Hangt dus ook erg van het type hond af.
Je hebt honden waarbij bij 1 exemplaar meteen je huis vol is.
Je hebt ze er ook bij waar je amper doorhebt dat je er uberhaupt 1 hebt??

Moderator: moderatorteam
Zo denk ik er ook overInge O schreef: kan best dat ik ooit even een paar weken hondloos zal zijn door omstandigheden maar als het moment zou komen dat ik om gezondheidsredenen geen hond meer kan/mag hebben zit het er voor mij op, zo simpel is het.
volgens mij bedoelen zij wat anders...?Nanna schreef:Hier ook. Ik ga niet een hond een 'minder' leven aandoen alleen omdat ik niet zonder kan. Zo'n beest moet zich kunnen uitkuren.jip007 schreef:Zo denk ik er ook overInge O schreef: kan best dat ik ooit even een paar weken hondloos zal zijn door omstandigheden maar als het moment zou komen dat ik om gezondheidsredenen geen hond meer kan/mag hebben zit het er voor mij op, zo simpel is het.
En er is ook nog wel wat anders dan honden. Als ik de deur niet meer uit kan wegens gezondheidstoestanden dan neem ik een paar siamezen.
Volgens mij ook ,ik denk dat Inge bedoelt dat het leven er voor haar op zit terwijl Nanna zegt zonder honden vrolijk verder te gaan met siamezen.tekkel schreef:volgens mij bedoelen zij wat anders...?Nanna schreef:Hier ook. Ik ga niet een hond een 'minder' leven aandoen alleen omdat ik niet zonder kan. Zo'n beest moet zich kunnen uitkuren.jip007 schreef:Zo denk ik er ook overInge O schreef: kan best dat ik ooit even een paar weken hondloos zal zijn door omstandigheden maar als het moment zou komen dat ik om gezondheidsredenen geen hond meer kan/mag hebben zit het er voor mij op, zo simpel is het.
En er is ook nog wel wat anders dan honden. Als ik de deur niet meer uit kan wegens gezondheidstoestanden dan neem ik een paar siamezen.
psiestineke schreef:Volgens mij ook ,ik denk dat Inge bedoelt dat het leven er voor haar op zit terwijl Nanna zegt zonder honden vrolijk verder te gaan met siamezen.tekkel schreef: volgens mij bedoelen zij wat anders...?
Nou niemand zegt toch dat je dat moet doenNanna schreef:Ik ga er toch geen eind aan breien omdat ik er, notabene, geen hónd meer op na kan houden![]()
Ik maak er pas een eind aan als ik van anderen afhankelijk ben om mijn kont af te vegen.
Dit nog even citeren want dat is dus waar wij ook vooral tegenaan lopen met honden en de kinderen.Geer schreef:Het lijkt me eerlijk gezegd best wel eens prettig als ik weg kan zonder te moeten zoeken naar een oppas voor Sophie, of om eens met de hele familie een middagje ongepland naar Artis of de kinderboerderij te gaan. Of naar het zwembad. Nu doen we dat bijna nooit, omdat Sophie niet alleen kan zijn. Het lijkt me heel raar, want met hond is gezelliger, maar het is niet anders. Ik vind dat ik een hond nu niet kan bieden wat hij verdient.
Nu niet meer, maar in het verleden wel natuurlijk die combi in huis gehad.Cash schreef:Ik vraag mij weleens af hoe anderen dat hier op het forum doen die de combinatie kinderen en honden hebben?
Gut, dit klinkt sneu zeg.Mama Sanneke schreef:Nou, ik wil geen hond meer na Luka.![]()
Dat staat nu al vast. Kzie hem doodgraag, maar na 8 jaar ellende heb ik echt geen zin meer.
Langs een kant vind ik het jammer, dat ik mezelf de kans niet geef om te ondervinden hoe het is om
met een normale hond te leven.
Cash schreef:Dit nog even citeren want dat is dus waar wij ook vooral tegenaan lopen met honden en de kinderen.Geer schreef:Het lijkt me eerlijk gezegd best wel eens prettig als ik weg kan zonder te moeten zoeken naar een oppas voor Sophie, of om eens met de hele familie een middagje ongepland naar Artis of de kinderboerderij te gaan. Of naar het zwembad. Nu doen we dat bijna nooit, omdat Sophie niet alleen kan zijn. Het lijkt me heel raar, want met hond is gezelliger, maar het is niet anders. Ik vind dat ik een hond nu niet kan bieden wat hij verdient.
Het lijkt mij dus ook heerlijk om op zondagochtend te besluiten de auto te pakken en hup een eind weg te rijden naar weet ik veel wat zonder rekening te hoeven houden met honden die te lang alleen thuis zitten.
Wij doen dus heel veel apart. Frank blijft nu vaak thuis zodat ik met de kinderen een dagje naar de dierentuin kan of een speelparadijs.
Nu kunnen onze honden prima alleen thuis zijn maar wij vinden het gewoon niet nodig dat ze een hele dag alleen zitten. Dan knaagt er een enorm schuldgevoel aan mij.
Soms lijkt het mij ook heerlijk om spontaan een weekendje weg te boeken. Gaat nu ook niet want 3 honden....ben je niet welkom op de Landal parken e.d.
Ik vraag mij weleens af hoe anderen dat hier op het forum doen die de combinatie kinderen en honden hebben?
Ik kan alleen spreken over hoe we het vroeger thuis deden en daar ging de hond gewoon mee. Twee weken naar Ouddorp, twee weken Scheveningen en ook mee nar Oostenrijk.Cash schreef:
Ik vraag mij weleens af hoe anderen dat hier op het forum doen die de combinatie kinderen en honden hebben?
