu een beetje op het oog aangepast aan het beestje zelf. Ik denk dat mensen anders al snel een kilo vlees zouden geven aan een beestje dat maar 200 gram mag.
Veel puppypret trouwens!
Veel puppypret trouwens!
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ja je kunt ze gebruiken als richtlijnen, maar bovenal moet je kijken naar je eigen hond en als je ziet dat je hond mager is dus gewoon lekker afwijkensas&Billy schreef:ik snap het percentageding wel. Toen ik net onze hond had, had ik geen benul van wat zo n beestje nou op een dag moet eten. Of beter mag eten. En dan is zo n richtlijn handig. Zeker als je ene hond hebt die blijft eten en anders binnen de korste keren moddervet is. Sommige mensen hebben die houvast nodig. Aan de andere zijde. Ik heb de richtlijn gezien en nu een beetje op het oog aangepast aan het beestje zelf. Ik denk dat mensen anders al snel een kilo vlees zouden geven aan een beestje dat maar 200 gram mag.
Veel puppypret trouwens!
Maar ik snap het ook wel hoor, en dat hele vers gedoe kan soms ook tot onzekerheid leiden.
Ik heb trouwens "geleerd" dat een pup van 5-10% mag krijgen.. maar in die 5% zit nogal verschil. Kaiyou kreeg trouwens 8% dus je kunt gerust je hond meer geven en zoals ik zei voer op het oog; volg je gevoel en verstand.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier is DJ ook gewoon vanaf dag 1 overgegaan op KVV, geen enkel probleem.
DJ krijgt nu 10% van zijn lichaamsgewicht trouwens, dat heeft hij echt nodig.
DJ krijgt nu 10% van zijn lichaamsgewicht trouwens, dat heeft hij echt nodig.