Nou doet de oudste het er erg goed op. (Ze was altijd te mager en at haar brokken nooit op) Ze woog toen 14.5 kg. En nu bijna 17 kg en is niet te dik.
De jongste weegt 16.5 kg en is naar mijn mening te mager, dus ik ben haar meer vlees gaan voeren. Ze kreeg 2x 140 gram per dag. Nu heb ik dat langzaam opgebouwd naar 2x 200 gram per dag.
Nou kwam ik eind vorige week bij de nieuwe dierenwinkel hier om de hoek, en had de dames mee. De meneer van de dierenwinkel vroeg wat voor voer ik voerde. Waarop in antwoordde: Ik voer vers vlees. Hij keek me beangstigend aan met een blik alsof dat héél fout is. Hij reageerde erop met: Oef.. en zei dat ik eens Cavom moest proberen. Veel werkhonden deden het er goed op, en binnen 2 maanden zou ze mooi op gewicht zitten.
Nouja, proberen kan geen kwaad toch? Ik heb een klein beetje geprobeerd, (2 dagen, 1 maaltijd brok, 1 maaltijd kvv) maar er komt hier voor deze 2 dames geen brok meer in huis!
De oudste had de 1e avond overgegeven en wat eruit kwam, waren de brokken. De jongste heeft me de hele nacht vergast
Maar wat ik zo vreemd vond, is dat de man van de dierenwinkel me zo raar aankeek toen ik zei dat ze al sinds maart kvv kregen?
En is 400 gr per dag voor een actieve Border Collie van 16.5 kg per dag voldoende? (Ze is overigens niet gecastreert/gesteriliseerd)
Ze werkt niet, maar is wel erg actief als we gaan wandelen, apporteren, frisbeeën of fietsen. Ze zet zich er 200% voor in!
Ik zie alleen maar voordelen van kvv.
* Ze zitten mooi in de vacht
* Eten het bijna met bak en al op
* Poepen maar 1 keer per dag
* Drinken niet overmatig veel, omdat kvv al redelijk veel vocht bevat
* Goed voor de tanden, vooral barf (Dame van 3,5 jaar heeft nog spier witte tanden)
Enige nadeel is dat je een diepvries moet hebben, maar daar hebben we de ruimte wel voor!