Dat speelt bij ons ook wel mee; dat Hera gewoon niet door iemand anders uit te laten is. Tenminste, ik durf dat risico gewoon niet te nemen. Dan zit ik ook alleen maar in de stress tijdens zo'n dagje.tineke schreef:Nu niet meer, maar in het verleden wel natuurlijk die combi in huis gehad.Cash schreef:Ik vraag mij weleens af hoe anderen dat hier op het forum doen die de combinatie kinderen en honden hebben?
Ik ging elk jaar op vakantie met kinderen ,met soms de kleine hondjes ,en de grote bleef dan thuis.
Ik had een fijn opvangadres voor hem ben ook vrienden die voor hem zorgde als ik aan het werk was.
De kleintjes nam ik dan ook mee![]()
Maar inderdaad spontaan inpakken en hele dagen weggaan was er niet bij ,er moest altijd iets voor hun geregeld worden.
Maar op zich kon ik dat best makkelijk realiseren dus wij ondernamen best dingen zonder honden.
1 hond vind ik dan nog weer veel minder een probleem, zeker als dat hondje dan formaat maltezer ofzo is.Neeltje schreef:Ik kan alleen spreken over hoe we het vroeger thuis deden en daar ging de hond gewoon mee. Twee weken naar Ouddorp, twee weken Scheveningen en ook mee nar Oostenrijk.Cash schreef:
Hier geen kinderen, maar tot nu ging Tirsa gewoon mee op vakantie. Voor Yentle heb ik waarschijnlijk een oppasadres gevonden, dus wie weet, als dat goed bevalt, zit er in de toekomst een korte vakantie in.
Voor mij net zoiets. Ik neem geen hond als ik zo'n beestje niets kan bieden, dan houd 't gewoon op en worden het weer alleen katten.Nanna schreef:Hier ook. Ik ga niet een hond een 'minder' leven aandoen alleen omdat ik niet zonder kan. Zo'n beest moet zich kunnen uitkuren.
ja die mensen zijn er zeker, na het plotselinge wegvallen van siem, dachten wij, nooit nooit meer dit verdriet.ArCee schreef:Sommige zullen het misschien NOOIT meemaken, anderen hebben het misschien wel meegemaakt maar, kun jij een leven voorstellen zonder hond?
Niet per se je huidige hond, maar in het algemeen, een leven zonder een hond om je heen?
Denk jij dat er straks een moment aanbreekt waarin je besluit er geen meer te nemen, en denk je dat je het aankan?
Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt, en waar liep of loop je momenteel tegen aan? Is het wat je dacht dat het zou zijn zonder je trouwe maatje? Of is het misschien wel nog moeilijker?
Ik heb mensen gesproken die dachten, zometeen de kinderen het huis uit, hondje weg en lekker tijd voor ons zelf. Achteraf bleken tegen een muur van gemis aan te lopen, te stil, te saai, te alles. Er kwam dus weer een hond, want het klopte allemaal niet meer, het leven werd te inhoudsloos voor ze.
Ik heb het zelf ook aan den lijve ondervonden dit jaar na het verliezen van mijn beide honden. Ik zou een tijdje, en dat is een rekbaar begrip, zonder hond gaan leven, maar ik liep tegen zoveel ellende aan, dat ik gewoon niet zonder hond bleek te kunnen. Geheel tegen mijn eigen verwachting in overigens. Er valt namelijk veel meer weg als dat je van te voren inschat, maar dat ervaar je pas achteraf. Wat dat aangaat ben ik ook wel van mijzelf geschrokken, dat ik er zo emotioneel onder bleek te zijn. Ik heb mezelf, wat dat aangaat, geheel verkeerd ingeschat, en ben mijzelf tegen gekomen.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt, of zijn er daadwerkelijk mensen die bewust geen volgende hond meer hebben genomen na de laatste? Nu weet ik niet of dat soort mensen op dit forum zitten, maar ik waag het erop.
Hoe ziet je leven er nu uit zonder hond, en vind je het een verbetering> Maakt het je leven makkelijker?
Zijn er mensen, net als ik, die zeiden, voorlopig even niet, en die er op terug gekomen zijn? Zo ja, waarom?
Wat is jouw ervaring?
Toen Bertus oktober 2010 overleed heb ik daarna geen hond meer genomen. Toen ik aan honden begon was mijn situatie ideaal. Ik had mijn eigen hondenuitlaatservice en Sandro en Yildah gingen gewoon de hele dag mee.Toen ze allebei overleden (binnen 3 weken tijd ) Overleed het baasje van Bertus (zij was klant bij mij) Ik heb Bertus in huis genomen omdat we dat hadden afgesproken als zij zou komen te overlijden. Bertus was al oud en na een jaar stopte ik met de uitlaatdienst en ging parttime werken. Bertus kon absoluut niet alleen zijn en het was een aantal jaren flink aanpassen en schipperen om een planning te maken als we voor langere tijd weg gingen (een paar uur of een lange vakantie) Omdat hij al oud en mopperig was, was het soms moeilijk om hem onder te brengen. Helemaal toen ik naar Amersfoort verhuisde (50 km van de ideale oppas die altijd zo goed voor hem zorgde) Na een paar maanden heb ik hem in laten slapen en is er geen andere hond meer gekomen.ArCee schreef: Z of zijn er daadwerkelijk mensen die bewust geen volgende hond meer hebben genomen na de laatste? Nu weet ik niet of dat soort mensen op dit forum zitten, maar ik waag het erop.
Hoe ziet je leven er nu uit zonder hond, en vind je het een verbetering> Maakt het je leven makkelijker?