Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pampers goed?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

melek
nieuw lid
Mijn ras(sen): Tekkel
Aantal honden: 3

Pampers goed?

Ongelezen bericht door melek »

Hallo, meteen eveneen vraagje, hopelijk niet dom :D

Mijn 7-jarige tekkelmeisje melek is verlamd geweest aan de achterpoten, ze loopt en rent alweer behoorlijk inmiddels alleen voelt ze niet altijd aan wanneer ze moet plassen/poepen. Overdag geen probleem, ben de hele dag thuis. Alleen 's nachts doe ik haar een luier om (heb haar nu 2 weken), sinds dat ze mijn bed 1x en haar mandje 1x heeeeel smakelijk versierd heeft in haar :slaap2: Ze merkt het ook gewoon niet dan, vandaar deze voorlopige oplossing. Mijn vraag is of het kwaadkan, dat ze ongeveer 6-8 uur in een luier zit? heel soms ook overdag een uurtje of 2-3 als ik haar niet kan meenemen..

alvast bedankt, didem
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Pampers goed?

Ongelezen bericht door lieke »

Nee hoor. Een hond went daar heel snel aan. Ik heb zelf een volledig incontinente hond gehad (die overigens ook haar ontlasting liet lopen). Zij droeg in huis altijd een speciale broek met luiers erin (op het laatst zelfs 2 luiers die dubbelgevouwen waren). Alleen buiten liep ze zonder maar dan moest ik haar afsoppen voor ze weer naar binnen ging en dat vond ze allemaal prima.
Afbeelding
melek
nieuw lid

O ok dan, weer een beetje gerust :) de arme muts blijft zo netjes staan wanneer ik hem omdoe, alsof ze niet anders gewend is. Dank je :)
lieke
Zeer actief
Contacteer:

melek schreef:O ok dan, weer een beetje gerust :) de arme muts blijft zo netjes staan wanneer ik hem omdoe, alsof ze niet anders gewend is. Dank je :)

Voor een hond is het veel erger om onder de urine te zitten want het zijn van nature zindelijke dieren. Bovendien als er vaak urine op de vacht/huid terecht komt, dan dat ook irriteren. Dus maak je geen zorgen, waarschijnlijk is ze opgelucht dat ze niet meer onder de viezigheid komt te zitten. :wink:
Afbeelding
melek
nieuw lid

Je hebt helemaal gelijk, madam ligt nu met een schone kont te snurken :)
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Youra heeft ook ongeveer een jaar een luier om gehad 's nachts, omdat ze het niet zo lang meer kon ophouden. Geen probleem hoor als ze er gewoon aan gewend is. :wink:
Groetjes Eva
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Er zijn hondenluiers te koop met een gat voor de staart.
http://www.snuggease.nl/
Kun je gewoon wassen.
Groetjes Eva
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Hoe doe je dat met de staart?
De luier zat bij Gina aan de onderkant tegen de staart aan. Daaroverheen ging het speciale stoffen luierbroekje die een opening had voor de staart en aan de onderkant twee smalle zijstukken had met klittenband en daarmee bevestigde je het op de rug.
Zoiets (al had ik broekjes op maat laten maken van dikke, zachte spijkerstof en waren ze van binnen gevoerd voor de stevigheid):
Afbeelding

Daarin legde ik dus 1 of 2 luiers die ik dubbel vouwde of doorknipte. Hiermee werd de urine én de ontlasting opgevangen. Alleen heel soms verschoof het 's nachts en drupte de urine er langs maar dat gebeurde gelukkig niet vaak.
Afbeelding
melek
nieuw lid

Ik knip er een gaatje in, zodat ze haar staart gewoon kan gebruiken :) moet hier eens even kijken nog, of er speciale luiers voor honden zoals melek zijn..onderbroeken ed zijn er wel, heb ik in de dierenwinkel gezien, maar luiers zal ik eens aan mijn da vragen, moet morgen toch evenlangs voor een herhalingsspuit..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”